3. leht 4-st

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 16:38:26 +0300
Postitas huviline7
raig0 kirjutas:
aivo28 kirjutas:Rullnoklus. Aga mis se siis tegelikult üldse on? Kas on olemas venijad, hoogsa sõidustiiliga juhid ja kuskilt maalt alates rullnokad? Ma lasen ka kõik oma lahjemad saanid, olgu siis isiklik või ametiauto, fooritagant suht tühjaks. Rehve just ei käuksuta, aga seljatagustel kodanikel pole ka põhjust mind egoistlikuks venivillemiks pidada, keda huvitaks ainult iseenda foori alt läbijõudmine.
Mul on umbes sama suhtumine :)
Kui te tahate venimist kogeda, siis tulege Võrru- venijate pealinna. Siin sõidetakse 35-40 km/h linnapeal. Foori alt kiirendatakse 40-ni umbes kilomeeter.
a kos kotsilõ tu kipe om;)

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 18:47:26 +0300
Postitas vaska
1) Ristmik tuleb vabastada võimalikult kiiresti (värskelt autokoolis õpetatakse nii)
2) Kõik teadlikult Subaru märgiga sõiduki ostnud isikud on natuke rullnokad, selle väljendi heas, ÕS-is mitteväljendatud mõttes - ehk eelistavad natuke sportlikumat minekut, nii foori all kui kruusal ja talvel eelistavad mitte hanges vingudes istuda, vaid teisi välja sikutada. Väita võib midatahes, aga salaja vajutatakse ikka gaas aegajalt põhja, sest muidu jäävad küünlad tahmaseks (tm).

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 18:57:54 +0300
Postitas Eugam1
õige.

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 20:48:33 +0300
Postitas JP
MartinRa kirjutas:
JP kirjutas: Parema käe reegli eirajad. (Suht tavaline, et 1est rajast tehtud 2 realine valgusfoor suurema läbilaske nimel, mis ühineb 100m pärast vasakuks, siis sind paremalt vahele ei lasta, kuigi sul on LE järgi selleks isegi ÕIGUS, rääkimata mujal maailmas toimivast elemantaarsest viisakusest, kus vaheldumisi liigutakse.)
Mina mäletan oma autokoolist selle paremakäe reegli kasutamise kohta seda et raja vahetusel kehtib parema käe reegel VAID vastastikusel raja vahetamisel. Ehk kui sina tahad vasakule aga tema paremale ei taha siis ta teed ei pea andma. Võibolla on praeguseks LE'd ümber kirjutatud kuid siis kui ma lube tegin oli veel nii.
Kahjuks või õnneks pole ma kunagi autokoolis käinud, aga LE-d teadsin juba 13a peast. :oops:

§93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht PEAB andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.
§96. Kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas määruses mujal määratud, PEAB juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile.

NB! mitte alati see ei kehti.
§104. Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 20:50:35 +0300
Postitas JP
Reix kirjutas:Lahe on see, et ÕS-is on selline väljend nagu rullnokk täitsa defineeritud: http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=rullnokk&F=M
rul'l+nokk pms autodest, alkoholist ja kaklemisest huvitatud intellektita mees
Huh, see läks nüüd küll napilt, kakelda ei meeldi 8)

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 21:18:22 +0300
Postitas Tiit
JP kirjutas: Kahjuks või õnneks pole ma kunagi autokoolis käinud, aga LE-d teadsin juba 13a peast. :oops:

§93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht PEAB andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.
§96. Kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas määruses mujal määratud, PEAB juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile.

NB! mitte alati see ei kehti.
§104. Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.
Kahjuks on vahepeal LE kehtivuse kaotanud ja nüüd kehtib ikkagi ainult Liiklusseadus:
§ 17. Tee andmise üldised kohustused
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
1) sõiduteelt ära sõites jalakäijale, tasakaaluliikuri juhile, jalgratturile ning mopeedi- ja pisimopeedijuhile, kui teeandmise kohustus ei ole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti;
2) jalakäijale, jalgratturile, tasakaaluliikuri juhile ning mopeedi- ja pisimopeedijuhile, kes ületab sõiduteed, millele juht pöörab, kui teeandmise kohustus ei ole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti;
3) vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti;
4) keset teed olevas peatuses seisvale pärisuunalisele ühissõidukile minevale või ühissõidukilt tulevale jalakäijale;
5) juhi suhtes paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile, kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas seaduses teisiti määratud;
6) tagurdades kõigile liiklejaile;
7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;
8) trammijuhile, kui mitterööbassõiduki ja trammi liikumisteed lõikuvad ja liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti.

§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine
(1) Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel peab juht andma teed temast paremal oleva sõiduki juhile.
(2) Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi juht tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita.

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 16 Sept 2013 21:22:56 +0300
Postitas LadyMonster
tiit jõudis ette:P aga hea näide sellest, kuidas inimene mäletab midagi ja käitub sellele vastavalt, isegi kui see on tglt juba ära muudetud. selliste asjade muutmise ohutus ja mõttekus on muidugi juba eraldi teema

Re: Subaru vs. liiklus ja muud

Postitatud: T, 17 Sept 2013 04:04:37 +0300
Postitas airfrance1
vaska kirjutas:1) Ristmik tuleb vabastada võimalikult kiiresti (värskelt autokoolis õpetatakse nii)
2) Kõik teadlikult Subaru märgiga sõiduki ostnud isikud on natuke rullnokad, selle väljendi heas, ÕS-is mitteväljendatud mõttes - ehk eelistavad natuke sportlikumat minekut, nii foori all kui kruusal ja talvel eelistavad mitte hanges vingudes istuda, vaid teisi välja sikutada. Väita võib midatahes, aga salaja vajutatakse ikka gaas aegajalt põhja, sest muidu jäävad küünlad tahmaseks (tm).
Bold 1: No näedsa, tõsine "rullnokk" pole ju kunagi ühiskondlikult kasulik tegelane nagu senistest seisukohtadest väljendub.
Bold 2: Kuna avalikult saab "küünalde hooldust" ja "torustiku puhastust" sooritada vaid mõnes üksikus kõrgelt tasustatud kohas, siis mida muud kui salaja ja võimalusel teisi võimalikult vähe segades.

- Ja ristmike vabastamine, selle kohta lihtsalt WORD! (Kas see mitte pole igati teistega arvestamine?)

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: T, 17 Sept 2013 10:20:10 +0300
Postitas JP
Tõesti tõesti, minu viga, nüüd hakkab vaikselt kohale jõudma, miks meil liikluses selline tõmblemine ja näpu loopimine on, pooled sõidavad vanade ja pooled uute reeglite järgi. Lisaks on infra ehitatud vanade järgi.

Lugesin diagonaalis läbi ja sai palju selgemaks, et suunatule näitamine on täiesti mõtetu tegevus, käitu teiste suhtes ükskõikselt ja sul on eesõigus. (pohuilt trammiteele väljasõitnule pead teed andma, see on nüüd küll midagi väga uut, vist isegi maailma mõistes).


Helistasin liiklusliini, sealt vastati, et:
Eesõigus on paremalt tuleval sõidukil, aga avarii korral on süüdi manöövri sooritaja.

Lahedad seadused meil, sul võib olla eesõigus aga süüdi jääd ikka, ma olen suht kindel kindlustusfirma paneb sellised mõnuga jagatud süüks.



vana Rullnokk,
hakkab uut seadust lugema.

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: T, 17 Sept 2013 11:09:22 +0300
Postitas Tiit
Kõige parem on siiski jalgrattur vs auto eesõigused...

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: T, 17 Sept 2013 11:49:34 +0300
Postitas LadyMonster
igasuguste seaduste kasutegur tundub üleüldse võrdlemisi väike ja segane, kui reaalsuses pead pidevalt arvestama sellega, et a) kaasliikleja ei tunne seadust b) kaasliikleja ei hooli seadusest või c) süüdi võid jääda hoolimata sellest, et seaduse ja normaalse mõistusega inimese silmis oled kõik õigesti teinud.

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: T, 17 Sept 2013 12:01:25 +0300
Postitas Tiit
Näiteks Mehhikos on liikluseeskiri soovituslik ja liikluspolitsei puudub. Ka sõidetakse. Küsimus on lihtsalt põhjamaade ülereguleerimise või lõunamaade vabas suhtumises...

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: T, 17 Sept 2013 12:09:15 +0300
Postitas LadyMonster
ma ei suudaks seal vist olla (autopede). mul elab majas ka üks selline "Mehhiko mentaliteediga" blond proua, ta ei ole vist aru saanud, et manööverdades ei ole tegelt päris okei teistele autodele pihta sõita:D tema lähedusse ma igatahes ei pargi

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 20 Apr 2015 15:30:52 +0300
Postitas Earl234

Re: Subaru vs. rullnoklus!!!

Postitatud: E, 20 Apr 2015 19:13:03 +0300
Postitas LadyMonster
samas ütleb pildi saatja isegi, et parkimiskohti oli piisavalt. tunnistan täiesti ilma südametunnistuse piinadeta, et tühjas parklas õhtusel ajal on jooned vahel ka mulle soovituslikud. aga paraku eestlane järgib mõnes asjas saksa täpsusega nõukapäraselt ebaotstarbekaid reegleid.