Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Tr4ktor
Postitusi: 34
Liitunud: R, 06 Juun 2014 18:23:33 +0300

Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

#1 Postitus Postitas Tr4ktor » K, 21 Okt 2015 11:15:21 +0300

Tere,

Ennem mul oli Impreza GF gt 155kw ej20 motoriga.
Nüüd mul on Forester SF s Turbo 125kw sama motoriga.

Tekkis selline küsimus. Kas aitab ainult turbo, ECU, kütuse pumba ja joad vahetada, või motorid on ikkagi erinevad sees?

kui vahetada pump ja joad siis on kõik aru saadav. Näiteks walbro jne.

Aga kui ECU vahetada, siis ksa sobib impreza oma või on lihtsam näitekst Megasquirt peale panna?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

#2 Postitus Postitas Duster » K, 21 Okt 2015 20:37:33 +0300

S-turbo mootor ei ole välismaa foorumite info põhjal sama, mis on gt'l. Vahed on kolbides ning kindlasti on foresteri pead väiksema voolavusega, võimalik, et foresteril on ka teine surveaste. Mis asjad on joad? Niipalju, kui mina tean enda autot (sama 155kw gt) ja sõbra 125kw s-turbo, siis seal on terve sisselaske kollektor teine ning kõik andurid ja klapid, mis seal küljes on, ei toimi samamoodi. See tähendab, et mõistlik oleks vahetada terve mootor koos juhtmestiku, aju ja turboga välja. Sellel on aga vähe mõtet. Pädevam oleks siis juba sti poole vaadata, kui nii suur töö ette võtta. Kui sa tahad foresteri veidi võimsamaks, siis võid hankida näiteks veidi tugevama vedruga wastegate, midagi sellist: http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Adju ... Sw-ndTogNg
Soovitaksin võtta 0,7 bar vedru, sest 0,8 on max, kuhu aju laseb ja kõik üle selle oleks juba liiga suure riskiga. Boost controllerid on ka abiks, kuid nendega peab teadma mida sa teed ja ausaltöeldes ei soovita neid.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
raks100
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 247
Liitunud: L, 21 Sept 2013 21:53:05 +0300
Asukoht: Aespa(Kohila vald)

Re: Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

#3 Postitus Postitas raks100 » K, 21 Okt 2015 21:09:41 +0300

Duster kirjutas:S-turbo mootor ei ole välismaa foorumite info põhjal sama, mis on gt'l. Vahed on kolbides ning kindlasti on foresteri pead väiksema voolavusega, võimalik, et foresteril on ka teine surveaste. Mis asjad on joad? Niipalju, kui mina tean enda autot (sama 155kw gt) ja sõbra 125kw s-turbo, siis seal on terve sisselaske kollektor teine ning kõik andurid ja klapid, mis seal küljes on, ei toimi samamoodi. See tähendab, et mõistlik oleks vahetada terve mootor koos juhtmestiku, aju ja turboga välja. Sellel on aga vähe mõtet. Pädevam oleks siis juba sti poole vaadata, kui nii suur töö ette võtta. Kui sa tahad foresteri veidi võimsamaks, siis võid hankida näiteks veidi tugevama vedruga wastegate, midagi sellist: http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Adju ... Sw-ndTogNg
Soovitaksin võtta 0,7 bar vedru, sest 0,8 on max, kuhu aju laseb ja kõik üle selle oleks juba liiga suure riskiga. Boost controllerid on ka abiks, kuid nendega peab teadma mida sa teed ja ausaltöeldes ei soovita neid.
Nii, kuna ise oman S-Turbo-t ning 125kw-st, siis kohe vaidelen vastu. Ühesõnaga peade voolavus kehvem pole, kolvid ja surveaste teised pole ning samuti on kolvid samad.
Täpsemalt on autol peal siis ej205 ehk siis sama mis on kasutuses alates 2001 aasta imprezal, aga vahe on selles et aju on teise Map-iga ning fuel-cut hakkab piirama alates 0.85 bar-ist. Veel on nukkvõllid tervelt 1.4mm madalama tõusuga kui imprezal ning turbo on samuti väga väike.
Mootorit ei paneks mina mingil juhul ej20g-d peale ning seda enam et impreza mootorid on tavaliselt tappa saanud, jää selle Ej205 peale ning pane 2001-2003 aasta wrx-i nukkvõllid peale ning samas teeks ma väikse portimise. Kütusepump sobib samuti walbro ( endalgi paagis ) ja pihustid vist 155kw-ste omad ei sobi kuna nad on mõõdult väiksemad, aga otsi just "side-feed" pihusteid. Intercooler on sama suur juba originaalis nagu WRX-il ning siliconi paneks ainult sinna alla. Mina ise sõitsin 1.1-1.2 bar-i pealt ning oli originaal aju peal (MAP- sensori petja vahel ) , ning impreza aju peale ei sobi, see oli ka põhjus miks ma selle originaali jätsin. Põhimõtteliselt on võimalik panna peale 130kw-se aju millel samuti ej205 aga ajus on tehtud korrektuur ning originaalis on egt andur peal ja nuka andur ning vända ondur on teised ning samuti vända ratas ja vasak sisselaske ratas ( nukaratas ) . Samuti on 130kw-sel teised ka õhulugejad jne. Kuid mootor jne kõik sama.

Mõistlikum oleks peale panna Megasquirt või ESL kui sul rahaliselt võimalik ning muidugi Nukkvõllidest alusta ja kindlasti võta õlipump korra maha ja keera korra kruvid välja ja pane keermeliimiga tagasi, kuna mul juba mitmes mootor millel lahti need kruvid.
Siis tee kindlasti ära portimine ja suurem turbo, ja kütusepump vaheta ära ja need "jaod" ma arvan et mõtlesid nende all pihusteid, ehk need samuti vaheta ära ehk pane STI 550 peale kui juba proge aju peale paned, täiesti saadaval ja endalgi peal, aga samas ilma uue ajuta pole neil jumet kuna pihusti lahtioleku aeg ikka sama jne. Originaalis on 380cc pihustid peal.

Vaata minu teemat juhul kui on klubiliikmete autode alla ligipääs, ja eks loe ja vaata, enamvähem kõik läbi elatud :roll: :roll:
Ning kui minu teemat vaatad, siis vaata kas enam on huvi teha :lol:

Aga edu ! :P
Subaru Outback H6 3.0 2004a. /Ex
Subaru Forester S Turbo 2000a./Ex
Subaru Impreza GT 1995a. /Praegune

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

#4 Postitus Postitas Duster » N, 22 Okt 2015 10:11:17 +0300

See, kas peal on ej 205, sõltub täpsest aastaarvust, esimene forester ei ole ej205. Faceliftil võib juba olla, oleneb aastast. Xt130kw masinal on küll ej205, minu omal on lausa muutuva ajastusega nukadki peal, sellel pole vanematega enam miskit ühist.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Tr4ktor
Postitusi: 34
Liitunud: R, 06 Juun 2014 18:23:33 +0300

Re: Forester SF s Turbo 125kw turbo jne jne.

#5 Postitus Postitas Tr4ktor » E, 09 Nov 2015 20:15:05 +0300

Kapoti all see sild kus motori jne koodid kirjas, selle sildi jargi minu 2000 aasta forester on ej205 :)
Duster kirjutas:See, kas peal on ej 205, sõltub täpsest aastaarvust, esimene forester ei ole ej205. Faceliftil võib juba olla, oleneb aastast. Xt130kw masinal on küll ej205, minu omal on lausa muutuva ajastusega nukadki peal, sellel pole vanematega enam miskit ühist.

Vasta