Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1253
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#1 Postitus Postitas BlackRabbit » K, 25 Mär 2015 17:03:04 +0300

Räägime lahti:

1. Millised on head pidurikettad ja klotsid.
2. Millised kogemused on kellegil originaalide ja B varuosadega.
3. Milliseid varuosasid soovitatakse

UPGRADE:
1. Millised pidurid ja milliste muudatustega Foresterile istuvad (vabalthingavad ja turbokad siin erinevad)

Igasugune abi on teretulnud!

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#2 Postitus Postitas Tiit » K, 25 Mär 2015 21:45:15 +0300

Originaalid.

Kunagi sai proovitud odavama otsa (Japanparts vms) klotse - need kulusid 4 kuuga (20 000 km) et pidi jälle vahetama (isegi käsipidurit ei saanud nonde klotsidega korralikult pidama). Sõidustiil on pigem pidureid hoidev, kestavad 100 000 km kanti tavaliselt.

Autoks 2003 XT
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
charger226
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: E, 04 Veebr 2013 11:50:51 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#3 Postitus Postitas charger226 » K, 25 Mär 2015 21:54:34 +0300

Kasutasin sellist firmat nagu Delphi, mina sain suvega nendest klotsidest lahti, täiesti metallini. Ju siis tegemist pehme seguga. Vastuväiteid?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3600
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#4 Postitus Postitas vaska » K, 25 Mär 2015 22:18:18 +0300

MY07 NA - ees kettad, taga trumlid.

Ees Ferodo klotsid, väga hästi on hauganud. Taga on stock klotsid, käsipidur peab.
Ees on olnud mingid Japanpartsist võetud klotsid, need läksid ühe suvega kühvliks, vähemalt tunnetuslikult tekkis mure pidamajäämisega.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

koomahai
Postitusi: 43
Liitunud: K, 15 Mai 2013 08:21:39 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#5 Postitus Postitas koomahai » K, 25 Mär 2015 22:25:16 +0300

Minu hääl läheb ka Ferodo klotsidele. Autoks 2006 NA ja ka ees kettad ja taga trumlid. Lisaks tasub mingi aja tagant esipidureid puhastada ja/või remondikomplekti kasutada.

Xanath
Mechanic
Postitusi: 258
Liitunud: N, 21 Juul 2011 01:44:23 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#6 Postitus Postitas Xanath » K, 25 Mär 2015 22:46:44 +0300

On olemas ka originaal-B varuosi, ehk sama tehas laseb sama jupi välja, lihtsalt ei müü seda siis konkreetse mudeli OEM nime all.
Muidu Remsal on head klotsid.
Kettad on suht kõik ühest portsust tulnud. Tasub panna kallis klots ja odav ketas, siis üldjuhul muret pole mingi vilisemiste vms-ga.
16 Outback Summit - Izzzzadaily. No, really...
08 Legacy Spec-B 3.0AT... nope soz, MT now - Lil bit charged. Being forged... <-- Proekt´or sumtin´
05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3549
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#7 Postitus Postitas Tubaru » K, 25 Mär 2015 22:48:59 +0300

2007 xt wrx pidurid ees ja taga.
Kettad Godspeed, klotsid Ferodo DS2500.
Vastupidavuse osas ei oska veel kommentaare jagada, sõitnud nendega vaid 10t km aga pidamine on eeskujulik (kiirem tänavasõit).
Viimati muutis Tubaru, K, 25 Mär 2015 23:15:32 +0300, muudetud 1 kord kokku.
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#8 Postitus Postitas Duster » K, 25 Mär 2015 22:54:13 +0300

+1 remsa klotsidele, remsa on ka paljudele saksa masinatele originaaltootja. Tulevad subarule koos kuumakaitse komposiit (või mis iganes asi see on) materjaliga ning ka alumiinium vaheplekid olid kaasas, väga kvaliteetsed igatahes.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Taisto
Postitusi: 11
Liitunud: T, 19 Apr 2011 17:38:15 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#9 Postitus Postitas Taisto » E, 13 Apr 2015 16:24:02 +0300

Ma panin alla Zimmermanni (Saksa) firma kettad ja klotsid. Tundus hea valik, kuna mu naise perekonnanimi on ka Zimmermann ;) See on väga töökindel mudel... ;)

Need on kaetud kettad ehk siis mõnda aega ei roosteta.

Ei ole kõige odavamad, aga soodsam kui esinduse omad. Ostsin Alvadi varuosadest Majaka tänaval.

Läbisõit liiga väike, et midagi kosta.

NB! Küsimus suurele ringile - mis mõõdus on 2002-2005 Foresteri (2,0, 92kW) pidurikolvid? B-turg pakub kolme mõõtu.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3600
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#10 Postitus Postitas vaska » E, 13 Apr 2015 20:22:46 +0300

Taisto kirjutas:NB! Küsimus suurele ringile - mis mõõdus on 2002-2005 Foresteri (2,0, 92kW) pidurikolvid? B-turg pakub kolme mõõtu.
VIN koodi järgi saab vast vahetusosa teada.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1253
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#11 Postitus Postitas BlackRabbit » N, 04 Juun 2015 16:34:11 +0300

Ja suur küsimus:
Kas 2007 Forester XT kettad on mõõdus:

294mm
või
276mm

kataloog pakub mõlemat.
Mina eeldaks, et esimene, aga pole üldse kindel.
Kas keegi oskab täpselt öelda?

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#12 Postitus Postitas no1 » N, 04 Juun 2015 16:38:30 +0300

Mõõdulint kätte ja õue! Saad teada, mis Sul seal käib.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3549
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#13 Postitus Postitas Tubaru » N, 04 Juun 2015 19:50:12 +0300

Ees on 294mm.
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1253
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#14 Postitus Postitas BlackRabbit » R, 05 Juun 2015 11:41:55 +0300

no1 kirjutas:Mõõdulint kätte ja õue! Saad teada, mis Sul seal käib.
Loomulikult, aga raske on seda teha kui auto asub hetkel sinust suht kaugel ja tahad varuosad ära tellida :)
Teiseks on hea kui sellest mõõdust siia teemasse jälg maha jääb, seega Tänud Tubarule kiire reagerimise eest. Tellisin Brembo kettad ära.

Leidsin veel ühe asjaliku postituse, mis puudutab otseselt Foresteri pidureid. Kuna enamus meist keelt valdab, siis tõlkima ei hakka:

The Forester XT has the same sized discs (294mm) and pads as a 4 pot Impreza WRX so the brake brakes are actually just as effective but you need to apply less effort with the 4 pots.
Also, the Forester only weighs a little more than an Impreza due to it's aluminium bonnet and roof so that's not really an issue either.

In all honesty, the best thing you can do with the stock XT is to get a decent set of blank discs (you can get discs made by Brembo on eBay for < £100 a pair) and then get some uprated pads (something like EBC RedStuff or Godspeed kevlar pads). Grooved discs are all well and good for keeping the pads fresh and venting a little gas but they actually cut down the surface area of the disc and thus reduce it's braking ability so the advantages only really come into play with repeated heavy braking.

Unless you're incredibly heavy on the brakes, there's no need to upgrade to 4 pots (which don't fit under the stock 16" wheels).

If you want to improve the pedal feel, then a Tweiga brake stopper (the one for a newage Impreza fits (maksab ca 40€) will prevent flex in the bulkhead and braided hoses will prevent the hoses bulging.

You should be able to do discs, pads, brake stopper and hoses for < £250.
* Steer clear of drilled discs, unless you're only interested in looks, as they are prone to cracking.

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 907
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Suur Foresteri piduriteema (klotsid, kettad, sadulad)

#15 Postitus Postitas HUNT113 » P, 07 Juun 2015 09:14:35 +0300

Alumiinium katus? Kas tõesti? Ise olen küll leidnud rooste täppe, võibolla pole meie turu jaoks.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Vasta