Audruring

Kõik, mis on seotud ringrajal või kardirajal sõitmisega

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3557
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Audruring

#46 Postitus Postitas Tubaru » R, 02 Mai 2014 11:10:35 +0300

Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal. Seekord sai taevasse vaadates otsustatud, et tegelen kodus sissesõidu tee ehitamisega. :)
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Audruring

#47 Postitus Postitas Tarmo » R, 02 Mai 2014 12:40:05 +0300

Tubaru kirjutas:Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal.
Treeninglaagri üritus kestab laupäevani ja sellele otsa pühapäeval (04.05) kohe Opentrack:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1482
Pühapäevasest järgmine Opentrack on alles juulis, 27.07.2014:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1457
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
Sponge
Guru
Postitusi: 1342
Liitunud: T, 06 Juul 2010 15:13:17 +0300

Re: Audruring

#48 Postitus Postitas Sponge » R, 02 Mai 2014 14:06:51 +0300

Tarmo kirjutas:
Tubaru kirjutas:Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal.
Treeninglaagri üritus kestab laupäevani ja sellele otsa pühapäeval (04.05) kohe Opentrack:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1482
Pühapäevasest järgmine Opentrack on alles juulis, 27.07.2014:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1457
Reaalsuses on peaaegu 2x odavam võtta omale 2 tunni pileti 20+10 + 10 (ajavõtt) . 2h rajal viibimise aega on enam kui küll + aeglaseid/kiireid autosi pole ees segamas.
Tarmo kirjutas:
K24 kirjutas:No nii rinkaässad, kasutage võimalust, Tarmo oskab kindlasti head nõu anda, kuidas ringile võimalikult kiirelt tiiru peale saaks tehtud.
Tulemus = 0 Subarut. Aga selle eest palju vanu sõpru, külm tuul, märg&niiske rada, mis lõunaks ära kuivas jne.
Mnjah, mul masin ei ole veel rajakõlbulik selleks hooajaks, aga ehk varsti varsti...
no1 kirjutas:Tänaval ju palju vingem rallitada..See on tegelikult halenaljakas, kuidas inimesed arendavad liikluses meeletuid kiiruseid ja manöövreid, aga kui neilt küsida või pakkuda, et lähme rajale "lõbutsema", siis tuleb sealt ainult mökk-mökk!? :) Loodan, et keegi nüüd isiklikult ei võtnud!
100% nõus antud jutuga... nii kahjuks on.
SpongeRacing-Jaapani auto ning varuosade maaletooja.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1026
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Audruring

#49 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 02 Mai 2014 14:29:03 +0300

no1 kirjutas:Tänaval ju palju vingem rallitada..See on tegelikult halenaljakas, kuidas inimesed arendavad liikluses meeletuid kiiruseid ja manöövreid, aga kui neilt küsida või pakkuda, et lähme rajale "lõbutsema", siis tuleb sealt ainult mökk-mökk!? :) Loodan, et keegi nüüd isiklikult ei võtnud!
Võta nüüd keskmine tänavauto - mitu ringi kannatab sellega teha ilma, et...?
Pidurid kannatavad kuni 5 ringi?
Keskmise tänavarehvi külgpidamine on kui hea?

Eelmine kevad olid mul uhiuued tänavarehvid all, mis paari ringiga sülitasid tükke külgedest välja (kaugeltki mitte kõige odavamad). :lol: Kahjuks pole seda varianti ka, et osta eraldi pidureid ja rehve ning neid koguaeg edasi-tagasi vahetada. Lisame veel selle, et kohati on autot punktist A punkti B kulguriks vaja (risk midagi ära lõhkuda koguaeg olemas), siis ei jäägi muud midagi üle, kui teha oma poognaid ja talvel parklas kaapsu. Asfaldil mõjuvad teadupärast jõud kõige vängemalt autole, sealt saab nimekirjas edasi minna veermiku ja käigukastini.... "Autopedendus" on küll vahva asi, aga elada tahaks ka. :lol:
Lihtsalt mõned mõtted. Ma olen koguaeg unistanud "rajal lõbutsemisest", aga enne peab rahalaeva ära ootama. Usun, et ma pole ainuke, kellel selliste dilemmade ees seista on tulnud.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Audruring

#50 Postitus Postitas Duster » R, 02 Mai 2014 17:21:39 +0300

Ehk tuleb selliseid pakkumisi veel, hetkel ei võimalda pidurid ja rehvid rajasõitu, kuid need mured saab varsti ehk lahendatud. Eelmise kommentaari jutus on pointi, kuid inimesed, kes tahavad rada paugutada peaksid kohe sti võtma, see on masin, mille enamus tehnikast kannatab ka rajapäevad üle. Tuleb kohe õige masin osta, ise loksun samas paadis wrx/gt meestega, kellede tuunimine vist kestab igavesti, kuid "õiget" asja pole ikka veel :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

HMartin
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: R, 21 Juun 2013 10:29:49 +0300

Re: Audruring

#51 Postitus Postitas HMartin » R, 02 Mai 2014 20:20:05 +0300

Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1026
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Audruring

#52 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 02 Mai 2014 22:52:27 +0300

HMartin kirjutas:Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)
Tead, sellise lolluse peale ei oska midagi kosta. Pea-asi, et ise (endaga) rahul oled. :lol:

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Audruring

#53 Postitus Postitas Tarmo » R, 02 Mai 2014 23:38:52 +0300

JoonasJJ kirjutas: Võta nüüd keskmine tänavauto - mitu ringi kannatab sellega teha ilma, et...? Pidurid kannatavad kuni 5 ringi? Keskmise tänavarehvi külgpidamine on kui hea?
Kärss kärnas ja maa külmand? ;) Kannatab ikka rohkem, kui 5 ringi. Kui ei kannata, siis saad vähemalt teada, et vahel võiks pidurivedelikku vahetada (NB! soovitus iga 2 aasta tagant) ja uued piduriklotsid osta, see pole ka mingi kosmoseteadus. Külgpidamine - on täpselt selline nagu on. Päris ringrajaautod kasutavad tänavarehvi (BMW Cupis sellel aastal Kumho) ja pole nagu probleemi. Probleem on rohkem selles, et Sul on peas külgpidamist vähe, vabandused otse väljaütlemise eest. Just oli siin ürituste all teemas Forester slikkidega kardirajal. Oh-jah, kui see slikk õigesti tööle panna siis peaks see Forester igas kurvis kummuli olema. Õnneks ei ole kardirajal seda ohtu, rada on must, rehvid külmad & sodised jne. Sa võid auto 1 ringiga rajal ära kustutada, mõni teine võib sellega terve päeva sõita. Ka see käib autosõidu "ei oska - oskab" alla.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
MartinRa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 238
Liitunud: E, 05 Jaan 2009 18:44:11 +0300

Re: Audruring

#54 Postitus Postitas MartinRa » R, 02 Mai 2014 23:52:25 +0300

Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Isiklikult olin kahevahel kas tulla või mitte kuid kuna ma ikka veel pole päris kindel kuhu tosool kaob ei hakand audruringil riskima sellega et midagi kapitaalselt ära lõhun.
Ülejäänd teema teil juba väga offtopic, on meil siis tõesti tekkinud subaru omanikud kes parklates kõvatamas käivad?

M

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Audruring

#55 Postitus Postitas Tarmo » E, 05 Mai 2014 10:31:53 +0300

MartinRa kirjutas:Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Kindlasti on. Ainult kumba varianti sa mõtled - et lihtsalt sõitma minna või et oleks keegi instruktor ka olemas. Kui rajal mingit üritust ei ole (tasub kodulehelt vaadata & helistada) siis saab kogu aeg sõita (suvel 10:00-20:00), hinnakirjas on esimene tund 20€ ning iga järgnev 10€ ja pane kasvõi non-stop. Minul hetkel Pärnu poole asja ei ole. Kuid kui teada saan, et Pärnusse asja on siis saan kasvõi siinsamas teatada, uurida sõiduvõimaluste kohta ja siis saaks rajal kokku.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
Sponge
Guru
Postitusi: 1342
Liitunud: T, 06 Juul 2010 15:13:17 +0300

Re: Audruring

#56 Postitus Postitas Sponge » E, 05 Mai 2014 10:55:27 +0300

JoonasJJ kirjutas:
HMartin kirjutas:Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)
Tead, sellise lolluse peale ei oska midagi kosta. Pea-asi, et ise (endaga) rahul oled. :lol:
Aga miks mitte rahul olla. Martinil on täiesti stock XT forester, millega sõitis audrus 1:38 aegu (OT üritusel). Kasvõi eilse opentracki põhjal on see väga kõva aeg, eriti 169kw maasturi kohta :twisted: Jutu point oli pigem see, et GT/Wrx jms masinatega võib vabalt rajale ronida. Nagu ka Tarmo toonitanud, pidurivedeliku vahetus, normaalne klots ja ongi auto rajakõlbulik :mrgreen:
SpongeRacing-Jaapani auto ning varuosade maaletooja.

Kasutaja avatar
MartinRa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 238
Liitunud: E, 05 Jaan 2009 18:44:11 +0300

Re: Audruring

#57 Postitus Postitas MartinRa » E, 05 Mai 2014 13:22:02 +0300

Tarmo kirjutas:
MartinRa kirjutas:Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Kindlasti on. Ainult kumba varianti sa mõtled - et lihtsalt sõitma minna või et oleks keegi instruktor ka olemas. Kui rajal mingit üritust ei ole (tasub kodulehelt vaadata & helistada) siis saab kogu aeg sõita (suvel 10:00-20:00), hinnakirjas on esimene tund 20€ ning iga järgnev 10€ ja pane kasvõi non-stop. Minul hetkel Pärnu poole asja ei ole. Kuid kui teada saan, et Pärnusse asja on siis saan kasvõi siinsamas teatada, uurida sõiduvõimaluste kohta ja siis saaks rajal kokku.
Mind huvitaks just instruktori kohalolu kes selgitaks kuidas peaks sõitma ning mida jälgida/mida teha.
Niisama plaanis ka Audrusse sõitma ronida kuid praegu piirduvad mu teadmised rajasõidust sellega mida erinevaid arvutimänge(ka simulaatoreid) mängides olen saanud ehk sooviks täiendust.

M

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Audruring

#58 Postitus Postitas Tiit » E, 12 Mai 2014 09:11:22 +0300

Enne kui instruktorit otsima minna, tasub ikkagi natuke reaalselt autoga ka sõita. Õpetaja imesid ei tee, kui auto tunnetust veel ei ole - see tuleb aga ainult reaalselt autoga sõites, see simukate jutt on raja õppimiseks (loe: sajandikümnendikude lihvimiseks elukutselistel), mitte hobi korras lapatsi vajutamiseks.

Näiteks jäärajal on mul seni Foresteriga küll väga lõbus olnud 40-60 km/h kulgedes. Naljakas on enamasti olnud see, et oluliselt võimsamad pillid ei suutnud kuidagi, hoolimata sirgetel ca 120 km/h arendamisest, eest ära kaduda, sest võtsid kurve külg ees, mitte pidamise piiril.

Sekundeerin HMartinile, rinkal saab iga autoga sõita ja eesmärgiks ei peagi olema ju mingi tippaja sõitmine või naabrist parem olemine. Ikka ja alati on naabril noorem ja ilusam naine, uuem ja kallim auto ning kiirem ringiaeg. Pealegi auto saab sodiks sõita tänaval palju lihtsamalt kui rinkal.

Mu meelest on siit foorumist ka käinud läbi oluliselt rohkem tänaval hunnikusse sõitmisi kui rinkal.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3557
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Audruring

#59 Postitus Postitas Tubaru » E, 12 Mai 2014 09:15:26 +0300

Täitsa nõus Tiiduga.
Tõesti pole mõtet tundmatu masina piire kompima minna, see võib väga kurvalt lõppeda...
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Audruring

#60 Postitus Postitas JP » K, 18 Juun 2014 09:51:12 +0300

Väike demo M.Muraka poolt

Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Vasta