2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#1 Postitus Postitas Reix » N, 10 Mär 2011 19:32:23 +0300

Külmast peast sõitma hakates õuetemperatuuridel nulli ümber ja alla selle ei vaheta normaalselt käike. Käigu vahetamine võtab aega kuni mõni sekund (mis iseenesest ei ole väga imelik), aga jama on see, et samal ajal mootori pöörded tõusevad ning selleks hetkeks, kui käik vahetub käib üsna võigas kolakas.

Kuna draiviga ei jõua alati jälgida, millal see kast nüüd käiku vahetama hakkab, ei jõua alati piisavalt kiiresti gaasipedaali vabastada et seda jubedat kolksu ära hoida. Plussmiinussüsteemis saab nii enamvähem normaalselt sõita, enne käiguvahetamise kogud hoogu, lased gaasi lahti, vahetad käigu, ootad paar sekki ja siis asud uuesti gaasi andma.

Kui auto soetasin oli läbisõit 120tuh ja külmade ilmadega esines probleem vaid 3->4 käigule vahetamisel. Suvel soojaga on kast siiamaani ideaalselt toimetanud. hetkeks läbisõitu gramm üle 200tuh ning tundub, et probleem on pisut süvenenud, külmade ilmadega esineb draivil sõites kolkse kõikidel käiguvahetustel. Seetõttu ongi käesolev talv auto soojakssõitmine toimunud plussmiinusega. Kui auto soojaks sõita, siis kõik toimib nagu uus. Täna mõne plusskraadise ilmaga niiöelda soojakssõitmine tähendas mõnda kilomeetrit linnavahel.

Hooldused ja muud nokitsemised on tehtud kõik Mariines, seega ilmselt ei tohiks õlide mittevahetamine ka seda jama tekitanud olla. On kellegil mõtteid, kuhu pöörduda ja mida teha, või tuleb oodata lihtsalt seda viimast suurt pauku, mis selle kasti lõplikult loojakarja saadab? Idee poolest päris normaalne ei ole, et korralises hoolduses käinud masinal juba 120k pealt sellised viperused esinevad :lol: .

Reix
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#2 Postitus Postitas no1 » R, 11 Mär 2011 09:14:52 +0300

Kas ja millal käigukasti õli kindlasti vahetatud on? Teine asi mine Mariinesse ja lase juhe taha panna ja panevad uue programmi peale.

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#3 Postitus Postitas Reix » R, 11 Mär 2011 10:16:05 +0300

no1 kirjutas:Kas ja millal käigukasti õli kindlasti vahetatud on? Teine asi mine Mariinesse ja lase juhe taha panna ja panevad uue programmi peale.
Kuna ainult Mariines käinud auto, siis on paberite järgi kasti õli iga 60k tagant vahetatud (ise pole seal näppe õliseks teinud seega pead ei anna). Ja kasti soft on eelmine kevad ka korra üle kirjutatud. Peale softiuuendust tundus, nagu töötaks paremini, aga kuna tuli kevad peale, siis võibolla see oli tingitud ka ilmade soojenemisest.
Kas soft saab niiöelda uuesti mingite tegurite koosmõjul ära ununeda?
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#4 Postitus Postitas no1 » R, 11 Mär 2011 10:46:50 +0300

Panevad iga õlivahetusega uue softi peale, aga nagu näha, siis võiks tihedamini asjaga tegeleda.

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#5 Postitus Postitas Reix » R, 11 Mär 2011 11:02:43 +0300

no1 kirjutas:Panevad iga õlivahetusega uue softi peale, aga nagu näha, siis võiks tihedamini asjaga tegeleda.
Nagu ma aru saan, siis selline probleem on globaalsem ja ma pole ainukene õnnetu. Sõbral sama aasta Outback (läbisõitu tublisti üle 200k) ja temal sellist jama pole kunagi esinenud.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

frencenz
Postitusi: 3
Liitunud: T, 03 Apr 2012 09:38:43 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#6 Postitus Postitas frencenz » T, 03 Apr 2012 10:37:44 +0300

Endal on nii 2.5 automaadil 2005. Kylma ilmaga, lähed minema, käiguvahetus 1selt teisele on jõnksuga. Siis vahepeal puterdab, turtsub kui gaasi anda. Lugesin manualist, et seda võib juhtuda ja see pole rike, nii oli kirjas (turtsumine).

Aga see käivuvahetus on kyll jama, ei meeldi, vahest siis kui soidad näiteks teise käiguga ja vahetab kolmadanale ja lasen gaasi lahti, siis käib jõnks, nagu ei vahetanud tagasi teisele aga jube jõnks. Yldse ei meeldi.

auto soitnud 207 000km . Kõik hooldused tehtud. Vahetan kasti õli nyyd nädala jooksul ära.

Kui auto on soojaks sõidetud on okei.

Kasutaja avatar
ralfmars
Postitusi: 22
Liitunud: P, 16 Nov 2008 19:39:29 +0300
Asukoht: Haava väikekoht, Tartu vald

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#7 Postitus Postitas ralfmars » T, 24 Apr 2012 00:16:07 +0300

Legacy AT AWD 2,5 115kW 2000
oli mul analoogne jõnksuga vahetus , aga ei olnud jõnksud ülesse vaid alla
peale 200K õli vahetust natukese leebus probleem
sai 1a tasakesi venitatud ja siis sai kannatus otsa

eestis ei ole mõtet asja lasta remontida.
minu personaalne soovitus on:
RECRO, Ltd
Zeltkalna street 15, Cesis LV-4101,
Latvia
http://www.recro.eu

teenindus kiire
ainus lähim 4WD AT kasti testpink
garantii sõltuvalt kastist läbisõidupiiranguta 1-2a
subaru kasti remont tehti ära 4 päevaga.
T 1000 jõudsin tehase juurde ja R 1200 ajal raporteeriti - kast autol peal ja korras
mis seal tehti - kõik kasti sise osad ja turbiini remont (vaadake kodukal klippi)
Viimati muutis ralfmars, T, 24 Apr 2012 06:59:51 +0300, muudetud 1 kord kokku.

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#8 Postitus Postitas eero60 » T, 24 Apr 2012 00:37:02 +0300

Mis nad seal kasti sees ära vahetasid, turbiin jäi sama?

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#9 Postitus Postitas Reix » P, 10 Veebr 2013 13:56:54 +0300

Kuna antud teemast viewtopic.php?f=14&t=6145 johtub, et Taavi13 on analoogsed käigukasti viiteprobleemid ilmnenud auto salongist väljumisest saati, siis ei ole ma vajalikuks pidanud remontida tehnikat, mis (tõsi küll teatud mööndustega) töötab korralikult.
Minu Outbackil on tänaseks kella peal 271 000 km ja endiselt sõidan talvel plussmiinusega masina soojaks ja siis võib kulgeda kuidas isu on (draiv/sport). Hetkel mingeid märke selest ei ilmne, et midagi hakkaks ära lagunema, kuna varsti liising läbi, siis tuleb teha valik kas panna masin müüki või osta välja. Mõlemal juhul oleks tore ikkagi see külmast peast draiviga viitega käiguvahetuse mure lahendada.
Kas mina ja Taavi13 oleme ainukesed väljavalitud, kelle sõidukile on selline tehniline iseärasus lisavarustusena tehasest kauba peale kaasa antud?

Pole viimasel ajal Mariinet enam selle probleemiga tüüdanud, aga teemat juhtuvad lugema Mariine tehnilise poole töötajad, siis oleks vahva kui jagaksite kogemusi. Kas on mõtet selle kasti softiteemaga võimelda, äkki on tehase poolt uued lahendused sellele eripärale välja pakutud?
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
BlackOnBlack
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: N, 15 Mär 2012 11:44:43 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#10 Postitus Postitas BlackOnBlack » E, 11 Veebr 2013 16:15:37 +0300

Olen kogenud seda käiguvahetuse venitamist ja jõnksu külma ilmaga ja külma mootriga (D peal). Vahel teeb sellist trikki ka, et kui linnavahel kulgeda D-ga, lased gaasi maha ning kast hakkab 2lt 3ndale panema, aga kui just sellel hetkel gaasi anda, siis paneb jõnksuga 2. käigu uuesti sisse.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#11 Postitus Postitas Tiit » E, 11 Veebr 2013 21:04:51 +0300

Võiks proovida lasta ka kastis õli läbipesu meetodil ära vahetada. Niisama poolik õlivahetus ei pruugi tõesti tulemust anda, kuna hapuks läinud õli jääb ikkagi turbiini sisse.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#12 Postitus Postitas no1 » T, 14 Jaan 2014 09:43:06 +0300

Kuidas härradel vahpeal läinud on? On keegi leidnud mõne huvitava lahenduse?

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#13 Postitus Postitas Reix » T, 14 Jaan 2014 10:02:58 +0300

no1 kirjutas:Kuidas härradel vahpeal läinud on? On keegi leidnud mõne huvitava lahenduse?
Kuna toimivaid asju ma põhimõtteliselt ei remondi, siis minu jaoks on siiani lahendus masin soojaks sõita plussmiinussüsteemi abil.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

jacek
Postitusi: 45
Liitunud: T, 16 Nov 2010 22:42:45 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#14 Postitus Postitas jacek » T, 14 Jaan 2014 10:34:50 +0300

selliseid anomaaliaid - esimeselt teisele - teemat jutledud siin kordi.
kehtib nii nelja- kui viiekäiguliste puhul.

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: 2,5ATM Outbacki (2004) käigukasti anomaalia

#15 Postitus Postitas no1 » T, 14 Jaan 2014 12:41:17 +0300

jacek kirjutas:selliseid anomaaliaid - esimeselt teisele - teemat jutledud siin kordi.
kehtib nii nelja- kui viiekäiguliste puhul.
Ma vist ei saanud praegu täpselt aru, mis Sa öelda tahtsid?

Vasta