Kivi Impreza GF '99
Postitatud: N, 15 Okt 2020 14:11:21 +0300
Tere foorumirahvas. Ajaloolise tõe huvides alustan oma remondipäevikuga
Taust: Aasta algusest saati hoidsin silmad lahti, et teha teoks oma väike unistus daily/hobika/rajapilli näol, prioriteetselt siiski daily. Nelik tundus üsna ahvatlev ja nii see fookus läks Subaru peale. Turbokat ei tahtnud (veel) ning pigem jahtisin esimese põlvkonna 2.0 85kw Impreza-sid. Piisavalt kerge, et rajal oleks mõnus ning enam-vähem ok balanss jõudluse ja kütusekulu vahel daily-na kasutades.
Saatuse tahtel läks aga nii, et kui lõpuks õnnestus juuli algul oma vanast autost lahti saada, oli turg korraliku kerega isenditest tühjaks kuivanud. Käisin huvi pärast ka üht 1.6 70kw isendit vaatamas ja kuna kere poolest oli ülejäänust tüki maad etem, siis ära ta saigi toodud. Ise suurem asi fotograaf pole ja laenan pildid müügikuulutusest.
Eesti ajalooga masin ja läbisõit väidetavalt 150k kandis, mis võib isegi reaalne olla. Täpselt selline, et veermikus on veel originaaljupid, mille lahtikangutamine esimest korda 21a jooksul on üsna huvitav ettevõtmine
Hakkame pihta: Esimese hooga läksin keretöödesse ning lasin karbid ära vahetada. Parempoolse karbi nurgad olid veel enam-vähem, aga vasakul pool nii ees kui taga auk sees ja töömehel oli veidi nikerdamist. Samuti oli roosteuss tagumisse piki sillatalasse jõudnud ja kahju pisut ulatuslikum, kui esialgu välja paistis. Pärast tööd läksid karbid Raptori alla, et vähe tummisem kiht ikka peal püsiks. 500e hiljem on seis juba üsna hea, aga tulevikus tahaks kindlasti ka tagasilla maha võtta ja sealt alt korda teha (ainus märge, mis viimasel TÜV-l ka tuli).
Nipet-näpet sai veel suvel tehtud. Veovõlli sisemine kumm oli ees puruks ja katalüsaator kenasti määrde all aga kuna veovõll tuli maha esimest korda auto ajaloos (loe: selliselt, et välimine ots muutus kasutuskõlbmatuks), siis kummivahetus kujunes oodatust kallimaks. Sama hooga sai esistabikas endale polü puksid, vanad puksid vist samuti veel originaalid. TÜV jaoks kadus tagant ka vihmaveetoru ning mingi ajutine pütt läks asemele. Kõige paremini all ei istu aga ajutine lahendus niikuinii. Tagadiffrisse sai värske õli, kuid õnnetuseks sõi alumine punn difri korpuselt keerme ja seda juba ca 40nm kandis Manualide järgi võiks ta nõks alla 50nm jääda. Tagasi läks õlikork keemilise metalli laadse toote abil (päris see polnud, oli mingi kahekomponentne plastiliin pigem). Seni kenasti kuiv, kuid pikemas perspektiivis plaanis see välja vahetada (kas siis ainult kaas või kogu differ).
Järgmine siht oli võtta ette mootorivahetus ej251 vastu. Leidsin 150e eest sobiva isendi (2001 Legacy OB, 2.5 115kw, manuaal, aeglustiga), mis oli üle katuse käinud ning müügis kui mittetöötav. Kohapeal uurides selgus, et süütelukk laiali ja kütusepaagist pump välja kistud. Omaniku väitel käis enne masin puhtalt aga proovida polnud võimalik. Tagantjärgi mõeldes komistati ilmselt fuel cut off-i peale (peaks aktiveeruma, kui auto läheb kummuli ja vajab füüsiliselt mingi peidetud nupu vajutamist - kas see ka subarul nii on, pole kindel). Mis siis ikka, võrdlemisi väike risk kuna Kuusakoskist saaks enamuse rahast tagasi.
Plaanis oli käepäraste vahenditega Legacy omal jõul käima saada, et pärast mootorivahetust ei selguks kurb tõsiasi et tühi töö tehtud. Ajutine kütusepaak kapoti alla ja juhtmetega käivitus ning tööle ta läks. Julgus olemas, kogusin veel mõned nädalad hoogu et vahetusprotsess ette võtta.
Mõtlesin-kaalusin, kas tõstan ainult mootori või ka käigukasti ümber. Läbisõit tekitas väikse dissonantsi - kas jätta 150k sõitnud kast või tõsta peale 250k sõitnud kast... Kuna Impreza käigukast päris puhtalt siiski ei töötanud ja tagumine ots ka lekkis, sai otsustatud Legacy pealt ka kast ümber visata. Ütleks, et otsus oli õige, kuna Legacy kastist tuli puhas õli välja ja Impreza omast metallipurune. Ainus kaasnev mure oli, et polnud difrite ülekande sobivuses kindel ja kindluse mõttes oli plaan ka tagadiffer korraga ümber visata (mis lahendaks ka varasemalt tekkinud õlipunni mure). Niisiis, paras ettevõtmine.
Legacy kompott tuli maha umbes kahe-poole tunniga, Impreza oma tunnike kiiremini. Vasakpoolne Legacy oma, parem Imprezalt. Taustal paistab ka doonor kenasti.
Olulistest erinevustest jäid silma roolivõimu pumba ja torude erinev ehitus, mis sai lahendatud juba eos sellega, et Impreza mootor tuli maha ilma roolivõimuta ja see jäi kere külge uut mootorit ootama. Lisaks spekuleerin, et Legacy saab kiiruseinfo mujalt, kui käigukastist (ehk ABS anduritelt?), kuna Impreza käimaril on üks andur ja juhtmekimp kasti keskel paremal küljel, mida Legacy kastil küljes ei olnud. Pildilt ka nagu kergelt paistab. Suures tuhinas jäi see töö käigus märkamata ja kui lõppfaasis jäi üks kere pistik tühjaks, siis ei viitsinud too hetk enam andurit ümber visata. Niisiis hetkel masin ilma spidoka näiduta, millest polegi väga suurt draamat, aga odomeetri puudumine on küll suureks pinnuks silmas. Eks peab kunagi käigukasti uuesti alla laskma, et mahuks anduri külge panna.
Kontrolli mõttes eraldasin ka vana mootori ja käigukasti, et visata pilk peale sidurile. Võttis teine liiga ülevalt ja korralik siduri kärsakas oli ka sõites üleval. Kuigi ketas ise tundus kulumise mõistes üsna heas seisus, siis oli näha et sidur oli korralikult kuuma saanud. Eks ikka sihtotstarbelise kasutuse käigus. Samuti tegi survelaager üsna koledat häält. Legacy kontroll andis paremaid tulemusi, ketas paistis ok ja survelaager samuti. Ümber tuli tõsta sidurikahvel, kuna Legacy oli hüdraulilise siduriga ning Impreza trossiga, samuti ka liigend, mille peal kahvel istub. Õnneks kastidel kohe mitu auku olemas, kuhu liigend ümber tõsta, nii et see läks muretult.
Tagadifriga oli see keeruline, et veovõlli sisemised otsad olid erinevad ning difrit ei õnnestunud ümber tõsta. Võimalik erisus ehk sellest, et Impreza R160 on ühe poldiga ja Legacy R160 viie poldiga. Tõde selgus muidugi siis, kui mõlemad difrid olid käes ning jupp aega juba nikerdatud. Kuna plaan oli siiski masin veel samal päeval liikuma saada, siis läks Impreza differ tagasi. Kindluse mõttes mõlemal kaaned maha ja sai ülekanne üle kontrollitud, et ei tuleks sisse erisust Legacy esidifrist ja Impreza tagadifrist. Mõlemad õnneks 3,9. Ei läinud aga õnneks tagakaane vahetus, kuna nende ehitus oli mõnevõrra erinev.
Aju küsimuses olin kahevahel - kas jätta originaal või tõsta ümber ka Legacy oma. Mõningase testimise järel oli selge, et Legacy aju ikkagi liigutab Legacy mootorit oluliselt paremini, niisiis otsustasin selle kasuks. Probleemiks sealjuures on põlev mootorituli lambda anduritest, kuna Impreza käib ühe lambda pealt, aga Legacy kahe pealt. Mõnda aega sõitsin siis vale air-fuel ratio-ga, hetkel läks tagasi Impreza aju et katalüsaator päris otsad ei annaks. Kunagi ikkagi plaanis ette võtta juhtmestiku ja väljalaske ümberehitus, mis toetab Legacy aju. Impreza aju juhtmestikus on vastavad teise o2 anduri klemmid tühjad, kaalun-katsetan kui lihtne või raske on sinna juhtmeid juurde lisada, võib-olla lähen seda teed et võtan doonori pealt aju juhtmestiku pistikud ja sobitan olemasoleva külge. Kogu juhtmestiku ümbertõstmist ilmselt ei viitsiks ette võtta.
Lisaks tõstsin ümber ka vähe sportlikumad istmed. Pildil on kunde oma Legacy pealt, juhipoolne originaal. Materjal tundub midagi alcantara-laadset ning külgtuge pakub ka kenasti. Kartsin, et kunde istme küljes on turvapadja andur ja lahtiühendamise korral jääb märgutuli armatuuri, aga oh imet, seda tuld ei süttinud. Ainus juhe siis seotud istmesoojendusega, mida uutel istmetel küll pole, aga ka vanadel ei toiminud. Nii et no biggie. Turvavöö vastus tuli muidugi ümber tõsta, need omavahel ei sobinud.
Mis vahepeal juhtunud: Praeguseks möödas pea kaks nädalat mootorivahetusest ning vahepeal andis saba sidur. Esimene sümpom oli läbilibisev sidur kohalt minnes, seejärel juba ka ilma siduripedaali puudutamata ja õrnalt 2.-3. käiguga gaasi andes. Kapoti alt paistis ka siduriketta tükke Mis valesti sai, ei tea siiani: väga kõvasti pole kahe nädalaga piitsa saanud, alguses rohkem testimiseks kuidas masin ka liigub nii tavarežiimis kui ka aeglustiga. Tellisin kindluse mõttes kogu komplekti, seekord siis vähe kvaliteetsema Exedy (180e). Hinnavahe muidugi kahe mootori vahel 2x Sidurit eemaldades vaatas vastu selline pilt:
Kõrval siis uus ketas:
Varasemalt jäi tähelepanuta, et trossiga siduril peaks olema ka vedru, mis tõmbab kahvlit tagasi (vanal kastil ei olnud, hiljem manuali lapates jäi silma, et selline asi peaks ka olema), aga see sai lahendatud Tööriistamarketist esimese ettejuhtuva vedruga, mis kätte juhtus. Sobis täitsa hästi, siduripedaal muutus ka konkreetsemaks. Töökulu kokku ca 3h.
Mis edasi: Kuna vana mootoriga sai pisut auto võimekust testida põllurajal, siis sai selgeks, et vedrustus on liiga pehme ja tagumine vasak ratas lööb koopasse. Tahan Legacy pealt võtta kangemad vedrud, et masinat jäigemaks saada ning samuti ka tagastabika. GF4 mudelil kahjuks originaalis taga stabikas puudub, nii et kinnitusi peab pisut nikerdama. Legacy stabikas tundub muidugi pisut lahja, 15mm, aga eks esialgu tuleb sellega leppida. See muidugi eeldab ka õõtsade ümbertõstmist Legacy pealt, et saada kontide kinnituskoht. Pole veel Legacy õõtsa pikkust mõõtnud, aga praegu on õõtsa ristvarras 40cm. Legacy õõts muidugi tummisem ja näeb päriselt õõtsa moodi välja ka, aga kindlasti ka raskem. GC8 ristvardad vist ei sobi(?), kui tahaks originaalilaadset lahendust, kuna nende pikkus peaks olema 41cm.
Pidurid tahan ka ümber tõsta. Ees peaks olema lihtne, piisab sadulast/kettast/klotsidest, aga taga on vaja trummel vahetada ketta vastu ehk minu arusaamise järgi tuleb taga kogu püstak ümber visata. Pidurivoolikud on seejuures vaja taga kindlasti vahetada, võibolla ka käsipiduri tross. ABS anduri toimimist pole veel uurinud, kas ja kuidas nende ehitus erineb, ilmselt võib eeldada et päris üks-ühele ei klapi. Püstaku vahetamisega võib taas aktuaalseks muutuda tagadifri vahetus, kuna Impreza tagumiste veovõllide välimine ots ei pruugi istuda Legacy rummu sisse ning pean ikkagi kasutusele võtma Legacy veovõllid ja seetõttu ka Legacy diffri. Tean, et esisillas oli sellega probleem, kui proovisin korraks Legacy veovõlli praeguse asemele (ennekõike seetõttu, et Legacy oma oli mõni mm jämedam) ning välimine ots oli ABS võru tõttu erinev. Jämedamad võllid on muidugi ahvatlevad, aga ei tea kas on seda ettevõtmist väärt. Võib-olla piirdun ainult tagasillas välimiste võlli otste ümber vahetamisega.
Väljalase tuleb ilmselt pisut vabamaks teha, kuna 1.6 oma on kaunis peenike ning lekib juba üsna mitmest kohast. Eks siis korraga ka teise lambda pesa sisse teha.
Ja muidugi tagasilla alt kere tugevdada kunagi, kui tekib rohkem aega. Kui lõpuks on ka paika loksunud, mis setting tagasilda jääb, tuleb puksiring ümber käia. Esimese hooga võiks ette võtta tagadifri omad.
Mõlgutan ka mõtteid crossbrace/strutbar osas. Eelistatud keskkond on kruus/lumerada, aga ei oska täpset seisukohta võtta, on siis neist kasu või mitte. Kiitke takka või laitke maha.
Selline see paari kuu kokkuvõte sai. Eks hoian tegemistega kursis ning loodan lume saabumiseks enamiku asjadest ära lahendada.
Taust: Aasta algusest saati hoidsin silmad lahti, et teha teoks oma väike unistus daily/hobika/rajapilli näol, prioriteetselt siiski daily. Nelik tundus üsna ahvatlev ja nii see fookus läks Subaru peale. Turbokat ei tahtnud (veel) ning pigem jahtisin esimese põlvkonna 2.0 85kw Impreza-sid. Piisavalt kerge, et rajal oleks mõnus ning enam-vähem ok balanss jõudluse ja kütusekulu vahel daily-na kasutades.
Saatuse tahtel läks aga nii, et kui lõpuks õnnestus juuli algul oma vanast autost lahti saada, oli turg korraliku kerega isenditest tühjaks kuivanud. Käisin huvi pärast ka üht 1.6 70kw isendit vaatamas ja kuna kere poolest oli ülejäänust tüki maad etem, siis ära ta saigi toodud. Ise suurem asi fotograaf pole ja laenan pildid müügikuulutusest.
Eesti ajalooga masin ja läbisõit väidetavalt 150k kandis, mis võib isegi reaalne olla. Täpselt selline, et veermikus on veel originaaljupid, mille lahtikangutamine esimest korda 21a jooksul on üsna huvitav ettevõtmine
Hakkame pihta: Esimese hooga läksin keretöödesse ning lasin karbid ära vahetada. Parempoolse karbi nurgad olid veel enam-vähem, aga vasakul pool nii ees kui taga auk sees ja töömehel oli veidi nikerdamist. Samuti oli roosteuss tagumisse piki sillatalasse jõudnud ja kahju pisut ulatuslikum, kui esialgu välja paistis. Pärast tööd läksid karbid Raptori alla, et vähe tummisem kiht ikka peal püsiks. 500e hiljem on seis juba üsna hea, aga tulevikus tahaks kindlasti ka tagasilla maha võtta ja sealt alt korda teha (ainus märge, mis viimasel TÜV-l ka tuli).
Nipet-näpet sai veel suvel tehtud. Veovõlli sisemine kumm oli ees puruks ja katalüsaator kenasti määrde all aga kuna veovõll tuli maha esimest korda auto ajaloos (loe: selliselt, et välimine ots muutus kasutuskõlbmatuks), siis kummivahetus kujunes oodatust kallimaks. Sama hooga sai esistabikas endale polü puksid, vanad puksid vist samuti veel originaalid. TÜV jaoks kadus tagant ka vihmaveetoru ning mingi ajutine pütt läks asemele. Kõige paremini all ei istu aga ajutine lahendus niikuinii. Tagadiffrisse sai värske õli, kuid õnnetuseks sõi alumine punn difri korpuselt keerme ja seda juba ca 40nm kandis Manualide järgi võiks ta nõks alla 50nm jääda. Tagasi läks õlikork keemilise metalli laadse toote abil (päris see polnud, oli mingi kahekomponentne plastiliin pigem). Seni kenasti kuiv, kuid pikemas perspektiivis plaanis see välja vahetada (kas siis ainult kaas või kogu differ).
Järgmine siht oli võtta ette mootorivahetus ej251 vastu. Leidsin 150e eest sobiva isendi (2001 Legacy OB, 2.5 115kw, manuaal, aeglustiga), mis oli üle katuse käinud ning müügis kui mittetöötav. Kohapeal uurides selgus, et süütelukk laiali ja kütusepaagist pump välja kistud. Omaniku väitel käis enne masin puhtalt aga proovida polnud võimalik. Tagantjärgi mõeldes komistati ilmselt fuel cut off-i peale (peaks aktiveeruma, kui auto läheb kummuli ja vajab füüsiliselt mingi peidetud nupu vajutamist - kas see ka subarul nii on, pole kindel). Mis siis ikka, võrdlemisi väike risk kuna Kuusakoskist saaks enamuse rahast tagasi.
Plaanis oli käepäraste vahenditega Legacy omal jõul käima saada, et pärast mootorivahetust ei selguks kurb tõsiasi et tühi töö tehtud. Ajutine kütusepaak kapoti alla ja juhtmetega käivitus ning tööle ta läks. Julgus olemas, kogusin veel mõned nädalad hoogu et vahetusprotsess ette võtta.
Mõtlesin-kaalusin, kas tõstan ainult mootori või ka käigukasti ümber. Läbisõit tekitas väikse dissonantsi - kas jätta 150k sõitnud kast või tõsta peale 250k sõitnud kast... Kuna Impreza käigukast päris puhtalt siiski ei töötanud ja tagumine ots ka lekkis, sai otsustatud Legacy pealt ka kast ümber visata. Ütleks, et otsus oli õige, kuna Legacy kastist tuli puhas õli välja ja Impreza omast metallipurune. Ainus kaasnev mure oli, et polnud difrite ülekande sobivuses kindel ja kindluse mõttes oli plaan ka tagadiffer korraga ümber visata (mis lahendaks ka varasemalt tekkinud õlipunni mure). Niisiis, paras ettevõtmine.
Legacy kompott tuli maha umbes kahe-poole tunniga, Impreza oma tunnike kiiremini. Vasakpoolne Legacy oma, parem Imprezalt. Taustal paistab ka doonor kenasti.
Olulistest erinevustest jäid silma roolivõimu pumba ja torude erinev ehitus, mis sai lahendatud juba eos sellega, et Impreza mootor tuli maha ilma roolivõimuta ja see jäi kere külge uut mootorit ootama. Lisaks spekuleerin, et Legacy saab kiiruseinfo mujalt, kui käigukastist (ehk ABS anduritelt?), kuna Impreza käimaril on üks andur ja juhtmekimp kasti keskel paremal küljel, mida Legacy kastil küljes ei olnud. Pildilt ka nagu kergelt paistab. Suures tuhinas jäi see töö käigus märkamata ja kui lõppfaasis jäi üks kere pistik tühjaks, siis ei viitsinud too hetk enam andurit ümber visata. Niisiis hetkel masin ilma spidoka näiduta, millest polegi väga suurt draamat, aga odomeetri puudumine on küll suureks pinnuks silmas. Eks peab kunagi käigukasti uuesti alla laskma, et mahuks anduri külge panna.
Kontrolli mõttes eraldasin ka vana mootori ja käigukasti, et visata pilk peale sidurile. Võttis teine liiga ülevalt ja korralik siduri kärsakas oli ka sõites üleval. Kuigi ketas ise tundus kulumise mõistes üsna heas seisus, siis oli näha et sidur oli korralikult kuuma saanud. Eks ikka sihtotstarbelise kasutuse käigus. Samuti tegi survelaager üsna koledat häält. Legacy kontroll andis paremaid tulemusi, ketas paistis ok ja survelaager samuti. Ümber tuli tõsta sidurikahvel, kuna Legacy oli hüdraulilise siduriga ning Impreza trossiga, samuti ka liigend, mille peal kahvel istub. Õnneks kastidel kohe mitu auku olemas, kuhu liigend ümber tõsta, nii et see läks muretult.
Tagadifriga oli see keeruline, et veovõlli sisemised otsad olid erinevad ning difrit ei õnnestunud ümber tõsta. Võimalik erisus ehk sellest, et Impreza R160 on ühe poldiga ja Legacy R160 viie poldiga. Tõde selgus muidugi siis, kui mõlemad difrid olid käes ning jupp aega juba nikerdatud. Kuna plaan oli siiski masin veel samal päeval liikuma saada, siis läks Impreza differ tagasi. Kindluse mõttes mõlemal kaaned maha ja sai ülekanne üle kontrollitud, et ei tuleks sisse erisust Legacy esidifrist ja Impreza tagadifrist. Mõlemad õnneks 3,9. Ei läinud aga õnneks tagakaane vahetus, kuna nende ehitus oli mõnevõrra erinev.
Aju küsimuses olin kahevahel - kas jätta originaal või tõsta ümber ka Legacy oma. Mõningase testimise järel oli selge, et Legacy aju ikkagi liigutab Legacy mootorit oluliselt paremini, niisiis otsustasin selle kasuks. Probleemiks sealjuures on põlev mootorituli lambda anduritest, kuna Impreza käib ühe lambda pealt, aga Legacy kahe pealt. Mõnda aega sõitsin siis vale air-fuel ratio-ga, hetkel läks tagasi Impreza aju et katalüsaator päris otsad ei annaks. Kunagi ikkagi plaanis ette võtta juhtmestiku ja väljalaske ümberehitus, mis toetab Legacy aju. Impreza aju juhtmestikus on vastavad teise o2 anduri klemmid tühjad, kaalun-katsetan kui lihtne või raske on sinna juhtmeid juurde lisada, võib-olla lähen seda teed et võtan doonori pealt aju juhtmestiku pistikud ja sobitan olemasoleva külge. Kogu juhtmestiku ümbertõstmist ilmselt ei viitsiks ette võtta.
Lisaks tõstsin ümber ka vähe sportlikumad istmed. Pildil on kunde oma Legacy pealt, juhipoolne originaal. Materjal tundub midagi alcantara-laadset ning külgtuge pakub ka kenasti. Kartsin, et kunde istme küljes on turvapadja andur ja lahtiühendamise korral jääb märgutuli armatuuri, aga oh imet, seda tuld ei süttinud. Ainus juhe siis seotud istmesoojendusega, mida uutel istmetel küll pole, aga ka vanadel ei toiminud. Nii et no biggie. Turvavöö vastus tuli muidugi ümber tõsta, need omavahel ei sobinud.
Mis vahepeal juhtunud: Praeguseks möödas pea kaks nädalat mootorivahetusest ning vahepeal andis saba sidur. Esimene sümpom oli läbilibisev sidur kohalt minnes, seejärel juba ka ilma siduripedaali puudutamata ja õrnalt 2.-3. käiguga gaasi andes. Kapoti alt paistis ka siduriketta tükke Mis valesti sai, ei tea siiani: väga kõvasti pole kahe nädalaga piitsa saanud, alguses rohkem testimiseks kuidas masin ka liigub nii tavarežiimis kui ka aeglustiga. Tellisin kindluse mõttes kogu komplekti, seekord siis vähe kvaliteetsema Exedy (180e). Hinnavahe muidugi kahe mootori vahel 2x Sidurit eemaldades vaatas vastu selline pilt:
Kõrval siis uus ketas:
Varasemalt jäi tähelepanuta, et trossiga siduril peaks olema ka vedru, mis tõmbab kahvlit tagasi (vanal kastil ei olnud, hiljem manuali lapates jäi silma, et selline asi peaks ka olema), aga see sai lahendatud Tööriistamarketist esimese ettejuhtuva vedruga, mis kätte juhtus. Sobis täitsa hästi, siduripedaal muutus ka konkreetsemaks. Töökulu kokku ca 3h.
Mis edasi: Kuna vana mootoriga sai pisut auto võimekust testida põllurajal, siis sai selgeks, et vedrustus on liiga pehme ja tagumine vasak ratas lööb koopasse. Tahan Legacy pealt võtta kangemad vedrud, et masinat jäigemaks saada ning samuti ka tagastabika. GF4 mudelil kahjuks originaalis taga stabikas puudub, nii et kinnitusi peab pisut nikerdama. Legacy stabikas tundub muidugi pisut lahja, 15mm, aga eks esialgu tuleb sellega leppida. See muidugi eeldab ka õõtsade ümbertõstmist Legacy pealt, et saada kontide kinnituskoht. Pole veel Legacy õõtsa pikkust mõõtnud, aga praegu on õõtsa ristvarras 40cm. Legacy õõts muidugi tummisem ja näeb päriselt õõtsa moodi välja ka, aga kindlasti ka raskem. GC8 ristvardad vist ei sobi(?), kui tahaks originaalilaadset lahendust, kuna nende pikkus peaks olema 41cm.
Pidurid tahan ka ümber tõsta. Ees peaks olema lihtne, piisab sadulast/kettast/klotsidest, aga taga on vaja trummel vahetada ketta vastu ehk minu arusaamise järgi tuleb taga kogu püstak ümber visata. Pidurivoolikud on seejuures vaja taga kindlasti vahetada, võibolla ka käsipiduri tross. ABS anduri toimimist pole veel uurinud, kas ja kuidas nende ehitus erineb, ilmselt võib eeldada et päris üks-ühele ei klapi. Püstaku vahetamisega võib taas aktuaalseks muutuda tagadifri vahetus, kuna Impreza tagumiste veovõllide välimine ots ei pruugi istuda Legacy rummu sisse ning pean ikkagi kasutusele võtma Legacy veovõllid ja seetõttu ka Legacy diffri. Tean, et esisillas oli sellega probleem, kui proovisin korraks Legacy veovõlli praeguse asemele (ennekõike seetõttu, et Legacy oma oli mõni mm jämedam) ning välimine ots oli ABS võru tõttu erinev. Jämedamad võllid on muidugi ahvatlevad, aga ei tea kas on seda ettevõtmist väärt. Võib-olla piirdun ainult tagasillas välimiste võlli otste ümber vahetamisega.
Väljalase tuleb ilmselt pisut vabamaks teha, kuna 1.6 oma on kaunis peenike ning lekib juba üsna mitmest kohast. Eks siis korraga ka teise lambda pesa sisse teha.
Ja muidugi tagasilla alt kere tugevdada kunagi, kui tekib rohkem aega. Kui lõpuks on ka paika loksunud, mis setting tagasilda jääb, tuleb puksiring ümber käia. Esimese hooga võiks ette võtta tagadifri omad.
Mõlgutan ka mõtteid crossbrace/strutbar osas. Eelistatud keskkond on kruus/lumerada, aga ei oska täpset seisukohta võtta, on siis neist kasu või mitte. Kiitke takka või laitke maha.
Selline see paari kuu kokkuvõte sai. Eks hoian tegemistega kursis ning loodan lume saabumiseks enamiku asjadest ära lahendada.