Forester 2.0XT 2003a
Leidsin sellise toreda koha nagu.
http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... roduct.asp
ja see pakub Subaru turbomootorile:
SLX Professional Longtec 0W-30
SLX Professional 5W-30
TXT Softec 5W-40
Talvel oleks siis parem 0W-30 ja suvel see 5W-40 ma leian.
Ise ma muidugi kallasin oma Imprezale 10W-60 RS-i sisse
http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... roduct.asp
ja see pakub Subaru turbomootorile:
SLX Professional Longtec 0W-30
SLX Professional 5W-30
TXT Softec 5W-40
Talvel oleks siis parem 0W-30 ja suvel see 5W-40 ma leian.
Ise ma muidugi kallasin oma Imprezale 10W-60 RS-i sisse
Ma olen lugenud ka Venemaa (seal mõnes kohas poolekülmem, kui meil)Subaru foorumeid ja ka seal räägitakse sellest, et 0W-... õlid pole Subaru mootori jaoks.
Sama arvatakse seal ka 10W-60 õlide kohta, aga sellesosas polda nii konkreetsed. 10W-60 õlisid on ka kahesuguseid, on selliseid, mida võib (ja saab) tänavakasutuses kasutada ja on sellisied, mida ei saa ka õli tootja omal soovitusel.
Esimeste hulka kuulub minuteada Castroli oma ja Valvoline oma, aga näiteks Addinoli ja OMV omad on puhas racing varjant. Castrolil on 10W-60 kahte sorti, üks on RS (Edge), teine on TSW.
Sama arvatakse seal ka 10W-60 õlide kohta, aga sellesosas polda nii konkreetsed. 10W-60 õlisid on ka kahesuguseid, on selliseid, mida võib (ja saab) tänavakasutuses kasutada ja on sellisied, mida ei saa ka õli tootja omal soovitusel.
Esimeste hulka kuulub minuteada Castroli oma ja Valvoline oma, aga näiteks Addinoli ja OMV omad on puhas racing varjant. Castrolil on 10W-60 kahte sorti, üks on RS (Edge), teine on TSW.
Sul võib olla täitsa õigus. Samas ühtegi loogilist seletust mina ei näe, kuid elus ikka vahest nii, et praktikas võib mõni asi olla parem, kui teoorias. Võimalik, et siin on boksermootoriga, mingi eripära.Ar21 kirjutas:Ma olen lugenud ka Venemaa (seal mõnes kohas poolekülmem, kui meil)Subaru foorumeid ja ka seal räägitakse sellest, et 0W-... õlid pole Subaru mootori jaoks.
Sama arvatakse seal ka 10W-60 õlide kohta, aga sellesosas polda nii konkreetsed. 10W-60 õlisid on ka kahesuguseid, on selliseid, mida võib (ja saab) tänavakasutuses kasutada ja on sellisied, mida ei saa ka õli tootja omal soovitusel.
Esimeste hulka kuulub minuteada Castroli oma ja Valvoline oma, aga näiteks Addinoli ja OMV omad on puhas racing varjant. Castrolil on 10W-60 kahte sorti, üks on RS (Edge), teine on TSW.
0W peaks ju alla 20C külmkäivitusel igal juhul parem olema, kui 5W..., ning kõrgsurve turbol on jällegi oluline, millised on määrimisomadused kõrgel temperatuuril ehk see 2 number.
Lisaks on 0W-40 ka nii 60% kallim, kui 5W-40.
(teoreetik olen ma kõva )
Tegelikult mind huvitaks isegi mingi teoreetiline või praktiline seletus miks 0W-... õli kasutada ei või, aga sellepeale pole sattunud kusagil. Aga ikka üpris komnkreetselt arvatakse, et ei või kasutada, soovitusega koheselt väljavahetada, kui sai selline õli sisse pandud.
Samas ka kõige uutematele boxerivarjantidele ei anna tehas 0W-.. õlide kasutamist soovitusena. Kui nad Subarule kaasaarvatud tegelikult paremad oleks (arvestades ka 0W-.. õlide üldist populaarsust), siis miks ei anna ?
Subaru puhul pole küll praeguseks enam tegemist mingi imepisikese nišitootjaga, kes poleks suuteline arvestama erinevaid temperatuuriolusid üle maailma.
Samas tuleb ka endal meelde, et Castrol annab vist oma kataloogis Subarule 0W-40 õli kasutamist.
Subarut on läbi aegade toodetud eraldi euroopa jaoks, kus ju teada-tuntud põhjamaad asuvad, sellepärast ma hästi ei usu seda varianti, et umbes lihtsalt ei viitsita panna neid valikusse.
Subarul mootoris normaalne õlirõhk olevat kõrgem, kui enamuse muu markide normaalne rõhk, aga see nagu ka ei seostu vähemalt mitte otseselt külmalt "liiga vedela" õliga (0W-...)
Vanade mootorite puhul on selge, millest erinevused tulevad - nimelt õlide kvaliteediklassid olid hoopis midagi muud, kui 10-15 aastat tagasi, aga küsimus ongi, miks siis tehas ka praegu ei soovita 0W-... õlisid.
Vanamel on manuaali 5W-30 õlide kohta kirjutatud (isegi vabalthingaval), et pole soovitav kasutada kiirteesõidul, spordi tegemiseks, agressiivsema sõidustiili juures ja palava kliimaga kohtades. Samas paneb esindus Valvoline 5W-30-et sisse ja väidavad, et sellega kannatab ka jäärada sõita !? Saaks aru, kui tegemist oleks mõne sünteetiliste estrite baasil õliga (nagu RedLine või Motul), mille puhul isegi samade viskoosusnäitajate juures on asi hoopis temperatuuritaluvam, kui POA baasil tehtud õlidel. Valvolinet pole nii täpselt uurinud, aga Castrolil on küll juba ka uuematel tavaõlidel sünteetilist estrit lisandina hulka pandud.
Samas ka kõige uutematele boxerivarjantidele ei anna tehas 0W-.. õlide kasutamist soovitusena. Kui nad Subarule kaasaarvatud tegelikult paremad oleks (arvestades ka 0W-.. õlide üldist populaarsust), siis miks ei anna ?
Subaru puhul pole küll praeguseks enam tegemist mingi imepisikese nišitootjaga, kes poleks suuteline arvestama erinevaid temperatuuriolusid üle maailma.
Samas tuleb ka endal meelde, et Castrol annab vist oma kataloogis Subarule 0W-40 õli kasutamist.
Subarut on läbi aegade toodetud eraldi euroopa jaoks, kus ju teada-tuntud põhjamaad asuvad, sellepärast ma hästi ei usu seda varianti, et umbes lihtsalt ei viitsita panna neid valikusse.
Subarul mootoris normaalne õlirõhk olevat kõrgem, kui enamuse muu markide normaalne rõhk, aga see nagu ka ei seostu vähemalt mitte otseselt külmalt "liiga vedela" õliga (0W-...)
Vanade mootorite puhul on selge, millest erinevused tulevad - nimelt õlide kvaliteediklassid olid hoopis midagi muud, kui 10-15 aastat tagasi, aga küsimus ongi, miks siis tehas ka praegu ei soovita 0W-... õlisid.
Vanamel on manuaali 5W-30 õlide kohta kirjutatud (isegi vabalthingaval), et pole soovitav kasutada kiirteesõidul, spordi tegemiseks, agressiivsema sõidustiili juures ja palava kliimaga kohtades. Samas paneb esindus Valvoline 5W-30-et sisse ja väidavad, et sellega kannatab ka jäärada sõita !? Saaks aru, kui tegemist oleks mõne sünteetiliste estrite baasil õliga (nagu RedLine või Motul), mille puhul isegi samade viskoosusnäitajate juures on asi hoopis temperatuuritaluvam, kui POA baasil tehtud õlidel. Valvolinet pole nii täpselt uurinud, aga Castrolil on küll juba ka uuematel tavaõlidel sünteetilist estrit lisandina hulka pandud.
Re: Forester 2.0XT 2003a
Seoses küsimusega müügiteemas panen kõik alates 02.06.08 minu käes oleku ajal auto juures tehtud asjad siia tagantjärele kirja.
16.12.08 - 120 tuhande hooldus Mariines
11.08.09 - Esiklaasi vahetus Autoklaasis
21.08.09 - 135 tuhande hooldus Mariines
08.12.09 - armatuuri pirnide vahetus Mariines
29.01.10 - mootori diagnostika Mariines
15.03.10 - esisilla pukside vahetus ja pidurite kontroll Mariines
15.04.10 - esimeste piduriketaste, -klotside ja -silindrite vahetus Muraka juures Prorehvis
02.05.10 - tagumiste piduriklotside vahetus - ise tegin oma väikeste valgete kätega
19.07.10 - 150 tuhande hooldus ja esisarniiri vahetus Mariines
Millalgi 2009 on Autospiritis vahetatud veel ka lambdaandur, aga ei leidnud selle arvet ülesse. Pandud sai mitutuhat raha maksnud originaaljupp.
16.12.08 - 120 tuhande hooldus Mariines
11.08.09 - Esiklaasi vahetus Autoklaasis
21.08.09 - 135 tuhande hooldus Mariines
08.12.09 - armatuuri pirnide vahetus Mariines
29.01.10 - mootori diagnostika Mariines
15.03.10 - esisilla pukside vahetus ja pidurite kontroll Mariines
15.04.10 - esimeste piduriketaste, -klotside ja -silindrite vahetus Muraka juures Prorehvis
02.05.10 - tagumiste piduriklotside vahetus - ise tegin oma väikeste valgete kätega
19.07.10 - 150 tuhande hooldus ja esisarniiri vahetus Mariines
Millalgi 2009 on Autospiritis vahetatud veel ka lambdaandur, aga ei leidnud selle arvet ülesse. Pandud sai mitutuhat raha maksnud originaaljupp.