Rehvirõhk

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Rehvirõhk

#1 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 18 Sept 2012 15:56:13 +0300

Kuna olen algaja auto-omanik, siis küsimus järgmine:

Milline peaks olema rehvirõhk suve-/talverehvides, et rehvide pidamine ja kütusekulu oleks optimaalses vahekorras maanteesõidul? Kui tihti peaks kontrollima rehvirõhku?

Endal on tegemist siis 2008. aasta Subaru Impreza luukpäraga.

Kasutaja avatar
airfrance1
Guru
Postitusi: 671
Liitunud: K, 10 Nov 2010 21:21:21 +0300
Kontakt:

Re: Rehvirõhk

#2 Postitus Postitas airfrance1 » T, 18 Sept 2012 17:52:13 +0300

Tunub, et sul on originaal mõõus veljed ja rehvid. Sel juhul peaks sul juhi uksel olemas rehvirõhkudest informeeriv tabel. See peaks täpselt õige rõhu kätte näitama.

Mul on aga samas küsimus, mille osas saava ilmselt STI omaniku abiks olla. Nimelt mis rõhk peaks olemas 18" Prodrivedega? Rehvid on 225/40 R18. Mul ukse peal 18" velje info puuub :mrgreen: . Mõtlesin, et saan esinusest vastava info, aga seal pani minu küsimus kõik mõtlema ja konkreetset vastust ma ei saanu. Öeldi, et peaks sobima sama rõhk, mis ka 17" veljega?

-Edit: Hetkel on rehvides 2,3 ees ja 2,2 taga (nagu 17" puhul soovituseks).
Viimati muutis airfrance1, T, 18 Sept 2012 21:24:21 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Shwax Autospa, kõik autode iluhooldus teenused! KÜSI PAKKUMIST!
Impreza WRX/STi Wagon MY06
Mitteametlik ametlik Subaruklubi fotograaf

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Rehvirõhk

#3 Postitus Postitas Tiit » T, 18 Sept 2012 18:17:45 +0300

Sobiva rehvirõhu näed ära ukseposti küljes olevalt lipikult. See ongi enamasti kõige optimaalsem. Kindlasti tuleb koormaga sõites aga pumbata kõrgeim soovitatav rõhk sisse, vastasel juhul läheb juhitavus lödiks.

Teine võimalus on et katseta ära millise rõhuga rehvid ringrajal ristlõikes erinevalt kuumaks lähevad. Kui rõhk õige, siis on terves ristlõikes ühtlane temp, mitte äärtes ja keskel erinev.
Või siis maanteel sõites näed ca 10 000 km ära, kas kulutab rehvi ühtlaselt või ebaühtlaselt.

Rõhu kontrollimisega on nii, et sõltub juhist, mõni tunneb sõites ise ära kui 0,1 juba erinevus on ning mõni ei saa ka 1,0 suurusest erinevusest aru. Ma kontrollin enamasti pärast rehvivahetust ainult kas pandi ikka õige rõhk sisse.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Rehvirõhk

#4 Postitus Postitas no1 » T, 18 Sept 2012 21:10:07 +0300

Mina panen 0,2bar rohkem, kui soovitab tehas uksepostil või kütuseluugil.

oioioi
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 452
Liitunud: N, 09 Veebr 2012 13:24:47 +0300
Asukoht: tartu

Re: Rehvirõhk

#5 Postitus Postitas oioioi » T, 18 Sept 2012 21:22:13 +0300

tavaliselt on 2,2 ja nii oli omalgi. aga siis sõitsin ja vaatasin, et ikka nagu liiga pehme tundus ja lasin 2,3 sisse. algul taha isegi 2,4 aga siis lasin taga ka 2,3 peale, sest täislastis sõidan harva. et jah, teaduslikke katseid pole saanud teha aga tunde järgi tundub sedasi hea. :P rehvid on siis 205/55/16

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Rehvirõhk

#6 Postitus Postitas sulapekk » T, 18 Sept 2012 22:00:33 +0300

Kui ma veel 18" sõitsin, siis tehase soovituslik osutus ideaalseks. Minu kuudil on see siis 2.3 ees ja 1.9 taga.
MY09 STi

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rehvirõhk

#7 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 20 Sept 2012 14:57:45 +0300

205/50 R17 ja sai 2.3 ette ning 2.2 taha. Etiketi järgi oli see 3 sõitjat pluss laadung.

Kasutaja avatar
HoCi
Postitusi: 41
Liitunud: E, 10 Aug 2009 20:09:45 +0300
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rehvirõhk

#8 Postitus Postitas HoCi » E, 24 Sept 2012 08:30:50 +0300

Kõrgema rõhuga (kui ette nähtud) on veeretakistus väiksem aga asfaldiga puutepind väheneb (rehv läheb keskelt paiste ). Tulemuseks on ebaühtlaselt kulunud rehvid: rehvi keskosa on rohkem kulunud kui ääred.
Malama rõhuga (kui ette nähtud) on veeretakistus suurem ja puutepind võib samamoodi väheneda (rehvi keskosa tõmbub sissepoole). Tulemuseks on ebaühtlaselt kulunud rehvid: rehvi ääred on rohkem kulunud kui keskmine osa.

Väikese rehvirõhu erinevusega tehase numbrist ma probleemi ei teeks aga need numbrid on uksepostile kirja pandud ikkagi mingi eesmärgiga :)
Impreza WRX 09'
Ex: Honda Civic 1,6VTi-T (364whp@0,95bar)

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Rehvirõhk

#9 Postitus Postitas t6nis1234 » R, 20 Juun 2014 09:04:34 +0300

Asjalik artikkel rehvirõhu kohta:
http://www.yokohama.com.au/News-and-Blo ... tyres.aspx
Kas keegi on rajal soojast peast rehvirõhku mõõtnud? Soojalt +0.2bar külmast soovitatavast peaks optimaalne olema?

lamp55
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 336
Liitunud: N, 31 Okt 2013 13:41:34 +0300

Re: Rehvirõhk

#10 Postitus Postitas lamp55 » R, 20 Juun 2014 09:47:02 +0300

Röhk peaks ikka sama olema mis seal uksel kirjas. Meil hetkel kuudil on 2,3 ja 1,9 mustal 2,3 ja 2.2 mustal siis 18 tolli ratas ja kuudil 16. 0.2atti röhu vahe tunneb muideks 16 tollise rattada paremini täna kui 18 tollisega 8)
Impreza GT kaubalift. ja möned veel.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Rehvirõhk

#11 Postitus Postitas Tarmo » R, 20 Juun 2014 09:59:08 +0300

t6nis1234 kirjutas:Kas keegi on rajal soojast peast rehvirõhku mõõtnud? Soojalt +0.2bar külmast soovitatavast peaks optimaalne olema?
Ma pole ise tänavarehvidega küll ringrada sõitnud (st. klassi, kus on tänavarehv) aga platsi peal on räägitud ligikaudsest numbrist "soe (kuum) rehv 2.8" - ehk see võiks olla tänavarehvi rõhu ülempiir, kui ringrajal sõidad. Kes juba kogenumad on, saavad aru, millal rehv üle kuumenes, siis tuleb rõhku vähemaks lasta. Igapäevasõidus ettenähtust +0.1 ... +0.2bar ei ole ka mingi probleem - mina teen ka nii, ei kulu need rehvid keskelt rohkem ära.
Ja vastukaaluks kasutaja Tiit paar posti ülevalpool toodud meetoodikale (õige rõhu määramine ringraja abil) - tänavaseades autoga, olgu ta kasvõi STI, ei saa rehvi kuidagi ühtlaselt soojaks. Välimine äär on alati kuumem. Probleem selles, et sa ei saa rattaid nii seadistada, nagu vaja oleks. Kui STI-l on muidugi spets asfaldialus, millega saab kalded-jooksud-nurgad paika, siis ei ole probleemi.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Rehvirõhk

#12 Postitus Postitas Duster » P, 22 Juun 2014 00:30:14 +0300

Kui mul on klassik kuut, mis eeldab 2,3 ette ja 1,9 taha, ning kast ja difrid on 6sed, milledele on ette nähtud 2.3 ja 2.2, siis kumbade järgi peaksin mina oma rõhud panema, kas kuudi või kasti järgi? :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Rehvirõhk

#13 Postitus Postitas Tarmo » E, 23 Juun 2014 14:34:03 +0300

Duster kirjutas:Kui mul on klassik kuut, mis eeldab 2,3 ette ja 1,9 taha, ning kast ja difrid on 6sed, milledele on ette nähtud 2.3 ja 2.2, siis kumbade järgi peaksin mina oma rõhud panema, kas kuudi või kasti järgi? :D
Mina paneks kasti järgi.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

enpysty
Postitusi: 41
Liitunud: P, 29 Mai 2016 18:22:51 +0300
Asukoht: Lääne Virumaa

Re: Rehvirõhk

#14 Postitus Postitas enpysty » K, 25 Nov 2020 12:10:49 +0300

Upitan natuke vana teemat. Kasutan 2004a. Outbackil 215/60 r16 asemel 215/65 r16 rehve, kuna sõidan tihti metsateedel ja nendega on seal mugavam. Olen rehvides hoidnud sama rõhku nagu originaalis ette nähtud- ees 2 ja taga 1,9. Talvekatega on kõik okei, aga suvekad kuluvad servadest rohkem kui keskelt, asi võib olla ka selles, et suvekad odavam bränd, talvekad korralikumad. Kas on äkki kellelgi kogemusi sama asjaga? Proovisin suvekatesse vahepeal suurema rõhu panna, aga tundus jälle, et raputas rohkem kehvadel teedel. Muud häda vast polegi, kui just ülevaatusel virisema ei hakata, varasemalt oli TÜV talvel, edaspidi kevadel suvekatega.

Vasta