Velgede ET ja muu
Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima. Uuematel Imprezadel on seal vist rohkem ruumi , aga kõige vanema kerega Legacyl on seda seal eriti vähe. Võid mind uskuda - isiklik kogemus olemas. Isegi ET 39 ja 6-ne laius 195 laia rehviga käis vastu, laiematest velgedest-rehvidest rääkimata.
Pikemas perspektiivis ka see, et Subaru legendaarselt pommikindel veermik varsti enam ei ole legendaarselt pommikindel ja vaja midagi vahetada ka peale stabika pukside - kontide.
Rattalaagreid esmajärjekorras, mis kõva sõiduga kuluvad kah niigi.
Pikemas perspektiivis ka see, et Subaru legendaarselt pommikindel veermik varsti enam ei ole legendaarselt pommikindel ja vaja midagi vahetada ka peale stabika pukside - kontide.
Rattalaagreid esmajärjekorras, mis kõva sõiduga kuluvad kah niigi.
Viimati muutis Ar21, E, 05 Veebr 2007 13:39:33 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Lihtsalt täpsustan küsimuse vormis igaks juhuks, et kui ikka räägitakse ET35 veljest võrreldes ET48 või 50-ga, siis peaks ju velje nihkuma mitte tiiva e. välja poole vaid sisse e. amordi jm. poole. Või olen täiesti valesti aru saanud.Ar21 kirjutas:Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima.
http://www.fourstarmotorsports.com/Cata ... els_62.htm sealt diagram A.
Nägin täna ühel uuel outbackil all Kosei RZ 18x8,5 veljesid http://www.koseieurope.com/fr/serie2005/rz.htm . Vaatasin nendel on ET35. Huvitav, kas see siis tõesti klapib?
- Hardy-hard
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 357
- Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
- Asukoht: Tartu nüüd
- Hardy-hard
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 357
- Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
- Asukoht: Tartu nüüd
Re: Velgede ET ja muu
Vana teema, ei hakanud uut tegema, lükkan oma küsimuse ka siia.
Originaal mõõt on 225/55r18(läbimõõt rehvil 705mm), velje laius 7", ET48, keskava 56,1; poldivalem 5x100. Idee oleks panna 245/45r20(läbimõõt rehvil 728mm, mahub, mõõtsin). Veljega läheb keerulisemaks, uuel valem 5x112(1,3" ülemineku adapter vahele, lisab ET-le 33mm), uue ET33, seega kokku peaks tulema ET siis 66? Uuel keskava 66,46 , seal tuleb kasutada väisemat tsetreerimisrõngast. Uue velje laius 9,5".
Seestpoolt jääb uus variant 28mm lähemale vedrustusele.
Originaal mõõt on 225/55r18(läbimõõt rehvil 705mm), velje laius 7", ET48, keskava 56,1; poldivalem 5x100. Idee oleks panna 245/45r20(läbimõõt rehvil 728mm, mahub, mõõtsin). Veljega läheb keerulisemaks, uuel valem 5x112(1,3" ülemineku adapter vahele, lisab ET-le 33mm), uue ET33, seega kokku peaks tulema ET siis 66? Uuel keskava 66,46 , seal tuleb kasutada väisemat tsetreerimisrõngast. Uue velje laius 9,5".
Seestpoolt jääb uus variant 28mm lähemale vedrustusele.
Re: Velgede ET ja muu
Mida väiksem ET, seda kaugemal amordist (välja poole ulatuvam) ehk siis kui uus velg on et33 ja 33mm flants ka veel vahele toppida, siis teeb see näiliselt uue ET nulliks, mitte 66 ja see tapab su rattalaagrid kohe kindlasti ära, lisaks hakkab suure tõenäosusega ka vastu koopaäärt käima.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Velgede ET ja muu
Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool
Re: Velgede ET ja muu
Asi on siiski matemaatiliselt täpselt paigas, kui siis saab erineda ainult velje randi jagu, kuna velje laiust mõõdetakse rehvi paigalduse servast ja ET võetakse ka samast kohast. Velje laiust tuleb ka arvestada. Need mõõdud ja normid ongi mõeldud selle pärast välja, et kategoriseerida ja velgede sobivust näha ilma neid alla toppimata.swrt kirjutas:Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Velgede ET ja muu
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.