1. leht 2-st

forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 10:42:44 +0300
Postitas rents
sai nv käidud kalal ja foresteri proovile pandud (2007, 116kw, AT). ronis päris hästi ja uskumatult järsust nõlvast üles, mis oli lehti täis ja üsna libe. aga probleem tekkis, kui panime paadikäru sappa, et samast järsust nõlvast üles minna. nimelt järveäärne pinnas oli puhas muda ning uskumatult ootamatult ja kiiresti kaapis auto ennast põhjapeale kinni. loomulikult enda lollus - oleks pidanud õigel ajal reageerima ning pinnast rataste all tugevdama. ikka lootsin, et kaabib ennast niisama välja:) tulemuseks oli auto täiesti põhjapeal ukseääreni vastu maapinda. oli vaja päris kõvasti keavata ja tungiga tõsta, et lauajupid rataste alla panna. see tehtud hüppas masin august välja.
endal oli väike hirm, et kuidas sellistes situatsioonides kast koormust talub? kuna olen suht värske sellise auto omanik, siis oleks hea saada mõned olulisemad pointid, mida sellistes olukordades arvestada just auto heaolu silmas pidades.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 15:45:32 +0300
Postitas Tubaru
Mudarehvid ja parem jalg sirgeks, kui hoog raugema hakkab.
Kõlab mõnitusena, aga seda ta ei ole. Olen üsna palju mudaseid/liiivaseid pinnaseid nühkinud ja rabas mütanud oma erinevate foresteridega läbi aegade ja Clarcksoni "POWAAAA!" töötab küll (muidugi mitte alati) enne soovitaks veel "kahtlasemad kohad" jalgsi läbi käia ja kriitilisem pilk peale heita.
Kui juba pole, siis soovitan masinale alumiiniumist põhja ja diffri kaitset, mul on nii mõnigi karter tänu sellele päästetud saanud.
Olen kuulnud, et need automaatkastid kardavad seda kohapeal uristamist, pidavat õli kuumaks ajama ja killadi-kolladi tegema.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 16:20:31 +0300
Postitas koomahai
Enne sügavamat mülgast tasuks korraks autost välja tulla ja jalaga/kaikaga katsuda kui sügav mülgas on ja kas ühtegi kivi või palgijuppi vee all peidus ei ole. Aga peale kiiruse ja normaalse rehvi suurt miski ei aita. Karterikaitse teeb põhjaaluse siledamaks ka. Mul endal autos alati plastikust pori/lumeplaadid,et ei peaks kuskil võssis hakkama midagi rataste alla langetama :)

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 18:22:47 +0300
Postitas BlackRabbit
Tubaru kirjutas:Mudarehvid ja parem jalg sirgeks, kui hoog raugema hakkab.
Kõlab mõnitusena, aga seda ta ei ole. Olen üsna palju mudaseid/liiivaseid pinnaseid nühkinud ja rabas mütanud oma erinevate foresteridega läbi aegade ja Clarcksoni "POWAAAA!" töötab küll (muidugi mitte alati) enne soovitaks veel "kahtlasemad kohad" jalgsi läbi käia ja kriitilisem pilk peale heita.
Kui juba pole, siis soovitan masinale alumiiniumist põhja ja diffri kaitset, mul on nii mõnigi karter tänu sellele päästetud saanud.
Olen kuulnud, et need automaatkastid kardavad seda kohapeal uristamist, pidavat õli kuumaks ajama ja killadi-kolladi tegema.
No mina olen foorumitest lugenud, et automaatkastid kardavad seda maastikku Subarul tunduvalt vähem kui manuaali sidurid, aga samas ei ole tehnikat mis piisava vägistamise tagajärjel killadi-kolladi ei teeks :wink:

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 22:38:15 +0300
Postitas Tiit
Kui kõik 4 ratast tühja käivad, siis piirajas ei tasu väga hoida. Saab halvemal juhul kergesti difritest lahti.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: E, 28 Okt 2013 22:38:49 +0300
Postitas Tubaru
BlackRabbit kirjutas:
Tubaru kirjutas:Mudarehvid ja parem jalg sirgeks, kui hoog raugema hakkab.
Kõlab mõnitusena, aga seda ta ei ole. Olen üsna palju mudaseid/liiivaseid pinnaseid nühkinud ja rabas mütanud oma erinevate foresteridega läbi aegade ja Clarcksoni "POWAAAA!" töötab küll (muidugi mitte alati) enne soovitaks veel "kahtlasemad kohad" jalgsi läbi käia ja kriitilisem pilk peale heita.
Kui juba pole, siis soovitan masinale alumiiniumist põhja ja diffri kaitset, mul on nii mõnigi karter tänu sellele päästetud saanud.
Olen kuulnud, et need automaatkastid kardavad seda kohapeal uristamist, pidavat õli kuumaks ajama ja killadi-kolladi tegema.
No mina olen foorumitest lugenud, et automaatkastid kardavad seda maastikku Subarul tunduvalt vähem kui manuaali sidurid, aga samas ei ole tehnikat mis piisava vägistamise tagajärjel killadi-kolladi ei teeks :wink:
Ei vaidle üldse vastu. Automaatkastiga subaruga on maastikul oluliselt parem ja mugavam ka. Ega ma neid kahte oma postituses ei võrrelnudki, lihtsalt infoks, et ei tasu kohapeal kinni istudes väga karmilt piitsutada, at kast võib saba anda.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: T, 29 Okt 2013 09:30:19 +0300
Postitas rents
kas see on õige, et sellises olukorras paned ainult nr 1 käigu mitte D?

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: T, 29 Okt 2013 11:37:13 +0300
Postitas Tubaru
Jah, siis ta lukustab keskdiffri 50:50 asendisse. (Vähemalt mu turbokal, millel "SportShift," tegi nii)

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: T, 29 Okt 2013 11:59:47 +0300
Postitas rents
saan õigesti aru, et käik nr 1 ja kast "Sport" reziimile?

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: T, 29 Okt 2013 14:12:15 +0300
Postitas Tubaru
Seda "sport" asendit ei mäletagi (ikkagi pea 2 aastat möödas sellest kui sai oma tomaadiga hullamas käidud)
Aga interneeduses peaks sellekohast infot olema küll ja küll.
(Foresterimeestele hea sait: http://www.subaruforester.org/vbulletin)

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: T, 29 Okt 2013 14:20:19 +0300
Postitas mart050
Lahtiste difrite ja tomaadi puhul on esimene samm manuaalselt esimene käik ja ühe jalaga hoiad kergelt pidurit all ehk siis veojõud jaotub kõigi rataste vahel enamvähem võrdselt. Seda väga pikalt teha ei tohi eelpool mainitud kastiõli kuumaks minemise puhul. Kui nii enam ei liigu siis pole mõtet lõhkuda ja tuleb välja minna kaevama.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: N, 31 Okt 2013 00:53:09 +0300
Postitas BlackRabbit
Tubaru kirjutas:Seda "sport" asendit ei mäletagi (ikkagi pea 2 aastat möödas sellest kui sai oma tomaadiga hullamas käidud)
Aga interneeduses peaks sellekohast infot olema küll ja küll.
(Foresterimeestele hea sait: http://www.subaruforester.org/vbulletin)
Sport asendit ei olegi- on nupp kus on Snow ja Sport peale kirjutatud :)
Snow valikuga stardid teise käiguga ja Sport muudab kasti erksamaks ning vahetab hiljem.

Kas asendis 1 tõesti veojõudu selliselt jagatakse ei tea. Minuteada on USA versioonide kastid versus meil müüdud Foresteride kastid täiesti erinevad ja kuigi olen seda Euroopa/Jaapani kasti asendit 1 proovinud ei märka olulist vahet sellega kas kast on manuaalrežiimis esimese käigu asendis või nr.1 peal.
Ilmselt pole väga rasketes oludes olnud :roll:

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: N, 31 Okt 2013 10:16:04 +0300
Postitas Tubaru
Ma männikul liivakastis katsetasin seda, mulle jäi küll mulje, et lukustas keskdiffri ära ja läbivus paranes.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: N, 31 Okt 2013 12:33:11 +0300
Postitas mart050
Minu us-spec OB-l oli raamatus kirjas, et esimese ja tagurpidi käiguga on kohe 50:50, mitte on demand. All oli tavaline 4EAT ning toimis täpselt nii, kuigi taga oli LSD ka.

Re: forester mudasse kinni

Postitatud: N, 31 Okt 2013 16:47:14 +0300
Postitas BlackRabbit
Tubaru kirjutas:Ma männikul liivakastis katsetasin seda, mulle jäi küll mulje, et lukustas keskdiffri ära ja läbivus paranes.
Täitsa võimalik- sest sellest Männiku tagumise künka järsemast nõlvast läks esimesega valutult üles.
Peab autost manuaali võtma ja lugema :)