3. leht 3-st

Re: Sõiduõpe

Postitatud: R, 21 Jaan 2011 18:44:52 +0300
Postitas BlackRabbit
Käsipiduri kasutamisest lühike klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=bQTML5cI ... re=related

Re: Sõiduõpe

Postitatud: R, 21 Jaan 2011 23:11:58 +0300
Postitas raig0
WRC autodel minu teada lastakse käsipiduri pealetõmbamise ajaks keskdiffer vabaks, st veavad ainult esirattad.
Leone ja XT omanikud saavad küll sedasi teha, kui diff lock off on.

Re: Sõiduõpe

Postitatud: L, 22 Jaan 2011 11:33:02 +0300
Postitas siimv
raig0 kirjutas:WRC autodel minu teada lastakse käsipiduri pealetõmbamise ajaks keskdiffer vabaks, st veavad ainult esirattad.
Leone ja XT omanikud saavad küll sedasi teha, kui diff lock off on.
Kuidas siis tänavasõidu (mitte-WRC) masinatel see asi on? Mul Outback diisli manualist nagu meenuks lõik, kus loeti juttu peale, et kässari kasutamise ajaks tuleb sidur ära lahutada kui auto parasjagu liikvel on. Praktikas olen seda üritanud järgida ja kurvis hullamise rõõm jääb olemata ka praeguste libedate ilmadega.

Re: Sõiduõpe

Postitatud: L, 22 Jaan 2011 12:24:29 +0300
Postitas raig0
Mu legacyl(ja paljudel teistel subarutel) on keskel LSD. Ma tegin kunagi katse ja tõmbasin klaasjää peal kässarit, auto keeras risti ära ennast ja siis rabas esirattad ka plokki. Et korraks laseb mängida küll käsipiduriga. Tegelikult pole subaru mingi esiveoline auto et kässariga oleks vaja teeotsa sisse minna vms. Tuleb auto kontrasse ajada ja siis lihtsalt külgees siseneda. Aga see on juba rooli, piduri ja gaasipedaali koostöö.

Re: Sõiduõpe

Postitatud: L, 22 Jaan 2011 18:31:56 +0300
Postitas sulapekk
Peab jah lahutama, muidu võib isegi välja surra kuna tõmbab kõik kinni. Kui pikemaajaliselt harrastada käsipidurit ilma sidurit lahutamata, saab arvestada ka uute diffritega.

Väike OT ka, aga ma ei saa aru miks ei võiks vähemalt STi'l olla lahendus et võtab tagant ära diffri et ei peaks siduriga möllama, keskel on ju elektrooniline ja seda ei tohiks teoorias tehniliselt olla nii keeruline teostada. Kui mul nüüd õigesti meeles on, siis Evo'del alates 7'st selline lahendus peal. See teeks STi puhul oluliselt mugavamaks ka rallistiilis 180 kraadise pöörde praktiliselt kohapeal mitte et seda hullult vaja oleks teha koguaeg :)

Re: Sõiduõpe

Postitatud: P, 23 Jaan 2011 21:54:58 +0300
Postitas vaska
Neid isetehtud süsteeme on veebis näha küll, nimetuseks oli vist WRC style dccd või midagi.

Re: Sõiduõpe

Postitatud: E, 24 Jaan 2011 14:49:38 +0300
Postitas BlackRabbit
Järgi mõeldes, siis olen käsipiduri kasutamisel alati sidurit kasutanud ja seda ka esiveoliste puhul. Käsipidur on olnud rohkem hetkeliseks sobitud suuna saavutamise vahendiks.
XT automaatkasti puhul mingist sidurist just rääkida ei saa, aga käsipiduri kasutamine on lihtne ja auto hästi kontrollitav. Sobiv hoog sisse, rooliga vajalik nõks soovitud suunas, korraks käsipidurit ja õigel hetkel vedu uuesti taha.

Parim variant kuidas kitsal teel ümber keerata kui seal paar korda edasi tagasi nõksutada ei taha.
Eelmainitud esirataste blokeerumist ei ole küll täheldanud.

Re: Sõiduõpe

Postitatud: E, 24 Jaan 2011 14:57:00 +0300
Postitas vaska
Siit võib lugeda kässari ja kasti suhtlusest -
http://www.iwsti.com/forums/drivetrain- ... ystem.html
http://www.subaru-impreza.org/forum/mod ... ntial.html

Iseenesest saab seda ka tavalisele automaatkastile aretada -
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html

Re:

Postitatud: T, 09 Veebr 2016 00:50:30 +0300
Postitas rat013
Külaline kirjutas:Subarut peetakse üldiselt siiski alajuhitavaks (esiveolistele omasem). .......... Ükski tagaveoline nii ei käitu.
Sa pole nähtavasti VAG grupi nelikutega väga sõitnud? :roll: :lol: Subarul on ikka väga palju lihtsam külge ette saada ja külg ees sõita.. Samas, isegi vana vana diisel Forester sõidab külg ees, kui tahta :mrgreen: Seda muidugi eni vei, et mitte ükski esi-, taga- ega neliveoline ei käitu teise veoskeemi moodi :)
Axxept kirjutas:esiveoline ei lähe ju sinna kuhu vaja, kui gaas põhja panna.
tegelikult vahet ei ole, 4 vedu on 4 vedu ja selle vastu ei saa :D
Nii on jah, aga ma vist juba kordan ennast :P

Re: Sõiduõpe

Postitatud: P, 14 Veebr 2016 05:16:41 +0300
Postitas rat013
Ärge unustage siis aeg-ajalt harjutamas käia ikka :D

http://www.youtube.com/watch?v=ddMhDtMwpk8

Re: Sõiduõpe

Postitatud: E, 22 Veebr 2016 23:52:32 +0300
Postitas rat013
Mõnikord peab omas elemendis ka kätt proovima.. Korraks käisime muidugi ainult, mõni õhtu peab pikemalt ja tõsisemalt ette võtma, siis saab vähe paremat videot ka äkki.. Kuigi ega videost asi nknii nii lõbus ei tundu kui roolis olles :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=kkUgmF-bUpo

Re: Sõiduõpe

Postitatud: T, 23 Veebr 2016 10:10:50 +0300
Postitas Tarmo
Kaamera võiks olla veidi tagapool, et auto pikitelg paremini aimatav oleks, soovitavalt kuskil peatoe juures. Siis paistab driftimine paremini välja. Muidu kena video, Soomes kuskil?

Re: Sõiduõpe

Postitatud: T, 23 Veebr 2016 23:11:17 +0300
Postitas rat013
Tarmo kirjutas:Kaamera võiks olla veidi tagapool, et auto pikitelg paremini aimatav oleks, soovitavalt kuskil peatoe juures. Siis paistab driftimine paremini välja. Muidu kena video, Soomes kuskil?
Soomes jah, peab mingi kavala kinnituse välja mõtlema kaamerale vist, hetke seisuga (kuna kat luuki pole) siis pole teda keskel kuskile panna.. aga leiutan midagi :D

Re: Sõiduõpe

Postitatud: E, 16 Mär 2020 09:18:57 +0300
Postitas AndrusR
Kui nüüd veidi ka algõppest rääkida... Kes teab, ehk kellelgi juba lapsed nii suured, et juhtimisõigust nõudmas, siis olen valmis lisaõppe korras läbi viima sõidutunde AUTOMAATkäigukastiga autol normaalse hinnaga, 15e- 45min. Loomulikult olemas õpetaja litsents, mitte ajada segi juhendaja tõendiga. Aastate jooksul õpilaste tagasiside kaudu selgeks saanud Tallinna sõidueksamite olemus. Huvi korral 56 483 885.