2. leht 3-st

Postitatud: P, 26 Mär 2006 16:37:09 +0300
Postitas Axxept
ma nüüd ei saa aru, mis siis saab kui ma ET35 veljed alla panen.
Soomes ntx üks kuju müüb 16'' velgi millel ET35 ja olevat olnud Legacy 200 all

Postitatud: E, 27 Mär 2006 09:06:32 +0300
Postitas Ar21
Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima. Uuematel Imprezadel on seal vist rohkem ruumi , aga kõige vanema kerega Legacyl on seda seal eriti vähe. Võid mind uskuda - isiklik kogemus olemas. Isegi ET 39 ja 6-ne laius 195 laia rehviga käis vastu, laiematest velgedest-rehvidest rääkimata.

Pikemas perspektiivis ka see, et Subaru legendaarselt pommikindel veermik varsti enam ei ole legendaarselt pommikindel ja vaja midagi vahetada ka peale stabika pukside - kontide.
Rattalaagreid esmajärjekorras, mis kõva sõiduga kuluvad kah niigi.

Postitatud: R, 07 Apr 2006 15:03:02 +0300
Postitas priit
Ar21 kirjutas:Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima.
Lihtsalt täpsustan küsimuse vormis igaks juhuks, et kui ikka räägitakse ET35 veljest võrreldes ET48 või 50-ga, siis peaks ju velje nihkuma mitte tiiva e. välja poole vaid sisse e. amordi jm. poole. Või olen täiesti valesti aru saanud.

Postitatud: R, 07 Apr 2006 15:11:09 +0300
Postitas Ar21
ET suurem number tähendab seda, et velg istub tiivakoopa serva suhtes seespool -rataste rööbe on väiksem.

Postitatud: R, 07 Apr 2006 15:22:25 +0300
Postitas tnx

Postitatud: K, 19 Apr 2006 14:30:51 +0300
Postitas priit
Nägin täna ühel uuel outbackil all Kosei RZ 18x8,5 veljesid http://www.koseieurope.com/fr/serie2005/rz.htm . Vaatasin nendel on ET35. Huvitav, kas see siis tõesti klapib?

Postitatud: K, 19 Apr 2006 15:26:14 +0300
Postitas Hardy-hard
uuematel koopad veits suuremad ja peaksid mahtuma küll...aga iseasi kuidas laagrid ja muud sillaosad vastu peavad ;)

Postitatud: K, 19 Apr 2006 15:30:32 +0300
Postitas priit
Hardy-hard kirjutas:uuematel koopad veits suuremad ja peaksid mahtuma küll...aga iseasi kuidas laagrid ja muud sillaosad vastu peavad ;)
Jah, paned alla mõtled mis ja kas see 1cm erinevus ET-s midagi mõjutab, ühel hetkel hakkab midagi lagunema ja siis ei tea on see veljedest või on valmistaja süüdi..

Postitatud: K, 19 Apr 2006 15:50:34 +0300
Postitas Hardy-hard
kuskile ma postitasin ühe lingi kah kus oli kirjas kui palju muutuvad rattalaagrite surved kui muudad offseti 1 cm võrra...

kas see link mitte esimeses postituses ei olnud? loe see tähelepanelikult läbi... :roll:

Postitatud: T, 09 Jaan 2007 11:02:14 +0300
Postitas Ar21
55 vahetada kuni 45 vastu ehk veel kõlbab kusagile,st siis 1cm istub velg väljapoole
Aga 55 vahetada 35 on vahe juba 2 cm ja rattalaagritele esmajärjekorras nii räige eruinevus juba kindlasti ei meeldi.

Re: Velgede ET ja muu

Postitatud: L, 08 Nov 2014 11:10:02 +0300
Postitas eero60
Vana teema, ei hakanud uut tegema, lükkan oma küsimuse ka siia.

Originaal mõõt on 225/55r18(läbimõõt rehvil 705mm), velje laius 7", ET48, keskava 56,1; poldivalem 5x100. Idee oleks panna 245/45r20(läbimõõt rehvil 728mm, mahub, mõõtsin). Veljega läheb keerulisemaks, uuel valem 5x112(1,3" ülemineku adapter vahele, lisab ET-le 33mm), uue ET33, seega kokku peaks tulema ET siis 66? Uuel keskava 66,46 , seal tuleb kasutada väisemat tsetreerimisrõngast. Uue velje laius 9,5".

Seestpoolt jääb uus variant 28mm lähemale vedrustusele.

Re: Velgede ET ja muu

Postitatud: L, 08 Nov 2014 13:50:24 +0300
Postitas Tubaru
Mida väiksem ET, seda kaugemal amordist (välja poole ulatuvam) ehk siis kui uus velg on et33 ja 33mm flants ka veel vahele toppida, siis teeb see näiliselt uue ET nulliks, mitte 66 ja see tapab su rattalaagrid kohe kindlasti ära, lisaks hakkab suure tõenäosusega ka vastu koopaäärt käima.

Re: Velgede ET ja muu

Postitatud: P, 09 Nov 2014 10:20:42 +0300
Postitas swrt
Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool

Re: Velgede ET ja muu

Postitatud: P, 09 Nov 2014 11:13:50 +0300
Postitas Tubaru
swrt kirjutas:Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool
Asi on siiski matemaatiliselt täpselt paigas, kui siis saab erineda ainult velje randi jagu, kuna velje laiust mõõdetakse rehvi paigalduse servast ja ET võetakse ka samast kohast. Velje laiust tuleb ka arvestada. Need mõõdud ja normid ongi mõeldud selle pärast välja, et kategoriseerida ja velgede sobivust näha ilma neid alla toppimata.

Re: Velgede ET ja muu

Postitatud: P, 09 Nov 2014 12:00:41 +0300
Postitas Tiit
Pilt