1984.a SUBARU 1800 GLF
1984.a SUBARU 1800 GLF
Sai sis selline aparaat soetatud ja jutud liiguvad et taolisi polegi Eestis palju. Äkki keegi oskab pakkuda palju Meie väikese riigi peale on neid ...umbes pilte ka: http://www.carrating.org/car.php?12827
-
- Postitusi: 43
- Liitunud: P, 19 Juun 2005 02:00:56 +0300
- Asukoht: Türi
Nüüd se auto siis minu oma
Sai ostetud niisama oma lõbuks ja aretamiseks et vähe jääraja sõitu õppida ja oma ehitamishaigust kontrolli all hoida. esmased plaanid:
eemaldada ebavajalik (Plastid ja vaibad) esialgu esiistmetest tagantpoolt, hiljem vaatab edasi.
Mootoril õlisurve ja muu vajalik ära kontrollida ja mahlad vahetada...kella järgi surve nõrk
hingamine vähe kergemaks ja karburaator metsa sealt.
segaduses vaid sel teemal et kas on võimalik sisselaset ehitada nii et seda ei peaks pärast ümber tegema kui miski mootorisse õhku hakkab puhkuma või võtan asja korraga ette ja panen turbo kohe peale.
aga jah esmalt kuidagi tehniliselt korrastada vaja kuna 1 amort pole enam kere küljes kinni, esimene pedaali täis pidurit pole tuntav jne. Mootori lihtsusesse ja geniaalsusesse olen igatahes armunud on kust alustada kuna max speed 140ne kandis (eeelmisel omanikul väidetavalt 150 kellal olnud minul aga 140) 100 peale gaasi vajutades kulub umbes 10 sekundit et kiirust 110neni viia kruusateelt 4wdga startides tapab mootori viimseni ära.
Sai ostetud niisama oma lõbuks ja aretamiseks et vähe jääraja sõitu õppida ja oma ehitamishaigust kontrolli all hoida. esmased plaanid:
eemaldada ebavajalik (Plastid ja vaibad) esialgu esiistmetest tagantpoolt, hiljem vaatab edasi.
Mootoril õlisurve ja muu vajalik ära kontrollida ja mahlad vahetada...kella järgi surve nõrk
hingamine vähe kergemaks ja karburaator metsa sealt.
segaduses vaid sel teemal et kas on võimalik sisselaset ehitada nii et seda ei peaks pärast ümber tegema kui miski mootorisse õhku hakkab puhkuma või võtan asja korraga ette ja panen turbo kohe peale.
aga jah esmalt kuidagi tehniliselt korrastada vaja kuna 1 amort pole enam kere küljes kinni, esimene pedaali täis pidurit pole tuntav jne. Mootori lihtsusesse ja geniaalsusesse olen igatahes armunud on kust alustada kuna max speed 140ne kandis (eeelmisel omanikul väidetavalt 150 kellal olnud minul aga 140) 100 peale gaasi vajutades kulub umbes 10 sekundit et kiirust 110neni viia kruusateelt 4wdga startides tapab mootori viimseni ära.
Kahjuks osutusid passi andmed õigeks ja auto kaalub tõesti 1100kg mis näib lausa võimatu kui arvestada auto suurust ja ülikerget mootorit (75kg) Pildusingi siis kogu sisu välja ja alles jäi vaid hädavajalik....tulemuseks 950kg (tühja paagiga) paar imevigurit veel plaanis ja kaalu veelgi vähendada aga võimalik et turbotamine teeb kaalu jälle tasa Just said kapoti alt eemaldatud ka tagavara ratas, väljalase täies pikkuses, sisselaske kollektor, karpa, õhupuhastaja, ebavajalikud plännid ja potid vent jne. Kahe silindri väljalase tuleb 43mm ja koonduvad 60 neseks ....turbost edasi kuum osa 60mm. külma osas veel asi lahtine aga jääb 50ne ja 60ne mm vahele. Megasquirdi süüde tuleb ilmselt COP süsteemga ja jääb ära plaanutud edisi kasutamine. Kuskil oli autos siiski jõud kinni ja ei olnud se ei süüde sumps ega õhupuhastaja...üle jääb ilmselt karburaator kuna jõudu oli tagumiku düno järgi aevalt pool lubatust.
Sai siis 2 õhtut (Peale tööd) seda subarut jälle nokitsetud ja algeline turbo kollektor valmis punktitud...turbo hakkab paiknema nii: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM3955.JPG kui asi enamvähem peas läbi mõeldud sai ka mootor maha võetud ja osadeks lammutatud, tõsi küll plokki lahku veel ei võtnud kuna ei julgenud enne kui nuka ja vända märgid või midagi leian. Suur oli mu imestus kui karterit eemaldades sealt pmt nukkvõlli nägin mitte vänta nagu teistel autodel Üsna tore oli ka see, et mootoriplokk koos väna, kolbide, kepsu ja nukkadega kaalub a-la 25kg siis sidur kaalub vaid veidi vähem...umbes 20kg seega peaks seal nagu olema kust maha treida midagi. Eriti huvitab mind saalede olukord aga seda näen ilmselt alles homme.....kolvid on ilmselt kenad, vähemalt silindri seinad on ja kolvid ei loksu. Kui kellelgi on sama mootori pimpimisega, remondiga vms kogemusi sisi ootan tähelepanekuid.
Viimati muutis jeff01, P, 29 Apr 2007 21:13:02 +0300, muudetud 2 korda kokku.
Plokk laiali....sel imemasinal tuleb nimelt mootoriplokist punnid välja keerata (1 neist veepumba all) ja tekkinud avade kaudu tuleb eemaldada kolvisõrmed ja saabki ploki pooleks tõmmata. Tore on ka nukkvõllilt aetav õlipump...osutus korralikuks kuna esmasel vaatusel tundus tihe, lõtkudeta ja kulumata hammastega ... teine toredus on väntvõllilt aetav jagaja... kolmas toredus on väntvõllist allpool asetsev nukkvõll millel vaid 4 nukka....ka kolme raami kaelaga väntvõll pole just tavaline. Pahad lood on aga saalede ja vändaga.....kepsusaaled on ilusad (ja Ilmselt STD kuna 0,25 ega 0,5 kirja kusagil pole) raamidel aga pikisooned....eriti hull just keskmine mis peaks ära hoidma ka pikilõtku ja eriti morniks teeb see et ei suuda leida kohta kust saaks osta 0,5 rem raamsaalesid
eks näis kas hakkan siis uut vänta otsima, isetehtud saalede poole piiluma või panen 0,25ga kokku nagu varem, ennem käin veel aga esindusest läbi ja uurin sealt. samad raamid muidu 72-94a vist.
Kolvid on kenad ja ei loksu: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM3973.JPG
kepsu otsapuks aga veidi kulunud (Samuti ilmselt pole saada)
eks näis kas hakkan siis uut vänta otsima, isetehtud saalede poole piiluma või panen 0,25ga kokku nagu varem, ennem käin veel aga esindusest läbi ja uurin sealt. samad raamid muidu 72-94a vist.
Kolvid on kenad ja ei loksu: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM3973.JPG
kepsu otsapuks aga veidi kulunud (Samuti ilmselt pole saada)
käega kontrollisin...auto on 350000 sõitnud ja usun et on toimunud kas mootori vahetus või midagi sellist. No ei saa öelda kui head ned kolvid nüüd on aga kogemustele toetudes pakun et potensiaali on veel piisavalt. Saalede teema siis selline et 0,5 raamsaalet pole mitte kui kusagilt saada ka subaru esindus pakkus oma viimaseks remontmõõduks 0,25 ja esimeseks remontmõõduks 0,005 või midagi sellist et lüktakse sisse käinud mootorile ilma lihvimata std asemele.
Vahepeal siis niipalju muutunud, et peale sai pandud EA82 turbo mootor (Mootor nö prooviks peal, et kontrollida tema seisukorda ja vägagi võimalik, et tuleb uuesti maha võtta) Kuna mootoriga ei saanud kaasa juhtmestikku ja aju, siis sai juhtmestik ise tehtud ja paigaldatud progetav aju : "Megasquirt" et esimest sädet näha on vaja veel trigger, hall andur ja paar temp andurit leida ja paigaldada. Samuti ootavad paigaldust süütepoolid, mis pärinevad BMW-lt. Kuna vana turbo ja selle torustik olid kohutavas seisus, siis tuleb ka turbo teine ja uus torustik.... 90% kindel et ka uus asukoht turbole. Kuna originaal kütuse torustik oli paras naljanumber siis sai ka 1 ajutine lahendus välja mõeldud, loodan et töötab. http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... subaru.jpg
Enne külmade tulekut se auto lihtsalt peab sõitma aga raske on teda ehitada kui teine projekt vajab samuti suuri summasid.
Enne külmade tulekut se auto lihtsalt peab sõitma aga raske on teda ehitada kui teine projekt vajab samuti suuri summasid.
Nüüd siis asi nii kaugel et umbes 99 pisiasja veel teha et esimesele prooviringile minna aga auto sain käima Peal nüüd siis EA82T millel originaalis 100kw. Tegin uue ja kindlasti ka parema väljalaske kollektori, paigaldasin suurema turbo (saab 9000) eemaldasin ebavajaliku : Õhulugeja ja jagaja. Tegin uue kütuse süsteemi ja turbo torustiku, paigaldasin progetava aju ning EDIS süütemooduli ja coilpacki. Hetkel otsin sobivat coolerit ja katsun pisiasju likvideerida et kunagi ka prooviring teha ja seadistama hakata.
Kahjuks või õnneks omandasin nüüd vähe kiirema ja raha nõudvama sõiduki, nii et kui kellelgi huvi siis mingi raha eest auto ka müügis. Kui keegi ei taha pole hullu, nokitsen tasapisi ja sõidan siis järgmisel talvel, kui aga läheb siis läheb.
Kahjuks või õnneks omandasin nüüd vähe kiirema ja raha nõudvama sõiduki, nii et kui kellelgi huvi siis mingi raha eest auto ka müügis. Kui keegi ei taha pole hullu, nokitsen tasapisi ja sõidan siis järgmisel talvel, kui aga läheb siis läheb.