Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#1 Postitus Postitas TaaviRxt » L, 03 Nov 2018 14:43:56 +0300

Tere. Ehk mõni pädevam subarumees oskab mingit nõu anda enne, kui kuskile töökotta selle murega põrutan.

Ostsin ühe 2005a Forester 2.0 XT 130kw automaat kastiga u kuu aega tagasi. Auto on uuena Eestist ostetud ja kellal 215k.
Enne kui ma selle ostsin, oli see auto seisnd garaazis umbes 1.5a, omanik oli ostnud uuema foresteri. Iseenesest kõik töötas hästi, kast vahetas käike ilusti jne. Sõitsin Põltsamaalt Tallinnasse, sai kickdowne möödasõitudel tehtud jne, kõik töötas väga hästi. Sai u nädal temaga vaikselt sõidetud, kuna pidurid polnud algul eriti head. Kuna ülevaatust polnud ja mõned asjad vajasid enne seda tegemist, siis jätsin ta esialgu uuesti seisma kuniks vajalikud asjad tehtud saavad. Peale nädalat seismist mõtlesin, et teen väikse tiiru maantee peale. Sõitsin mööda maanteed kuni mootor sai ilusti soojaks ja keerasin otsa ringi, et koju tagasi põrutada. Kastil on kolm reziimi: Hold, Eco vms ja Power. Mõtlesin, et proovin seda power reziimi. Panin kohalt minema ja sõitsin põhjagaasiga kuni hoog läks juba suureks (u 160km/h) ja mõtlesin et võtan hoo maha. Täpselt ei tea mitmes käik võis tol hetkel sees olla. Lasin gaasi lahti ja samas ka lülitasin selle Power reziimi sõidu ajal selle Eco vms peale tagasi (võibolla ma poleks tohtinud seda teha). Probleem on nüüd selles, et vahetab edaspidiseid käike ainult siis kui pöörded on pea põhjas, või noh, suts enne punast. Tagurpidi käik töötab. 3 2 1 reziimides samuti ei vaheta rahulikult sõites madalalt käiku nagu muidu. Kui sõidan tava reziimis,pööre on juba sealmaal kus peaks käiku vahetama, aga ei vaheta ja vajutan nupu Hold reziimi peale, siis vahetab käigu kohe ära, aga järgmist käiku ei pane enam madalama pöördega. Selline tunne nagu midagi oleks lolliks läinud :D Proovisin ka ajule restardi teha (USA foorumist leidsin juhised). Kontrollisin ka kasti õlitaset, vähe teda ei olnud, pigem tiba üle maxi, varda järgi. Õli ise tundus ilus ja puhas. Mainin ka ära, et mul endal pole mingit pädevat programmi subaru jaoks, et arvuti järgi panna ja vaadata, kas see midagi näitab. Enne kui kuskile töökotta viin või solenoidi ploki alt kisun, siis ehk on kellegil mulle mingit muud nõu anda. Ma eeldan, et esimene vastus siia tuleb, et "lase arvuti järgi panna" , aga võibolla on keegi kes on analoogse asjaga kokku varem puutunud. Või kui on mõni pädev entusiast, kes viitsib mingi asisema tehnikaga auto juurde tulla ja probleemi diagnoosida, siis võtan kahe kärga vastu. Selle karjuva autoga ei julge esialgu eriti sõita :D Asun muidu Harjumaal Keilas. Huvi korral võib mulle helistada 56281116 kui kellegil on aega ja viitsimist. Ette tänades.


Parimat,
Taavi

Kasutaja avatar
wolf99
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 218
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
Asukoht: Viljandimaa

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#2 Postitus Postitas wolf99 » E, 05 Nov 2018 18:25:43 +0300

Kas õlitaseme kontroll toimus töötava mootoriga ja eelnevalt kõik käigud läbi lülitades?

TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#3 Postitus Postitas TaaviRxt » E, 05 Nov 2018 18:54:05 +0300

wolf99 kirjutas:Kas õlitaseme kontroll toimus töötava mootoriga ja eelnevalt kõik käigud läbi lülitades?
Ei, mootor ei töötanud sel hetkel. Kui õige on kontrollida töötava mootoriga eelnevalt käigud läbi lülitades, siis proovin uuesti ja vaatan, mis varras siis näitab. Võibolla loll küsimus, aga kuhu see õli kastist peaks kaduma, kui mingeid lekkeid ei paista?

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1341
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#4 Postitus Postitas raig0 » E, 05 Nov 2018 19:03:41 +0300

ATM kastis kontrollitakse õli töötava mootoriga ja kang asendis P.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#5 Postitus Postitas TaaviRxt » E, 05 Nov 2018 20:02:55 +0300

raig0 kirjutas:ATM kastis kontrollitakse õli töötava mootoriga ja kang asendis P.
Tänud tähelepanu juhtimast. Proovin siis niiviisi uuesti.

TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#6 Postitus Postitas TaaviRxt » E, 05 Nov 2018 22:21:35 +0300

Nii, proovisin uuesti. Oli imevähe alla maksimumi.

Kasutaja avatar
wolf99
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 218
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
Asukoht: Viljandimaa

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#7 Postitus Postitas wolf99 » T, 06 Nov 2018 11:33:40 +0300

Äkki õnnestub selle õpetuse järgi käigukasti veakoode lugeda.
https://www.subaruoutback.org/forums/99 ... -dtcs.html
Sinu auto koodid on kirjeldatud Phase II all.

TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#8 Postitus Postitas TaaviRxt » K, 07 Nov 2018 20:10:18 +0300

wolf99 kirjutas:Äkki õnnestub selle õpetuse järgi käigukasti veakoode lugeda.
https://www.subaruoutback.org/forums/99 ... -dtcs.html
Sinu auto koodid on kirjeldatud Phase II all.
Nii. Proovisin selle õpetuse järgi 2x, aga ei teinud midagi.

TaaviRxt
Postitusi: 6
Liitunud: L, 03 Nov 2018 13:38:44 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#9 Postitus Postitas TaaviRxt » K, 28 Nov 2018 08:31:03 +0300

Vahepeal polnud aega asjaga tegeleda, aga eile saime siis lõpuks probleemile jälile. Viga oli iseenesest lihtne ja tagant järgi ka loogiline, aga millegipärast ei tulnud pähe seda varem kontrollida. Igatahes, kogu viga oli peale jäänud kickdown lülitis. Pill sõidab nüüd väga hästi. Suured tänud neile, kes üritasid kuidagi abiks olla.

huviline7
Guru
Postitusi: 539
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Forester 2.0XT 2005a atm käigukast

#10 Postitus Postitas huviline7 » K, 28 Nov 2018 19:58:14 +0300

TaaviRxt kirjutas:Vahepeal polnud aega asjaga tegeleda, aga eile saime siis lõpuks probleemile jälile. Viga oli iseenesest lihtne ja tagant järgi ka loogiline, aga millegipärast ei tulnud pähe seda varem kontrollida. Igatahes, kogu viga oli peale jäänud kickdown lülitis. Pill sõidab nüüd väga hästi. Suured tänud neile, kes üritasid kuidagi abiks olla.
:D mõni kärsitum oleks juba kasti vahetama hakanud... või maha võtma vähemalt.
nelivedu auto ilu

Vasta