Kuidas teil esimese külmaga uksed käivad

Laske mõttel vabalt lennata!

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Andruzka
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 359
Liitunud: T, 26 Juun 2007 15:03:00 +0300

Kuidas teil esimese külmaga uksed käivad

#1 Postitus Postitas Andruzka » R, 07 Nov 2008 21:46:56 +0300

Täna täheldasin outbackil, et -2 kraadi juures esiuksed sulguvad probleemselt, kellelgi veel sarnaseid tähelepanekuid? auto sai külmashoki vist.
EX:Legacy GL/ Impreza GT/Outback H6/WRX STi 04.
OB 2009. Current OB 2002. G270&D4

Kasutaja avatar
rosenberg
Guru
Postitusi: 954
Liitunud: P, 01 Jaan 2006 22:46:36 +0300
Asukoht: võrumaa

#2 Postitus Postitas rosenberg » R, 07 Nov 2008 21:58:58 +0300

mul oli eelmine aast aimprezaga samad jamad aga aitas õlitamine ja tihendite silikoonitamine .

alts7
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 101
Liitunud: L, 11 Aug 2007 13:04:36 +0300
Asukoht: Tartu

#3 Postitus Postitas alts7 » L, 08 Nov 2008 15:03:29 +0300

Mul Käib küll nagu kellavärk pole ükski talv probleeme olnud aga eks see oleneb sellest ka kus autot hoiad ja kui palju niiskust auto saab. Kui auto seisab õues ja pesulas käid siis jääbki niiskus sisse ega pesula kuivatus uksetihenditeni ei jõua. Peale pesu tuleks uksetihendid ja akna servad korralikult ära kuivatada ja pole ka probleemi. Sama lugu ka ukselukkudega aga sealt juba veidi raskem niiskust kätte saada. Eelmise autoga oli mul see probleemiks. Aga kui ukseluku mehhanismist niiskust välja ei õnnestu saada tuleks ukepolster eemaldada ja fööniga korralikult ära kuivatada ja seejärel määret aga kindlasti mitte õli vaid midagi paksemat (Tavotti) .

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#4 Postitus Postitas tnx » L, 08 Nov 2008 17:32:54 +0300

Ei ole mingit erilist kogemust külmaga seoses - nagu ikka märjad uksetihendid kipuvad jäätuma, vähe kasutatud uksed käivad raskelt, kui aeg-ajalt ei õlita.

Aga sõltumata ilmast on üks omapärane nähtus sellel autol, et eriti juhi pool on akna ülemine nurk tihendisse peaaegu augu teinud ja kipub sinna aeg-ajalt kinni jääma, siis ei taha uks lahti tulla.

Arbuuzik
Postitusi: 26
Liitunud: N, 17 Apr 2008 12:33:13 +0300
Asukoht: Võru

#5 Postitus Postitas Arbuuzik » P, 09 Nov 2008 23:48:26 +0300

Ära sa jumala pärast suvalist tavotti sinna määri, leidub ikka naljamehi selliste soovitustega....kõiksepealt pinnad benaga puhtaks ja kuivaks, sobib muide ka pidurite spry, kergelt relvaõliga kokku ja siis veelkord lapiga üle ning alles siis relvamäärdega, võib ka nn kuivmäärdega, lahusti lendub ja jääb tefloni ja grafiidi kiht mis ei korja mustust ning see hülgab ka vett. Point selles et see tavott külmaga kange nagu kivi ja ta seob ise ka vett, seega ka külmub!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#6 Postitus Postitas Ar21 » E, 10 Nov 2008 17:41:21 +0300

Paljud tootjad pakuvad lukkude jaoks lukuõli ja tihendite jaoks silikoonõli, mis seal ikka "jalgratast uuesti leiutada".
Seda küll ei ütleks, et Subaru uksed probleemsed külma suhtes on.
Teiste markidega on küll ettetulnud.

alts7
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 101
Liitunud: L, 11 Aug 2007 13:04:36 +0300
Asukoht: Tartu

#7 Postitus Postitas alts7 » E, 10 Nov 2008 19:14:49 +0300

Ar21 kirjutas:Paljud tootjad pakuvad lukkude jaoks lukuõli ja tihendite jaoks silikoonõli, mis seal ikka "jalgratast uuesti leiutada".
Seda küll ei ütleks, et Subaru uksed probleemsed külma suhtes on.
Teiste markidega on küll ettetulnud.
Lukuõli ainult ajutine lahendus .

alts7
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 101
Liitunud: L, 11 Aug 2007 13:04:36 +0300
Asukoht: Tartu

#8 Postitus Postitas alts7 » E, 10 Nov 2008 19:17:52 +0300

Arbuuzik kirjutas:Ära sa jumala pärast suvalist tavotti sinna määri, leidub ikka naljamehi selliste soovitustega....kõiksepealt pinnad benaga puhtaks ja kuivaks, sobib muide ka pidurite spry, kergelt relvaõliga kokku ja siis veelkord lapiga üle ning alles siis relvamäärdega, võib ka nn kuivmäärdega, lahusti lendub ja jääb tefloni ja grafiidi kiht mis ei korja mustust ning see hülgab ka vett. Point selles et see tavott külmaga kange nagu kivi ja ta seob ise ka vett, seega ka külmub!
Ise oled naljamees tavottilaadseid määrdeid tänapäeval mitmeid sorte Ka niiskuse ja külmumiskindlaid

Arbuuzik
Postitusi: 26
Liitunud: N, 17 Apr 2008 12:33:13 +0300
Asukoht: Võru

#9 Postitus Postitas Arbuuzik » T, 11 Nov 2008 00:01:31 +0300

alts7 kirjutas:
Arbuuzik kirjutas:Ära sa jumala pärast suvalist tavotti sinna määri, leidub ikka naljamehi selliste soovitustega....kõiksepealt pinnad benaga puhtaks ja kuivaks, sobib muide ka pidurite spry, kergelt relvaõliga kokku ja siis veelkord lapiga üle ning alles siis relvamäärdega, võib ka nn kuivmäärdega, lahusti lendub ja jääb tefloni ja grafiidi kiht mis ei korja mustust ning see hülgab ka vett. Point selles et see tavott külmaga kange nagu kivi ja ta seob ise ka vett, seega ka külmub!
Ise oled naljamees tavottilaadseid määrdeid tänapäeval mitmeid sorte Ka niiskuse ja külmumiskindlaid
No ma ei tea kes meist siis naljamees on?! Tavott siiski vene toodang ja kindel kaubamärk mis seob vett. Ära aja segi määrdeid ja tavotti, see et nad suht sarnased on ei tähenda et neid võib suvaliselt asendada ja ühte patta panda. Relvaõli ja määret soovitan seepärast et need ikka väga karmile testile vastu pidanud mida ei saa öelda just poest saadava laiatarbekeemia kohta.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#10 Postitus Postitas Ar21 » T, 11 Nov 2008 10:21:01 +0300

Ära siis osta mingit odavat laiatarbekeemiat, vaid osta korraliku tootja korralikke tooteid, mis spetsiaalselt selleks mõeldud, mis nende peale kirjutatud on :lol:
Relvaõli pole samuti mingi igavene "imemääre" nagu kõik muudki. See nagu üpris loomulik, et lukke peaks külma ilmaga regulaarselt määrima, eriti enne survepesu jne.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#11 Postitus Postitas vaska » T, 11 Nov 2008 21:47:52 +0300

Tavalise silikoonsprayga enne talve üle käia, sellest peaks piisama. Pole küll mingit erilist firmanime valinud, ~100eek purk autotarvetega tegelevast poest on asja ära ajanud - senimaani pole ustega ikaldust olnud ja pole ka kuulnud, et teistel samamoodi tõrjet tegevatel kodanikel talvel probleeme oleks olnud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 914
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

#12 Postitus Postitas HUNT113 » K, 12 Nov 2008 13:35:54 +0300

Minu arust on sprayst mõnusam selline plast-tuubi laadne, kus otsast pigistades läbi svammi sellist paksemat silikoni saab. Umbes nagu kingamäärde moodi. Ei pritsi ka laiali nagu spayga.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

600MTA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 458
Liitunud: T, 14 Sept 2004 16:09:55 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#13 Postitus Postitas 600MTA » K, 12 Nov 2008 13:52:29 +0300

Kogemus: vist juba viies v kuues talv...ilma silikoni ja ilma tavotita:)
autosaateid üldjuhul ei vaata ja lukuõli ka taskus ei kanna :)

Tulemus: Klaasid ees, uksed käivad 5+ ja linke pole kah kordagi puruks tõmbanud.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#14 Postitus Postitas JP » K, 12 Nov 2008 21:58:34 +0300

600MTA kirjutas:Kogemus: vist juba viies v kuues talv...ilma silikoni ja ilma tavotita:)
autosaateid üldjuhul ei vaata ja lukuõli ka taskus ei kanna :)

Tulemus: Klaasid ees, uksed käivad 5+ ja linke pole kah kordagi puruks tõmbanud.
Sama siin.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#15 Postitus Postitas Ar21 » R, 14 Nov 2008 14:47:39 +0300

Minuarust pole ka Subaru just tüüpnäide uste külmumise kohapelt talvel. Mazda 626-ga on selliseid probleeme esinenud, üksvahe oli neil mingid viletsad ukseklaasitihendid, kust läbi niiskus ukse sisse pääses.
VW grupi autodel on ka see vist praegugi veel probleemiks. Endal üle Vento VR6-ga läbielatud. Nagu üle -10 kraadi oli, nii mõni ukseluku-lingi mehhanism ka jääs oli, vahet pold kas oli määriotud või määrimata.

Vasta