Rehvid on nr1 asi mis ringiajale positiivselt mõjub.
Ega ma ei ajagi mingeid ringiaegu taga ja ilmselt oleks ruumi all olnud PS4'jadest veel aega välja võtta.
Need slikid sai ligi võetud puhtalt uudishimust. Ilmselt esialgu piisaks lihtsalt RE070'dest ka.
Õpetamisega võin appi tulla kui huvi on, olen umbes 5-600 inimest kiiremaks aidanud. Natuke on ise ka kopsikuid kapipeale kogutud aastatega ja nõrgema tehnikaga kiiremaid autosid kollitatud üle 10 aasta.
Aitäh pakkumast. Pean meeles.
Hetkel pole veel oskuste-teadmiste lagi käes, lisaks on tehnika iga korraga olnud grammi võrra parem. Naudin selle kõige juures protsessi ja progressi - lähen ise julgemaks ja auto paremaks.
Lisaks, hetkel olen üpris kindel, et hetkel mingeid plastmassjunne taga ajama ei lähe. Autospordist ma endale (hobi)sportlikku väljundit otsimas ei ole ja elukutseliseks hakata on ilmselt hilja.
Peale rehvide ja trenni on ringiaja seisukohalt mõistlik raha matta kaalulangetusse, mis samuti kohest positiivset mõju omab (lisaks on vedrustuse, pidurite ja mootori koormus ka väiksem). POWWA on alles täitsa viimane upgrade millele tasuks mõelda.
Tühjaks rookima ma seda autot küll ei hakka. Makk ja kõlarid läksid, ilmselt see kõik... kui just ei teki võimalusi autoparki laiendada. Hetkel peab olema multifunktsionaalne.
Kui ehk algusest peale teemat olete jälginud, siis paberi peal oli sellel masinal rohkemgi jõudu eelmise turbo-väljalaske seadega. Samuti oli mul võimalus osta miskine suurem turbo vanaisa Woofy käest. Ennem plaanin olemasolevaga sõitmise käppa saada ja eks siis elu teeb omad vastavad korrektuurid edaspidi.
Kuidas 8kg ja 6kg vedru tänaval on?
Mu Forekale on need kulgemiseks teps jäigad aga kui kiiremalt liigutada siis ok.
Ma ei oska millegiga võrrelda - selle autoga oli enne samamoodi väsitav tänaval sõita. Ebamääraselt pakun, et mitte märkimisväärselt jäigemad varasemast, kui vedrustus on võimalikult "soft'i" peale keeratud.
Ma pole suurt niisama punktist A punkti B selle autoga sõitnud ja eriti ei kipu ka.
Nagu ikka, läks kõik väga hästi! Kannatad ja elad kaua ning ikka pead veel rohkem kannatama ja kauaelama.
Ootasin siis pikalt, et saaksin pidurisüsteemi komplekti kokku.
Ketas: DBA Street Series T2
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kuna otsin alati võimalikult väikse raha eest kõige enamat, siis konsulteerides oma eksperdiga (teda tuntakse ka „Driving Jesus’e“ nime all) ja rahakotiga ning arvesse võttes enda drivingjesusness’i tundus antud toode kõige mõistlikum samm edasi tavalisest tänava-Pagid/Brembo kombinatsioonist.
Klots: Project Mu HC+800
Varustas Sprinting Hare JDM: sprintingharejdm.co.uk/
Miks? Project Mu pakub ka toodet NS400, aga siin sai minu maksimalism minust võitu ja ostsin lihtsalt omaduste poolest võimekama toote. HC+800 ja NS400 vahe on toote nimes olevad numbrid, mis näitavad maksimaalset väidetavat töötemperatuuri. HC+800 materjal „super graphite metallic“, NS400 „non steel“. Ehk siis natukese lisaraha eest rohkem pauku.
Project Mu: http://www.project-mu.co.jp/en/products ... us800.html
NB! VOT SEE ON JDM.
Käsipiduriklots: kõige tavalisem odav Brembo
Varustas Allparts OÜ: subaru24.eu/
Miks? Kaubamärk on Brembo ja hind oli 30€. Käsipidurit ei kasuta eriti nii-ehk-naa.
Tegiwa „master cylinder brace’ist“ juba olen 2x kirjutanud.
Lisaks on pildil HKS õlifilter (KA VÄGA JDM), milliseid olen kasutanud alates eelmisest õlivahetusest. Värske filter sai kombineeritud värske Motul Sport 5W50’ga.
Töö, nagu ikka, Andrese poolt (Differ OÜ).
Kettad sobisid auto alla nagu rusikas silmaauku:
Seda ei saa öelda klotside kohta:
Mingi kuradi tolvan tellis valed, WRX’ile sobivad, klotsid... Õige jah, see olin mina ise.
Sellega seoses on seniks saada antud klotsid 4/2-kolvi meestele, kuniks panen paki Inglismaa poole tagasi teele.
Ainult kilest välja võetud ja olemasolevate klotsidega visuaalselt võrreldud (nagu üleval pildil):
Auto all olid nähtavad ka märkused, milled oli teinud mulle Tabasalu äärekivi peale ühte retke üle selle:
Lisaks piltidel olevatele vigastustele sai karistada ka downpipe, mis lekib.
Õnneks väljalaske auto all olev osa pääses mõlkidega ja downpipe’i osa lubas Andres mulle ise torudest uue teha.
Siit ka märkus endale, et tuleb lõpetada igasugused ekspeditsioonid äärekividele. Hoiatusi olen juba ennegi saanud:
Ja siis viimane maiuspala – coilover’ite sukad.
Siin on teile näide tehasevelgedega, tehasemõõdus rehvidega autost:
Nagu ikka kaasnes kõige eelnevaga mingi jahu video ka.
Katsetasin „point-of-view“ seadet filmimise jaoks. Et põnevam oleks, siis tegin natuke kaapsu ka:
Muidu täitsa viisakas alt sellise vana nässi kohta. Päris plekitu Jaapani import ei ole, aga automuuseumi ma polegi kunagi pidanud:
Mis siis edasi?
Ega suurt ei olegi. Peab kannatlikult nüüd õiget klotsikomplekti ootama. Peale seda on plaan katsetada soetatud Federal’e ja teha ehk mingi Top Gear/The Grand Tour stiilis „faktuaalne“ võrdlusvideo sportliku tänavarehvi ja „poolsliki“ erinevusest enda (loe: tavatondi) vaatevinklist.
Minu autoga progressi suurt pole – auto VKM’is ja on ilmselt kuskil osade tellimise ning tööde valmimise vahepeal. Vähemasti tahaks uskuda, et asjad liiguvad ja seda sealhulgas veel lõpu poole.
--
Loodan, et keegi pahaks ei pane, kui lisan siia muud Subaru sisu.
Tegemist on sõbra RA Spec C’ga, mida ta on (peamiselt) omal käel Nürburgring’i kõlbulikuks ehitanud.
Keda huvitab, siis materjali sellest on ta (kahjuks ainult) Instagram’i postitanud: https://www.instagram.com/nurwerk/
Eile sai 2020 esimese silma pähe:
Plaan on pühapäevani kohapeal olla, seega ehk õnnestub mingisugust huvitavat materjali sellest masinast toota.
Ise olen nabanöörina kaasas ilma ja melu nautimas. Ballastiks eriti kaasa ei kipu, sest vaene mees võiks ikka oma vaevast ja valust maksimumi kätte saada.
Auto enamvähem valmis. Mõned otsad vajavad veel kokkutõmbamist. Töö VKM'i poolt.
Tahtsin kohe Tabasallu minna, tõmbasin RaceChrono, aga tuleb välja, et mingisugune kardivõistlus tuleb ja enne pühapäeva ei saa. Hea küll - pidingi endale tungi laenama, et saaks rehve vahetada. Reguleeritava momendiga varre ja padrunid juba ostsin.
See video on tõestus,et subarul ei pea olema mingi bokseri plärin, vaid ka võrdse pikkusega kollekoriga rakett teeb fantastilist häält!
UEL sama "praktiline", kui bov'id.
Olles eelnevat kirjutanud, mõistan ma teisalt selle "Subaru podina" vormilist põnevust, kuid ise samuti lähtun esmalt funktsionaasest aspektist.
23.08 avanes esimene võimalus minna Tabasallu.
Olles linna poolt tulles jõudnud keerata paremale, Harku-Rannamõisa teele, kadus autol jõud ja oli selge, et kuskilt on mingisugune turbosüsteemi leke (loe: lahtine lõdvik). Olen seda mõned korrad varasemalt läbi elanud ja tee ääres parandanud, seetõttu kahtlusi polnud. Õhtu lõppes Laabi bussipeatusest treileri peal sõiduga tagasi VKM’i.
Ajaloolise korrektsuse eesmärgil märgin ära, et sai püütud probleemset piirkonda koha peal leida, aga ilmselgelt tulutult.
24.08 sain auto uuesti kätte.
Kuna tegemist oli väidetvalt ühe lahtise vahejahuti lõdvikuga vahejahuti juurest (ehk siis mitte midagi märkimisväärset), sain auto kiiresti tagasi. Seekord jõudsin isegi rajale kohale ja sain ca. 10 kiiret ringi sõita, kui tekkis uuesti sama probleem... Auto jäi ööseks raja äärde ja teisipäeva lõunal taaskord treileri peal sõit VKM’i. Nüüd, minu õnneks, juba nende kulul.
Lisaks täheldasin esimest korda peale kapitaalsemat mootori korrastamist probleeme jahutusega, mida minu mäletamistmööda peale mootori remonti enam esinenud polnud... Võta nüüd näpust, sest varasemad sõidud toimusid jahedama ilmaga ja mul pole ka andmeid, et mida täpselt tegi temperatuuriseier.
Enne probleemide tekkimist sain kirja senise kõige kiirema aja Tabasalus – 45.1 (RaceChrono järgi 45.02):
Tegelikult üllatavalt aeglane, sest esimest korda olid kõik auto sõlmed üle käidud ja täielikult töökorras, lisaks on autol all kõvasti agressiivsem ketta-klotsi (DBA T2 + Project Mu HC+ 800 vs. odavaimad tänava-Brembo’d) ja vedrustuse kombinatsioon (6kg+5kg vedrud vs. 8kg/6kg).
Ainsaks „mõõdetavaks“ erinevuseks on rehvid, mis enne olid Michelin Pilot Sport 4’jad ja nüüd Bridgestone Potenza RE070’id (mõl. 225/45/17).
Ilmselt piloodi viga?
25.08 sain uuesti auto kätte.
Seekord läks natuke paremini, kuna lisaks problemaatilise lõdviku välja vahetamisele pandi lõpuks sisse ka Motul’i jahutusvedelik, mis süsteemis tegelikult enne rammimist sees oli (mitte tavaline punane, mis esialgu jahutussüsteemi tee leidis).
Tahaksin siin ära mainida, et enne auto „retsimist“ lõdvikutega probleeme ei olnud, sest kapitaalse mootoriremondi ajal sai kõik üle käidud.
Võta näpust, et mis põhjusel need kaks probleemi nüüd tekkisid, eks.
26.08 olin Tabasalus ja sain korralikult sõita. Ringiaeg: 45.5
Põhjus? Ei oska öelda... Päev otsa olid kardid rada lihvinud (sain kella 18 ajal peale) ja rada oli tuntavalt libedam, kui muidu, aga ehk siin oskavad targemad valgustada, et kas tõesti sellest nii suur vahe tekib. Tagumikutunde põhjal julgeksin väita, et ehk on PS4 mõnevõrra võimekam rehv, kui RE070, aga kuna 1:1’le võrdlus puudub, siis jääb kõik oletuse tasemele.
Olles RE070’idega sõidud teinud, hakkasin esimest korda alla panema 235/45/18 Federal 595 RS-PRO’sid 18x8 Ultraleggera’de peal. Läks täpselt nii, et saanud rehvid vahetatud, hakkas enamvähem täpselt peale viimase rehvi alla panemist vihma sadama. Just sellele hetkele ajastas oma saabumise ka Härra Käsn (Sponge) oma 996 Turbo’ga, seega minu jaoks jäi kaks põnevat asja olemata – Federal’id jäid Tabasalus hetkel testimata ja ei õnnestunud Härra Käsna praevorst-hapukapsaraketis sõitu saada.
27.08 ärkasin hommikul plaaniga vaadata aknast välja ja otsustada, et kas lähen Auto24’le või mitte.
Kontakteerusin Vanaisa Woofy’ga (Tubaru), kes valgustas mind selles, et ilm Pärnus analoogne Tallinnale – vahelduva pilvisusega, hoovihma võimalusega. Peas vasardas teadmine, et see võib olla mu viimane võimalus sel aastal rajale minna, seetõttu ikkagi pakkisin kiirelt oma kodinad ja asusin teele.
Antud otsuse üle on mul väga hea meel. Valdavalt püsis ilm rajal kuiv ja sain oma ringid kirja. Ütlen ausalt – olles senimaani sõitnud ainult „tänava-sportrehviga“ olid 595 RS-PRO’d minu jaoks nagu ilmutus. Peale esimest tretti rajale oli selge, et ma ei hakka aega raiskama RE070’ide alla panemisele, kuigi mul oli plaanis teha mingisugune „suurejooneline“ võrdlusvideo.
Esimese sessiooni parim ringiaeg oli tühjast 2.2 sekundit kiirem, kui senine kiireim sõidetud aeg 1:34.587 (Pilot Sport 4’del).
Järgmises voorus rajal sain kirja 1:32.264, samas jahutuse probleemid nõudsid oma – pidin tegema jahutusringe. Lisaks - tuli sahmakas vihma, tagatipuks panin sulgemiskellaajaga mööda ja nii jäigi saldosse 8 enamvähem kiiret ringi.
Et natuke soola veelgi igasuguste haavade peale raputada, jäi minust kuhugi turvamutrite vastus.
Pakun, et võimalik asukoht: 58.406608, 24.450429 (panin seal RE070’id kojusõiduks alla)
Auto sai väga põhjalikult läbikammitud.
Leidjale vaevatasu 30€.
Kokkuvõttes jäi meel siiski hea, et sain lõpuks nö. „pool-sliki“ omalnahal ära proovida. Ausaltöeldes ei tõmba mitte miski enam selle tavalise tänava-sportrehviga rajale. Eks olen seda korduvalt juba enne ka kuulnud, et parim tuuning sooritusvõimele rajal on korralik komplekt rehve (nt. siingi kõlanud, MCM’is koguaeg korrutatakse).
Mis edasi?
Esimene eesmärk on autot veelgi korrastada. Tööde järjekorras on:
- jahutusvedeliku lekke tuvastamine ja likvideerimine: loodetavasti pole plokikaaned jälle. Muud nagu pole midagi, aga kahju oleks sama töö peale kaks korda nii lähestikku raha raisata. Mulle tundus (suitsusõnumite põhjal), et lekib turbo alt, seega ehk on tegemist turbojahutustoruga (on enne ette tulnud juba) ja pääseb kergelt (loe: odavamalt).
- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus
- vahejahuti torustiku parendamine: hetkel ei istu hästi, nt. üks koht käib vastu kapotti
- sportlikumad stabilisaatori vardad ees ja taga: taha on Whiteline’i „drop links’id“ olemas
- vahejahuti ja vahejahuti torustik on seest õline: seda oli täheldada juba auto omanikuks saades
- õlipüüdurtopsiku paigaldus <--- kohustuslik igal rajasubarul. Rangelt soovitatav igal turbomootorilga autol. Soovitan AOS-i. Killer B või IAG, need on minu vaatluste kohaselt parimad.
Kui sa poolslikiga hakkad pidevalt paugutama,siis oleks vaja karteris ka vähe hakata asju modifitseerima.
WRX vs. STI on teema, mida isiklikult enam puudutama ei hakkaks, aga kõik niisama STI’dega...
Hea küll, hea küll. Toetage klikiga ajakirjanikku ja isiklikult ütleksin küll, et ülearu positiivne reklaam.
Esmalt tahaksin täpsustada, et mul ei olnud plaanis hakata üldse mingit suuremat "tuuningut" (loe: raha kulutamist) sel aastal antud autoga ette võtta.
Plaan oli üsna kulutuste vabalt tegutseda, va. jahutusvedeliku tasemega seotud anomaalia lahendamine, mis kahtlemata võib taaskord kulukaks osutuda. Lootus on lolli lohutus ja hetkel loodame väikseimat võimalikku probleemi (turbo äravoolu leke taaskord?).
Vastumeelselt hakkasin siin edasiste sammude peale mõtlema.
Otsin:
õlipüüduranumat - Internet oskas väita, et OBP, RCM või Crawford Performance on võimalikud valikud, aga kui sellele jupile peale vaadata, siis tegemist on lihtsalt metallist anumaga, millel on liited küljes. Paisupaak on juba omalooming, siis ilmselt saab sellega keevitusmees samamoodi hakkama?
Näiteid erinevatest hinnaklassidest: OBP'l on paake erinevaid ja 60£ ümber on valikut. RCM jupp on 200€. Crawford'i komplektid on ilmselgelt rikastele ameeriklastele.
"raig0" soovitas IAG'i või Killer B'd ja taaskord tuleks rikas ameeriklane olemine kasuks.
N-rühma mootori- ja käigukastipadjad - kes kus kohast tellinud on?
Vaatan, et isegi RCM'i veebipoes saab mootoripadjad 120€'ga ja käigukasti oma 95€'ga kätte, seega vähemasti see tuuning rahakotti auku ei tee.
anti-roll bar'e (ette ja taha) - taaskord: kus kohast otsida?
Mul oleks end links'id ette ja taha olemas, aga ma hetkel vaatan, et korraliku tuuningu tegemiseks läheks tegelikult enamat vaja, kui paari juppi ja puksi ning ilmselt ükshaaval nende asjade kokkuostmine tuleks lõpuks kallim isegi, kui seda arvesse võtta, et links'id olemas ja õnnestub kasutatud arb'd leida.
Näiteid erinevatest hinnaklassidest: OBP'l on paake erinevaid ja 60£ ümber on valikut. RCM jupp on 200€. Crawford'i komplektid on ilmselgelt rikastele ameeriklastele.
"raig0" soovitas IAG'i või Killer B'd ja taaskord tuleks rikas ameeriklane olemine kasuks.
Ma olen IAG omaga väga rahul. Sai siin mõned nv'd jääradu lastud, õlikulu 0
GroupN mootori ja kastipadjad küsi subaru24.eu'st
kunagi sai sealt väga ok hinnaga.
Kui juba pole, siis soovitaks ka taga sillatala fikseerimise polte otsida. Odav aga väga tulemusrikas upgrade.
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI