Justy
veidi uudiseid
minu Justyl nüüd 127 kW jõudu ja väänet 187 Nm 3800 p/min juures
seadistatud Soomes SS-Motors'i dyno-pingil
hetkel proovitud kiirus 5800 pöörde juures 180 km/h (ei punnitanudki enamat, sest peale mootori kokkupanekut vaid 800 km sõidetud)
... lõppkiirus polnudki eesmärgiks, sest sellise hoo pealt hakkas uksetihendite vahelt valgust paistma
rohkem huvitas kiirendus ja see on hetkel alla 7 sek sajani - 1,2 liitrise, kolme silindrilise ja 9 klapilise mootori kohta, 600 kilosel autol (+minu 100 kg), pole minu meelest paha tulemus
minu Justyl nüüd 127 kW jõudu ja väänet 187 Nm 3800 p/min juures
seadistatud Soomes SS-Motors'i dyno-pingil
hetkel proovitud kiirus 5800 pöörde juures 180 km/h (ei punnitanudki enamat, sest peale mootori kokkupanekut vaid 800 km sõidetud)
... lõppkiirus polnudki eesmärgiks, sest sellise hoo pealt hakkas uksetihendite vahelt valgust paistma
rohkem huvitas kiirendus ja see on hetkel alla 7 sek sajani - 1,2 liitrise, kolme silindrilise ja 9 klapilise mootori kohta, 600 kilosel autol (+minu 100 kg), pole minu meelest paha tulemus
- Hardy-hard
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 357
- Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
- Asukoht: Tartu nüüd
Siit nagu oletaks, et äkki mootor ja veermik Leone'lt...Keegim kirjutas:minu oma kah juba varsti Leonega ristsugutatud
See tekst aga lükkab mu oletused ümberKeegim kirjutas:rohkem huvitas kiirendus ja see on hetkel alla 7 sek sajani - 1,2 liitrise, kolme silindrilise ja 9 klapilise mootori kohta, 600 kilosel autol
Justy'de turbostamine on ise-enesest suhteliselt levinud, kuid sinupoolt mainitud dyno tulemused on ikka vägagi märkimisväärsed.
Samas igasugu hulle aparaate ehitatakse
Viimati muutis tarzic, K, 23 Mai 2007 13:40:37 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Tervitades:
Tarzic
Tarzic
Teemaalgataja oma siis turboga?
Mis boostiga sõidad?
Mis boostiga sõidad?
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn
tegelikult on autot ikka omajagu aretatud
alustasin rattakoobaste lõikamisest
järgnevalt lisandusid:
Bilsteini R6 amordid
jäigemad vedrud (tõstetud 5 cm)
karteri ja küljekarpide kaitseplaadid
lisatuled (udu-,kaug- ning töötuled taha ja katusele)
kuna ronisin liiga tihti igasugustesse mülgastesse ja kuhuiganes, on masinale aretatud teisaldatav vintsisüsteem (saab venitada 2,5 tonnise jõuga nii eest kui tagant)
järgnes mootori tuunimine:
mootori kap-remont
"eriti vabalt hingav" Weber 28/28 karburaator
väljalasketorustiku sirgendamine (läbimõõduks sai 45 mm)
kokkuvõttes tekkis masinale ~ 65 kW esiratastest
(muideks kogu see süsteem on hetkel enampakkumisel)
käies eelmine aasta pisut jäärajal harjutamas jäi sellest aga väheks
tänaseks:
... on mootorile üks pisike turbo peale aretatud (Saab 2,3l)
tööd ja muudatusi kaasnes ridamisi
info ja jubinate kogumiseks kulus ligi 3 kuud
mootor käis jälle pisipilbasteks, ning sai puuritud wiseco turbokolbide alla, kepsud muudetud, jne jne
karburaatoriks sai DAT 32/32 turbo
esistange alla paigutasin cooleri
kapoti all hoolitseb "õige turbo soundi" eest Greddy Type RS
väljalasketoruks on otsepütiga lõppev, 50mm-ne sirge "aiapost" (mis tänaseks on juba täies pikkuses lillakassiniseks tõmbunud)
kuna 12" rataste pidama saamiseks mõeldud piduritest pole kahjuks enam abi, siis lähikuudel loodan autole aretada (ette ja taha) Leone 240mm pidurikettad koos sadulatega
ka siduriga pean miskit ette võtma, sest olen kindel, et jäiga kettaga see kaua ei kesta
kui ka sellega olen lõpetanud,
... siis istun korraks maha ja hakkan mõtlema, et mis veel kuhugi keerata või kusagilt ära keerata õnnestub ning üritan ehk seejärel iseendalegi mõistetavaid selgitusi ja argumente leida, et milleks mul seda kõike vaja oli või on
alustasin rattakoobaste lõikamisest
järgnevalt lisandusid:
Bilsteini R6 amordid
jäigemad vedrud (tõstetud 5 cm)
karteri ja küljekarpide kaitseplaadid
lisatuled (udu-,kaug- ning töötuled taha ja katusele)
kuna ronisin liiga tihti igasugustesse mülgastesse ja kuhuiganes, on masinale aretatud teisaldatav vintsisüsteem (saab venitada 2,5 tonnise jõuga nii eest kui tagant)
järgnes mootori tuunimine:
mootori kap-remont
"eriti vabalt hingav" Weber 28/28 karburaator
väljalasketorustiku sirgendamine (läbimõõduks sai 45 mm)
kokkuvõttes tekkis masinale ~ 65 kW esiratastest
(muideks kogu see süsteem on hetkel enampakkumisel)
käies eelmine aasta pisut jäärajal harjutamas jäi sellest aga väheks
tänaseks:
... on mootorile üks pisike turbo peale aretatud (Saab 2,3l)
tööd ja muudatusi kaasnes ridamisi
info ja jubinate kogumiseks kulus ligi 3 kuud
mootor käis jälle pisipilbasteks, ning sai puuritud wiseco turbokolbide alla, kepsud muudetud, jne jne
karburaatoriks sai DAT 32/32 turbo
esistange alla paigutasin cooleri
kapoti all hoolitseb "õige turbo soundi" eest Greddy Type RS
väljalasketoruks on otsepütiga lõppev, 50mm-ne sirge "aiapost" (mis tänaseks on juba täies pikkuses lillakassiniseks tõmbunud)
kuna 12" rataste pidama saamiseks mõeldud piduritest pole kahjuks enam abi, siis lähikuudel loodan autole aretada (ette ja taha) Leone 240mm pidurikettad koos sadulatega
ka siduriga pean miskit ette võtma, sest olen kindel, et jäiga kettaga see kaua ei kesta
kui ka sellega olen lõpetanud,
... siis istun korraks maha ja hakkan mõtlema, et mis veel kuhugi keerata või kusagilt ära keerata õnnestub ning üritan ehk seejärel iseendalegi mõistetavaid selgitusi ja argumente leida, et milleks mul seda kõike vaja oli või on
Viimati muutis Keegim, K, 23 Mai 2007 18:26:10 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Mnjaa, muljet avaldav...
Tegelikult oleks sulle hulganisti küsimusi. Loodan, et soostud neile ka vastama
1) Mis masinale mõeldud kolbe sa kasutasid (vaevalt, et wiseco justy'le turbokolbe pakub)
2) Mida tegid kepsudega?
3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?
4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?
5) Kas kütusepump on originaal?
Thanks in advance
Tegelikult oleks sulle hulganisti küsimusi. Loodan, et soostud neile ka vastama
1) Mis masinale mõeldud kolbe sa kasutasid (vaevalt, et wiseco justy'le turbokolbe pakub)
2) Mida tegid kepsudega?
3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?
4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?
5) Kas kütusepump on originaal?
Thanks in advance
Tervitades:
Tarzic
Tarzic
1) Mis masinale mõeldud kolbe sa kasutasid (vaevalt, et wiseco justy'le turbokolbe pakub)
> mingi USA turule tehtud, minule senitundmatu nimega, Honda kolvid
... ehk teisisõnu otsisin nihk-kaliibri abil, laoriiulite vahel, midagigi, mille mõõdud (kõrgus ja laius) sobiksid
Justy originaal oli 78mm, kasutatud sai tollmõõdust arvutades grammike alla 79 mm-st
2) Mida tegid kepsudega?
> originaalkepsule sai saale ja õlikanal sisse puuritud
võimalus oli tellida ka I-profiil custom CrMo kepsud, kuid alustasin odavamast variandist (saab näha kaua kestavad)
3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?
> tänu madalamatele kolbidele (vahe üle 2,5 mm), plokitihend on 1 ja originaal
... aretuse katsetuseks soovitati proovida kas 2 plokikaanetihendiga või 2mm-sest pehmest vasest lõigatud tihendi ja originaalkolbidega, kuid kuna mul oli plokikaan juba eelmise aretuse käigus madalamaks lihvitud, otsustasin kolbide ja sellega kaasneva suurema ja lõplikuma aretustöö kasuks
4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?
> sügavalt kahtlen, et seda lammerist leiad - see ju puhtalt lihtsaim ja töökindlaim aretuskarpa turbodele ja originaalis seda mingi auto peal pole eales olnud ning kui aretatud auto lammutusele viiakse siis 99% juhtudel keeratakse turbosüsteem maha (vähemalt Soomes on sedasi)
reaalsem on aega ja kannatust varudes, seda leida rahvusvahelistest foorumitest (nagu minagi leidsin), kus pahatihti ikka aretajatel (vahel isegi karbist võtmata) miskit, misiganes põhjusel, "üle on jäänud" ja see poolmuidu ära antakse
seda müüakse uhiuuena ka tuuning-firmades, kuid hind on sõltuvalt suhetest ja firmast, miski 550...650 euri vahel
5) Kas kütusepump on originaal?
> naljamiiz - Justy originaaliga pole turbo juures miskit peale hakata
mingi 2,5 bar-ine turbodele mõeldud aretuspump on mul kasutuses
> mingi USA turule tehtud, minule senitundmatu nimega, Honda kolvid
... ehk teisisõnu otsisin nihk-kaliibri abil, laoriiulite vahel, midagigi, mille mõõdud (kõrgus ja laius) sobiksid
Justy originaal oli 78mm, kasutatud sai tollmõõdust arvutades grammike alla 79 mm-st
2) Mida tegid kepsudega?
> originaalkepsule sai saale ja õlikanal sisse puuritud
võimalus oli tellida ka I-profiil custom CrMo kepsud, kuid alustasin odavamast variandist (saab näha kaua kestavad)
3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?
> tänu madalamatele kolbidele (vahe üle 2,5 mm), plokitihend on 1 ja originaal
... aretuse katsetuseks soovitati proovida kas 2 plokikaanetihendiga või 2mm-sest pehmest vasest lõigatud tihendi ja originaalkolbidega, kuid kuna mul oli plokikaan juba eelmise aretuse käigus madalamaks lihvitud, otsustasin kolbide ja sellega kaasneva suurema ja lõplikuma aretustöö kasuks
4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?
> sügavalt kahtlen, et seda lammerist leiad - see ju puhtalt lihtsaim ja töökindlaim aretuskarpa turbodele ja originaalis seda mingi auto peal pole eales olnud ning kui aretatud auto lammutusele viiakse siis 99% juhtudel keeratakse turbosüsteem maha (vähemalt Soomes on sedasi)
reaalsem on aega ja kannatust varudes, seda leida rahvusvahelistest foorumitest (nagu minagi leidsin), kus pahatihti ikka aretajatel (vahel isegi karbist võtmata) miskit, misiganes põhjusel, "üle on jäänud" ja see poolmuidu ära antakse
seda müüakse uhiuuena ka tuuning-firmades, kuid hind on sõltuvalt suhetest ja firmast, miski 550...650 euri vahel
5) Kas kütusepump on originaal?
> naljamiiz - Justy originaaliga pole turbo juures miskit peale hakata
mingi 2,5 bar-ine turbodele mõeldud aretuspump on mul kasutuses
soovitan iga nädal kiigata: www.nettiauto.com otsingusse
tavaliselt seal miskit alati pakkumisel
täna näiteks 4 tk:
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.p ... Hae+%3E%3E
suvel oli mõni nädal üle 10 eksemplari korraga pakkumisel ja hinnadki tunduvalt odavamad - talveks lähevad pea kõik enamuses noorte jäärajafännide kasutusse
tavaliselt seal miskit alati pakkumisel
täna näiteks 4 tk:
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.p ... Hae+%3E%3E
suvel oli mõni nädal üle 10 eksemplari korraga pakkumisel ja hinnadki tunduvalt odavamad - talveks lähevad pea kõik enamuses noorte jäärajafännide kasutusse