Eelsoendus, kogemused
Eelsoendus, kogemused
Tere,
Tekis mõte sellist teemat luua.
Millist eelsoendust autosse paigaldasid?
Kus paigaldasid?
Kas jäid tulemusega rahule?
Ise paigaldasin endale Webaso eelsoendi Thermo Top Evo 4 Diisel + Taimer + “up-grade kit” .
Töö sai tehtud Mariine Autos.
Eelsoendiga olen üldiselt rahul. Koos "up-grade kit"-ga auto käivitamisel käivitub ka eelsoendi, kui õues temperatuur on all 5+ graadi. Mootor läheb küll kähku soojak
Ebamugavaks mul taimeriga webasto käivitamine. Nimelt tameriga webasto läheb küll käima ja hakkab õhku salongi puhuma, aga enne ahju temp ja ventilaatori max reziimid peaksid salvestatud olema. Nii mulle Mariines öeldi. Teistel ka nii?
Tekis mõte sellist teemat luua.
Millist eelsoendust autosse paigaldasid?
Kus paigaldasid?
Kas jäid tulemusega rahule?
Ise paigaldasin endale Webaso eelsoendi Thermo Top Evo 4 Diisel + Taimer + “up-grade kit” .
Töö sai tehtud Mariine Autos.
Eelsoendiga olen üldiselt rahul. Koos "up-grade kit"-ga auto käivitamisel käivitub ka eelsoendi, kui õues temperatuur on all 5+ graadi. Mootor läheb küll kähku soojak
Ebamugavaks mul taimeriga webasto käivitamine. Nimelt tameriga webasto läheb küll käima ja hakkab õhku salongi puhuma, aga enne ahju temp ja ventilaatori max reziimid peaksid salvestatud olema. Nii mulle Mariines öeldi. Teistel ka nii?
Re: Eelsoendus, kogemused
Ma ei saa selle feature'i pointist aru.Dmitri kirjutas: ...Koos "up-grade kit"-ga auto käivitamisel käivitub ka eelsoendi, kui õues temperatuur on all 5+ graadi...
Vedelik-eelsoojendi on ju põhiliselt ette nähtud külmkäivituse vältimiseks ning sealt edasi läbi auto salongipuhuri ka salongi/klaaside soojendamiseks ENNE käivitamist. Ehk et kui väljas on miinus (või siis alla +5 kraadi), siis oleks ju loogiline, et EELsoojendi läheb tööle / pannakse tööle ENNE mootori käivitamist. Muidugi ei keela keegi soojendi kasutamist ka sõidu ajal, iseasi kas ainult selle jaoks upgrade kit-i vaja on või mida see kit veel oskab?
Mul endal on umbes 8. aasta Eberspaecheri diisel-eelsoojendi koos remote controliga. Kasutan põhiliselt eelsoojendina, külmemate ilmade korral ka lisasoojendina mootori töötamise ajal. Kliimaseadme juhtimine ei ole aktiveeritud, sest mul ei ole vaja, et ta salongiventilaatoriga veel lisaks akut koormab. Selle võrra kütab jahutusvedeliku kiiremini kuumaks.
ex: Forester 2012 diisel
Re: Eelsoendus, kogemused
Mina saan sellest lisasoenduse võimalusest väga hästi aru. Saan aru sellepärast, et tihti juhtub ju ka nii, et tuleb minna sõitu planeeringuta ehk siis webasto pole eelsoojendina töödanudki. See annab lisavõimaluse vähemalt kiirelt mootor kiirelt soojaks saada. Mu toyotsil on samuti eber, kuid mul puudub hoopis eelsoojendus võimalus, ehk siis täiskomplektist on puudu taimer ja eraldiseisev elektriline tosooli tsirkuleerimine. Kui seda poleks, siis oleks talvel võimalik ainult maanteesõit.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Eelsoendus, kogemused
Mul selliseid ootamatuid pakilisi väljasõite tekib üliharva, mõned korrad aastas ehk ja äkki 1 nendest satub siis ka talveDuster kirjutas:Mina saan sellest lisasoenduse võimalusest väga hästi aru. Saan aru sellepärast, et tihti juhtub ju ka nii, et tuleb minna sõitu planeeringuta ehk siis webasto pole eelsoojendina töödanudki. See annab lisavõimaluse vähemalt kiirelt mootor kiirelt soojaks saada. Mu toyotsil on samuti eber, kuid mul puudub hoopis eelsoojendus võimalus, ehk siis täiskomplektist on puudu taimer ja eraldiseisev elektriline tosooli tsirkuleerimine. Kui seda poleks, siis oleks talvel võimalik ainult maanteesõit.
Kui aga ikka selle upgrade kiti kallal igiseda, siis mu eberil on roolisambal nupp, millest saan vajadusel soojendi sisse või välja lülitada ilma pulti kasutamata, kasvõi samal hetkel koos süütevõtme keeramisega. Kas nüüd ainult see lisavõimalus, et ma nuppu vajutama ei pea, ongi "upgrade kit"? Seda ma pidasin silmas.
ex: Forester 2012 diisel
Re: Eelsoendus, kogemused
eberspacher oli kasutusel eelmisel bensukal - proge, kuidas tahad, eramajas veel enamvähem kaugelt tahad. ainuke miinus - sisevent käib vaid 100% võimsusega, muuta seda millegipärast ei saa.
kala võib lõppeda sellega, et kui E-R nii hommikul kui õhtul tahad üle 20 minuti gerot kasutada, võib ta teha R õhtul "kööks". eriti, kui tööle - tagasi on vaid 25 km.
aku kusjuures sai kohe uus ostetud, igal nädalavahetusel sai talveperioodil intelligentlaadijaga kosutust.
vahetasin mudelit, nüüd lasen panna särtsuversiooni (müüdud mudeli eelmise vana gerovalik oli elukoht korrusmajas).
kala võib lõppeda sellega, et kui E-R nii hommikul kui õhtul tahad üle 20 minuti gerot kasutada, võib ta teha R õhtul "kööks". eriti, kui tööle - tagasi on vaid 25 km.
aku kusjuures sai kohe uus ostetud, igal nädalavahetusel sai talveperioodil intelligentlaadijaga kosutust.
vahetasin mudelit, nüüd lasen panna särtsuversiooni (müüdud mudeli eelmise vana gerovalik oli elukoht korrusmajas).
Re: Eelsoendus, kogemused
Mul on Calix'i toode.
Juhtmega versioon, soojenduselemendid on nii ploki küljes, veesärgis, kui ka karteri õlivanni küljes.
Elan eramajas ja kasutan kõige odavamat (1eur) 220V taimerit.
-5C juures piisab ca 1,5h soojendamisest.
Juhtmega versioon, soojenduselemendid on nii ploki küljes, veesärgis, kui ka karteri õlivanni küljes.
Elan eramajas ja kasutan kõige odavamat (1eur) 220V taimerit.
-5C juures piisab ca 1,5h soojendamisest.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Eelsoendus, kogemused
Aku otsa lõppemine võib olla tingitud sellest, et "unustati" aku vähe võimsama vastu vahetada nagu ette nähtud - bensukate mure. Masuudipressidel seda muret ei tohiks olla.
Enda kuudil kasutan Webasto Thermo Top C (5,2kw) ahju ja ei kurda absoluutselt. On nii progemise kui ka puldi ja telefoni võimalused. Olenevalt temperatuurist lasen hommikuti ja õhtuti 15-20 mintsa põksuda ennem sõidu alustamist. Selle ajaga sulavad kõik klaasid lahti ja tõuseb mootori temp poole peale. Aku probleeme ei ole viimaste aastate jooksul täheldanud, kuigi vahel on kaks nädalat järjest (14p) ahju vaja kasutada ja tööle on kõigest 4km.
Igaljuhul soovitan.
Enda kuudil kasutan Webasto Thermo Top C (5,2kw) ahju ja ei kurda absoluutselt. On nii progemise kui ka puldi ja telefoni võimalused. Olenevalt temperatuurist lasen hommikuti ja õhtuti 15-20 mintsa põksuda ennem sõidu alustamist. Selle ajaga sulavad kõik klaasid lahti ja tõuseb mootori temp poole peale. Aku probleeme ei ole viimaste aastate jooksul täheldanud, kuigi vahel on kaks nädalat järjest (14p) ahju vaja kasutada ja tööle on kõigest 4km.
Igaljuhul soovitan.
Re: Eelsoendus, kogemused
plaan paigaldada WebastoThermoTopEVO...uuele diisel subarukuudile, sestap hakkasin ka uurima - huvitav on eri koolkondade mudelisoovitus Outbacki-Legacy jaoks - ühed ütlevad et EVO4 on OK ja teised ütlevad et ei mingil juhul midagi vähemat kui EVO5. Ja siis on veel mingi EVO5+ mudel millel sama võimsuse juures pidavat olema võluvõimed veel 30% kiiremini soojendada. Webasto oma info on, et 4 sobib kuni 2L töömahuga väikeautodele ja 5 sobib 2L või suurema mootoriga autodele... MIda ütlevad praktikud?
Re: Eelsoendus, kogemused
See EVO5 vs. EVO5+ vahe oli vist 300euri ja tegelikult saad täpselt sama ahju ja süsteemi. Pidi olema lihtsalt mingi softi vahe, nii ütles maaletooja ise. Umbes nii et, kui plönni on ülearu ja tahad ülbitseda, siis maksa rohkem.
Ja see, et mis Webasto kuhu sobib, peaks ikka soojendatava ruumi suurusest sõltuma, mitte kubatuurist. Ma ei tea nüüd nende EVODE ja Thermo Top-ide erinevusi, hetkel saada mõlemaid, aga Thermodel sobis väiksema salongiga (pisiautod ja väiksemad sedaanid) 4kw ahi ja suurematele (universaalid, bussid, maasturid) 5,2kw. Kui panna kubatuuri järgi Corvette-sse 5,2kw ahi, siis see sulab hommikuks koos lumega ära
Ja see, et mis Webasto kuhu sobib, peaks ikka soojendatava ruumi suurusest sõltuma, mitte kubatuurist. Ma ei tea nüüd nende EVODE ja Thermo Top-ide erinevusi, hetkel saada mõlemaid, aga Thermodel sobis väiksema salongiga (pisiautod ja väiksemad sedaanid) 4kw ahi ja suurematele (universaalid, bussid, maasturid) 5,2kw. Kui panna kubatuuri järgi Corvette-sse 5,2kw ahi, siis see sulab hommikuks koos lumega ära
Re: Eelsoendus, kogemused
See info justkui viitab OB kui universaali puhul pigem EVO5 ahjule.Type RA kirjutas:Thermodel sobis väiksema salongiga (pisiautod ja väiksemad sedaanid) 4kw ahi ja suurematele (universaalid, bussid, maasturid) 5,2kw. Kui panna kubatuuri järgi Corvette-sse 5,2kw ahi, siis see sulab hommikuks koos lumega ära
PS talvisel ajal oleks selline sulamine ilmselt suurim lust mida üks Corvette pakkuda suudab. Suvel on lood teised, siis on Corvette lahe ka ruttuotsesõidurauana. Vabandan kõigi jänkirauast lugu pidajate ees juba ette ära, siis pärast hooleta.
Viimati muutis baarutaja, N, 29 Jaan 2015 02:31:36 +0300, muudetud 2 korda kokku.
Re: Eelsoendus, kogemused
Evo5 peaks sobima OB-le väga hästi. BMW-dest tulevad näiteks 5-ne ja X5 samuti 5,2kw ahjuga tehasest.
Re: Eelsoendus, kogemused
Hoidke natuke raha kokku ja pange EVO 4 sai nii EVO 5 kui ka EVO 4 outbacki peal katsetatud ja vahet ei ole.
Re: Eelsoendus, kogemused
OK, julgustav, aitäh. Loodetavasti ei pidanud kogemuse saamiseks ühesama auto peal neid ahjusid ümber vahetama ...marek906 kirjutas:Hoidke natuke raha kokku ja pange EVO 4 sai nii EVO 5 kui ka EVO 4 outbacki peal katsetatud ja vahet ei ole.