Kivi Impreza GF '99

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Kivi Impreza GF '99

#1 Postitus Postitas kivi89 » N, 15 Okt 2020 14:11:21 +0300

Tere foorumirahvas. Ajaloolise tõe huvides alustan oma remondipäevikuga :)

Taust: Aasta algusest saati hoidsin silmad lahti, et teha teoks oma väike unistus daily/hobika/rajapilli näol, prioriteetselt siiski daily. Nelik tundus üsna ahvatlev ja nii see fookus läks Subaru peale. Turbokat ei tahtnud (veel) ning pigem jahtisin esimese põlvkonna 2.0 85kw Impreza-sid. Piisavalt kerge, et rajal oleks mõnus ning enam-vähem ok balanss jõudluse ja kütusekulu vahel daily-na kasutades.
Saatuse tahtel läks aga nii, et kui lõpuks õnnestus juuli algul oma vanast autost lahti saada, oli turg korraliku kerega isenditest tühjaks kuivanud. Käisin huvi pärast ka üht 1.6 70kw isendit vaatamas ja kuna kere poolest oli ülejäänust tüki maad etem, siis ära ta saigi toodud. Ise suurem asi fotograaf pole ja laenan pildid müügikuulutusest.
Pilt
Pilt

Eesti ajalooga masin ja läbisõit väidetavalt 150k kandis, mis võib isegi reaalne olla. Täpselt selline, et veermikus on veel originaaljupid, mille lahtikangutamine esimest korda 21a jooksul on üsna huvitav ettevõtmine :twisted:

Hakkame pihta: Esimese hooga läksin keretöödesse ning lasin karbid ära vahetada. Parempoolse karbi nurgad olid veel enam-vähem, aga vasakul pool nii ees kui taga auk sees ja töömehel oli veidi nikerdamist. Samuti oli roosteuss tagumisse piki sillatalasse jõudnud ja kahju pisut ulatuslikum, kui esialgu välja paistis. Pärast tööd läksid karbid Raptori alla, et vähe tummisem kiht ikka peal püsiks. 500e hiljem on seis juba üsna hea, aga tulevikus tahaks kindlasti ka tagasilla maha võtta ja sealt alt korda teha (ainus märge, mis viimasel TÜV-l ka tuli).
Nipet-näpet sai veel suvel tehtud. Veovõlli sisemine kumm oli ees puruks ja katalüsaator kenasti määrde all :lol: aga kuna veovõll tuli maha esimest korda auto ajaloos (loe: selliselt, et välimine ots muutus kasutuskõlbmatuks), siis kummivahetus kujunes oodatust kallimaks. Sama hooga sai esistabikas endale polü puksid, vanad puksid vist samuti veel originaalid. TÜV jaoks kadus tagant ka vihmaveetoru ning mingi ajutine pütt läks asemele. Kõige paremini all ei istu aga ajutine lahendus niikuinii. Tagadiffrisse sai värske õli, kuid õnnetuseks sõi alumine punn difri korpuselt keerme ja seda juba ca 40nm kandis :roll: Manualide järgi võiks ta nõks alla 50nm jääda. Tagasi läks õlikork keemilise metalli laadse toote abil (päris see polnud, oli mingi kahekomponentne plastiliin pigem). Seni kenasti kuiv, kuid pikemas perspektiivis plaanis see välja vahetada (kas siis ainult kaas või kogu differ).

Järgmine siht oli võtta ette mootorivahetus ej251 vastu. Leidsin 150e eest sobiva isendi (2001 Legacy OB, 2.5 115kw, manuaal, aeglustiga), mis oli üle katuse käinud ning müügis kui mittetöötav. Kohapeal uurides selgus, et süütelukk laiali ja kütusepaagist pump välja kistud. Omaniku väitel käis enne masin puhtalt aga proovida polnud võimalik. Tagantjärgi mõeldes komistati ilmselt fuel cut off-i peale (peaks aktiveeruma, kui auto läheb kummuli ja vajab füüsiliselt mingi peidetud nupu vajutamist - kas see ka subarul nii on, pole kindel). Mis siis ikka, võrdlemisi väike risk kuna Kuusakoskist saaks enamuse rahast tagasi.
Plaanis oli käepäraste vahenditega Legacy omal jõul käima saada, et pärast mootorivahetust ei selguks kurb tõsiasi et tühi töö tehtud. Ajutine kütusepaak kapoti alla ja juhtmetega käivitus ning tööle ta läks. Julgus olemas, kogusin veel mõned nädalad hoogu et vahetusprotsess ette võtta.

Mõtlesin-kaalusin, kas tõstan ainult mootori või ka käigukasti ümber. Läbisõit tekitas väikse dissonantsi - kas jätta 150k sõitnud kast või tõsta peale 250k sõitnud kast... Kuna Impreza käigukast päris puhtalt siiski ei töötanud ja tagumine ots ka lekkis, sai otsustatud Legacy pealt ka kast ümber visata. Ütleks, et otsus oli õige, kuna Legacy kastist tuli puhas õli välja ja Impreza omast metallipurune. Ainus kaasnev mure oli, et polnud difrite ülekande sobivuses kindel ja kindluse mõttes oli plaan ka tagadiffer korraga ümber visata (mis lahendaks ka varasemalt tekkinud õlipunni mure). Niisiis, paras ettevõtmine.

Legacy kompott tuli maha umbes kahe-poole tunniga, Impreza oma tunnike kiiremini. Vasakpoolne Legacy oma, parem Imprezalt. Taustal paistab ka doonor kenasti.
Pilt

Olulistest erinevustest jäid silma roolivõimu pumba ja torude erinev ehitus, mis sai lahendatud juba eos sellega, et Impreza mootor tuli maha ilma roolivõimuta ja see jäi kere külge uut mootorit ootama. Lisaks spekuleerin, et Legacy saab kiiruseinfo mujalt, kui käigukastist (ehk ABS anduritelt?), kuna Impreza käimaril on üks andur ja juhtmekimp kasti keskel paremal küljel, mida Legacy kastil küljes ei olnud. Pildilt ka nagu kergelt paistab. Suures tuhinas jäi see töö käigus märkamata ja kui lõppfaasis jäi üks kere pistik tühjaks, siis ei viitsinud too hetk enam andurit ümber visata. Niisiis hetkel masin ilma spidoka näiduta, millest polegi väga suurt draamat, aga odomeetri puudumine on küll suureks pinnuks silmas. Eks peab kunagi käigukasti uuesti alla laskma, et mahuks anduri külge panna.

Kontrolli mõttes eraldasin ka vana mootori ja käigukasti, et visata pilk peale sidurile. Võttis teine liiga ülevalt ja korralik siduri kärsakas oli ka sõites üleval. Kuigi ketas ise tundus kulumise mõistes üsna heas seisus, siis oli näha et sidur oli korralikult kuuma saanud. Eks ikka sihtotstarbelise kasutuse käigus. Samuti tegi survelaager üsna koledat häält. Legacy kontroll andis paremaid tulemusi, ketas paistis ok ja survelaager samuti. Ümber tuli tõsta sidurikahvel, kuna Legacy oli hüdraulilise siduriga ning Impreza trossiga, samuti ka liigend, mille peal kahvel istub. Õnneks kastidel kohe mitu auku olemas, kuhu liigend ümber tõsta, nii et see läks muretult.

Tagadifriga oli see keeruline, et veovõlli sisemised otsad olid erinevad ning difrit ei õnnestunud ümber tõsta. Võimalik erisus ehk sellest, et Impreza R160 on ühe poldiga ja Legacy R160 viie poldiga. Tõde selgus muidugi siis, kui mõlemad difrid olid käes ning jupp aega juba nikerdatud. Kuna plaan oli siiski masin veel samal päeval liikuma saada, siis läks Impreza differ tagasi. Kindluse mõttes mõlemal kaaned maha ja sai ülekanne üle kontrollitud, et ei tuleks sisse erisust Legacy esidifrist ja Impreza tagadifrist. Mõlemad õnneks 3,9. Ei läinud aga õnneks tagakaane vahetus, kuna nende ehitus oli mõnevõrra erinev.

Aju küsimuses olin kahevahel - kas jätta originaal või tõsta ümber ka Legacy oma. Mõningase testimise järel oli selge, et Legacy aju ikkagi liigutab Legacy mootorit oluliselt paremini, niisiis otsustasin selle kasuks. Probleemiks sealjuures on põlev mootorituli lambda anduritest, kuna Impreza käib ühe lambda pealt, aga Legacy kahe pealt. Mõnda aega sõitsin siis vale air-fuel ratio-ga, hetkel läks tagasi Impreza aju et katalüsaator päris otsad ei annaks. Kunagi ikkagi plaanis ette võtta juhtmestiku ja väljalaske ümberehitus, mis toetab Legacy aju. Impreza aju juhtmestikus on vastavad teise o2 anduri klemmid tühjad, kaalun-katsetan kui lihtne või raske on sinna juhtmeid juurde lisada, võib-olla lähen seda teed et võtan doonori pealt aju juhtmestiku pistikud ja sobitan olemasoleva külge. Kogu juhtmestiku ümbertõstmist ilmselt ei viitsiks ette võtta.

Lisaks tõstsin ümber ka vähe sportlikumad istmed. Pildil on kunde oma Legacy pealt, juhipoolne originaal. Materjal tundub midagi alcantara-laadset ning külgtuge pakub ka kenasti. Kartsin, et kunde istme küljes on turvapadja andur ja lahtiühendamise korral jääb märgutuli armatuuri, aga oh imet, seda tuld ei süttinud. Ainus juhe siis seotud istmesoojendusega, mida uutel istmetel küll pole, aga ka vanadel ei toiminud. Nii et no biggie. Turvavöö vastus tuli muidugi ümber tõsta, need omavahel ei sobinud.
Pilt

Mis vahepeal juhtunud: Praeguseks möödas pea kaks nädalat mootorivahetusest ning vahepeal andis saba sidur. Esimene sümpom oli läbilibisev sidur kohalt minnes, seejärel juba ka ilma siduripedaali puudutamata ja õrnalt 2.-3. käiguga gaasi andes. Kapoti alt paistis ka siduriketta tükke :o Mis valesti sai, ei tea siiani: väga kõvasti pole kahe nädalaga piitsa saanud, alguses rohkem testimiseks kuidas masin ka liigub nii tavarežiimis kui ka aeglustiga. Tellisin kindluse mõttes kogu komplekti, seekord siis vähe kvaliteetsema Exedy (180e). Hinnavahe muidugi kahe mootori vahel 2x :lol: Sidurit eemaldades vaatas vastu selline pilt:
Pilt
Kõrval siis uus ketas:
Pilt
Varasemalt jäi tähelepanuta, et trossiga siduril peaks olema ka vedru, mis tõmbab kahvlit tagasi (vanal kastil ei olnud, hiljem manuali lapates jäi silma, et selline asi peaks ka olema), aga see sai lahendatud Tööriistamarketist esimese ettejuhtuva vedruga, mis kätte juhtus. Sobis täitsa hästi, siduripedaal muutus ka konkreetsemaks. Töökulu kokku ca 3h.

Mis edasi: Kuna vana mootoriga sai pisut auto võimekust testida põllurajal, siis sai selgeks, et vedrustus on liiga pehme ja tagumine vasak ratas lööb koopasse. Tahan Legacy pealt võtta kangemad vedrud, et masinat jäigemaks saada ning samuti ka tagastabika. GF4 mudelil kahjuks originaalis taga stabikas puudub, nii et kinnitusi peab pisut nikerdama. Legacy stabikas tundub muidugi pisut lahja, 15mm, aga eks esialgu tuleb sellega leppida. See muidugi eeldab ka õõtsade ümbertõstmist Legacy pealt, et saada kontide kinnituskoht. Pole veel Legacy õõtsa pikkust mõõtnud, aga praegu on õõtsa ristvarras 40cm. Legacy õõts muidugi tummisem ja näeb päriselt õõtsa moodi välja ka, aga kindlasti ka raskem. GC8 ristvardad vist ei sobi(?), kui tahaks originaalilaadset lahendust, kuna nende pikkus peaks olema 41cm.
Pidurid tahan ka ümber tõsta. Ees peaks olema lihtne, piisab sadulast/kettast/klotsidest, aga taga on vaja trummel vahetada ketta vastu ehk minu arusaamise järgi tuleb taga kogu püstak ümber visata. Pidurivoolikud on seejuures vaja taga kindlasti vahetada, võibolla ka käsipiduri tross. ABS anduri toimimist pole veel uurinud, kas ja kuidas nende ehitus erineb, ilmselt võib eeldada et päris üks-ühele ei klapi. Püstaku vahetamisega võib taas aktuaalseks muutuda tagadifri vahetus, kuna Impreza tagumiste veovõllide välimine ots ei pruugi istuda Legacy rummu sisse ning pean ikkagi kasutusele võtma Legacy veovõllid ja seetõttu ka Legacy diffri. Tean, et esisillas oli sellega probleem, kui proovisin korraks Legacy veovõlli praeguse asemele (ennekõike seetõttu, et Legacy oma oli mõni mm jämedam) ning välimine ots oli ABS võru tõttu erinev. Jämedamad võllid on muidugi ahvatlevad, aga ei tea kas on seda ettevõtmist väärt. Võib-olla piirdun ainult tagasillas välimiste võlli otste ümber vahetamisega.
Väljalase tuleb ilmselt pisut vabamaks teha, kuna 1.6 oma on kaunis peenike ning lekib juba üsna mitmest kohast. Eks siis korraga ka teise lambda pesa sisse teha.
Ja muidugi tagasilla alt kere tugevdada kunagi, kui tekib rohkem aega. Kui lõpuks on ka paika loksunud, mis setting tagasilda jääb, tuleb puksiring ümber käia. Esimese hooga võiks ette võtta tagadifri omad.
Mõlgutan ka mõtteid crossbrace/strutbar osas. Eelistatud keskkond on kruus/lumerada, aga ei oska täpset seisukohta võtta, on siis neist kasu või mitte. Kiitke takka või laitke maha.


Selline see paari kuu kokkuvõte sai. Eks hoian tegemistega kursis ning loodan lume saabumiseks enamiku asjadest ära lahendada.

Puusepp
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 188
Liitunud: T, 19 Sept 2017 11:28:37 +0300

Re: Kivi Impreza GF '99

#2 Postitus Postitas Puusepp » N, 15 Okt 2020 15:38:54 +0300

Edu. See peaks selle 115kw-se ja aeglustiga kastiga päris hästi liikuma rajal. Endal samasugune nagu su doonorauto. Lastud jäärada ja lund aeglustiga päris palju. Nii tava naelaga kui piigiga. Ehk kannatab küll :)

Veovõllide mittesobivuse saab lahendada

https://ibb.co/StT3f26

Kasutaja avatar
KaidoS
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 276
Liitunud: K, 29 Sept 2010 12:15:16 +0300

Re: Kivi Impreza GF '99

#3 Postitus Postitas KaidoS » L, 17 Okt 2020 11:45:05 +0300

Aitäh sisuka kajastuse eest ja edu mänguasjaga.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Kivi Impreza GF '99

#4 Postitus Postitas raig0 » L, 24 Okt 2020 10:22:31 +0300

Ilma tagumise lambdata kat läbi ei põle. Pigem hoiab segu rikkamana a la 14.4 AFR. Variant on ka 2. lambda tõsta mingi spetspunniga kõrgemale.
Ära väljalaske toru üle 2,25" kasuta.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kivi Impreza GF '99

#5 Postitus Postitas kivi89 » E, 26 Okt 2020 11:36:53 +0300

Oma mõistusega oleks 2" pannud, hetkel mingi imelik mõõt ca 1,7" (43mm).

Käisin vahepeal veel doonorit lammutamas, kõik millel võiks kunagi potentsiaali olla sai ka maha krutitud. Doonor 70km eemal seega kogu mudru vaja ka loomulikult kaasa pakkida 8)
Pilt

*Tagasild
*Veovõllid
*Amordid
*Käändmikud
*Stabikad (eesmine isegi 2mm jämedam praegusest, s.o 21mm)
*Piduri peasilinder (kui peaks juhtuma et on tummisem)
.. ja nipet-näpet veel. Peamine mille järgi muidugi läksin oli käigukasti kiiruseandur, aga nagu ikka, vahest lähed hoogu ja siis hakkab asju juhtuma :lol:

Kõike kaasa pakkides oli taga raskust omajagu ja mõtlesin siis korraga juba tagumised amordipüstakud ümber visata, aga tööhoos jäi märkamata, et täiesti erinev ehitus neil kahel - Legacy oma kinnitub ülevalt pagassi põhja, Imprezal on selleks amordikannud ja seega on need ka oluliselt pikemad. Eks peab siis veel nuputama, mis komplekt taha panna, et jäikust juurde saada.
See omakorda tõmbas vee peale plaanile, et tagumised pidurid kogu käändmikuga ümber visata, kuna ka amordi alumine kinnitus on erinev. Peab siis minema pikemat teed ja eraldama käändmikust rattarummu, et see Impreza käändmikule visata. Tööd jagub, oleks ka aega... :lol:

Esipidurite puhul loodan, et kogu käändmikku pole vaja ümber visata, et piisab ka sadulast ja kettast. Aga olen mentaalselt valmis ka käändmikku ümber viskama. Esmapilgul tundub, et ees sama amordimuret ei ole, mis taga - amordipüstak identne. Küll aga oli ABS anduri ehitus erinev. Mis täpsemalt sel juhul teha, eks see selgub töö käigus.

Nüüd aga töönädal ees, võib-olla nädalavahetusel saab midagi toimetada.

kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kivi Impreza GF '99

#6 Postitus Postitas kivi89 » E, 02 Nov 2020 10:54:44 +0300

Eile võtsin sihiks lõpuks käigukastile kiiruseandur külge saada.
Pidasin kõige probleemsemaks asjaks selle juures ruumipuudust (eeldasin, et mootor ja kast tuleb patjadest lahti lasta ning pisut kallutada, et pääseks kasti pealmisele osale ligi), aga mäletasin anduri asukohta pisut valesti ning reaalsuses oli andur paremal küljel, kus ruumi tegutsemiseks oli piisavalt. Probleemseks osutus hoopis selle punni kättesaamine, mis käigukastil oli augutäiteks pandud - plastikust jubin, paar cm kõrge aga täiesti ümar ja võtmega keerata pole võimalik. Juhtus nii, et kuidagi ei õnnestunud seda auto all lahti keerata ja lõpuks murdus väljaulatuv osa ära kah :evil: Eks mingi aeg tuleb mootor kastiga jälle välja tõsta, siis rohkem ruumi ja peaks olema võimalik punn maha keerata, auto all ei pea seda teostatavaks.

Kuna meel oli eelnevast üsna must, siis jätsin kiirusanduri sinnapaika ja tegin paar pisemat asja:
Vahetasin tühikäigumootori välja, vanal klapp enam ei liikunud ja üsna lonkav tühikäik oli. Nüüd tühikäik enam-vähem, throttle body andur vajab veel seadistamist kuna kohati jäävad pöörded tühikäigul kas liiga kõrgeks või siis pöörded kõiguvad 300-400rpm ulatuses. Pisut katsetasin asendit aga ei saanud hästi, peab vb enne natuke õppematerjaliga tutvuma.
Vahetasin esipidurid doonori omade vastu. Piisas sadulate-ketaste ümbertõstmisest, käändmikke vaja ei läinud. 260mm 1-pot asendusid nüüd siis 276mm 2-pot vastu. Wow-efekti ei tekitanud, aga annan veel aega uuel komplektil autoga harjuda/sisse kuluda.


Lahe avastus oli auk õhufiltris, mis on sinna sisse põlenud :twisted: mootori poolt TB augu ees. Nädala eest oli veidi kärsakat tunda seisma jäädes, aga siis ei suutnud tuvastada kust see pärit on. Kas detonatsiooni tagajärjel või sisselaskeklapid läbi... Kõrvalilming on olnud see, et vahest kiirendades poob nagu mootori korraks kinni kuskil 3k rpm juures (tundub nagu misfire), teinekord jällegi töötab muretult. Üks mõte oli ka süüde üle vaadata, kuna piibud kõige tihkemalt minu arvates ei istunud peal ja küünaldel ka ilmatu suur vahe. Minu õnnetuseks vana mootori pealt süütesüsteem ei sobi, kuna süütepooli pistik pisut erinev ja piibujuhtmete sisemine ots ka teistsugune. Eks natuke menetlemist nüüd on...

kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kivi Impreza GF '99

#7 Postitus Postitas kivi89 » L, 05 Dets 2020 01:50:03 +0300

Suurt midagi viimase kuuga toimunud ei ole, vahetasin tühikäigu taas välja, seekord uue vastu, ning tühikäik nüüd kenasti 700rpm sooja mootoriga. Külmalt hoiab miskipärast 1500rpm kandis.
Liigun järjepidevalt Legacy aju sobitamise suunas. Peal ta on, aga veateated ees, peamiselt lambdast. Kuna doonorilt ei viitsinud kogu juhtmestikku maha kakkuda, siis lõikasin enne tema utiliseerimist aju pistikud küljest ja uurisin, kui teostatav on sealt klemme ümber tõsta. Tuleb välja et lihtsamast lihtsam, tagant kate maha ja libisebki klemm kenasti välja. Tegin valmis lisajuhtmestiku kahe lambda jaoks, nüüd vaja veel läbi tulemüüri vedada ja siis ootab juba uut katalüsaatorit. Vana lambda soojenduseta ja 3 juhtmega, uued tulevad ette 6 ja taha 4 juhtmega, nii et klemme lisandus omajagu. Kõik küll mitte ajusse, aga siiski.
Pilt ka produktist
Pilt
Kuna lambda tahab varjestatud juhet, siis tagumisele oleks ehk isegi leidnud Oomipoest vajaliku ühe juhtmega varjestuse, aga eesmine tahab nelja juhet varjestatult ja niisiis mõtlesin ise kätt proovida fooliumiga varjestamisel. Eks ta originaalis on printsiibilt sisuliselt sama, lihtsalt lõppviimistlusena veel fooliumile termokahanev selga ajada ja võiks sobida küll.

Tegin ühe soojaga ka aju juhtmed kahele agregaadile, mida Impreza enda kimbus ei ole. Mõlema kohta on veateade üleval, nii et on lootust kunagi ilma CEL-ita ka sõita :D
Air assisted injector - mingi peen kahepoolese mootori vidin lisaõhu jaoks, kui segu liiga rikkaks läheb.
Atmospheric pressure sensor - selle anduri olemasolust ei olnud aimugi (tavaliselt see ikka ajusse sisse ehitatud ju?) ning nõnda ta kerega koos utiili läks. Aga vähemalt on juhtmed nüüd olemas. Taas tundub et kahepoolese kiiks.

Pisut olen uurinud katalüsaatori kohta, 200 eest täitsa saadaval uuena. Kasutatud kat-i ei leia enam kusagilt (tänx kokkuostjad :) ). Aga kui kellegil leidub 2,5 115kw või 2,0 92kw pealt/alt, siis olen huvitatud.
Kui väljahingamine vabamaks läheb, siis võib ka sissehingamise peale mõelda. Pisut kahetsen, et Legacy pealt ei tõstnud ümber õhuvõtu korpust (just esiosa, mis kapoti serva alt külma õhku võttis), eks siis vaatan kas olemasolevat kannatab kuidagi modifitseerida. Kaua sa ikka sooja õhuga töristad... viimati nullise välistemperatuuriga näitas temp andur, et mootorisse jõuab linnakiirusel 30-40 kraadine õhk...

kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kivi Impreza GF '99

#8 Postitus Postitas kivi89 » T, 12 Jaan 2021 17:27:46 +0300

Jõulupühadel õnnestus autol külg maha panna, mingi talvenautijate kolonn seisis pimedas tee ääres ja eesmisel kaugtuled peal :evil:
Kui lõpuks paistma hakkas, et kolme tee rist tuleb ja minu tee saab otsa, oli juba hilja, niipalju õnnestus päästa et ei pannud laupa eurokraavi. Aga jah, üsna nukker vaatepilt oli.
Üllatavalt õnnelikult lõppes see üritus, kuna vahetust vajas parem esitiib, kundepoolne esiuks koos peegliga ja gabariittuli. Isegi ukseklaasid jäid terveks. Kraavist oleks ka välja tulnud omal jalal, aga lõpuks jäi kõhu peale kinni.

Järgemööda olen nüüd lappinud ja jääradadel käinud, viimati ka Tigasel võistlemas.
Pilt

Väga head sooritust ei tulnud, osalt enda vigade tõttu ja osalt vanade IceContact1 rehvide tõttu, kust juba osa naelu ka puudu. Iseenesest jõudu on masinal nüüd piisavalt ja aeglustit ei kasuta üldse, 2. käik ka üsna pikk ja ainult mõned üksikud korrad on vaja läinud kolmandat. Juhitavuselt üsna mõnus ja andestav, aga kiireks sõiduks veel vaja palju harjutada.
Avastasin enda jaoks RaceChrono äpi, mis mõõdab ringiaegu GPS järgi. Joonistad raja ette, soovi korral määrad ka splitid ja annad ainult minna. Üsna kiirelt saab selgeks, kuidas on kiire ja kuidas mitte.


Mootori õhuvõttu proovisin jahendada/lahendada legacy õhukogujaga, aga kahjuks ei mahtunud see vahele. Hetkel vedasin vent.toru numbrimärgi tagant, nüüd maanteel 7-8 kraadi ja linnas kümmekond rohkem.

Lõppu veel selline mure: kas ukse paigutust on võimalik ka regullida? Tean et kui hingedest ära vajunud, siis üles-alla saab regullida ja peaks saama ka auto suhtes edasi-tagasi, aga mul oleks vaja ukse ülemine ots saada sissepoole ja alumine ots väljapoole.
PiltPilt

Puusepp
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 188
Liitunud: T, 19 Sept 2017 11:28:37 +0300

Re: Kivi Impreza GF '99

#9 Postitus Postitas Puusepp » K, 13 Jaan 2021 10:22:04 +0300

Ainuke variant peaks olema ukse poolsete hinge poltide alt regullida. Kuidas esimene ots tundub? Kas klaas on vastu tihendit ülevalt?
Kuid tundub nagu oleks see uks ise kõver. Olen paar ust ikka legacytel vahetanud ja sellist muret küll olnud pole.

kivi89
Postitusi: 12
Liitunud: T, 14 Juul 2020 21:45:53 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kivi Impreza GF '99

#10 Postitus Postitas kivi89 » K, 13 Jaan 2021 12:06:25 +0300

Endale tundus ka ainuke loogiline koht uksepoolsed hinged, aga väga palju seal mänguruumi ei ole. Tuleb vist uks jälle maha võtta ja hinge aukusid pisut laiemaks puurida, kui midagi muud üle ei jää.
Klaas ise on eesmisest otsast suht ok, tagaküljel ei ole klaas täiesti vastu tihendit kuna uks hoiab ülevalt välja.

Vasta