Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Tervist, kas kellegil on kogemust kusagil mujal juba ümbertõstetud rooliga masina Eestis arvele saamisega?
Kui auto on näiteks Saksas, Soomes, Lätis, Leedus või kusiganes arvel kas siis piisab ainult sellest või Eestis on vaja sellekohta ka mingi protseduur ette võtta? Pakub 1 välisriigis paiknev isend huvi millel lühike vin. Väidetavalt on ka mingi a4 välismakeelne paber olemas mis tõestab, et auto vastab selle riigi nõuetele kus ta arvel on, aga kas Eestis piisaks sellest?
Kui auto on näiteks Saksas, Soomes, Lätis, Leedus või kusiganes arvel kas siis piisab ainult sellest või Eestis on vaja sellekohta ka mingi protseduur ette võtta? Pakub 1 välisriigis paiknev isend huvi millel lühike vin. Väidetavalt on ka mingi a4 välismakeelne paber olemas mis tõestab, et auto vastab selle riigi nõuetele kus ta arvel on, aga kas Eestis piisaks sellest?
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Mina loeks veidi laiema pilguga seda teemat: http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... 6c557448e6
Arkile saab jala kõrile panna, see võtab lihtsalt aega ja närve. Soovitaks juristi ka käekõrvale võtta kui ise kantseliiti ei puhu.
Arkile saab jala kõrile panna, see võtab lihtsalt aega ja närve. Soovitaks juristi ka käekõrvale võtta kui ise kantseliiti ei puhu.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Seda teemat olen ma kunagi ammu lugenud. Pigem on mu küsimus siiski seotud selle teemaga, et kui passi pole tehtud sissekannet rooli ümber tõstmisest, aga rool on ümber tõstetud, siis mida vastab ark ja kas siis on vaja eraldi igasugu spetsialiste külastada kes kinnitavad asja ohutust? Mul Legacyl samamoodi pole passis kirjas et rool tõstetud, aga kuna arvel siis kedagi see ei huvita ka nagu aru saan.vaska kirjutas:Mina loeks veidi laiema pilguga seda teemat: http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... 6c557448e6
Arkile saab jala kõrile panna, see võtab lihtsalt aega ja närve. Soovitaks juristi ka käekõrvale võtta kui ise kantseliiti ei puhu.
Kui rool oleks rhd nagu tehasest siis peaks piisama üksiktüübi kinnitusest, tulede vahetusest ja veel mõnest pisemast asjast, aga kuna rhd on muus riigis tehtud juha lhdks siis ma panustan, et arkile see ei sobi, isegi kui on mingi pudrukeelne paber olemas mis tõestab asja legaalsust. Kui tegu oleks mingi hirmkalli ja huvitava autoga siis igasugu testid, tüübikinnitused jne lisaks teha oleks okei, aga autole mille hinnaklass on 3000-4000 eurot tuhandete eest igasugu teste teha lihsalt selleks, et arkile tõestada midagi tundub nagu pointless.
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Ilmselt ei saa arvele, vähemalt Tartus, kui ei oma sellises asutuses tuttavat kes võiks ümber ehituse kohta paberi väljastada.
Oli endal hiljuti plaan tuua Soomest Eesti tagasi üks STI Type R. Läksin siis ARK-i uurima, vin kood näpus - sain sõimu osaliseks, et miks sellist autot üldse vaja ja kindlasti on soomlane sinna sportsummuti paigaldanud ja nemad seda arvele ei võta. Püüdsin küll selgitada, et auto on nagu tehasest tulnud, juba Eestis arvel olnud ja heaks kiidetud ARK-i poolt ja 97v.a., mis ei vaja isegi tüübikinnitust, aga neid see suurt ei huvitanud ja mölisemine jätkus... nii see auto sinna Soome jäigi.
Oli endal hiljuti plaan tuua Soomest Eesti tagasi üks STI Type R. Läksin siis ARK-i uurima, vin kood näpus - sain sõimu osaliseks, et miks sellist autot üldse vaja ja kindlasti on soomlane sinna sportsummuti paigaldanud ja nemad seda arvele ei võta. Püüdsin küll selgitada, et auto on nagu tehasest tulnud, juba Eestis arvel olnud ja heaks kiidetud ARK-i poolt ja 97v.a., mis ei vaja isegi tüübikinnitust, aga neid see suurt ei huvitanud ja mölisemine jätkus... nii see auto sinna Soome jäigi.
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Küsige neilt kirjaliku keeldumis põhjust, niisama mula ei maksa midagi. Kui kirjalik olemas saate edasi vaadata mida vaja teha.
Rovericlubi teemas oli ka sellest juttu.Vajadusel saate ka juristi sellesse kaasata. Et ei ole nii ,et iga jorss arkist teeb oma seadusi.
Rovericlubi teemas oli ka sellest juttu.Vajadusel saate ka juristi sellesse kaasata. Et ei ole nii ,et iga jorss arkist teeb oma seadusi.
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Täna käisin Arkis uurimas ja õeldi otse ära, et kui on välisriigis ümber ehitatud siis neid ei huvita ükski muu paber kui Eesti ametliku maaletooja garantiikiri ja seda pidi olema keeruline saada, kuna nad üldjuhul ei taha vastutada teiste tehtud asjadeeest. Otseselt maaletoojaga ei suhelnud aga müügimehed esinduses ütlesid et suhtkoht tähendab see garantiikirja saamine seda, et nad tellivad tehasest jupid ja kruvivad ise külge .KungLao kirjutas:Küsige neilt kirjaliku keeldumis põhjust, niisama mula ei maksa midagi. Kui kirjalik olemas saate edasi vaadata mida vaja teha.
Rovericlubi teemas oli ka sellest juttu.Vajadusel saate ka juristi sellesse kaasata. Et ei ole nii ,et iga jorss arkist teeb oma seadusi.
Kuna auto ei ole nüüd nii metsikult soodsam või parem kui meil siis ma lõppkokkuvõttes ei viitsi hakata ka jahvatama arki, juristide ja maaletooja veskit.
Auto muidu millest jutt käib on see : http://en.latauto.lv/ads/subaru-impreza ... 48196.html
Ehk kellegile pakub huvi ja tahab bürokraatiaga võidelda
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Kuna STI jäi tookord toomata, siis mõtlesin, et ok, proovib siis äkki EVO-ga sõita. Sammud margiesindusse ja paberi kohta küsima. Mehed olid nõus auto ise ümber ehitama täpselt nii nagu vaja, aga paberit ikka ei anna, isegi enda tehtud tööle. Me siis et nagu missmõttes, siis moka otsast mainiti et ARK-le ei pidavat see paberite jagamine meeldima (nö. turukaitse) - sellepärast ARK-st sinna margiesindusse kohe saadetaksegi, teades, et nagunii on jälle tühjad pihud...
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
... et nagu mismõttes "turukaitse"... mispidi see arki sisuliselt kotib?
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Ilmselt jääb selle taha, et lihtsalt ei viitsita "ülemäära palju" tööd teha
MY09 STi
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Minu kõrvu jõudis just info lõunanaabrite maalt. Ümbertõstetud auto vaadatakse ekspertide poolt üle (kusjuures see on tasuta) ja kui nemad kiidavad ümberehituse heaks siis läheb arvele ja no problem. See ei ole ametlik info, vaid suusõnaline uudis.
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Ehk kui Läti ARK selle heaks kiidab siis on kohalik ARK sunnitud EU siseselt asja aktsepteerima ja kogu piinlik kiun sumbub eos?aaro kirjutas:Minu kõrvu jõudis just info lõunanaabrite maalt. Ümbertõstetud auto vaadatakse ekspertide poolt üle (kusjuures see on tasuta) ja kui nemad kiidavad ümberehituse heaks siis läheb arvele ja no problem. See ei ole ametlik info, vaid suusõnaline uudis.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Ja kui auto on jdm siis nõutakse ka veel üksiktüübi kinnitust ARKi registreerimisel, mis sest et EU number ees. Ka nagu ei klapi jälle asi ja oleks vastuolus direktiiviga
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
vaska kirjutas:Ehk kui Läti ARK selle heaks kiidab siis on kohalik ARK sunnitud EU siseselt asja aktsepteerima ja kogu piinlik kiun sumbub eos?aaro kirjutas:Minu kõrvu jõudis just info lõunanaabrite maalt. Ümbertõstetud auto vaadatakse ekspertide poolt üle (kusjuures see on tasuta) ja kui nemad kiidavad ümberehituse heaks siis läheb arvele ja no problem. See ei ole ametlik info, vaid suusõnaline uudis.
Kiun ei sumbu, minupoolt vaadatud masinal oli Läti ekspertiisi paber olemas, käisin koopiaga arkis. selle peale vastati, et neid see paber ei huvita kuna meil teised nõuded ja seoses sellega ka Eestis ekspertiisi vaja, või garantiikirja maaletoojalt. Lisaks on variant, et ma olen ise midagi ümber teinud ja Läti paber võib olla kehtetu tänu sellele.
Re: Ümbertõstetud rooliga auto välisriigist.
Mina isiklikult võtaks probleemi tekkimisel juristi käekõrvale ja hakkaks tähti sõnadeks ja siis mõtestatud lauseteks kokku kleepima. Eestlane tundub olevat selline bürokraatlik olend, kes kuidagi ei suuda vastutust võtta ja kui ta täpselt aru ei saa, mida temalt tahetakse siis nõus kasvõi surnuks plõksima, et mitte mõelda ja vastutada mõttetöö vilja eest. Juristiga tanki mängides saad lõpuks oma tahtmise, järgmine hädaline peaks sellest julgust juurde saama - ometi käiakse samade paberimäärijate juures täpselt samade teemadega ja suurem osa ei viitsi lihtsalt seda tähenärimist läbi hammustada.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!