Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#46 Postitus Postitas JoonasJJ » E, 16 Mär 2020 05:58:41 +0300

kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Rehvid on nr1 asi mis ringiajale positiivselt mõjub.
Ega ma ei ajagi mingeid ringiaegu taga ja ilmselt oleks ruumi all olnud PS4'jadest veel aega välja võtta.
Need slikid sai ligi võetud puhtalt uudishimust. Ilmselt esialgu piisaks lihtsalt RE070'dest ka.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Teine asi mis kohe ringiajas kajastub on sõidutrenn, seda nii treeneriga kui ka ise lihtsalt kogemusi hankides.
Seda olen püüdnudki teha nii palju, kui ressursid võimaldavad.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Õpetamisega võin appi tulla kui huvi on, olen umbes 5-600 inimest kiiremaks aidanud. Natuke on ise ka kopsikuid kapipeale kogutud aastatega ja nõrgema tehnikaga kiiremaid autosid kollitatud üle 10 aasta.
Aitäh pakkumast. Pean meeles.
Hetkel pole veel oskuste-teadmiste lagi käes, lisaks on tehnika iga korraga olnud grammi võrra parem. Naudin selle kõige juures protsessi ja progressi - lähen ise julgemaks ja auto paremaks.
Lisaks, hetkel olen üpris kindel, et hetkel mingeid plastmassjunne taga ajama ei lähe. Autospordist ma endale (hobi)sportlikku väljundit otsimas ei ole ja elukutseliseks hakata on ilmselt hilja. :)
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Peale rehvide ja trenni on ringiaja seisukohalt mõistlik raha matta kaalulangetusse, mis samuti kohest positiivset mõju omab (lisaks on vedrustuse, pidurite ja mootori koormus ka väiksem). POWWA on alles täitsa viimane upgrade millele tasuks mõelda.
Tühjaks rookima ma seda autot küll ei hakka. Makk ja kõlarid läksid, ilmselt see kõik... kui just ei teki võimalusi autoparki laiendada. Hetkel peab olema multifunktsionaalne.
Kui ehk algusest peale teemat olete jälginud, siis paberi peal oli sellel masinal rohkemgi jõudu eelmise turbo-väljalaske seadega. Samuti oli mul võimalus osta miskine suurem turbo vanaisa Woofy käest. Ennem plaanin olemasolevaga sõitmise käppa saada ja eks siis elu teeb omad vastavad korrektuurid edaspidi.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Kuidas 8kg ja 6kg vedru tänaval on?
Mu Forekale on need kulgemiseks teps jäigad aga kui kiiremalt liigutada siis ok.
Ma ei oska millegiga võrrelda - selle autoga oli enne samamoodi väsitav tänaval sõita. Ebamääraselt pakun, et mitte märkimisväärselt jäigemad varasemast, kui vedrustus on võimalikult "soft'i" peale keeratud.
Ma pole suurt niisama punktist A punkti B selle autoga sõitnud ja eriti ei kipu ka.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kaks sammu edasi, üks samm tagasi

#47 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 01 Mai 2020 21:51:05 +0300

Kaks sammu edasi, üks samm tagasi.

Nagu ikka, läks kõik väga hästi! Kannatad ja elad kaua ning ikka pead veel rohkem kannatama ja kauaelama.

Ootasin siis pikalt, et saaksin pidurisüsteemi komplekti kokku.
Pilt

Ketas: DBA Street Series T2
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kuna otsin alati võimalikult väikse raha eest kõige enamat, siis konsulteerides oma eksperdiga (teda tuntakse ka „Driving Jesus’e“ nime all) ja rahakotiga ning arvesse võttes enda drivingjesusness’i tundus antud toode kõige mõistlikum samm edasi tavalisest tänava-Pagid/Brembo kombinatsioonist.

Klots: Project Mu HC+800
Varustas Sprinting Hare JDM: sprintingharejdm.co.uk/
Miks? Project Mu pakub ka toodet NS400, aga siin sai minu maksimalism minust võitu ja ostsin lihtsalt omaduste poolest võimekama toote. HC+800 ja NS400 vahe on toote nimes olevad numbrid, mis näitavad maksimaalset väidetavat töötemperatuuri. HC+800 materjal „super graphite metallic“, NS400 „non steel“. Ehk siis natukese lisaraha eest rohkem pauku.
Project Mu: http://www.project-mu.co.jp/en/products ... us800.html
NB! VOT SEE ON JDM.

Käsipiduriklots: kõige tavalisem odav Brembo
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kaubamärk on Brembo ja hind oli 30€. Käsipidurit ei kasuta eriti nii-ehk-naa.

Tegiwa „master cylinder brace’ist“ juba olen 2x kirjutanud.
Lisaks on pildil HKS õlifilter (KA VÄGA JDM), milliseid olen kasutanud alates eelmisest õlivahetusest. Värske filter sai kombineeritud värske Motul Sport 5W50’ga.
Töö, nagu ikka, Andrese poolt (Differ OÜ).

Kettad sobisid auto alla nagu rusikas silmaauku:
PiltPilt

Seda ei saa öelda klotside kohta:
Pilt

Mingi kuradi tolvan tellis valed, WRX’ile sobivad, klotsid... Õige jah, see olin mina ise.
Sellega seoses on seniks saada antud klotsid 4/2-kolvi meestele, kuniks panen paki Inglismaa poole tagasi teele.
Ainult kilest välja võetud ja olemasolevate klotsidega visuaalselt võrreldud (nagu üleval pildil):
Pilt

Auto all olid nähtavad ka märkused, milled oli teinud mulle Tabasalu äärekivi peale ühte retke üle selle:
PiltPilt

Lisaks piltidel olevatele vigastustele sai karistada ka downpipe, mis lekib.
Õnneks väljalaske auto all olev osa pääses mõlkidega ja downpipe’i osa lubas Andres mulle ise torudest uue teha.

Siit ka märkus endale, et tuleb lõpetada igasugused ekspeditsioonid äärekividele. Hoiatusi olen juba ennegi saanud:


Ja siis viimane maiuspala – coilover’ite sukad.
Siin on teile näide tehasevelgedega, tehasemõõdus rehvidega autost:
Pilt

Nagu ikka kaasnes kõige eelnevaga mingi jahu video ka.
Katsetasin „point-of-view“ seadet filmimise jaoks. Et põnevam oleks, siis tegin natuke kaapsu ka:


Muidu täitsa viisakas alt sellise vana nässi kohta. Päris plekitu Jaapani import ei ole, aga automuuseumi ma polegi kunagi pidanud:
Pilt

Mis siis edasi?
Ega suurt ei olegi. Peab kannatlikult nüüd õiget klotsikomplekti ootama. Peale seda on plaan katsetada soetatud Federal’e ja teha ehk mingi Top Gear/The Grand Tour stiilis „faktuaalne“ võrdlusvideo sportliku tänavarehvi ja „poolsliki“ erinevusest enda (loe: tavatondi) vaatevinklist.

Elame edasi.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

TÄNA "TAHMANÄOS"!

#48 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 09 Juun 2020 21:32:30 +0300

Lupita ründab Manuelat...
Pilt

...ja Diego ütleb lõpuks, mis ta Pepitost arvab!

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#49 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 07 Juul 2020 18:58:14 +0300

Minu autoga progressi suurt pole – auto VKM’is ja on ilmselt kuskil osade tellimise ning tööde valmimise vahepeal. Vähemasti tahaks uskuda, et asjad liiguvad ja seda sealhulgas veel lõpu poole.

--

Loodan, et keegi pahaks ei pane, kui lisan siia muud Subaru sisu.

Tegemist on sõbra RA Spec C’ga, mida ta on (peamiselt) omal käel Nürburgring’i kõlbulikuks ehitanud.
Keda huvitab, siis materjali sellest on ta (kahjuks ainult) Instagram’i postitanud: https://www.instagram.com/nurwerk/

Pilt
Pilt

Eile sai 2020 esimese silma pähe:


Plaan on pühapäevani kohapeal olla, seega ehk õnnestub mingisugust huvitavat materjali sellest masinast toota.
Ise olen nabanöörina kaasas ilma ja melu nautimas. Ballastiks eriti kaasa ei kipu, sest vaene mees võiks ikka oma vaevast ja valust maksimumi kätte saada.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#50 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 20 Aug 2020 17:59:51 +0300

Auto enamvähem valmis. Mõned otsad vajavad veel kokkutõmbamist. Töö VKM'i poolt.

Tahtsin kohe Tabasallu minna, tõmbasin RaceChrono, aga tuleb välja, et mingisugune kardivõistlus tuleb ja enne pühapäeva ei saa. Hea küll - pidingi endale tungi laenama, et saaks rehve vahetada. Reguleeritava momendiga varre ja padrunid juba ostsin.

PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#51 Postitus Postitas raig0 » R, 21 Aug 2020 21:58:54 +0300

JoonasJJ kirjutas:
T, 07 Juul 2020 18:58:14 +0300

Eile sai 2020 esimese silma pähe:
See video on tõestus,et subarul ei pea olema mingi bokseri plärin, vaid ka võrdse pikkusega kollekoriga rakett teeb fantastilist häält!
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#52 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 21 Aug 2020 23:28:32 +0300

raig0 kirjutas:
R, 21 Aug 2020 21:58:54 +0300
See video on tõestus,et subarul ei pea olema mingi bokseri plärin, vaid ka võrdse pikkusega kollekoriga rakett teeb fantastilist häält!
UEL sama "praktiline", kui bov'id.
Olles eelnevat kirjutanud, mõistan ma teisalt selle "Subaru podina" vormilist põnevust, kuid ise samuti lähtun esmalt funktsionaasest aspektist.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kes kannatab, see jääbki kannatama

#53 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 04 Sept 2020 13:30:08 +0300

20.08 sai auto valmis. Mis edasi on saanud?

23.08 avanes esimene võimalus minna Tabasallu.
Olles linna poolt tulles jõudnud keerata paremale, Harku-Rannamõisa teele, kadus autol jõud ja oli selge, et kuskilt on mingisugune turbosüsteemi leke (loe: lahtine lõdvik). Olen seda mõned korrad varasemalt läbi elanud ja tee ääres parandanud, seetõttu kahtlusi polnud. Õhtu lõppes Laabi bussipeatusest treileri peal sõiduga tagasi VKM’i.
Ajaloolise korrektsuse eesmärgil märgin ära, et sai püütud probleemset piirkonda koha peal leida, aga ilmselgelt tulutult.

24.08 sain auto uuesti kätte.
Kuna tegemist oli väidetvalt ühe lahtise vahejahuti lõdvikuga vahejahuti juurest (ehk siis mitte midagi märkimisväärset), sain auto kiiresti tagasi. Seekord jõudsin isegi rajale kohale ja sain ca. 10 kiiret ringi sõita, kui tekkis uuesti sama probleem... Auto jäi ööseks raja äärde ja teisipäeva lõunal taaskord treileri peal sõit VKM’i. Nüüd, minu õnneks, juba nende kulul.
Lisaks täheldasin esimest korda peale kapitaalsemat mootori korrastamist probleeme jahutusega, mida minu mäletamistmööda peale mootori remonti enam esinenud polnud... Võta nüüd näpust, sest varasemad sõidud toimusid jahedama ilmaga ja mul pole ka andmeid, et mida täpselt tegi temperatuuriseier.

Enne probleemide tekkimist sain kirja senise kõige kiirema aja Tabasalus – 45.1 (RaceChrono järgi 45.02):


Tegelikult üllatavalt aeglane, sest esimest korda olid kõik auto sõlmed üle käidud ja täielikult töökorras, lisaks on autol all kõvasti agressiivsem ketta-klotsi (DBA T2 + Project Mu HC+ 800 vs. odavaimad tänava-Brembo’d) ja vedrustuse kombinatsioon (6kg+5kg vedrud vs. 8kg/6kg).
Ainsaks „mõõdetavaks“ erinevuseks on rehvid, mis enne olid Michelin Pilot Sport 4’jad ja nüüd Bridgestone Potenza RE070’id (mõl. 225/45/17).
Ilmselt piloodi viga?

25.08 sain uuesti auto kätte.
Seekord läks natuke paremini, kuna lisaks problemaatilise lõdviku välja vahetamisele pandi lõpuks sisse ka Motul’i jahutusvedelik, mis süsteemis tegelikult enne rammimist sees oli (mitte tavaline punane, mis esialgu jahutussüsteemi tee leidis).
Tahaksin siin ära mainida, et enne auto „retsimist“ lõdvikutega probleeme ei olnud, sest kapitaalse mootoriremondi ajal sai kõik üle käidud.
Võta näpust, et mis põhjusel need kaks probleemi nüüd tekkisid, eks.

26.08 olin Tabasalus ja sain korralikult sõita. Ringiaeg: 45.5
Põhjus? Ei oska öelda... Päev otsa olid kardid rada lihvinud (sain kella 18 ajal peale) ja rada oli tuntavalt libedam, kui muidu, aga ehk siin oskavad targemad valgustada, et kas tõesti sellest nii suur vahe tekib. Tagumikutunde põhjal julgeksin väita, et ehk on PS4 mõnevõrra võimekam rehv, kui RE070, aga kuna 1:1’le võrdlus puudub, siis jääb kõik oletuse tasemele.
Olles RE070’idega sõidud teinud, hakkasin esimest korda alla panema 235/45/18 Federal 595 RS-PRO’sid 18x8 Ultraleggera’de peal. Läks täpselt nii, et saanud rehvid vahetatud, hakkas enamvähem täpselt peale viimase rehvi alla panemist vihma sadama. Just sellele hetkele ajastas oma saabumise ka Härra Käsn (Sponge) oma 996 Turbo’ga, seega minu jaoks jäi kaks põnevat asja olemata – Federal’id jäid Tabasalus hetkel testimata ja ei õnnestunud Härra Käsna praevorst-hapukapsaraketis sõitu saada.

Pilt

27.08 ärkasin hommikul plaaniga vaadata aknast välja ja otsustada, et kas lähen Auto24’le või mitte.
Kontakteerusin Vanaisa Woofy’ga (Tubaru), kes valgustas mind selles, et ilm Pärnus analoogne Tallinnale – vahelduva pilvisusega, hoovihma võimalusega. Peas vasardas teadmine, et see võib olla mu viimane võimalus sel aastal rajale minna, seetõttu ikkagi pakkisin kiirelt oma kodinad ja asusin teele.

Antud otsuse üle on mul väga hea meel. Valdavalt püsis ilm rajal kuiv ja sain oma ringid kirja. Ütlen ausalt – olles senimaani sõitnud ainult „tänava-sportrehviga“ olid 595 RS-PRO’d minu jaoks nagu ilmutus. Peale esimest tretti rajale oli selge, et ma ei hakka aega raiskama RE070’ide alla panemisele, kuigi mul oli plaanis teha mingisugune „suurejooneline“ võrdlusvideo.
Esimese sessiooni parim ringiaeg oli tühjast 2.2 sekundit kiirem, kui senine kiireim sõidetud aeg 1:34.587 (Pilot Sport 4’del).

Järgmises voorus rajal sain kirja 1:32.264, samas jahutuse probleemid nõudsid oma – pidin tegema jahutusringe. Lisaks - tuli sahmakas vihma, tagatipuks panin sulgemiskellaajaga mööda ja nii jäigi saldosse 8 enamvähem kiiret ringi.

Pilt



Et natuke soola veelgi igasuguste haavade peale raputada, jäi minust kuhugi turvamutrite vastus.
Pakun, et võimalik asukoht: 58.406608, 24.450429 (panin seal RE070’id kojusõiduks alla)
Auto sai väga põhjalikult läbikammitud.
Leidjale vaevatasu 30€.

Pilt

Kokkuvõttes jäi meel siiski hea, et sain lõpuks nö. „pool-sliki“ omalnahal ära proovida. Ausaltöeldes ei tõmba mitte miski enam selle tavalise tänava-sportrehviga rajale. Eks olen seda korduvalt juba enne ka kuulnud, et parim tuuning sooritusvõimele rajal on korralik komplekt rehve (nt. siingi kõlanud, MCM’is koguaeg korrutatakse).

Pilt

Mis edasi?
Esimene eesmärk on autot veelgi korrastada. Tööde järjekorras on:
- jahutusvedeliku lekke tuvastamine ja likvideerimine: loodetavasti pole plokikaaned jälle. Muud nagu pole midagi, aga kahju oleks sama töö peale kaks korda nii lähestikku raha raisata. Mulle tundus (suitsusõnumite põhjal), et lekib turbo alt, seega ehk on tegemist turbojahutustoruga (on enne ette tulnud juba) ja pääseb kergelt (loe: odavamalt).
- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus
- vahejahuti torustiku parendamine: hetkel ei istu hästi, nt. üks koht käib vastu kapotti
- sportlikumad stabilisaatori vardad ees ja taga: taha on Whiteline’i „drop links’id“ olemas

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#54 Postitus Postitas raig0 » K, 09 Sept 2020 06:42:28 +0300

- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus <--- kohustuslik igal rajasubarul. Rangelt soovitatav igal turbomootorilga autol. Soovitan AOS-i. Killer B või IAG, need on minu vaatluste kohaselt parimad.
Kui sa poolslikiga hakkad pidevalt paugutama,siis oleks vaja karteris ka vähe hakata asju modifitseerima.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#55 Postitus Postitas JoonasJJ » P, 29 Nov 2020 01:57:24 +0300

Sattus minu auto ühte artikklisse:
https://www.accelerista.com/soiduauto/n ... x-voi-sti/

WRX vs. STI on teema, mida isiklikult enam puudutama ei hakkaks, aga kõik niisama STI’dega...
Hea küll, hea küll. Toetage klikiga ajakirjanikku ja isiklikult ütleksin küll, et ülearu positiivne reklaam.

Mitte midagi asjalikku pole vahepeal toimunud.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#56 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 18 Mär 2021 02:41:04 +0300

Esmalt tahaksin täpsustada, et mul ei olnud plaanis hakata üldse mingit suuremat "tuuningut" (loe: raha kulutamist) sel aastal antud autoga ette võtta.
Plaan oli üsna kulutuste vabalt tegutseda, va. jahutusvedeliku tasemega seotud anomaalia lahendamine, mis kahtlemata võib taaskord kulukaks osutuda. Lootus on lolli lohutus ja hetkel loodame väikseimat võimalikku probleemi (turbo äravoolu leke taaskord?).

Vastumeelselt hakkasin siin edasiste sammude peale mõtlema.

Otsin:

õlipüüduranumat - Internet oskas väita, et OBP, RCM või Crawford Performance on võimalikud valikud, aga kui sellele jupile peale vaadata, siis tegemist on lihtsalt metallist anumaga, millel on liited küljes. Paisupaak on juba omalooming, siis ilmselt saab sellega keevitusmees samamoodi hakkama?

Näiteid erinevatest hinnaklassidest:
OBP'l on paake erinevaid ja 60£ ümber on valikut.
RCM jupp on 200€.
Crawford'i komplektid on ilmselgelt rikastele ameeriklastele.
"raig0" soovitas IAG'i või Killer B'd ja taaskord tuleks rikas ameeriklane olemine kasuks.

N-rühma mootori- ja käigukastipadjad - kes kus kohast tellinud on?
Vaatan, et isegi RCM'i veebipoes saab mootoripadjad 120€'ga ja käigukasti oma 95€'ga kätte, seega vähemasti see tuuning rahakotti auku ei tee.

Sõber Yoo-Haa oskas soovitada veel sellist teemat - SILVER Project:
mootoripadjad
käigukastipadi

anti-roll bar'e (ette ja taha) - taaskord: kus kohast otsida?
Mul oleks end links'id ette ja taha olemas, aga ma hetkel vaatan, et korraliku tuuningu tegemiseks läheks tegelikult enamat vaja, kui paari juppi ja puksi ning ilmselt ükshaaval nende asjade kokkuostmine tuleks lõpuks kallim isegi, kui seda arvesse võtta, et links'id olemas ja õnnestub kasutatud arb'd leida.

Igasugune nõu on teretulnud.

HazyCrazy
Subaruaff
Postitusi: 97
Liitunud: N, 17 Okt 2013 22:51:03 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#57 Postitus Postitas HazyCrazy » N, 18 Mär 2021 22:11:40 +0300

Näiteid erinevatest hinnaklassidest:
OBP'l on paake erinevaid ja 60£ ümber on valikut.
RCM jupp on 200€.
Crawford'i komplektid on ilmselgelt rikastele ameeriklastele.
"raig0" soovitas IAG'i või Killer B'd ja taaskord tuleks rikas ameeriklane olemine kasuks.

Ma olen IAG omaga väga rahul. Sai siin mõned nv'd jääradu lastud, õlikulu 0

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#58 Postitus Postitas Tubaru » N, 18 Mär 2021 22:13:41 +0300

GroupN mootori ja kastipadjad küsi subaru24.eu'st
kunagi sai sealt väga ok hinnaga.
Kui juba pole, siis soovitaks ka taga sillatala fikseerimise polte otsida. Odav aga väga tulemusrikas upgrade.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

2021 põhisissekanne (kui just korralik talv ei tule)

#59 Postitus Postitas JoonasJJ » P, 24 Okt 2021 22:39:00 +0300

Pean ausaltöeldes isegi tagasi sirvima meenutamaks millest siin kirjutatud, mida teha lubatud ja mis tegemata on jäänud. Sellele viimasele tean tegelikult vastust niigi – pole suurt midagi muutunud viimase 2 aasta jooksul.

Juba varasemalt välja hõigatud ja endiselt tegemata:
- õlipüüdurtopsiku paigaldus: ideena paigas, praktiliselt 0 teostust senimaani (vt. järgmist)
- vahejahuti torustiku parendamine: olen leidnud endale kaks kohta, kus on olemas mees keevitusmasina ja osavate näppudega
- sportlikumad (paksemad-jäigemad) stabilisaatori vardad ees/taga: turg on uuritud, tuleks ainult raha mängu panna
- sportlikumad mootori- ja käigukastipadjad: samuti ainult raha mängu panemise taga ootamas

Alustan siis algusest.


30.08.2020 sai käidud Audrus ja 02.09.20-02.06.2021 olin Eestist ära. Terve selle perioodi auto seisis ja mul oli 0 huvi paarituhande kilomeetri tagant sellega tegeleda. St. laias laastus auto lihtsalt seisis ühe koha peal 9 kuud va. mõned üksikud liigutamised. Ei olnud lihtsalt huvi, ei emotsionaalselt, ega ka rahaliselt.
Minust jäi auto siia maha ühe peamise murega – taaskord jahutusvedeliku kadu + ülekuumenemine. Võrreldes esimese tihendite vahetusega erines olukord sellepoolest, et auto ei kuumenenud tavakasutuses koheselt üle, vaid temperatuuriosuti nõel muutus rahutuks peale mõnda kiiret ringi rajal. Tavasõidul püsis temperatuur täpselt ettenähtud normis.

Esmane peamine mõte otseloomulikult, et plokikaan(t)e tihend(id) lekivad.
Pilt

Taaskäivitus peale kuid seismist:


Jahutusvedeliku lekke/kao tuvastamine.
Lühidalt: ei õnnestunud kaks kuud saada löögile asjatundlikuma inimese juurde ühel või teisel põhjusel. Autoga tegelema asudes tuli välja, et lekib Mishimoto ülemine lisapaisupaak. Võtsin paisupaagi küljest, lasin lekke kinni keevitada, panin paagi uuesti külge ja konkreetselt paagi lekkega korras. Lisaks tuli välja, et Mishimoto’l on mingisugune eluaegne garantii, mille raames sain veel oma kannatuste valurahana uue paagi, millega oma Audrus käiku rahastasin.

Külaskäik Differ OÜ garaaži ja vea tuvastamine:


Paagi maha monteerimine ja keevisega paigatud paagi taasmontaaž:


Minu kogemus Mishimoto klienditeenindusega (inglise keeles):


Taaskord rajale.
Lühidalt: eelmine august läks väga kiireks oma tegemistega ja seetõttu ei jõudnud katsetada 595 RS-PRO’sid Tabasalu kardirajal. See puudujääk sai mitmekordselt likvideeritud ja jälle sekundi jagu ringiaega võrreldes senise parimaga maha lihvitud.

Parim ringiaeg Audrus:


Koos üldise tegevusega:


Retk meie motospordi Mekasse.
Lühidalt: sain taaskord ka linnukese kirja päris ringrajal Audrusse käiguga. Retk sinna kujunes üldiselt positiivseks – sai leitud uut kiirust, millest kõike veel ringiajana lukkugi ei saanud. Negatiivse poole pealt nii Tabasalus, kui Audrus, kuumeneb auto endiselt üle. Peale suurt remonti ja enne kokkupõrget Vene spiooniga ülekuumenemise probleem puudus. Näpuga ei ole ilus näidata ja otsuse, et seda ma tegema ei hakka, võtsin juba eelmisel aastal vastu, aga omad kahtlused siiski jäävad, et kus ja mis põhjusel kuidagiviisi mingisugused kotermanid autole külge said.

Parim ringiaeg Audrus:

NB. Siit võiks teoorias 0.3-0.4 sekundit maha võtta, kuna sprindil finišijoonele auto korraks tõmbas rõhu tagant, aga oleks-poleks.

Koos üldise tegevusega:


Minu emotsioonid Federal 595 RS-PRO’de kasutusele võtmisest (inglise keeles):


Sellega ka minu suvi lõppes. Kogu reaalne sõitmine toimus erinevate põhjuste kokkulangemisel ainult augustikuu vältel. Ega hetke seisukorras ei kannata selle autoga rohkemat teha, kui ühte kiireimat ringi sõita. Natuke kuuma ja peab jahutamise vahele tegema.

Mis selle põhjuseks on?
Harju keskmine järeldus võiks olla, et ilmselt ikkagi sai(d) ühel või teisel põhjusel plokikaanetihend(id) kannatada. Järgmine samm diagnoosimisel võiks olla jahutusvedeliku kaudu keemiline heitgaaside proov. Sellega pole mul lihtsalt mahti tegeleda olnud. Tavakasutusel ja ajutiselt rajal püsib temperatuur normis ja hetkel lepin sellega mingiks ajaks. Auto igapäevaselt sõidus ei ole nii ehk naa.

Peale tihedat augustit puhkan (eelkõige rahaliselt) sellest autost jälle. Oleks põhjatud taskud ja/või ise nii kõva õlinäpp, siis võiks ju koguaeg midagi parendada, aga mingitel perioodidel lihtsalt pole (rahalist ja vaimset) jaksu tegeleda. Tegelikult suurt sõitmist viimase paari aasta jooksul ju polegi olnud. Nt. õlivahetused:
09.09.2019 @ 114 659mls, 8.04.2020 @ 115 572mls ja 04.06.2021 @ 116 635mls

Kunagi 2018 lõpp ostsin autole talveks 225/45/17 mõõdus GoodYear UltraGrip Ice Arctic naastud, milledega on ehk paarsada km maantesõitu tehtud. Ise pole veel ligilähedalegi jõudnud võimalusele jäärajale minna, aga eelmisele talvele põhinedes on ehk see aasta isegi lootust. Olen siiamaani selle jaoks alles hoidnud eelmise komplekti kettaid ja klotse, et praegust korraliku rajakomplekti soola ja vee keemilistest katsetest säästa.
Kui viimati jäärajal käisin, olin 25. Nüüd vahepeal 31 saanud, kuigi tegelikult suurem põhjus on, et viimasest viiest talvest kolmel pole isegi Eestis olnud ja kui 2019 olin, siis sai kõik talvisedki sõidud suverehvidega ära teha. Nagu näiteks veebruarikuus ühel teisipäeval Tabasalus sõitmine.

Huvi kadunud pole, aga kuna auto suhtelise mitte-rariteetsuse ja RHD'suse tõttu olen sellega nii või naa pikemaks ajaks laulatatud, siis kuhugi kiiret ei ole.
Kui mingi aeg korralikult kipitas, et ehk õnnestub minimaalselt päris JDM mudeli või siis lausa Spec C vastu masin välja vahetada, siis Brexitist ja "ihaldusväärsemate" autode turu hindade plahvatusest mujal maailmas tulenevalt jääb see hetkel helesiniseks unistuseks ning tuleb oma World Rally sinise unistusega edasi elada. Recaro'tega seljakott ka kõnetaks.

Tänud lugemast.

Scoopy
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 115
Liitunud: R, 17 Juun 2011 16:58:45 +0300

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#60 Postitus Postitas Scoopy » L, 30 Okt 2021 21:24:13 +0300

Meenus just, et nägin sind siin Pärnus mingiaeg. Sealt Audru poolt sa vastu tulid. Võttis küll suunurgad ülespoole kui vastu sõitsid. Viispluss välimus ja hääl :P
Olen ise küll WRX-i omanik, aga see motivatsiooni puudus on mind ka korduvalt tabanud :D Koguaeg on midagi teha ja nokitseda. Valmis ei saa kunagi. Homme lähen ajan garaazist välja igaljuhul, ehk peale paari tiiru tuleb mot tagasi :D
Edu ja jaksu sulle. Hoia masin töös. Nii ilusaid autosid subarult juurde enam ei tule :P
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy." —Jeremy Clarkson

Vasta