haagise vedamine

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

haagise vedamine

#1 Postitus Postitas jyrxx » P, 26 Aug 2018 18:48:21 +0300

Tere,

Haagise vedamine mulle suht uus teema, pole kunagi sellega süvitsi tegelenud.

Passis on haagise max lubatud mass 2 tonni, peaks nagu kõik selge olema. Aga lisaks on Foresteri omas kasutusjuhendis siis veel toodud maksimaalne vertikaalne koormus haakeseadmele. Rusikareegel pidavat olema, et 10% haagise massist läheb konksu peale vertikaalseks koormuseks ning 2015 Foresteril lubatud 80 kg.
Seega siis - kui 80 kg on 10% haagise massist, siis on võimalik vedada ainult 800 kg haagist.
Või teistpidi - kui lubatud haagis on 2 tonni, peaks konksu peale olema lubatud toetada ca 200 kg.
Midagi nagu ei klapi.

Viimasel nädalavahetusel tuli vedada 900 kg haagist, mis passi järgi koormas konksu 100 kg-ga. Mõtlesin korra lausa vedamise ära jätta ja siis lõin käega - ainult asfaldi sõit, mis seal ikka juhtub. Ja ega ei juhtunudki midagi.

Nüüd siis lihtsalt tunnen huvi, et kas praktikas jäetakse see konksule tuleva koormuse number tähelepanuta, kui 2 tonnist haagist veetakse?
Ja kas keegi Foresteriga näiteks matkasuvilat veab regulaarselt ja millist?`
Või mida Foresteriga üldse veate ja kuidas masin sellele vedamisele vastu peab?


Tänud vastamast,

J.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: haagise vedamine

#2 Postitus Postitas Tarmo » P, 26 Aug 2018 21:52:47 +0300

Vanasti soovitati konksule koormust ca' 50kg ja vahet polnud, kui raske käru taga on. Olen vedanud palju autotreilerit ja auto sai kärule alati nii sätitud, et enamvähem jaksasid üksi konksu otsa tõsta.
Edit: Ainult 2 tonnise haagise vedamiseks peab sul E katt olema. Käsin kunagi spetsiaalselt autokoolis, et "BE" saada. :)
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

erki333
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 132
Liitunud: E, 06 Aug 2012 09:27:53 +0300

Re: haagise vedamine

#3 Postitus Postitas erki333 » T, 28 Aug 2018 20:19:21 +0300

Haagise passis on koormus haakeseadmele, Konksul on kirjas lubatud max lubatud jõud vertikaal ja horisontaal suunas. konksul kirjas olevad ei tohi olla väiksemad haagise passis olevatest. Vean ka palju autotreilerit, mõnikord teel aktivistid võrdlevad neid numbreid. 2T haagise veoks piisab ka sobiva auto korral B96-st.

MargusR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 201
Liitunud: L, 03 Juun 2017 22:22:52 +0300
Asukoht: Rakvere

Re: haagise vedamine

#4 Postitus Postitas MargusR » L, 01 Sept 2018 21:19:33 +0300

Jäta auto veidi tahapoole haagise keskjoonest ja ongi ok.
Forester 2,0 110Kw SH
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: haagise vedamine

#5 Postitus Postitas Tubaru » L, 01 Sept 2018 21:29:47 +0300

Tasakaalu keskpunkt peab ikka haagise teljest eespool olema, muidu juhtub palju huvitavat...

Edit:
Demonstratsioon alljärgneval lingil
https://youtu.be/4jk9H5AB4lM
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: haagise vedamine

#6 Postitus Postitas jyrxx » P, 09 Sept 2018 17:09:31 +0300

Et numbrid paberites peavad klappima, on arusaadav. Ses mõttes, et ühel paberil kirjas olev koormus ei või olla suurem, kui teisel paberil kirjas olev kandevõime.

Lihtsalt et väga tore on passist lugeda, et masin jaksab 2 tonni ära vedada aga oh üllatust - siis tuleb veel see konksu kandevõime mängu... niipalju, kui ma hetkel aru saan, siis kerghaagisest raskemat haagist, mis konksu peale ainult 75 kg toetab, on suht keeruline leida - kipuvad ikka 100 kiloga konksu koormama. Mis omakorda muudab selle 2-tonnise haagise massi piirangu ilusaks jutuks aga tõde selgub ikka siis, kui hakata süvenema ja kogu pilti tervikuna vaatama.

Tegelik elu on siis nähtavasti selline, et lao sinna konksu peale koormust just niipalju, nagu südametunnistus lubab aga arvesta võimaliku vahelejäämisega. Ühekordse väikse "supsaka" jaoks OK aga näiteks haagissuvilat sellise teadmisega ei hangi.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: haagise vedamine

#7 Postitus Postitas t6nis1234 » P, 09 Sept 2018 19:00:14 +0300

Ei usu mina,et keegi seda haakekonksu koormust mõõtma hakkab. Ja kui muretsed,siis viska mingi liivakott või kaks haagise tagumisse otsa.

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: haagise vedamine

#8 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 10 Sept 2018 14:49:33 +0300

Ma mõtlesin kontrollija all politseid vms asutust,kes sellele tähelepanu pööraks.
Ja auto treilale pole tõesti mõtet liivakotte panna. Mõtlesin haagissuvilat vms, millel raskuskese alati sama kohapeal ning kui peaks haakeseadmele koormus liiga suur olema.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: haagise vedamine

#9 Postitus Postitas Duster » E, 15 Okt 2018 12:55:40 +0300

Ma põeks seda konksuteemat ainult teisaldatava konksuga. Reaalselt on raudkonksuga vana xt'ga vedanud ka üle 2t koormat, masin ei tee teist nägu, kütusekulu ja minekut suurematel kiirustel mõjutab rohkem veetava kuju, kui kaal.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

rodzu
Subaruaff
Postitusi: 99
Liitunud: T, 26 Nov 2019 19:52:24 +0300
Kontakt:

Re: haagise vedamine

#10 Postitus Postitas rodzu » K, 18 Aug 2021 17:13:59 +0300

Vana teema aga juhtus et pidin täna vedama konna koos ühe 1.4 tonnise ameeriklasega
Vedades viskas ABS i ja veojõu kontrolli põlema (sai kohe ka vaadatud veakoodid üle aga kõik korras)
Õnneks oli vedada ainult 20 Kiltsi
Ja kui auto sai lahti haagitid siis tuled ka kustusid
Kas ongi siis forekal nii et suurema haagise vedades need asjad ei toimi
Subaru forester 2.5 turbo
Chevy van 5.7 smallblock

http://www.s-tuning.ee
http://www.rodzu-ranzo.ee
http://www.kardaan.ee

Tohvi
Postitusi: 28
Liitunud: N, 21 Apr 2016 21:54:33 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: haagise vedamine

#11 Postitus Postitas Tohvi » K, 25 Aug 2021 08:41:39 +0300

Olen siin viimasel ajal mitmeid tonniseid aluseid , laua ja isegi 1,5t + turba koormaga kärnutanud. Alusega lihtne pane kärul täpselt kesk telje peale siis on ka auto loodis ja pole ohtu teel vibamisele. Vedada jõuab ilusti ja mingit muret ei näinud. Aga eile hakkasin väikest pindmist roostet likvideerima ja sellega seoses sai tagastange jne eemaldatud. Nüüd vaatan ja mõtlen et mis krdi valemiga see käru mul auto taha on püsima jäänud. Konksu raam on nii õhkueseks roostetanud et üle poole metalli paksusest lihtsalt võtsin sõrmega küljest. Päris hirmus pilt ja hakkan uue raami ehitamisele mõtlema kuna sellega ma enam küll ei julge käru vedada ja kuhugi liiklusesse minna. Ja tagant järgi mõeldes vibas käru kahtlaselt koguaeg auto taga. Nüüd arvan et raam lasi lihtsalt nii palju läbi painduda ja tegigi seda nõmedat tunnet ja just ainult minu auto taga.

Vasta