Kuidas sõita GT-ga rinkat?

Kõik sõitmise ja sõitma õppimisega seonduv. Ühesõnaga kõik see, mis jääb istme ja rooli vahele.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#2 Postitus Postitas Ar21 » K, 11 Okt 2006 12:51:22 +0300

Ega sõidutehnika asfaldil alajuhitavusest eriti ei päästa. "Kontra" tegemisest pole nagu asfaldil erilist abi. Siis on kas kiirus liiga suur selle kurvi jaoks või tuleb vedrustust ümberehitada. Ise veel proovinud pole,aga räägitakse, et jäigem stabikavarras taha muudab asja tuntavalt.
Sama asja ette läheks ka taha suurem rehvirõhk võrreldes esiratastega ja võrreldes orginaalrõhkudega. Reguleeritava jäikusega amortidega õiges sedaes annab ka ühtteist parendada, koiloveridest rääkimata.
Polüpuksid ja veel suuremas ulatuses seatavad esi-ja tagarataste kalded
aitavad asjale veelgi kaasa. Rehvid samuti.

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#3 Postitus Postitas all » K, 11 Okt 2006 12:56:57 +0300

Rinkal kehtivad kindlad reeglid. Võidab see kes suudab kurvist võimalikult kiiresti välja sõita, mitte see kes kurvi kõige kiiremini sisse sõidab(sellest ka alalajuhitavus). Peale selle tuleb sõita õigete trajektooridega. Rääkida seda kõike lihtne teha natuke raskem. :wink:

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#4 Postitus Postitas Ar21 » K, 11 Okt 2006 13:17:19 +0300

Seda muidugi küll, et liiga suure kiirusega kurvi sisenemine laseb aega raisku. See peab olema juba kurvi sisenedes parajaks rihitud, et saaks täiega väljakiirendada. Kui auto on ebastabiilne, seda teha ei saa. Aga see pole mingi spets. rinka reegel või sõidu võte. See on täpselt sama igasuguse pinna peal kiireid aegu taga ajades.
Keskmine kiirus tuleb parem sujuvama sõidustiili juures, kui igas elemendis eraldi rapsides.

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#5 Postitus Postitas all » K, 11 Okt 2006 14:13:50 +0300

Täiesti tavalise(tehniliselt korras) tänava autoga, täiesti tava rehvidega on võimalik rajal võimalik nö. stabiilselt sõita, ilma et auto ebastabiilseks muutub. Auto muutub ebsatabiilsesks kasvõi ühest väärast piduri vajutusest või roolikeeramsiest. Õige kaalujaotuse muutmine ja selle enda kasuks pööramine ei ole nii lihtne nagu arvatakse.Teoorias on suurem osa juhte "teadjad" millal pidurdada ja millal kiirendada. Aga millegipärast kui sõiduks läheb kiputakse ikka kurvidest otse sõitma, seda nii talvel kui suvel kuiva asfaldiga. Teadmised ja oskused ei käi käsikäes. Viimaste lihvimiseks on vaja kõvasti trenni teha.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#6 Postitus Postitas Ar21 » K, 11 Okt 2006 14:32:10 +0300

Teadmised ja oskused ja trenn loomulikult ka õiged asjad igati. Aga tänavaautosidki on väga erinevaid ja nii mõnegi nnde tüüpilise esindaja näitajad on rajalsõiduks nii viletsad, et sa võid trennida palju tahes ega auto tehnilistest puudustest ei pääse üle ega ümber. Ka vilets juht sõidab tehniliselt tipptasemel autoga mõnigase harjutamise järel tunduvalt paremaid aegu, kui mõne "sarapanniga".

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#7 Postitus Postitas all » K, 11 Okt 2006 15:43:35 +0300

Ar21 kirjutas:Teadmised ja oskused ja trenn loomulikult ka õiged asjad igati. Aga tänavaautosidki on väga erinevaid ja nii mõnegi nnde tüüpilise esindaja näitajad on rajalsõiduks nii viletsad, et sa võid trennida palju tahes ega auto tehnilistest puudustest ei pääse üle ega ümber. Ka vilets juht sõidab tehniliselt tipptasemel autoga mõnigase harjutamise järel tunduvalt paremaid aegu, kui mõne "sarapanniga".
Olen täitsa nõus. Aga olen veendunud et GT subaru sinna viletsate autode klassi ei kuulu :wink:

lauri
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 209
Liitunud: T, 15 Mär 2005 19:43:29 +0300
Asukoht: Tallinn

#8 Postitus Postitas lauri » K, 11 Okt 2006 17:53:56 +0300

slow in, fast out, sissekeeramine võimalikult sujuvalt teha, ütlevad minu kogemused legacyga. ja eelpoolnimetatud vedrustuse modidest on ka palju abi :)

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#9 Postitus Postitas Ar21 » N, 15 Veebr 2007 16:21:59 +0300

See turbo Subaru alajuhitavus on selline tootjapoolt spetsiaalselt taodeldud nähtus, mitte, et ta olekski selline ja teistsugune olla ei saagi.
Alajuhitavust peetakse tavatarbija jaoks ohutumaks, kui ülejuhitavust. Ja tegemist on ju ikkagi tänavaautoga, tänavaseades.
N-rühmas ei jää nendest tänavaseadetest suurt midagi järele.

Vasta