Miks öeldakse aut.kastiga impreza kohta "liba nelikveol

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
impreza2007
Postitusi: 16
Liitunud: P, 08 Apr 2007 17:14:16 +0300
Asukoht: tallinn

#16 Postitus Postitas impreza2007 » T, 01 Mai 2007 09:30:06 +0300

Päriselt nagu ei lahuta, jääb vaid 90/10 veojaotus esi ja tagasilla vahel.
Seega on ka kütusekulu natuke väiksem põhimõtteliselt, kuna maanteel on taga vaid põhiliselt esivedu.[/quote]




Kütusekulu 2.0 AT puhul küll nutune. Mootor muidugi veel sisse sõtmata ja nagu jutud käivad siis u. 15tuh. läbimisel veidi see kütusekulu pidi langema.
I´ve got AWD and I´m not afraid to use it!!

Kasutaja avatar
vallo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 159
Liitunud: R, 04 Mär 2005 12:14:31 +0300
Asukoht: Tallinn/Kiili vald

#17 Postitus Postitas vallo » T, 01 Mai 2007 11:45:43 +0300

vabalthingav 2.0?
99 aasta 2.0 92 kw manuaaliga võtab linnas 10-12l. maanteel saab 8-9 ga hakkama.
Mootor peaks mingi 3kkm lahti minema.

Kasutaja avatar
impreza2007
Postitusi: 16
Liitunud: P, 08 Apr 2007 17:14:16 +0300
Asukoht: tallinn

#18 Postitus Postitas impreza2007 » T, 01 Mai 2007 13:12:57 +0300

To: Vallo


Vabalthingav 2.0 118kw. AT. Linnas keskpärase sõidustiiliga (Ehk siis nii rahluku sõidustiiliga kui subaru lubab ;) ) ca. 13.5. maanteel 9.5. Kilometraaz nüüd tiba üle 5000km.

Kütusekulu on aga asi mille suht kohe ära unustad kui impreza rooli istud. See hea teelpüsivus ja mugavus ei ole võrreldav samas klassis ja ka hinnaklassis olevate teiste automarkidega. Mõned peavad teda liiga närviliseks ja jäigaks kuid ma küll ei ütleks seda. Just parim kompromiss mugavuse ja sportlikuse vahel. Kehvadel teeoludel põrutab küll enam kui Focus v. Corolla kuid teelpüsivus ja tagasiside mida rool maanteel annab ei ole võrreldav.

2007 imprezadel (ei tea kas vanematel ka oli) on peal ka kiirusetundlik roolivõim mis on mu meelest väga hea asi. Lainetaval ja loksutaval maanteel võid juhtida ka ühe sõrmega. Nii mõnegi teise autoga pead kahe käega võitlema et sirgelt hoida.
I´ve got AWD and I´m not afraid to use it!!

alman
Postitusi: 14
Liitunud: N, 24 Mär 2005 10:05:37 +0300
Asukoht: TLN

#19 Postitus Postitas alman » L, 12 Mai 2007 08:12:12 +0300

endal küll 96 aasta 2,0 AT Impreza aga nagu teadjamameestelt paistab siis veoskeemis suurt muutunud midagi pole.

Bensiinikulu on suur ja arvatavasti ei kuku oluliselt ka kilomeetrite lisandumisega, minul tuleb linnas koos ummikutes istumisega kulu kuskil 15 kanti (talvel, suvel selle autoga eriti ei sõida) ja maanteel olenevalt jala raskusest kuskil 9-10. Samas aga olen täiesti nõus impreza2007-ga et sõidumugavuse ja rooli taga kindluse tundmise tõttu ei oma kütusekulu erilist tähtsust.

Mis puudutab seda 90/10 jaotust ja mõnevõrra tuntavat põlgust "manuaalkastimeeste" poolt siis julgen väita, et nii talvistes oludes kui kruusal käitub auto väga kindlalt ja hoopis erinevalt taga ja esirattaveolistest (sõites mitte mudas kinni istudes). Ja ei ole mina siiani tundnud järsult kiirendades ka veel kordagi, et tagarattad kuidagi erilise pauguga taha tuleksid. Seega kui auto on ehitatud neliveoliseks ja ta sellisena ka käitub siis ei oma erilist tähtsust jaotus sildade vahel erinevates olukordades.

Muide olen hoidnud oma autot elus peamiselt tänu sellele et mulle meeldib just kombinatsioon nelivedu + automaatkast. Ainuke mille kallal võiks kaevelda on veidi lahja mootor aga kiirendusvõistlusele selle autoga tingimata minema ei peagi. Ja linnavahel võidusõit ei paelu.
allkiri allkiri

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#20 Postitus Postitas tnx » E, 14 Mai 2007 07:53:08 +0300

Järsult kiirendades ei tunne jah, et rattad "pauguga" ühendatakse. Muidu ka ei käi mingit pauku sõna otseses mõttes. Aga kui auto libisema läheb, siis on küll aru saada, et esialgu on alajuhitav ning mingil hetkel muutub järsku ülejuhitavaks. Ning järgmisel hetkel jälle alajuhitavaks tagasi, sest auto ootamatu liigutuse tõttu lased alateadlikult gaasi tagasi, mispeale tagasild jälle lahti ühendatakse. Manuaalkastiga, millel mõlemad sillad pidevalt taga, on käitumine ohuolukorras sujuvam ning ettearvatavam.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#21 Postitus Postitas Ar21 » E, 14 Mai 2007 09:13:29 +0300

See, et pideva neliveoga masina saab ka ülejuhitavaks, on pigem gaasijala raskuse, mootorivõimsuse ja pinnalibeduse küsimus, kui neliveo eripära. Igat neliveolist masinat saab panna ülejuhitavalt käituma, millel tagasild saab vähemalt 50% veojõust. Ülejäänu on juba pinnalibeduse või mootorivõimsuse küsimus.

Umbes sama küsimus ka pikalt laialt ja üpris "kõveralt" lahatud ka mingis foorumis EVO vs. Impreza neliveo eripärad. Rooliga teatud "hulle" liigutusi tehes saab ka mõnel esiveolisel mõne pinna peal tagaotsa jooksma. See ei tähenda, et tema üldine juhitavusiseloom oleks ülejuhitav.
Lihtsalt selline tähelepanek. Selle üle-ja alajuhitavusega on alati üks igavene segadus ja arvamuste erisus.

Kasutaja avatar
impreza2007
Postitusi: 16
Liitunud: P, 08 Apr 2007 17:14:16 +0300
Asukoht: tallinn

#22 Postitus Postitas impreza2007 » E, 14 Mai 2007 18:24:47 +0300

Lõpuks siis teemaga selleni jõüudnud, et siiski ei ole tegu AT impreza puhul "liba nelikveolise" autoga vaid nelikveolisega mille veoskeem erineb manuaali omast. Eks see ka harjutamise asi kui rääkida "tail happy" sõidustiilist. AT kastiga uuemal 2.0-l küll niivõrd rammu et olla vahest "tail happy." Kiirendusvõistlustele ei lähe kuid möödasõitudel hätta ei jää.
I´ve got AWD and I´m not afraid to use it!!

Vasta