Rehvirõhk
Rehvirõhk
Kuna olen algaja auto-omanik, siis küsimus järgmine:
Milline peaks olema rehvirõhk suve-/talverehvides, et rehvide pidamine ja kütusekulu oleks optimaalses vahekorras maanteesõidul? Kui tihti peaks kontrollima rehvirõhku?
Endal on tegemist siis 2008. aasta Subaru Impreza luukpäraga.
Milline peaks olema rehvirõhk suve-/talverehvides, et rehvide pidamine ja kütusekulu oleks optimaalses vahekorras maanteesõidul? Kui tihti peaks kontrollima rehvirõhku?
Endal on tegemist siis 2008. aasta Subaru Impreza luukpäraga.
- airfrance1
- Guru
- Postitusi: 671
- Liitunud: K, 10 Nov 2010 21:21:21 +0300
- Kontakt:
Re: Rehvirõhk
Tunub, et sul on originaal mõõus veljed ja rehvid. Sel juhul peaks sul juhi uksel olemas rehvirõhkudest informeeriv tabel. See peaks täpselt õige rõhu kätte näitama.
Mul on aga samas küsimus, mille osas saava ilmselt STI omaniku abiks olla. Nimelt mis rõhk peaks olemas 18" Prodrivedega? Rehvid on 225/40 R18. Mul ukse peal 18" velje info puuub . Mõtlesin, et saan esinusest vastava info, aga seal pani minu küsimus kõik mõtlema ja konkreetset vastust ma ei saanu. Öeldi, et peaks sobima sama rõhk, mis ka 17" veljega?
-Edit: Hetkel on rehvides 2,3 ees ja 2,2 taga (nagu 17" puhul soovituseks).
Mul on aga samas küsimus, mille osas saava ilmselt STI omaniku abiks olla. Nimelt mis rõhk peaks olemas 18" Prodrivedega? Rehvid on 225/40 R18. Mul ukse peal 18" velje info puuub . Mõtlesin, et saan esinusest vastava info, aga seal pani minu küsimus kõik mõtlema ja konkreetset vastust ma ei saanu. Öeldi, et peaks sobima sama rõhk, mis ka 17" veljega?
-Edit: Hetkel on rehvides 2,3 ees ja 2,2 taga (nagu 17" puhul soovituseks).
Viimati muutis airfrance1, T, 18 Sept 2012 21:24:21 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Shwax Autospa, kõik autode iluhooldus teenused! KÜSI PAKKUMIST!
Impreza WRX/STi Wagon MY06
Mitteametlik ametlik Subaruklubi fotograaf
Impreza WRX/STi Wagon MY06
Mitteametlik ametlik Subaruklubi fotograaf
Re: Rehvirõhk
Sobiva rehvirõhu näed ära ukseposti küljes olevalt lipikult. See ongi enamasti kõige optimaalsem. Kindlasti tuleb koormaga sõites aga pumbata kõrgeim soovitatav rõhk sisse, vastasel juhul läheb juhitavus lödiks.
Teine võimalus on et katseta ära millise rõhuga rehvid ringrajal ristlõikes erinevalt kuumaks lähevad. Kui rõhk õige, siis on terves ristlõikes ühtlane temp, mitte äärtes ja keskel erinev.
Või siis maanteel sõites näed ca 10 000 km ära, kas kulutab rehvi ühtlaselt või ebaühtlaselt.
Rõhu kontrollimisega on nii, et sõltub juhist, mõni tunneb sõites ise ära kui 0,1 juba erinevus on ning mõni ei saa ka 1,0 suurusest erinevusest aru. Ma kontrollin enamasti pärast rehvivahetust ainult kas pandi ikka õige rõhk sisse.
Teine võimalus on et katseta ära millise rõhuga rehvid ringrajal ristlõikes erinevalt kuumaks lähevad. Kui rõhk õige, siis on terves ristlõikes ühtlane temp, mitte äärtes ja keskel erinev.
Või siis maanteel sõites näed ca 10 000 km ära, kas kulutab rehvi ühtlaselt või ebaühtlaselt.
Rõhu kontrollimisega on nii, et sõltub juhist, mõni tunneb sõites ise ära kui 0,1 juba erinevus on ning mõni ei saa ka 1,0 suurusest erinevusest aru. Ma kontrollin enamasti pärast rehvivahetust ainult kas pandi ikka õige rõhk sisse.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Rehvirõhk
Mina panen 0,2bar rohkem, kui soovitab tehas uksepostil või kütuseluugil.
Re: Rehvirõhk
tavaliselt on 2,2 ja nii oli omalgi. aga siis sõitsin ja vaatasin, et ikka nagu liiga pehme tundus ja lasin 2,3 sisse. algul taha isegi 2,4 aga siis lasin taga ka 2,3 peale, sest täislastis sõidan harva. et jah, teaduslikke katseid pole saanud teha aga tunde järgi tundub sedasi hea. rehvid on siis 205/55/16
Re: Rehvirõhk
Kui ma veel 18" sõitsin, siis tehase soovituslik osutus ideaalseks. Minu kuudil on see siis 2.3 ees ja 1.9 taga.
MY09 STi
Re: Rehvirõhk
205/50 R17 ja sai 2.3 ette ning 2.2 taha. Etiketi järgi oli see 3 sõitjat pluss laadung.
Re: Rehvirõhk
Kõrgema rõhuga (kui ette nähtud) on veeretakistus väiksem aga asfaldiga puutepind väheneb (rehv läheb keskelt paiste ). Tulemuseks on ebaühtlaselt kulunud rehvid: rehvi keskosa on rohkem kulunud kui ääred.
Malama rõhuga (kui ette nähtud) on veeretakistus suurem ja puutepind võib samamoodi väheneda (rehvi keskosa tõmbub sissepoole). Tulemuseks on ebaühtlaselt kulunud rehvid: rehvi ääred on rohkem kulunud kui keskmine osa.
Väikese rehvirõhu erinevusega tehase numbrist ma probleemi ei teeks aga need numbrid on uksepostile kirja pandud ikkagi mingi eesmärgiga
Malama rõhuga (kui ette nähtud) on veeretakistus suurem ja puutepind võib samamoodi väheneda (rehvi keskosa tõmbub sissepoole). Tulemuseks on ebaühtlaselt kulunud rehvid: rehvi ääred on rohkem kulunud kui keskmine osa.
Väikese rehvirõhu erinevusega tehase numbrist ma probleemi ei teeks aga need numbrid on uksepostile kirja pandud ikkagi mingi eesmärgiga
Impreza WRX 09'
Ex: Honda Civic 1,6VTi-T (364whp@0,95bar)
Ex: Honda Civic 1,6VTi-T (364whp@0,95bar)
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Rehvirõhk
Asjalik artikkel rehvirõhu kohta:
http://www.yokohama.com.au/News-and-Blo ... tyres.aspx
Kas keegi on rajal soojast peast rehvirõhku mõõtnud? Soojalt +0.2bar külmast soovitatavast peaks optimaalne olema?
http://www.yokohama.com.au/News-and-Blo ... tyres.aspx
Kas keegi on rajal soojast peast rehvirõhku mõõtnud? Soojalt +0.2bar külmast soovitatavast peaks optimaalne olema?
Re: Rehvirõhk
Röhk peaks ikka sama olema mis seal uksel kirjas. Meil hetkel kuudil on 2,3 ja 1,9 mustal 2,3 ja 2.2 mustal siis 18 tolli ratas ja kuudil 16. 0.2atti röhu vahe tunneb muideks 16 tollise rattada paremini täna kui 18 tollisega
Impreza GT kaubalift. ja möned veel.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: Rehvirõhk
Ma pole ise tänavarehvidega küll ringrada sõitnud (st. klassi, kus on tänavarehv) aga platsi peal on räägitud ligikaudsest numbrist "soe (kuum) rehv 2.8" - ehk see võiks olla tänavarehvi rõhu ülempiir, kui ringrajal sõidad. Kes juba kogenumad on, saavad aru, millal rehv üle kuumenes, siis tuleb rõhku vähemaks lasta. Igapäevasõidus ettenähtust +0.1 ... +0.2bar ei ole ka mingi probleem - mina teen ka nii, ei kulu need rehvid keskelt rohkem ära.t6nis1234 kirjutas:Kas keegi on rajal soojast peast rehvirõhku mõõtnud? Soojalt +0.2bar külmast soovitatavast peaks optimaalne olema?
Ja vastukaaluks kasutaja Tiit paar posti ülevalpool toodud meetoodikale (õige rõhu määramine ringraja abil) - tänavaseades autoga, olgu ta kasvõi STI, ei saa rehvi kuidagi ühtlaselt soojaks. Välimine äär on alati kuumem. Probleem selles, et sa ei saa rattaid nii seadistada, nagu vaja oleks. Kui STI-l on muidugi spets asfaldialus, millega saab kalded-jooksud-nurgad paika, siis ei ole probleemi.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: Rehvirõhk
Kui mul on klassik kuut, mis eeldab 2,3 ette ja 1,9 taha, ning kast ja difrid on 6sed, milledele on ette nähtud 2.3 ja 2.2, siis kumbade järgi peaksin mina oma rõhud panema, kas kuudi või kasti järgi?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: Rehvirõhk
Mina paneks kasti järgi.Duster kirjutas:Kui mul on klassik kuut, mis eeldab 2,3 ette ja 1,9 taha, ning kast ja difrid on 6sed, milledele on ette nähtud 2.3 ja 2.2, siis kumbade järgi peaksin mina oma rõhud panema, kas kuudi või kasti järgi?
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: Rehvirõhk
Upitan natuke vana teemat. Kasutan 2004a. Outbackil 215/60 r16 asemel 215/65 r16 rehve, kuna sõidan tihti metsateedel ja nendega on seal mugavam. Olen rehvides hoidnud sama rõhku nagu originaalis ette nähtud- ees 2 ja taga 1,9. Talvekatega on kõik okei, aga suvekad kuluvad servadest rohkem kui keskelt, asi võib olla ka selles, et suvekad odavam bränd, talvekad korralikumad. Kas on äkki kellelgi kogemusi sama asjaga? Proovisin suvekatesse vahepeal suurema rõhu panna, aga tundus jälle, et raputas rohkem kehvadel teedel. Muud häda vast polegi, kui just ülevaatusel virisema ei hakata, varasemalt oli TÜV talvel, edaspidi kevadel suvekatega.