"Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#31 Postitus Postitas t6nis1234 » K, 14 Nov 2018 09:58:57 +0300

Kui shortblock terve on,siis mis seal nii hullu saab olla,et rebuildida ei tasu?
Võtad ilusa auto tükkideks ja sellest küll kahju.

Type RA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 254
Liitunud: P, 09 Dets 2007 23:06:43 +0300
Asukoht: Tartu

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#32 Postitus Postitas Type RA » K, 14 Nov 2018 21:27:56 +0300

Kui kõik on terve, siis on ju tõesti vaja ainult tihendikomplekti, rihma komplekti koos veepumbaga, saaled ja paar päeva juppide puhastamiseks ja kokkulappamiseks.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#33 Postitus Postitas raig0 » K, 14 Nov 2018 21:49:27 +0300

Ma ei saa aru,kuidas saab pele nii kallist remonti tihendid lekkima hakata?
Tjuuning tikud peaks veel kõvemini kaant peal hoidma.
Kusagil on mingi viga tehtud.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#34 Postitus Postitas Duster » K, 14 Nov 2018 22:00:57 +0300

Kaanetihendi minek nüüd mingi maailmalõpp küll pole, paned uued ja teed oma paisupaagimajanduse korda ja läheb edasi. Tihendid pole ju nii kallid.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#35 Postitus Postitas JoonasJJ » K, 14 Nov 2018 22:12:00 +0300

Duster kirjutas:Kaanetihendi minek nüüd mingi maailmalõpp küll pole, paned uued ja teed oma paisupaagimajanduse korda ja läheb edasi. Tihendid pole ju nii kallid.
t6nis1234 kirjutas:Kui shortblock terve on,siis mis seal nii hullu saab olla,et rebuildida ei tasu?
Võtad ilusa auto tükkideks ja sellest küll kahju.
Type RA kirjutas:Kui kõik on terve, siis on ju tõesti vaja ainult tihendikomplekti, rihma komplekti koos veepumbaga, saaled ja paar päeva juppide puhastamiseks ja kokkulappamiseks.
Praegu lähtusin esimese hooga selle auto hind vs. hind osadena + töödele/uutele osadele kuluv raha:
https://www.auto24.ee/used/2938581

Selge on see, et nt. kui tagasi kokku panna ja sõitvana Inglismaal turgu paisata, siis saaks rohkem kätte. Siin aga tulebki lõpuks mängu see, et mil moel kõige enam väärtust sest autost saab. Ega see pikalt seda pidada polnud plaanis, seega tuleb oodata, kuni kõik lahti võetud saab ja lõplikud kulud selged. Mingist hetkest pole enam mõistlik investeerida. Sel hulgal kuluosadega mitte seotud töid soov teha ei olnud.
Praeguse seisuga on endiselt lahtine ja olen avatud pakkumistele. Kulude ja kaotuste minimeerimine.

Kui siin Inglismaal kasvõi eBay lahti lüüa või FB gruppidesse postitada, siis on nagu suur kommipood see valik. Ei jaksa ära valida. Lõppudelõpuks pole praeguse masina puhul millegi nii erilisega tegemist...
raig0 kirjutas:Ma ei saa aru,kuidas saab pele nii kallist remonti tihendid lekkima hakata?
Tjuuning tikud peaks veel kõvemini kaant peal hoidma.
Kusagil on mingi viga tehtud.
Duster kirjutas:Kaanetihendi minek nüüd mingi maailmalõpp küll pole, paned uued ja teed oma paisupaagimajanduse korda ja läheb edasi. Tihendid pole ju nii kallid.
Kusjuures, kui ma hästi mõtlema hakkan, siis ma võisin selle masina juba selle veaga osta. Ühel või teisel moel ise panin puusse. Ma ei usu, et tööde kvaliteet kehv oli.
Võttes arvesse ka, et sidur ka väsinud, siis on võimalik, et viimasel ajal selle auto eest kõige paremat hoolt ei kantud enne meie kätte jõudmist. Mehel, kelle käest ostsin, seisis see masin (tal endal oli Litchfield'i tuuninguga R35 nt.).

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#36 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 16 Nov 2018 00:33:01 +0300

Et ei tunduks, et kõik puhtalt emotsioonide ajel või hüpoteetiline on, siis eile panin ka kõik "paberile".
Siit paluks abi ka osadeks võtmise puhul hindade kujundamisel + kui midagi puudu on. Mootoriosad tuleb enne täpselt üle kontrollida, et oleks selge, mis kasutuskõlbulik on.
Auto on otseloomulikult dokumentidega, kui see midagi juurde annab.

Hinnakiri:
osad.jpg
osad.jpg (119.11 KiB) Vaadatud 10179 korda
Remondi esialgne kalkulatsioon, kuhu pole kõike veel isegi lisatud:
remont.jpg
remont.jpg (129 KiB) Vaadatud 10179 korda
Auto sain 8000£ ehk tol hetkel 9400€'ga. Kui pingutada, siis UK's ehk oleks see vb kuni 9000-9500£ väärt sõitvana. Eks igaüks teeb omad arvutused.

Kasutaja avatar
kuplja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 139
Liitunud: R, 23 Mai 2014 15:21:48 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#37 Postitus Postitas kuplja » T, 20 Nov 2018 00:08:28 +0300

Kui tahad subarut sihtotstarbeliselt kasutada, siis igasugune äriline kasumitoodang tasub ära unustada.
Autol potensiaali jagub, tee korda ja naudi. Kunagi ei või teada mille otsa järgmisena komistad. :wink:
TLK Racing[ /b]

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#38 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 20 Nov 2018 00:57:56 +0300

kuplja kirjutas:Kui tahad subarut sihtotstarbeliselt kasutada, siis igasugune äriline kasumitoodang tasub ära unustada.
Autol potensiaali jagub, tee korda ja naudi. Kunagi ei või teada mille otsa järgmisena komistad. :wink:
Alustaks sellest, et hindan kõigi panust. Siin on minust targemaid ja mõistlikumaid inimesi, sellepärast siit abi otsingi.

Inglastel tundub ka demagoogia kombeks. Tundub, et poleks keegi postitust lugenudki - pakutakse ikka WRX'e ja EJ257'sid ka igaksjuhuks sekka, vestakse "kuidas ikka nii sel mootoril kombeks ongi". Ometi üritan arusaadavalt kirjutada. Ju siis ma ei oska...
Ainus asi, mis ma teha tahan, on finantsiliselt ja moraalselt enda jaoks õigeid valikuid. Kui ma "igasuguse ärilise kasumitoodanguga" tegeleksin, siis ma poleks müüdamatut ("läbisõit 160 000+, rool "valel pool", "vasaku käega ma pole pihku ka löönud enne, imelik käike vahetada"" vms.) RHD UK tavamudelit Eestisse toonudki.

Sai sihtotstarbeliseks kasutamiseks toodud, ressurssi jagus natukene väheseks ja nüüd ei ole kohest huvi umbes 25-35% auto omahinnast sinna sisse investeerida.
Mis selles imelikku on, kogu lugupidamise juures? Majanduslikult mõelda on keelatud? Tõin isegi matemaatika välja. :roll:
Nõu saamiseks ma siia kirjutasin ja eks Subaru foorumile kohaselt ei taha keegi näha üht STI'd juppideks minemas näha. :)
Iseasi, kas asjal ka majanduslikku jumet on...

Type RA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 254
Liitunud: P, 09 Dets 2007 23:06:43 +0300
Asukoht: Tartu

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#39 Postitus Postitas Type RA » T, 20 Nov 2018 10:52:32 +0300

Kuna meil on STI-de hinnad kohati juba päris madalaks langenud, siis ongi vahepeal tulusam neid varuosadeks lammutada...

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#40 Postitus Postitas Duster » R, 23 Nov 2018 21:42:03 +0300

Ükskõik, mis matemaatikaga sa arvutasid, sellise masina pidamine ei ole kunagi olnud ega ka hakka olema majanduslikult tulus ega mõistlik. Andesta, kui olen valesti asjadest aru saanud, kuid mõned tähelepanekud: Juppide hinnad on sellised "standartsed", ehk siis selliste numbrite juures keegi millegile tormi jooksma ei hakka, lisaks on mulle jäänud mulje, et sa ise suurem õlinäpp ei ole, mis räägib ka lammutamise puhul lisakaona rahaliselt. Kuna mootor on sul hiljuti tehtud, milleks sulle uued saaled jne. Tee oma kaaned korda, pane uued tihendid ja tee seda, milleks sa ta tõid. Liiga väikest paisupaaki selles vigastuses süüdistada on mõttetu, tõenäoliselt küpsetasid need tihendid ise läbi, kõige suurema tõenäosusega hakkas see pihta sellest, et reaalselt oli masin halvasti õhutatud ning tosoolilekke jälgi oli sul seal ka, kui jahutussüsteem ei ole hermeetiline, ei tõmmata paisupaagist jahtumise korral enam hõrendusega tosooli paisukast tagasi, ongi õhk sees, kõvasti gaasi ja hüvasti kaanetihendid...
Isiklikult paneksin masina kokku tagasi, sul ei lähe sinna ulme summat.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#41 Postitus Postitas JoonasJJ » L, 24 Nov 2018 07:46:00 +0300

Duster kirjutas:Ükskõik, mis matemaatikaga sa arvutasid, sellise masina pidamine ei ole kunagi olnud ega ka hakka olema majanduslikult tulus ega mõistlik. Andesta, kui olen valesti asjadest aru saanud,...

:lol:
Duster kirjutas:Juppide hinnad on sellised "standartsed", ehk siis selliste numbrite juures keegi millegile tormi jooksma ei hakka, lisaks on mulle jäänud mulje, et sa ise suurem õlinäpp ei ole, mis räägib ka lammutamise puhul lisakaona rahaliselt.
- See on hea, et üks vanaisa on siin nagu kataloog, mis juppide hindadesse puutub. Temalt need sain. Miks peakski odavamalt müüma? -> retooriline küsimus
- Lammutamiseks peab küll tõesti tuumafüüsik olema. Kui aga endal kohta ja tööriistu pole, siis polegi mõtet "õlinäpp" hakata olemagi - see peaks igale tõelisele "õlinäpule" juba teada olema. Tungrauaga kuskil avalikus kohas tõesti ei ole nõus hullama.
- Ma olen üldse Inglismaal. Muidu ehk panekski ise ka sõrme külge.
Duster kirjutas:Kuna mootor on sul hiljuti tehtud, milleks sulle uued saaled jne. Tee oma kaaned korda, pane uued tihendid ja tee seda, milleks sa ta tõid. ... Isiklikult paneksin masina kokku tagasi, sul ei lähe sinna ulme summat.

- Ma vaikselt olen ka selle arusaamani jõudnud. See ei tähenda ikka, et seda nii nui neljaks tegema peaks. Nagu ka numbrites välja tõin, saaks ka teistmoodi - auto juppide raha + töödele kuluv raha = järgmine auto. :wink:
- Olles siin arutanud igasuguste tarkpeadega ja võttes aluseks väidet, et õli sees metalli polnud, siis on ka minu meel on esialgu muudetud.
- Kui tegemiseks läheb ja eriti endale, siis mulle ei paku rahuldust "käib kah" lahendused. Võimaluste piires tahan alati maksimaalset tulemust. "Plokki lahti võtmine oleks liialdus" - nõus, kuna pädevas kohas on seda hiljuti tehtud. "Pealolev rihm võib täiesti värske olla, ehk polegi uut vaja" - no palun. :lol:
Duster kirjutas:Liiga väikest paisupaaki selles vigastuses süüdistada on mõttetu, tõenäoliselt küpsetasid need tihendid ise läbi, kõige suurema tõenäosusega hakkas see pihta sellest, et reaalselt oli masin halvasti õhutatud ning tosoolilekke jälgi oli sul seal ka, kui jahutussüsteem ei ole hermeetiline, ei tõmmata paisupaagist jahtumise korral enam hõrendusega tosooli paisukast tagasi, ongi õhk sees, kõvasti gaasi ja hüvasti kaanetihendid...
- Alustuseks - mina ühtegi diagnoosi pannud pole.
- Keegi kuskil vedas seda masinat ja/või mind juba ennem alt. Ma jõudsin isegi selle järeldusele.
- Nt. enne sõitma asumist lasin seda hooldada kohaliku Subaru esindusele tööd tegevas töökojas, kus tehakse ka igasugu Aston Martin'eid, Ferrari'sid, politseiautosid jms. Mitte, et ma sinna väga minna oleks tahtnud minna, aga see oli läbi tutvuste parim, mis lühikese ajaga organiseeritud sain. Palusin neil jahutusvedeliku vahetada, aga "nad kontrollisid ja see on värske ning ei ole vaja vahetada". Oli vaja kiiresti koju saada ja organiseerisin parima, mis lühikese etteteatamisega sain. Auto ostust lahkumiseni oli 3 päeva ja ühtegi kokkulepet ette polnud sõlmitud. Mul oli ainult õli ja piduriõli valmis ostetud.
- Autot oldi mingi aja väga harva kasutatud. Küsitav ka, kas need harvad kasutajad kõige asjatundlikumad olid jne.
- Paagi lasen ikkagi teha, kui kokku peaks saama. Suurema ja uhkema. Korraliku korgi-kaanega, mis peal püsib ja vastab vajadusetele.

Mõne tunni pärast lähen ühte masinat vaatama, mida nimetatakse "WR1'ks". :wink:

rajaleidja
Subaruaff
Postitusi: 60
Liitunud: K, 19 Juun 2013 09:28:53 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#42 Postitus Postitas rajaleidja » L, 24 Nov 2018 13:37:27 +0300

JoonasJJ kirjutas:
Mõne tunni pärast lähen ühte masinat vaatama, mida nimetatakse "WR1'ks". :wink:
"Valel" pool rooliga jälle ? :roll:

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#43 Postitus Postitas JoonasJJ » L, 24 Nov 2018 14:45:49 +0300

rajaleidja kirjutas:
JoonasJJ kirjutas:
Mõne tunni pärast lähen ühte masinat vaatama, mida nimetatakse "WR1'ks". :wink:
"Valel" pool rooliga jälle ? :roll:
Ei saa eeldada, et terve maailm teaks, aga see suht rumal küsimus. Google kindlasti on kohe nõus selgitama miks:
In case you missed a hyperactive Norwegian leaping across your television screen last November, Subaru UK has this to remind you that Petter Solberg won the 2003 World Rally Championship – the fastest and most powerful UK-sanctioned Impreza yet.

Badged ‘WR1’, the Solberg edition is limited to just 500 cars and, though based on an STi, it’s a world away both on road and track. The special edition is easy to spot: it sits 25mm lower on gorgeous 18in Speedline seven-spoke alloys, and comes in attractive Ice Blue paint with a WRC-style front spoiler with integral driving lights, stainless steel mesh grille and some slightly naff ‘WR1’ transfers on the front wings.
https://www.autocar.co.uk/car-review/su ... rx-sti-wr1

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#44 Postitus Postitas JoonasJJ » P, 25 Nov 2018 17:48:22 +0300

karsson15 kirjutas:Ma nüüd vaatasin teema ka läbi...
OK, te (loe: mitmed erinevad vastajad) olete siin kuskil enda jaoks ikka väga valesti millestki aru saanud.

MA EI OLE VÄITNUD, ET SELLISE AUTO OMAMISEGA EI KAASNE KESKMISEST SUUREMAID KULUSID. PUNKT.
Taguge endale pähe see. Võrrelge Dacia Sandero või VW Golf'iga. Või mis see keskmine on? Kui selline 5. seeria/E-klassi/A6 kanti sakslane lagunema kipub, siis ütleks omast kogemusest, et kulud on ikka ühe STI kanti juba ära küll.
Ma just müüsin ära C5 RS6'e, mis oli minu käes natuke üle kolme aasta. Igasugune Subaru pidamine on olnud senimaani köömes (mõned mul on ikka olnud) isegi võrreldes argise hooldusega.

Tore muidugi, et foorumites alati leitakse ühine raud, mida taguda, aga valet rauda taote, mehed :roll:

Minu tees oli ainult järgnev - SEE KONKREETNE AUTO POLE EHK SEDA INVESTEERINGUT HETKEL VÄÄRT. Seda nii majanduslikust, emotsionaalsest kui ka ajalisest aspektist. MIKS?
Soovisin, et sellega saaks sõita ennem mitte, et alla 10k km pärast laiali laguneb. Tulenevalt selle konkreetse masina olematust väärtusest sõitvana tuli ka edasine arutelu. Lisaks tõin välja veel selle, et on huvi millegi vastu, mis oleks rohkem meeltmööda - JDM ja/või EJ207. Kõik. Midagi muud on lihtsalt minu soovunelm hetkel ja nii ongi.
Juba nentisin ka, et ehk tõesti on ikkagi kõige mõistlikum panna antud sõiduvahend tööle. Tõin välja isegi kõik matemaatika miks tegelikult mitte seda teha. Katsin ju kõik elemendid - turuväärtus sõitvana, turuväärtus osadena, töödele kuluv summa. See lammutamisele kuluv raha on köömes + mul on inimene, kelle mul kahju seda maksta pole.

Lõppudelõpuks ei tähenda ka sellise keskmisest emotsionaalsema ostu tegemine kohe abielu. Ma saan aru, et mida "huvitavam" auto, seda rohkem emotsioone tekib, aga kui homme tuleks keegi, kes oleks nõus võtma kasti koos pudinatega ja teine, kes tahaks mootorit juurdekuuluvaga, siis ma ei kõhkleks ka. Selge on see, et "autofännina" süda tilguks verd, aga mulle pole keegi veel öelnud: "Vaatan, et oled autofänn - sulle teen tasuta."

Kirjutada mulle meeldib, aega on. Raha võiks ka keegi veel selle eest maksta, siis oleks kihvt küll. :lol:

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#45 Postitus Postitas Duster » R, 30 Nov 2018 09:53:39 +0300

Herr karsson, suur vahe on, millistest kaane poltidest käib jutt, tikkpolte küll vahetama ei kipuks lambist, eriti veel juhul, kui nad jämedamad, kui originaalid peaks olema.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Vasta