Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#46 Postitus Postitas JoonasJJ » E, 16 Mär 2020 05:58:41 +0300

kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Rehvid on nr1 asi mis ringiajale positiivselt mõjub.
Ega ma ei ajagi mingeid ringiaegu taga ja ilmselt oleks ruumi all olnud PS4'jadest veel aega välja võtta.
Need slikid sai ligi võetud puhtalt uudishimust. Ilmselt esialgu piisaks lihtsalt RE070'dest ka.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Teine asi mis kohe ringiajas kajastub on sõidutrenn, seda nii treeneriga kui ka ise lihtsalt kogemusi hankides.
Seda olen püüdnudki teha nii palju, kui ressursid võimaldavad.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Õpetamisega võin appi tulla kui huvi on, olen umbes 5-600 inimest kiiremaks aidanud. Natuke on ise ka kopsikuid kapipeale kogutud aastatega ja nõrgema tehnikaga kiiremaid autosid kollitatud üle 10 aasta.
Aitäh pakkumast. Pean meeles.
Hetkel pole veel oskuste-teadmiste lagi käes, lisaks on tehnika iga korraga olnud grammi võrra parem. Naudin selle kõige juures protsessi ja progressi - lähen ise julgemaks ja auto paremaks.
Lisaks, hetkel olen üpris kindel, et hetkel mingeid plastmassjunne taga ajama ei lähe. Autospordist ma endale (hobi)sportlikku väljundit otsimas ei ole ja elukutseliseks hakata on ilmselt hilja. :)
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Peale rehvide ja trenni on ringiaja seisukohalt mõistlik raha matta kaalulangetusse, mis samuti kohest positiivset mõju omab (lisaks on vedrustuse, pidurite ja mootori koormus ka väiksem). POWWA on alles täitsa viimane upgrade millele tasuks mõelda.
Tühjaks rookima ma seda autot küll ei hakka. Makk ja kõlarid läksid, ilmselt see kõik... kui just ei teki võimalusi autoparki laiendada. Hetkel peab olema multifunktsionaalne.
Kui ehk algusest peale teemat olete jälginud, siis paberi peal oli sellel masinal rohkemgi jõudu eelmise turbo-väljalaske seadega. Samuti oli mul võimalus osta miskine suurem turbo vanaisa Woofy käest. Ennem plaanin olemasolevaga sõitmise käppa saada ja eks siis elu teeb omad vastavad korrektuurid edaspidi.
kastan kirjutas:
P, 15 Mär 2020 23:36:26 +0300
Kuidas 8kg ja 6kg vedru tänaval on?
Mu Forekale on need kulgemiseks teps jäigad aga kui kiiremalt liigutada siis ok.
Ma ei oska millegiga võrrelda - selle autoga oli enne samamoodi väsitav tänaval sõita. Ebamääraselt pakun, et mitte märkimisväärselt jäigemad varasemast, kui vedrustus on võimalikult "soft'i" peale keeratud.
Ma pole suurt niisama punktist A punkti B selle autoga sõitnud ja eriti ei kipu ka.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kaks sammu edasi, üks samm tagasi

#47 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 01 Mai 2020 21:51:05 +0300

Kaks sammu edasi, üks samm tagasi.

Nagu ikka, läks kõik väga hästi! Kannatad ja elad kaua ning ikka pead veel rohkem kannatama ja kauaelama.

Ootasin siis pikalt, et saaksin pidurisüsteemi komplekti kokku.
Pilt

Ketas: DBA Street Series T2
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kuna otsin alati võimalikult väikse raha eest kõige enamat, siis konsulteerides oma eksperdiga (teda tuntakse ka „Driving Jesus’e“ nime all) ja rahakotiga ning arvesse võttes enda drivingjesusness’i tundus antud toode kõige mõistlikum samm edasi tavalisest tänava-Pagid/Brembo kombinatsioonist.

Klots: Project Mu HC+800
Varustas Sprinting Hare JDM: sprintingharejdm.co.uk/
Miks? Project Mu pakub ka toodet NS400, aga siin sai minu maksimalism minust võitu ja ostsin lihtsalt omaduste poolest võimekama toote. HC+800 ja NS400 vahe on toote nimes olevad numbrid, mis näitavad maksimaalset väidetavat töötemperatuuri. HC+800 materjal „super graphite metallic“, NS400 „non steel“. Ehk siis natukese lisaraha eest rohkem pauku.
Project Mu: http://www.project-mu.co.jp/en/products ... us800.html
NB! VOT SEE ON JDM.

Käsipiduriklots: kõige tavalisem odav Brembo
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kaubamärk on Brembo ja hind oli 30€. Käsipidurit ei kasuta eriti nii-ehk-naa.

Tegiwa „master cylinder brace’ist“ juba olen 2x kirjutanud.
Lisaks on pildil HKS õlifilter (KA VÄGA JDM), milliseid olen kasutanud alates eelmisest õlivahetusest. Värske filter sai kombineeritud värske Motul Sport 5W50’ga.
Töö, nagu ikka, Andrese poolt (Differ OÜ).

Kettad sobisid auto alla nagu rusikas silmaauku:
PiltPilt

Seda ei saa öelda klotside kohta:
Pilt

Mingi kuradi tolvan tellis valed, WRX’ile sobivad, klotsid... Õige jah, see olin mina ise.
Sellega seoses on seniks saada antud klotsid 4/2-kolvi meestele, kuniks panen paki Inglismaa poole tagasi teele.
Ainult kilest välja võetud ja olemasolevate klotsidega visuaalselt võrreldud (nagu üleval pildil):
Pilt

Auto all olid nähtavad ka märkused, milled oli teinud mulle Tabasalu äärekivi peale ühte retke üle selle:
PiltPilt

Lisaks piltidel olevatele vigastustele sai karistada ka downpipe, mis lekib.
Õnneks väljalaske auto all olev osa pääses mõlkidega ja downpipe’i osa lubas Andres mulle ise torudest uue teha.

Siit ka märkus endale, et tuleb lõpetada igasugused ekspeditsioonid äärekividele. Hoiatusi olen juba ennegi saanud:


Ja siis viimane maiuspala – coilover’ite sukad.
Siin on teile näide tehasevelgedega, tehasemõõdus rehvidega autost:
Pilt

Nagu ikka kaasnes kõige eelnevaga mingi jahu video ka.
Katsetasin „point-of-view“ seadet filmimise jaoks. Et põnevam oleks, siis tegin natuke kaapsu ka:


Muidu täitsa viisakas alt sellise vana nässi kohta. Päris plekitu Jaapani import ei ole, aga automuuseumi ma polegi kunagi pidanud:
Pilt

Mis siis edasi?
Ega suurt ei olegi. Peab kannatlikult nüüd õiget klotsikomplekti ootama. Peale seda on plaan katsetada soetatud Federal’e ja teha ehk mingi Top Gear/The Grand Tour stiilis „faktuaalne“ võrdlusvideo sportliku tänavarehvi ja „poolsliki“ erinevusest enda (loe: tavatondi) vaatevinklist.

Elame edasi.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

TÄNA "TAHMANÄOS"!

#48 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 09 Juun 2020 21:32:30 +0300

Lupita ründab Manuelat...
Pilt

...ja Diego ütleb lõpuks, mis ta Pepitost arvab!

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#49 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 07 Juul 2020 18:58:14 +0300

Minu autoga progressi suurt pole – auto VKM’is ja on ilmselt kuskil osade tellimise ning tööde valmimise vahepeal. Vähemasti tahaks uskuda, et asjad liiguvad ja seda sealhulgas veel lõpu poole.

--

Loodan, et keegi pahaks ei pane, kui lisan siia muud Subaru sisu.

Tegemist on sõbra RA Spec C’ga, mida ta on (peamiselt) omal käel Nürburgring’i kõlbulikuks ehitanud.
Keda huvitab, siis materjali sellest on ta (kahjuks ainult) Instagram’i postitanud: https://www.instagram.com/nurwerk/

Pilt
Pilt

Eile sai 2020 esimese silma pähe:


Plaan on pühapäevani kohapeal olla, seega ehk õnnestub mingisugust huvitavat materjali sellest masinast toota.
Ise olen nabanöörina kaasas ilma ja melu nautimas. Ballastiks eriti kaasa ei kipu, sest vaene mees võiks ikka oma vaevast ja valust maksimumi kätte saada.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#50 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 20 Aug 2020 17:59:51 +0300

Auto enamvähem valmis. Mõned otsad vajavad veel kokkutõmbamist. Töö VKM'i poolt.

Tahtsin kohe Tabasallu minna, tõmbasin RaceChrono, aga tuleb välja, et mingisugune kardivõistlus tuleb ja enne pühapäeva ei saa. Hea küll - pidingi endale tungi laenama, et saaks rehve vahetada. Reguleeritava momendiga varre ja padrunid juba ostsin.

PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Kasutaja avatar
raig0
Guru
Postitusi: 1334
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#51 Postitus Postitas raig0 » R, 21 Aug 2020 21:58:54 +0300

JoonasJJ kirjutas:
T, 07 Juul 2020 18:58:14 +0300

Eile sai 2020 esimese silma pähe:
See video on tõestus,et subarul ei pea olema mingi bokseri plärin, vaid ka võrdse pikkusega kollekoriga rakett teeb fantastilist häält!
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#52 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 21 Aug 2020 23:28:32 +0300

raig0 kirjutas:
R, 21 Aug 2020 21:58:54 +0300
See video on tõestus,et subarul ei pea olema mingi bokseri plärin, vaid ka võrdse pikkusega kollekoriga rakett teeb fantastilist häält!
UEL sama "praktiline", kui bov'id.
Olles eelnevat kirjutanud, mõistan ma teisalt selle "Subaru podina" vormilist põnevust, kuid ise samuti lähtun esmalt funktsionaasest aspektist.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1002
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kes kannatab, see jääbki kannatama

#53 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 04 Sept 2020 13:30:08 +0300

20.08 sai auto valmis. Mis edasi on saanud?

23.08 avanes esimene võimalus minna Tabasallu.
Olles linna poolt tulles jõudnud keerata paremale, Harku-Rannamõisa teele, kadus autol jõud ja oli selge, et kuskilt on mingisugune turbosüsteemi leke (loe: lahtine lõdvik). Olen seda mõned korrad varasemalt läbi elanud ja tee ääres parandanud, seetõttu kahtlusi polnud. Õhtu lõppes Laabi bussipeatusest treileri peal sõiduga tagasi VKM’i.
Ajaloolise korrektsuse eesmärgil märgin ära, et sai püütud probleemset piirkonda koha peal leida, aga ilmselgelt tulutult.

24.08 sain auto uuesti kätte.
Kuna tegemist oli väidetvalt ühe lahtise vahejahuti lõdvikuga vahejahuti juurest (ehk siis mitte midagi märkimisväärset), sain auto kiiresti tagasi. Seekord jõudsin isegi rajale kohale ja sain ca. 10 kiiret ringi sõita, kui tekkis uuesti sama probleem... Auto jäi ööseks raja äärde ja teisipäeva lõunal taaskord treileri peal sõit VKM’i. Nüüd, minu õnneks, juba nende kulul.
Lisaks täheldasin esimest korda peale kapitaalsemat mootori korrastamist probleeme jahutusega, mida minu mäletamistmööda peale mootori remonti enam esinenud polnud... Võta nüüd näpust, sest varasemad sõidud toimusid jahedama ilmaga ja mul pole ka andmeid, et mida täpselt tegi temperatuuriseier.

Enne probleemide tekkimist sain kirja senise kõige kiirema aja Tabasalus – 45.1 (RaceChrono järgi 45.02):


Tegelikult üllatavalt aeglane, sest esimest korda olid kõik auto sõlmed üle käidud ja täielikult töökorras, lisaks on autol all kõvasti agressiivsem ketta-klotsi (DBA T2 + Project Mu HC+ 800 vs. odavaimad tänava-Brembo’d) ja vedrustuse kombinatsioon (6kg+5kg vedrud vs. 8kg/6kg).
Ainsaks „mõõdetavaks“ erinevuseks on rehvid, mis enne olid Michelin Pilot Sport 4’jad ja nüüd Bridgestone Potenza RE070’id (mõl. 225/45/17).
Ilmselt piloodi viga?

25.08 sain uuesti auto kätte.
Seekord läks natuke paremini, kuna lisaks problemaatilise lõdviku välja vahetamisele pandi lõpuks sisse ka Motul’i jahutusvedelik, mis süsteemis tegelikult enne rammimist sees oli (mitte tavaline punane, mis esialgu jahutussüsteemi tee leidis).
Tahaksin siin ära mainida, et enne auto „retsimist“ lõdvikutega probleeme ei olnud, sest kapitaalse mootoriremondi ajal sai kõik üle käidud.
Võta näpust, et mis põhjusel need kaks probleemi nüüd tekkisid, eks.

26.08 olin Tabasalus ja sain korralikult sõita. Ringiaeg: 45.5
Põhjus? Ei oska öelda... Päev otsa olid kardid rada lihvinud (sain kella 18 ajal peale) ja rada oli tuntavalt libedam, kui muidu, aga ehk siin oskavad targemad valgustada, et kas tõesti sellest nii suur vahe tekib. Tagumikutunde põhjal julgeksin väita, et ehk on PS4 mõnevõrra võimekam rehv, kui RE070, aga kuna 1:1’le võrdlus puudub, siis jääb kõik oletuse tasemele.
Olles RE070’idega sõidud teinud, hakkasin esimest korda alla panema 235/45/18 Federal 595 RS-PRO’sid 18x8 Ultraleggera’de peal. Läks täpselt nii, et saanud rehvid vahetatud, hakkas enamvähem täpselt peale viimase rehvi alla panemist vihma sadama. Just sellele hetkele ajastas oma saabumise ka Härra Käsn (Sponge) oma 996 Turbo’ga, seega minu jaoks jäi kaks põnevat asja olemata – Federal’id jäid Tabasalus hetkel testimata ja ei õnnestunud Härra Käsna praevorst-hapukapsaraketis sõitu saada.

Pilt

27.08 ärkasin hommikul plaaniga vaadata aknast välja ja otsustada, et kas lähen Auto24’le või mitte.
Kontakteerusin Vanaisa Woofy’ga (Tubaru), kes valgustas mind selles, et ilm Pärnus analoogne Tallinnale – vahelduva pilvisusega, hoovihma võimalusega. Peas vasardas teadmine, et see võib olla mu viimane võimalus sel aastal rajale minna, seetõttu ikkagi pakkisin kiirelt oma kodinad ja asusin teele.

Antud otsuse üle on mul väga hea meel. Valdavalt püsis ilm rajal kuiv ja sain oma ringid kirja. Ütlen ausalt – olles senimaani sõitnud ainult „tänava-sportrehviga“ olid 595 RS-PRO’d minu jaoks nagu ilmutus. Peale esimest tretti rajale oli selge, et ma ei hakka aega raiskama RE070’ide alla panemisele, kuigi mul oli plaanis teha mingisugune „suurejooneline“ võrdlusvideo.
Esimese sessiooni parim ringiaeg oli tühjast 2.2 sekundit kiirem, kui senine kiireim sõidetud aeg 1:34.587 (Pilot Sport 4’del).

Järgmises voorus rajal sain kirja 1:32.264, samas jahutuse probleemid nõudsid oma – pidin tegema jahutusringe. Lisaks - tuli sahmakas vihma, tagatipuks panin sulgemiskellaajaga mööda ja nii jäigi saldosse 8 enamvähem kiiret ringi.

Pilt



Et natuke soola veelgi igasuguste haavade peale raputada, jäi minust kuhugi turvamutrite vastus.
Pakun, et võimalik asukoht: 58.406608, 24.450429 (panin seal RE070’id kojusõiduks alla)
Auto sai väga põhjalikult läbikammitud.
Leidjale vaevatasu 30€.

Pilt

Kokkuvõttes jäi meel siiski hea, et sain lõpuks nö. „pool-sliki“ omalnahal ära proovida. Ausaltöeldes ei tõmba mitte miski enam selle tavalise tänava-sportrehviga rajale. Eks olen seda korduvalt juba enne ka kuulnud, et parim tuuning sooritusvõimele rajal on korralik komplekt rehve (nt. siingi kõlanud, MCM’is koguaeg korrutatakse).

Pilt

Mis edasi?
Esimene eesmärk on autot veelgi korrastada. Tööde järjekorras on:
- jahutusvedeliku lekke tuvastamine ja likvideerimine: loodetavasti pole plokikaaned jälle. Muud nagu pole midagi, aga kahju oleks sama töö peale kaks korda nii lähestikku raha raisata. Mulle tundus (suitsusõnumite põhjal), et lekib turbo alt, seega ehk on tegemist turbojahutustoruga (on enne ette tulnud juba) ja pääseb kergelt (loe: odavamalt).
- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus
- vahejahuti torustiku parendamine: hetkel ei istu hästi, nt. üks koht käib vastu kapotti
- sportlikumad stabilisaatori vardad ees ja taga: taha on Whiteline’i „drop links’id“ olemas

Kasutaja avatar
raig0
Guru
Postitusi: 1334
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Impreza WRX STI Type UK ’06 – JoonasJJ

#54 Postitus Postitas raig0 » K, 09 Sept 2020 06:42:28 +0300

- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus <--- kohustuslik igal rajasubarul. Rangelt soovitatav igal turbomootorilga autol. Soovitan AOS-i. Killer B või IAG, need on minu vaatluste kohaselt parimad.
Kui sa poolslikiga hakkad pidevalt paugutama,siis oleks vaja karteris ka vähe hakata asju modifitseerima.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Vasta