Käiguvahetus linnas

Igapäevase liiklemisega seonduv

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3596
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Käiguvahetus linnas

#1 Postitus Postitas vaska » T, 31 Mai 2005 23:42:57 +0300

Mispidi on mootori elueale kasulikum, kas lasta iga käiguga piirajasse või põristada 5nda käiguga 50-60nega?
Sai natuke aega tagasi üht vanemat kodanikku transporditud ning mind noomiti just pöörete pärast. "Nii ei ole ju ökonoomne, noormees" .. kommentaarid on liigsed.
Vihjati mingitele liiklusraamatutele 70ndatest, kus teaduslikud faktid asja selgitama peaksid, pole veel ühtegi taolist uunikumi näppu sattunud.
Selge see, et Subaru on gaasipedaalil elamise imidžiga auto, aga lihtsalt huvitav oleks teada niiöelda tänavatõde :D
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#2 Postitus Postitas b_mon » K, 01 Juun 2005 16:41:09 +0300

mina lasen sumpa tõttu üpris madalate pööretega, niigi hakkavad jalakäijad juba kaugelt pead pöörama :lol:

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 807
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#3 Postitus Postitas Axxept » K, 01 Juun 2005 17:18:03 +0300

linnas oleks vist soovitav ikka 4. käiguga sõita.
viiendal on pöörded liiga madalal ja ei õlita nii hästi or sth.
mina igatahes neljandaga. ja üldse kõigeparem on kui on pöördes koguaeg:d
Pilt Outback & STi
SirAutorent

gert
Postitusi: 13
Liitunud: K, 02 Veebr 2005 13:58:41 +0300
Asukoht: seal kus jope ripub

#4 Postitus Postitas gert » K, 01 Juun 2005 18:32:29 +0300

ise ka linnas ikka 4ndaga, kui vajutad siis ikka läheb. kuigi 5ndaga ka erilisi probleeme pole, töötab ühtlaselt, ainuke jama kui kiirendada vaja.

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#5 Postitus Postitas all » K, 01 Juun 2005 18:44:04 +0300

kardan et piirajas sõitmine kindlasti eluiga ei pikenda ,pigem selline mõõdukas tundeline sõit

Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 29
Liitunud: K, 23 Veebr 2005 19:40:29 +0300
Asukoht: Tartumaa

#6 Postitus Postitas archi » N, 02 Juun 2005 08:30:36 +0300

kui õkonoomsust taga ajada siis peaks sõitma rahulikult ja 5 käiguga.
Mina paraku tahan, et mul oleks kogu aeg kontroll auto üle, seega kuni 50 km/h kasutan käike 2-4. Kuna Subarule meeldivad ka pöörded, siis põhiliseks käiguks on linnas kolmas.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#7 Postitus Postitas Ar21 » R, 01 Juul 2005 10:26:06 +0300

Turboga Legacyga linnas ikka 50-ne alas 2-3 käiguga, 70-ne alas ka 4-jandaga. Viienda käiguga ei mäletagi, et oleks linnnas sõitnud.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#8 Postitus Postitas Ar21 » R, 01 Juul 2005 10:28:29 +0300

Ma arvan veel seda, et ühegi sõiduauto 5 käik pole selleks loodud, et linnas 50-se kiiruse juures seda kasutada. Iseasi, mida ökonoomusus-fännid selle kohta arvavad ja väljamõeldud on.

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 807
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#9 Postitus Postitas Axxept » R, 01 Juul 2005 13:57:45 +0300

minu arust ka ei tohiks tegelikult 5.dat kasutada
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3596
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#10 Postitus Postitas vaska » R, 01 Juul 2005 14:06:05 +0300

Kas see on turbomootorite ülekannete järgi arvamus ja/või õlituse puudulikkusel põhinev arvamus? Krt, ei saagi aru, igaüks räägib oma juttu. Missugustel pööretel siis õlitamine normaalne on, 1k rpm?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#11 Postitus Postitas Ar21 » R, 01 Juul 2005 14:23:44 +0300

Turbo Legacyga mina rahulikul sõidul hoian pöördeid vahemikus 2500-4000 (linnas) ja ei saa küll väita, et selleks eriti pingutama peaks. Vaba maantee korral on ka pöörded ikka kusagil 2500-3000- ... kandis.
Ja ka kõrva järgi hinnates tühikäigupöörded (900) pole küll optimaalseim õlitusrežiim.
Vabaks veeremiseks enne foori näiteks võib ju madalamaid pöördeid kasutada, aga nagu asi käiguvahetuseta kiirenduseks peaks minema on ju kõrvagagi kuulda ja istmes oleva kehaosagagi tunda, et see sellele aparaadile ei meeldi.
Üks asjatundja soovitas, et kohaltvõtukski oleks optimaalne 2000 pööret. Endal ta prakitaks kusagil 1500-2000 vahel toimibki. Vabalthingavat niipalju ei tunne, et midagi arvata. Aga 2 liitristel peaks esimese käigu ülekanne olema vist sama, olenemata kas turbo on või mitte.

MartS
Postitusi: 42
Liitunud: N, 09 Aug 2007 15:29:05 +0300

Re: Käiguvahetus linnas

#12 Postitus Postitas MartS » P, 19 Dets 2010 00:07:48 +0300

Mul automaatkast (99 2,5) ja selle puhul on ilmnenud et ökonoomsem ja ka mõnusam (kui vajutada liigub erkrsamalt just 30 pealt üles), kui sõita mitte D'ga vaid 3'ga. Kellelgi veel AT kogemusi?

Mart
Legacy 99 2,5 AT

Kasutaja avatar
erx1976
Subaruaff
Postitusi: 96
Liitunud: R, 02 Mai 2008 10:52:50 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Käiguvahetus linnas

#13 Postitus Postitas erx1976 » P, 19 Dets 2010 09:57:18 +0300

Tervist! Ise sõidan linnas kuni 3-nda käiguni sest 4-ndat ei jõuagi sisse panna eriti praegu kus lumi maas. Olen proovinud mõned korrad 4-ndat käiku sisse panna aga siis ei jõua nagu vedada hästi kui oleks vaja mõningatest esi-tagaveolistest mõõda sõita. Aga mis saab määravaks on kütusekulu - linnas praegu kusagil 14-15 l. Aga on ju talv!!! :lol: :D :D
Rallysõltlane - 56947640

Kasutaja avatar
KungLao
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 396
Liitunud: N, 20 Juul 2006 19:33:54 +0300

Re:

#14 Postitus Postitas KungLao » E, 20 Dets 2010 00:40:15 +0300

vaska kirjutas:Kas see on turbomootorite ülekannete järgi arvamus ja/või õlituse puudulikkusel põhinev arvamus? Krt, ei saagi aru, igaüks räägib oma juttu. Missugustel pööretel siis õlitamine normaalne on, 1k rpm?
õlitamine toimub ka tühikäigul 700-800 pöörde juures.et kui sa 5k 50km/h juures 1500rpm on õlitus normaalne ja ökom on ka. sõites on subarul õlirõhk 6-7bar
tühikäigul 3-4bar(soojal õlil siis), et põhiline argument madalamale käigule olekski parem minek. ise linnas 50ga 5k pole miskit probleemi.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

Re: Käiguvahetus linnas

#15 Postitus Postitas Ar21 » T, 30 Aug 2011 12:05:14 +0300

Väidetavaltb ei mõju see turbosubarul just turbole hästi, kui pidevalt liiga madala pöördega sõita. Turbo tahab saada rõhku, madala pöördega seda pole. Paljud rallimehed räägivad sellekohta "ära piina turbot, anna pöördeid..."

Vasta