ej16 ja check engine
ej16 ja check engine
küsin targematelt nõu. nimelt aegajalt lööb põlema check engine tule. omal juhtus see regulaarselt bahnil kiirustel üle 140 kmph. nüüd olla ka eestis legaalsete kiiruste juures tuli põlema hakanud. kas mariine või keegi teine suudab vea põhjuse üles leida või hakatakse üldjuhul katse/eksitusmeetodil juppe vahetama? ise kahtlustan veidi lambdat. ülevaatusel oli co paigast ära - sellele ei aidanud ka kati punaseks ajamine. samas co probleemiks võib vist olla ka lihtsalt surnud kat.
masin siis 94a
masin siis 94a
Kui muu ei aita, siis mine käi mariines, panevad sulle pistiku külge autole ja see pritsib juba ise infi välja, mis sensori veaga sul check engine põlema hakkab. Ehk ei nöörita kah, see ei võta palju aega.
Endal oli sama jama, linnas oli ok, pikema sõidu peale hakkas check engine põlema. Subaru Select Monitor arvas, et lambda pole toimiv ja nii see ka oli.
Endal oli sama jama, linnas oli ok, pikema sõidu peale hakkas check engine põlema. Subaru Select Monitor arvas, et lambda pole toimiv ja nii see ka oli.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Mis aasta autoga tegu? Kui masinal peal OBD-I (enne 1999 tehtud isenditel suure tõenäosusega on), siis pole vaja kohe Mariinesse tormata, tuleb armatuuri alt üles otsida diagnostikapistikud, need omavahel õigesti ära ühendada ja check engine lambi vilkumise järgi saab juba midagi teada. Pistikud on 2 kollast ja 2 rohelist, igaühte läheb üks juhe.
http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/ ... 20Page.htm
on päris hea õpetus selle kohta.
http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/ ... 20Page.htm
on päris hea õpetus selle kohta.
Nonii, lambda-saaga jätkub. Kuna põlgasin Mariine lambda pakkumist (4,6 k) liiga kalliks otsustasin universaalse kasuks. Käisin Aaves aga neil parasjagu kolmejuhtmelist ei olnud. Siis kruttisin anduri maha ja leidsin, et asja on valmistanud JECS Bosch'i litsentsi järgi. Netist uurides jäi mulje, et JECS on Boschi Jaapanis asuv tütarfirma. Seega seadsin sammud BAKT-i. Seal kehitati minu anduril oleva koodi peale vaid õlgu, vaadati arvutit ja pakuti mulle ühte kolmejuhtmelist, mille pistik ei sobinud üldse. Kuna pakutu oli ca 2k siis keeldusin. Seepeale pakuti universaalset aga neljajuhtmelist. Öeldi, et selle neljanda (halli) - massi võib lihtsalt lahti jätta. Müügimehe jutt jättis mulje, et ta teab, mida räägib. Ostsin anduri ära - 750 kr. Hiljem muidugi selgus, et müügimehe jutt oli hülge loba. Tema väitel valged juhtmed pidavat olema signaali otsad ja must ning hall massid
Nüüd siis selle juurde, mis ajendas mind seda pikka kirja kirjutama. Peale lambda ja küünalde vahetust käitub masin kummaliselt. Külmalt mootor pöördesse ei lähe ja paugud käivad sumpsis nagu oleks üks silinder tagant ära või süüde/segu kapitaalselt vale. Peale paari minutit asi normaliseerub ja mingeid anomaaliaid mootori töös ei esine.
On kellelgi midagi sarnast juhtunud?
Segasemaks teevad asja järgmised asjaolud: peale automaatpesulas käimist on masin korra ka varem sarnaselt käitunud (jõu puudus ja paugutamine). Küünlad olid peal BKR6E, uued läksid BKR6E-11 nagu ette nähtud. Lambda pistiku/pesa klemmid oli veidi oksüdeerunud. Puhastasin neid mingi kontaktipuhastamise aerosooliga ja pärast käisin üle elektroonikale mõeldud vaseliiniga.
Tagatipuks hakkas uuesti CHECK ENGINE põlema ja endiselt on veakood - Lambda.
Praegu on peamine kahtlusalune pistiku ühendus. Ilm on aga nii sant, et kuidagi ei suuda ennast sundida testriga õue minema. On kellelgi häid ideid?
Nüüd siis selle juurde, mis ajendas mind seda pikka kirja kirjutama. Peale lambda ja küünalde vahetust käitub masin kummaliselt. Külmalt mootor pöördesse ei lähe ja paugud käivad sumpsis nagu oleks üks silinder tagant ära või süüde/segu kapitaalselt vale. Peale paari minutit asi normaliseerub ja mingeid anomaaliaid mootori töös ei esine.
On kellelgi midagi sarnast juhtunud?
Segasemaks teevad asja järgmised asjaolud: peale automaatpesulas käimist on masin korra ka varem sarnaselt käitunud (jõu puudus ja paugutamine). Küünlad olid peal BKR6E, uued läksid BKR6E-11 nagu ette nähtud. Lambda pistiku/pesa klemmid oli veidi oksüdeerunud. Puhastasin neid mingi kontaktipuhastamise aerosooliga ja pärast käisin üle elektroonikale mõeldud vaseliiniga.
Tagatipuks hakkas uuesti CHECK ENGINE põlema ja endiselt on veakood - Lambda.
Praegu on peamine kahtlusalune pistiku ühendus. Ilm on aga nii sant, et kuidagi ei suuda ennast sundida testriga õue minema. On kellelgi häid ideid?
Seda pole küll kuulnud, et võiks panna erineva juhtmete arvuga. Juhtmete arv näitab lambda tüüpi ja minuteada teistsuguse arvu juhtmetega ei kõlba, kuna tema toimimise põhimõte ja parameetrid võivad olla teised. Minul on samuti peal Boschi oma (ostetud kunagi Mariinest). Juhtmete arv ja pistik on täpselt sellised nagu ettenähtud.
Ka www.autoosad.ee pakub Subarule lambdasid ~1000 kr.tk.
Ka www.autoosad.ee pakub Subarule lambdasid ~1000 kr.tk.
Ainult lambda oleks, siis tühikäik küll ei sureks. Lambda mängib siis rolli, kui masin soojaks läheb ja millegi pealt peaks kütust kokku hoidma hakkama. Ehk siis, pikema sõidu või peenestamise peale hakkab check engine põlema ja kütusekulu on ~10% suurem. Muid lolle kõrvalmõjusid oma masinal ei õnnestunud täheldada, kui lambda juhtmed katki olid.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Toimimise põhimõte on neil kitsa riba lambdadel kõigil laias laastus üks - vastavalt hapnikuhulgale summutis annavad signaalijuhtmest välja 0,1 kuni 1V pinget. Põhimõtteliselt erinevad on lairiba lambdad. Juhtmete arv ei näita otseselt erinevust. Valged juhtmed on anduri küte, must signaal ja hall lisa mass.Ar21 kirjutas:Seda pole küll kuulnud, et võiks panna erineva juhtmete arvuga. Juhtmete arv näitab lambda tüüpi ja minuteada teistsuguse arvu juhtmetega ei kõlba, kuna tema toimimise põhimõte ja parameetrid võivad olla teised.
Palju boschi oma maksis, kui saladus ei ole. Need autoosad.ee lambdad on tõenäoliselt ka nn universaalsed, kus pead juhtmed oma vana pistikuga ühendama.Ar21 kirjutas:Minul on samuti peal Boschi oma (ostetud kunagi Mariinest). Juhtmete arv ja pistik on täpselt sellised nagu ettenähtud.
Ka www.autoosad.ee pakub Subarule lambdasid ~1000 kr.tk.
Maksis oma 3 aastat tagasi ~4,5 tuh. alega 3800. Olin siis veel n.ö. roheline Subaruomanik ja ei teadnud, et sama asja saab osta ~poole odavamalt ka mujalt.
Kui sa ütled, et mingit vahet pole väljaantavates parameetrites, siis mis mõtet on lambdasid nimetada universaalideks ja orginaalideks.
Autodel on B varuosa ja orginaalosa. B osa peab samuti sobima ilma ümbertegemata.
Autoosad 1,6-sele ei paku, vaatasin järgele. Aga üldiselt, kui pakutakse konkreetsele margile b osana, siis peab pistik sobima.
Kui sa ütled, et mingit vahet pole väljaantavates parameetrites, siis mis mõtet on lambdasid nimetada universaalideks ja orginaalideks.
Autodel on B varuosa ja orginaalosa. B osa peab samuti sobima ilma ümbertegemata.
Autoosad 1,6-sele ei paku, vaatasin järgele. Aga üldiselt, kui pakutakse konkreetsele margile b osana, siis peab pistik sobima.
Niipalju kui mina olen aru saanud, siis universaali ja originaali/b-osa vahe ongi vaid pistiku olemasolus. Universaal tuleb üldjuhul üldse ilma pistikuta.Ar21 kirjutas:Kui sa ütled, et mingit vahet pole väljaantavates parameetrites, siis mis mõtet on lambdasid nimetada universaalideks ja orginaalideks.