Vibra ~100km/h kiirusel

Kõik mis veereb, seda kõike koos hoiab ja siis ka vajadusel seisma jätab.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Vibra ~100km/h kiirusel

#1 Postitus Postitas vaska » P, 05 Juun 2005 22:43:05 +0300

Kuna elu on siin igavaks läinud, siis üks pähkel puremiseks.
Legacy, 2.0,MY92, ilma turbota, seega tõenäoliselt stock vedrustuse ja piduritega (ees ja taga ketas).
Kusagil 90-100km/h kiirusel tuleb rooli vibra sisse, tõenäoliselt pole tegemist veljeprobleemi ega mitte ka rehvide jamaga. Kiirusel +130km/h kaob jälle ära.
Võimalused: pidurikettad/klotsid õhtupoole jõudnud, esisillas mingi jama puksidega.
Loksuma esisillas kanalipeal ükski asi ei hakanud, tagasillas on vasak õõtshoova kinnitus pika poldi ja kahe puksiga natuke õhtupoole, üks puks annab loksuma.
Klotsid tahmavad õige sõbralikult, seega tuleks need niivõinaa ära vahetada varsti. Ketaste treimisel eriti mõtet pole, seega võib ka need kõnealla võtta.
Ehk on kellelgi samasugune probleem olnud, oskab pakkuda?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 29
Liitunud: K, 23 Veebr 2005 19:40:29 +0300
Asukoht: Tartumaa

#2 Postitus Postitas archi » E, 06 Juun 2005 08:34:33 +0300

Kui piduriketas on kõver, siis pidurdamisel peaks eriti tugevasti vibrama hakkama!
Samas kui mul oli taoline probleem, siis lihtsalt sõidu ajal ei olnud mingit värinat.

Kasutaja avatar
vallo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 159
Liitunud: R, 04 Mär 2005 12:14:31 +0300
Asukoht: Tallinn/Kiili vald

#3 Postitus Postitas vallo » E, 06 Juun 2005 09:17:37 +0300

Imprezal oli mingi aeg sama jama, probleemiks plastikust tsentreerimise rõngad.
Lisaks veel osad teed ongi sellised, kus 100&up hakkab vibrama, teede kvaliteet selline. :(

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#4 Postitus Postitas vaska » E, 06 Juun 2005 09:57:08 +0300

vallo kirjutas:Imprezal oli mingi aeg sama jama, probleemiks plastikust tsentreerimise rõngad.
Lisaks veel osad teed ongi sellised, kus 100&up hakkab vibrama, teede kvaliteet selline. :(
Eriti need kuradi euroremonditud teed nt Aaspere-Haljala ning Sõmeru-KohtlaJärve vahel... Seal jääb ka uue autoga mulje, nagu peaks kiiremas korras sillaremonti minema. Tallinna teedel ei saa halligi aru, auk-augus kinni ja kiirused nagunii selletõttu väiksemad.

Piduridamisel tõepoolest läheb asi eriti hulluks, proovisin pidurid kuumaks ajada ja siis jahutada, natuke andis parema tunde. Seega on vist veapõhjus leitud, jääb ainult kopikat koguda, et varuosi osta kokku...
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#5 Postitus Postitas Axxept » E, 06 Juun 2005 11:57:42 +0300

mina siiski panustaks mitte tasakaalus olevatele ratastele...
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#6 Postitus Postitas b_mon » T, 07 Juun 2005 11:41:01 +0300

kunagi oli opeliga sama kala, ehehe

kah nii 90-120..

ilmnes pisut peale seda, kui olin esirattaga küljetsi äärekivisse libisenud, nii et sild kõver, ei tea, kas mingi kokkusattumus :roll:

aga nõustun axxeptiga, tasakaalustamata rehvivahetus annab kergesti sama efekti, võibolla pole ka kokkujooks ideaalne.
oled reguleerimas käinud? niisama loksutamine seda ei näita.

Bajaline
Postitusi: 23
Liitunud: R, 25 Veebr 2005 13:22:05 +0300
Asukoht: Talllinn

#7 Postitus Postitas Bajaline » R, 10 Juun 2005 14:02:45 +0300

Arvan, et veljed, eriti seest, pori täis. juhtub siis kui oled sõitnud kruusakatel, eriti nendel, kus on savine kruus. Sama efekt on talvelkui sõidad sügavas lumes. Tekivad jääklombid.
BAJA N1G

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#8 Postitus Postitas vaska » R, 10 Juun 2005 22:30:45 +0300

Buu, tundub, et klotsid koos ketastega on hüvasti jätmas... seega kas autoosad.ee-s pakutavad klotsid/kettad on okei või peab taketisse veerema? Eelarve väga suur ei ole, tahaks enne talve veel värvimisse viia arbuusiku.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#9 Postitus Postitas Axxept » L, 11 Juun 2005 11:23:39 +0300

Ferodo klotse vaata, peavad paremini, ei kulu nii kiiresti ja igatpidi paremad. Tavalised ferodod peaks suht-koht samas hinnas olema originaalidega
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#10 Postitus Postitas vaska » L, 11 Juun 2005 21:08:08 +0300

Kes pakub? Kus kohast otsida?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#11 Postitus Postitas Ar21 » R, 01 Juul 2005 10:53:36 +0300

Subarul vist selline roolisüsteemi ehitus ka, et võib vibrasid tekitada, kui latt vajab vahetamist või remonti (latipuksid) seda peaks tundma lokustades roolivardast, et lati juurest loks sees.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#12 Postitus Postitas vaska » N, 21 Juul 2005 21:12:37 +0300

Nii, jutustus läheb edasi juba piduriklotside vahetusega:
leg200 kirjutas:Ferodo klotse võib küsida:
http://www.europart.ee/
Väga head klotsid on, ferodo punased võtsin ligi. ~600eeki maksid, ferodo rohelised olid sott odavamad... tõenäoliselt annab ka 10% alla kaubelda kui mariine nime mainida. Nimelt asub pood ise mariine taga, samas majas. Ahjaa, taketist ei tasu klotse küsida vist, esimene kord läksin sinna, sain turbo omad, tiba liiga laiad olid, nii 50mm. Europartsi kataloogi järgi sain kohe õiged, muud polnudki kui ratas alt, polt sadula juurest lahti, väänad sadula üles, võtad plekitükkidega kinni olevad 2 klotsi välja, väänad heebli/kangi/mutrivõtmega/vms pidurikolvi sisse tagasi (see ei ole enamasti kinni roostetanud, seega peaks see igaühele lihtne teha olema) ja uued klotsid sisse, alt lahti keeratud poldi juurest seda liikuvat puksikest natuke nügida ja asi läheb kenasti kokku. Mutikas suht mõistusega kinni keerata ja ratas alla keerata. Esimesed pidurdused kuskil platsil täiega vajutada, siis sööb kettaga õige hambumuse sisse. BTW nii hullu vahet tunnetuses pole, pidurdamine on sama kerge/raske nagu ennegi... aga klotsid on end juba äkkpidurduste tõttu mitme(kümne/saja) kordselt tagasi teeninud igapäevases liikluses.. (rohelised lehed + nende äkkmanöövrid ilma suunatuledeta)


Kuna see siiski soovitud tulemust ei ole andnud, vibra on siiski sees just suurematel kiirustel (ca ~90 km/h) siis lähevad mingi moment ka pidurikettad vahetusse + linnutee kanti sillastendi. Paar tuttavat on seal käinud ja kiitnud, kui sinna satun, panen ka kommentaarid juurde.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#13 Postitus Postitas vaska » N, 21 Juul 2005 21:14:38 +0300

Ahjaa, kui keegi tark foorumist abistada tahab nõu ja jõuga, siis olete ette teretulnud. Omaltpoolt võin jagada paber/optilisel/internetilehelisel kandjal know-how'd kui selle jaoks peaks veel huvi olema.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#14 Postitus Postitas Ar21 » R, 16 Sept 2005 11:23:45 +0300

Just suurematel kiirustel võtab vibra sisse, kui mingid liugpinnad ühelt poolt kinni jäänud ja pooled pidurdavab ebaühtlaselt ...

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#15 Postitus Postitas vaska » R, 16 Sept 2005 12:45:55 +0300

Khm, tundub, et enne talve peab mõnel soojemal nädalavahetusel siis lammutustööd ette võtma...
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Vasta