14.01.2020 kell 12:27 jõudis lõpuks minuni kauaoodatud pakk:
Saabus see ei päevagi liiga vara või hilja – ajastus klappis seekord, sest tõstuk oli vaja vabaks saada 2 kuud ja rohkemgi selle peal rippunud autost.
Auto on taaskord ratastel ja prooviks sai väike katsetus tehtud:
NB. Auto suretas ennast ise välja. Miks? Ma ei tea. Hetkel pole põhjust mingeid tonte karta.
Järgmiseks on vaja teha sildade reguleerimine, aga taaskord peab ootama, sest sildade reguleerimiseks väljavalitud inimene on kuu lõpuni puhkusel.
--
Eile jõudsin tegemistega selleni, et hakkasin tegelema suure erutusega ostetud „tavapäraste kasutamisest tulenevate jälgede, aga sirgete“ Speedline’i velgedega:
Plaan oli need värvi viia AT Värvi Viimsis, aga Viimsisse minek jäi esialgu ära, kui sai igaks petteks velgede sirgust kontrollitud. Neljast üks korralik, kahel sisemine rant muljutud ja üks pidavat täiesti kõver olema. Aitäh 24.01.2020 11:40 ajal https://minurehvid.ee/ tööl olnud härrasmehele, kes kohe ja kiirelt veljed kontrolliks pinki pani.
Nagu ikka, velgede eelmine omanik müüs mulle „täiesti sirged ja sõidukorras veljed“.
Ma ei tahtnud eriti genereerima jääda selle väikese tagasilöögi pärast ja võtsin kiirelt vastu otsuse, et lähen velgedega Viimsi asemel Peetri RehvidPlussi sirgestamisele. RehvidPlussiga saan hästi läbi, seepärast ei hakanud muid kohti otsima.
Eks tuleva nädala algus annab arutust, mis nendest velgedest saab. Rabasin need tol korral kiiruga üles, kuna hind oli täpselt nii hea, et tasus riski. Eks elu õpetab ja aeg näitab.
--
Jõulude ajal tegi sõber mulle väikese kingituse.
Seda küll ei oska ette näha, et kas ja millal selliseid kulinaid jõuab auto külge panema hakata:
Hetkel on edasi plaanis tegeleda klotside ja ketaste välja vahetamisega sportlikuma suunitlusega kuluosade vastu ning loodestavasti kannatab need (tulevaselt sirged ja kuldsed) Speedline’id mässida tehasemõõdus RE070’ide sisse.
Eelmine postitus lõppes sellega, et vedrustus sai autole külge. Edasi ootasin kannatlikult, et saaks sillad reguleeritud enne, kui katsetama hakkan.
03.02 sai täpselt seda teha lastud Mart Pere juures:
Kui teenus huvitab, siis Google on teie sõber. Peale telefonikõne olin 1,5 tundi hiljem juba kanali peal ja ca. 30 minuti pärast sõitsin minema.
Sealt edasi tuli oodata õiget päeva, et saaks katsetama minna ja see saabus 06.02.
Vahe vedrustuse varasema ja nüüdse funktsionaalsuse vahel on “drastiline”, mis puutub rataste koopasse käimist. Sealt edasi juhitavuse vaatepunktist… ei oskagi kohe täpset kommentaari anda. Kahtlemata on auto jäigem, kui vedrustus lõpuni “hard’i” peale panna. Täpsema tulemuse ja kommentaari jaoks tuleb ilmselt oodata võrreldavaid tingimusi, sest mälu on lühike ja pädevust on näpuotsaga (kui sedagi).
“Enne” Tabasalu kardirajal – kuiv, +5°, vedrustus maksimaalselt „hard’i“ peal, Pilot Sport 4:
„Pärast“ Tabasalu kardirajal – kuiv, -2°, „hard“, sama (kulumisastmega) Pilot Sport 4:
Kokkuvõttes olen ikkagi väga rahul sellega, et koopasse käimine sai likvideeritud. Kui tõesti ka nüüd kiirem sai, siis see on ainult boonus. Eks selgub üsna pea – ilm läheb paremaks ja siis on asja kindlasti ka Auto24Ringile.
Cusco ja Perrin teevad samuti sellist metallitükki, aga „toredama“ hinnaga. Kuna tegemist on reaalselt ainult metallitükiga, siis võtsin esimese ettejuhtuva, mis oli „mõistlikuma“ hinnaga.
--
Postituse pealkirjaga läheb kokku ka järgnev – tihti loen foorumitest kuidas „pakuti nii head tehingut (autoga), et ei saanud ostmata jätta“ või vastupidi, et „vägisi osteti (auto) käest ära“. Minul kumbagi kahest senimaani pole olnud ja tehingud (ost-müük) on laiaslaastus olnud oma hinda väärt: „Sometimes lose, always win.“
Üks päev ilmusid need veljed müüki:
Ultraleggera’dele on alati silm peale jäänud, aga senimaani on alati rahalistel kaalutlustel tehing tegemata jäänud (loe: raha pole). Loodetavasti nendest saab nüüd see „nii hea tehing, et ei saanud ostmata jätta“. Neljast kaks pidid kergelt kõverad olema (ainult nii palju, et sõitmist ei sega) ja üks kapsel pidavat puudu olema.
Mäletan ennast olevat kapsleid otsinud millelegi analoogsele ja millegipärast on mälus, et polnud kuskilt saada või siis kalli hinna eest originaali ainult. Seekord loodetavasti päästab eBay: https://www.ebay.co.uk/itm/4x-OZ-Center ... 3312576279
Kui kogu kupatus (veljed ja kapslid) ükspäev minuni jõuavad, siis on selge, et kui kas sai hõisatud enne õhtut või mitte.
--
LISA
YouTube’is täitus 200 tellijat. Aitäh kõigile siinsetele, kes on vajutanud tellimise nuppu!
„YT miljonid“ ilmselt veel ei tule, aga ma võin käsi südamel öelda, et videote tegemine on mu hobi ja nauding sellest protsessist ei ole grammigi väikesem ka ilma „YT miljoniteta“. Ma ise leian, et kõik mu videod on ühel või teisel põhjusel kehvasti tehtud, aga mingi progress on toimunud (isegi, kui ainult parema tehnika arvelt) ja hea seegi.
Keda see temaatika huvitab, siis on värskematest pakkuda:
Velgedega said küll hea diili. Mõlemad videod vaatasin ka ära ning kiidusõnad "Raw material" üleslaadimise eest (vihje teisele videole), seda oli kohe eriti mõnus vaadata.
Velgedega said küll hea diili. Mõlemad videod vaatasin ka ära ning kiidusõnad "Raw material" üleslaadimise eest (vihje teisele videole), seda oli kohe eriti mõnus vaadata.
Jõudu edaspidiseks!
Seekord läks tõesti hästi. Minu õnneks sattusin täpselt õigel hetkel peale.
Materjaliga on nii, et kui kasvõi mõni inimene vaatab, siis olen rahul.
Kuna siin on kindlasti niisama uudistajaid, kes väga sügavuti pole foorumiga tuttavad, siis võtke istet lõkke ääres - räägin teile natuke Härra Käsnast lähemalt.
Härra Käsna käest saab tellida endale neid ÕIGEID (minu oma seda kahjuks pole) Jaapani autode mudeleid: https://www.facebook.com/SpongeRacing/
ÕIGE = JDM, JAPANESE DOMESTIC MARKET, JAAPANI KODUTURG. Ei, Peeter. Samamoodi nagu minu Inglismaalt toodud STI, ei ole sinu Eestisse uuena müüdud Honda "JDM".
Peale selle on Härra Käsn väga vihane võidusõitja. Üks rallisõitja on kunagi öelnud midagi sellist, et "kui kahtled, siis pane gaas põhja". Härra Käsn ei kahtle kunagi - tal on alati gaas põhjas. Pole hetkegi, kus Härra Käsn poleks näljane iga tuhandiku järgi.
Härra Käsn Lehtse jäärada vallutamas minule kuulunud Type R V5'ga:
Härra Käsna seiklused minu baasiks saanud Tabasalus:
11.02.2020 sain veljed kätte Peetri Rehvid Plussist, kus need olid ca. 2 nädalat sirgestamises. Maksumus: 50€
Ideaalseks neid ei saanud, sest "veljed on väga tugevast materjalist ja kippusid kuju tagasi võtma". Nagu eelpool mainitud, siis kaks olid enamvähem ja 3. kõver.
Eks füüsilise seisukorra näitab ära see hetk, kui saan rehvid peale ja veljed koos rehvidega auto alla. Kuna eelmine omanik müüs mulle komplekti "sirgete" pähe ja nüüd on need veel natuke sirgemaks saanud, siis võib loota*, et ehk on nüüd jooksevad ausalt minulegi. Elame-näeme. *lootus on lolli lohutus
Täna (13.02.2020) sain kätte veljed värvimisest. Teenus kasutaja "tommmp" kaudu AT Värv Viimsis. Maksumus: 120€
Üldpilt on selline:
Uudishimulikud saavad rohkem ja suuremas formaadis pilte vaadata siit: https://flic.kr/s/aHsmLnGCVn
Plussid: väga kiire teenus, hind
Kommentaarid:
- Võhiku pilgu järgi ütleks, et värvkate on hea. Siserandil on mõned tükikesed, aga kui see vastupidavust ei mõjuta, siis pole minu jaoks probleem.
- Maksimalist minus sooviks veel, et veljed oleks enne täiesti vanast värvist puhastatud (tundub, et on värvitud vana värvkatte peale) ja tervenisti värvitud (st. ka rehvi alla jääv osa), aga seda ma enne küsida ei osanud ja tulenevalt minu olematutest teadmistest meistrimehe tööd kahtluse alla ei sea.
Eks aeg näitab, kui hästi velg auto all jookseb ja kuidas värvkate vastu peab.
--
Kui kedagi huvitab, siis tegin endale eraldi autonduse Instagram'i ka: bit.ly/AutomotiveIG
11.02.2020 sain veljed kätte Peetri Rehvid Plussist, kus need olid ca. 2 nädalat sirgestamises. Maksumus: 50€
Ideaalseks neid ei saanud, sest "veljed on väga tugevast materjalist ja kippusid kuju tagasi võtma". Nagu eelpool mainitud, siis kaks olid enamvähem ja 3. kõver.
Eks füüsilise seisukorra näitab ära see hetk, kui saan rehvid peale ja veljed koos rehvidega auto alla. Kuna eelmine omanik müüs mulle komplekti "sirgete" pähe ja nüüd on need veel natuke sirgemaks saanud, siis võib loota*, et ehk on nüüd jooksevad ausalt minulegi. Elame-näeme. *lootus on lolli lohutus
Täna (13.02.2020) sain kätte veljed värvimisest. Teenus kasutaja "tommmp" kaudu AT Värv Viimsis. Maksumus: 120€
Üldpilt on selline:
Uudishimulikud saavad rohkem ja suuremas formaadis pilte vaadata siit: https://flic.kr/s/aHsmLnGCVn
Plussid: väga kiire teenus, hind
Kommentaarid:
- Võhiku pilgu järgi ütleks, et värvkate on hea. Siserandil on mõned tükikesed, aga kui see vastupidavust ei mõjuta, siis pole minu jaoks probleem.
- Maksimalist minus sooviks veel, et veljed oleks enne täiesti vanast värvist puhastatud (tundub, et on värvitud vana värvkatte peale) ja tervenisti värvitud (st. ka rehvi alla jääv osa), aga seda ma enne küsida ei osanud ja tulenevalt minu olematutest teadmistest meistrimehe tööd kahtluse alla ei sea.
Eks aeg näitab, kui hästi velg auto all jookseb ja kuidas värvkate vastu peab.
--
Kui kedagi huvitab, siis tegin endale eraldi autonduse Instagram'i ka: bit.ly/AutomotiveIG
Kas lasid tal muidu puhastada ka? Ise viisin juba puhtaks lastud veljed talle ja sai küll väga hea kate. Ainuke asi mis iga pulbervärviga kaasneb on ventiiliava juures olev konksu jälg, mis tuleks ära puhastada ja siis parandusvärviga üle teha, et korrosioon ei teeks seal pahandust.
Rehvi osa värvimisega pole ka kunagi probleeme olnud. Kõik pulberdatud veljed on õhku pidanud alati.
Kas lasid tal muidu puhastada ka? Ise viisin juba puhtaks lastud veljed talle ja sai küll väga hea kate. Ainuke asi mis iga pulbervärviga kaasneb on ventiiliava juures olev konksu jälg, mis tuleks ära puhastada ja siis parandusvärviga üle teha, et korrosioon ei teeks seal pahandust.
Ei saa vaiki - natuke foorumietiketti või nii.
Kui postitad vastust pikemale postitusele (eriti piltide-videoga) ja soovid tsiteerida, siis mõistlik ja viisakas teiste lugejate suhtes oleks tsiteerida ainult osa, millele vastad või kui on kihk ikka kõigele vastus kirjutada, siis mina isiklikult olen kasutanud postituse viit-kuut esimest sõna ja pannud sinna lõppu kolm punkti.
Muidugi olen meelitatud, et iga viimne kui kirjavahemärk on olulised, aga sisulisele poolele see suurt midagi juurde ei anna.
--
Asjast ka.
Ütleme nii - mina ei tea värvimajandusest midagi. Kodus seina värvimisega ilmselt saan hakkama ja pihustatava värvipurgiga saan samuti värvitud.
Minu personaalse rahulolu oleks taganud see, kui veljed oleks saanud puhastatud ja siis igalt poolt uuesti üle värvitud (kontaktpind velje ja rummu vahel pole oluline). Vaatamata sellele, et otsisin odavaimat teenust kuidagi eeldasin, et puhtaks laskmine käib värvimise protsessi juurde. Samamoodi eeldasin, et mul on õige auguvahega veljed, aga see on teine jutt.
Miks ma ei osanud ette näha, et ei puhastata on: a) tegelesin esimest korda selle teemaga ja b) ei taibanud küsida - ma pole paanitseja ja proovin usaldada inimest (eriti, kui nemad on valdkonnas pädevamad, kui mina).
Ümbernurga jõuame siis vastuseni (mis oli originaalpostituses olemas), et: "...veljed oleks enne täiesti vanast värvist puhastatud (tundub, et on värvitud vana värvkatte peale) ja tervenisti värvitud (st. ka rehvi alla jääv osa), aga seda ma enne küsida ei osanud ja tulenevalt minu olematutest teadmistest meistrimehe tööd kahtluse alla ei sea." Ei, veljed ei saanud puhastatud ja värv sai vana katte peale.
Taaskord - värvkattel pole midagi viga ja ilmselt minu kasutuseks sobiks ideaalselt*, kui ma need ainult enda auto alla panna saaksin.
*kannatab lähedalt peale vaadata, aga ei maksnud nii palju, et oleks rajal kahju võtta risk kiiresti sõita
Kas lasid tal muidu puhastada ka? Ise viisin juba puhtaks lastud veljed talle ja sai küll väga hea kate. Ainuke asi mis iga pulbervärviga kaasneb on ventiiliava juures olev konksu jälg, mis tuleks ära puhastada ja siis parandusvärviga üle teha, et korrosioon ei teeks seal pahandust.
Ei saa vaiki - natuke foorumietiketti või nii.
Kui postitad vastust pikemale postitusele (eriti piltide-videoga) ja soovid tsiteerida, siis mõistlik ja viisakas teiste lugejate suhtes oleks tsiteerida ainult osa, millele vastad või kui on kihk ikka kõigele vastus kirjutada, siis mina isiklikult olen kasutanud postituse viit-kuut esimest sõna ja pannud sinna lõppu kolm punkti.
Muidugi olen meelitatud, et iga viimne kui kirjavahemärk on olulised, aga sisulisele poolele see suurt midagi juurde ei anna.
Tõsi. Harjunud välismaa foorumitega, kus foorum su eest pool tööd praktiliselt ära teeb. Näiteks ADVrider foorum võtab ise viited piltidele maha ning tsiteerida saab lihtsalt lauseid aktiivseks tehes. Aga võtan arvesse järgmiseks korraks
Aga teemasse ka, miks küsin. Ehk siis sinu allajoonitud ja rasvasesse kirja pandud ning originaalpostituses oleva lause peale, tahtsin teada lihtsalt enese teadmiseks kas mõlemad tööd said tehtud ühes kohas. Päris tihti tasub ära ühes kohas prits ja pulber, kuna tüütu sõitmine ja majandamine jääb sellisel puhul ära. Kui aga räägid, et ilmselt on vanale värvile peale lastud ja alt pole korralikult puhastatud, siis tean järgmiseks korraks, et pritsis tasub ikkagi enda tavapärases kohas käia ning pulberdada seal. Näiteks käin ühes kohas pritsis, kus pritsiga võib väga rahule jääda, kuid pulbri kvaliteet annab soovida.
Rehvidega aitas välja Rehvid Pluss.
Tänavale-rajale 225/45/17 Potenza RE070:
Katsetamishimu sai võitu majanduslikust ratsionaalsusest ja rajal proovimiseks sai võetud 235/40/18 Federal 595 RS-PRO:
Kohale jõudis ka Tegiwa pidurisilindri „stopper“. On ilus sinine nagu piltidel. Külge läheb koos ketaste-klotsidega.
Kui kõik jupid külge kruvitud ja proovima saab, siis pilt selgem, et kas minust üldse piisavalt sõidumeest on, et midagi antud komplektist välja võtta. Kindlasti teen mingisugust võrdlevat materjali rehvidest.
*kõige lollakam žargoon, mida inglise keelne „autokultuur“ (või kultuuritus?) genereerinud on
Rehvid on nr1 asi mis ringiajale positiivselt mõjub. Korralikke kleepsukatele rehvidele tehtud kulu on parim bang for buck mida rajaautole teha saab, ehk siis iga kulutatud € annab kõige rohkem ajaliselt tagasi. Teine asi mis kohe ringiajas kajastub on sõidutrenn, seda nii treeneriga kui ka ise lihtsalt kogemusi hankides.
Õpetamisega võin appi tulla kui huvi on, olen umbes 5-600 inimest kiiremaks aidanud. Natuke on ise ka kopsikuid kapipeale kogutud aastatega ja nõrgema tehnikaga kiiremaid autosid kollitatud üle 10 aasta.
Peale rehvide ja trenni on ringiaja seisukohalt mõistlik raha matta kaalulangetusse, mis samuti kohest positiivset mõju omab (lisaks on vedrustuse, pidurite ja mootori koormus ka väiksem). POWWA on alles täitsa viimane upgrade millele tasuks mõelda.
Kuidas 8kg ja 6kg vedru tänaval on?
Mu Forekale on need kulgemiseks teps jäigad aga kui kiiremalt liigutada siis ok.