minu OB12 2.5 CVT

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Rein
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 235
Liitunud: E, 15 Okt 2007 20:56:12 +0300
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: minu OB12 2.5 CVT

#76 Postitus Postitas Rein » T, 12 Jaan 2016 00:46:06 +0300

Audi A8 läheb nii öelda kombainiaku ja kestab aasta ja 1 kuu.
Vahtada saab ainult esinduses ja garantii ongi 1 aasta ;)
Mul 97 aasta tsikkel, usas, sel suvel ostsin lolli peaga uue aku, jama oli massi poldis, mis oksudeerunud, nii et ....
Muuseas, Salama ja Pakkasaku jne head soome brändide nimed on Hiina ära müüdud....

merchant
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 111
Liitunud: T, 22 Okt 2013 17:47:59 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#77 Postitus Postitas merchant » T, 12 Jaan 2016 01:29:03 +0300

Mul sama auto 2,5a ja ega suurema külmaga enam väga lõbusalt ei tõmmanud. Järgmist samasugust talve ilmselt üle ei ela. Ja pole selle aja jooksul mingeid problemaatilisi aegu taluma pidanud.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: minu OB12 2.5 CVT

#78 Postitus Postitas Tarmo » T, 12 Jaan 2016 10:42:18 +0300

Lihtsalt teadmiseks - kui õues on -20°C, siis tegelikult akut suurt ei laeta. Nii külm aku ei võta voolu lihtsalt vastu. Ja isegi sõites sellise õuetemperatuuriga ei soojene aku üldse. Aga käivitamisel võetakse ikka voolu. Ja niiviisi pikkamööda see aku tühjaks saabki. Kellel võimalus, tooge aku selliste külmadega 1-2x nädalas tuppa sooja ja kui aku on üles soojenenud (võtab ikka jupp aega) laadige täis.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

555qwerty
Subaruaff
Postitusi: 77
Liitunud: L, 09 Juun 2012 16:55:32 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#79 Postitus Postitas 555qwerty » T, 12 Jaan 2016 11:22:58 +0300

:wink: Helistasin igaks juhuks Mariinesse ja küsisin, et kas pärast aku eemaldust peaks ka mingite asjaoludega arvestama. Öeldi, et no stress, kruvi maha ja vii tuppa. Õhtuks on siis ehk ka üles soojenenud ja siis läheb ööseks laadimisse. Puldi patareidega sama lugu.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: minu OB12 2.5 CVT

#80 Postitus Postitas Tiit » T, 12 Jaan 2016 14:32:06 +0300

Kindlasti ei soovita tühja akuga sõita. See tapab generaatori ära. Meil on üsna suur autopark, ja mitmel nii juhtunud. Kahjuks laadimine ei pruugi midagi aidata enam. Pigem võiks korra kvartalis/poole aasta jooksul panna laadija ennetavalt külge ja täis laadida aku. Kui ükskord on suht külmunud, siis head nahka sellest akust enam ei saa, ainult ohu et võib üldse lõhkeda, kuna külmumisega on ilmselt plaatide vahekaugused paigast.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: minu OB12 2.5 CVT

#81 Postitus Postitas Tarmo » T, 12 Jaan 2016 15:26:52 +0300

Tiit kirjutas:Kui ükskord on suht külmunud, siis head nahka sellest akust enam ei saa, ainult ohu et võib üldse lõhkeda, kuna külmumisega on ilmselt plaatide vahekaugused paigast.
Külmub tavaliselt alalaetud ehk peaaegu tühi aku. Elektrolüüdi (akuhappe) tihedus on tühjal akul väiksem ja see ei ole enam siis külmakindel. Täis aku ei tohiks meil Eestis ikka külmuda. Külmunud aku võib tõesti lõhkeda (jää paisub).
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: minu OB12 2.5 CVT

#82 Postitus Postitas Tiit » T, 12 Jaan 2016 16:25:31 +0300

Tarmo kirjutas:
Tiit kirjutas:Kui ükskord on suht külmunud, siis head nahka sellest akust enam ei saa, ainult ohu et võib üldse lõhkeda, kuna külmumisega on ilmselt plaatide vahekaugused paigast.
Külmub tavaliselt alalaetud ehk peaaegu tühi aku. Elektrolüüdi (akuhappe) tihedus on tühjal akul väiksem ja see ei ole enam siis külmakindel. Täis aku ei tohiks meil Eestis ikka külmuda. Külmunud aku võib tõesti lõhkeda (jää paisub).
Täpsustuseks jah, et mõtlesin seda, et kui aku tühi ja korralik külm olnud, et aku korpus juba paistes olnud, siis enam töölooma sellest akust ei saa.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

renev
Postitusi: 11
Liitunud: R, 13 Nov 2015 15:05:24 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#83 Postitus Postitas renev » K, 13 Jaan 2016 12:29:04 +0300

Mul 2013 originaal aku suri ka siin alla -20 ära.
Paar päeva venis nagu tatt käima vana akuga juba, eelmisel päeval kusjuures laadisingi, et kindlasti käima saada.
Hommikul "plõks-plõks" ja kutu.

Kuna mingi suvaline no-name paistis olevat, võtsin rahuliku südamega uue ja suurema 65Ah ja 600A. Vahetusega kadusid ka kõik veidrad hädad, mis kimbutasid (tumm elektroonika peale käivitust jms)

Eeldasin et jaapanlasel midagi ei juhtu kui aku maha võtta ja nii oligi. Maki kanalid läinud, aga sellest oli savi. BT ühendus telefoniga ja sh kontaktid jäid ilusti alles.

555qwerty
Subaruaff
Postitusi: 77
Liitunud: L, 09 Juun 2012 16:55:32 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#84 Postitus Postitas 555qwerty » K, 13 Jaan 2016 19:15:46 +0300

renev kirjutas:Mul 2013 originaal aku suri ka siin alla -20 ära.
Paar päeva venis nagu tatt käima vana akuga juba, eelmisel päeval kusjuures laadisingi, et kindlasti käima saada.
Hommikul "plõks-plõks" ja kutu.

Kuna mingi suvaline no-name paistis olevat, võtsin rahuliku südamega uue ja suurema 65Ah ja 600A. Vahetusega kadusid ka kõik veidrad hädad, mis kimbutasid (tumm elektroonika peale käivitust jms)

Eeldasin et jaapanlasel midagi ei juhtu kui aku maha võtta ja nii oligi. Maki kanalid läinud, aga sellest oli savi. BT ühendus telefoniga ja sh kontaktid jäid ilusti alles.
Mida sa silmas pead 'tumma elektroonika' all peale kävitust ? Raadio ei kustu võimsama aku korral käivitades enam ära või midagi muud ?

Mul igatahes eile öösel laadis aku täis ära, täna-homme katsun autole peale tagasi kruvida ja vaadata mis nägu teeb. Visuaalselt aku heas korras aga tõesti no-name isend. Kõik kellega olen rääkinud ütlevad muidugi, et aku võiks ikkagi oluliselt kauem vastu pidada, pigem ikkagi lihtsalt polnud suure külmaga juurde piisavalt laadinud ning sedasi see aku tühjaks saigi. Esimene mõte oli muidugi minna kohe poodi uue järgi :)

Rein
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 235
Liitunud: E, 15 Okt 2007 20:56:12 +0300
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: minu OB12 2.5 CVT

#85 Postitus Postitas Rein » K, 13 Jaan 2016 20:06:00 +0300

Mul valgel kustus enne 3 aastat ära, aga akul garantii 2 aastat. Mingi 2,5 aastapelt. Oli küll sügis/ talvel pidevalt järgi laetud, pikad otsad, istmesoojendust praktiliselt ei kautanud, kuna kangast kattega.... Vot ei tea.

renev
Postitusi: 11
Liitunud: R, 13 Nov 2015 15:05:24 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#86 Postitus Postitas renev » N, 14 Jaan 2016 09:22:05 +0300

555qwerty kirjutas: Mida sa silmas pead 'tumma elektroonika' all peale kävitust ? Raadio ei kustu võimsama aku korral käivitades enam ära või midagi muud ?
Paar korda enne seda mittekäivitumist, ei töödanud peale esitulede mitte üks asi (salongivalgus ja instrumendid olid ka ok).

Kliimablokk oli tuim (ei võtnud piltigi ette), vist oli makk ka ja isegi suunatuled ei töödanud. Peale ~minut mootori töötamist hakkasid asjad tööle. Imelik selle asja juures on muidugi see, et auto läks omal jõul käima nendel olukordadel, raskelt, aga siiski.

Kuna õhtul laadisin akut ja hommikuks oli ikka kutu, siis ei hakanud seda musta kasti elustama vaid võtsin kindla peale korraliku.

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#87 Postitus Postitas Skewp » N, 14 Jaan 2016 09:27:46 +0300

renev kirjutas:
555qwerty kirjutas: Mida sa silmas pead 'tumma elektroonika' all peale kävitust ? Raadio ei kustu võimsama aku korral käivitades enam ära või midagi muud ?
Paar korda enne seda mittekäivitumist, ei töödanud peale esitulede mitte üks asi (salongivalgus ja instrumendid olid ka ok).

Kliimablokk oli tuim (ei võtnud piltigi ette), vist oli makk ka ja isegi suunatuled ei töödanud. Peale ~minut mootori töötamist hakkasid asjad tööle. Imelik selle asja juures on muidugi see, et auto läks omal jõul käima nendel olukordadel, raskelt, aga siiski.

Kuna õhtul laadisin akut ja hommikuks oli ikka kutu, siis ei hakanud seda musta kasti elustama vaid võtsin kindla peale korraliku.
Huvitav. Mul on 2008 Legacyl olnud sama teema, et -23C suunatuled + info display ei töötanud, samas käima läks ilusti ja siiani sama aku. Ohutuled töötasid. Sõitsin ca 3km, jätsin korra seisma ja uuesti käima pannes oli OK. Kas asi kindlasti akus või võib olla lihtsalt külmas?

renev
Postitusi: 11
Liitunud: R, 13 Nov 2015 15:05:24 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#88 Postitus Postitas renev » N, 14 Jaan 2016 10:02:27 +0300

Võis ka külm olla muidugi. Ma lihtsalt peale aku vahetust pole seda rohkem kohanud. Eks kui tagasi tuleb siis saab edasi mõelda :P

Rein
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 235
Liitunud: E, 15 Okt 2007 20:56:12 +0300
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: minu OB12 2.5 CVT

#89 Postitus Postitas Rein » N, 14 Jaan 2016 10:45:16 +0300

AGM tehnoloogiaga ei tehta seda mõõtu? Ma olin eestist ära, kui valgel lendas ja lasin esindusest peale viia uue aku. Aega otsida polnud alternatiive.

555qwerty
Subaruaff
Postitusi: 77
Liitunud: L, 09 Juun 2012 16:55:32 +0300

Re: minu OB12 2.5 CVT

#90 Postitus Postitas 555qwerty » N, 14 Jaan 2016 13:31:50 +0300

nii. Aku laetud ja esimene sõit tehtud. Auto pult toimetas kohe peale aku ühendamist edumeelselt. Auto ise käivitus peale 5 päevast seismist päris ... pika käivitumise peale aga siiski esimesel korral. Peaaegu oleks läinud teisele katsele.

Peale unustatud raadiojaamaade tuvastasin, et ainuke automaatne aknakergitaja ise akent üles/alla esimesel sõidul ei teinud (parkimismajast sisse-väljasõidul oli mõnus tuulutus). Eks järgmisel sõidul saan uue katse teha. Nagu varem mainitud - ka minul bluetoothiga oli kõik korras aga raadiod kõik unustatud.

Akust veel niipalju, et Noname asemel avastasin tagasihoidlikud panasonicu kirjad küljepealt. Panasonicu aku võiks ikka päris ok isend olla, ju ikkagi laadimise jõudmise probleem külmaga. Vedeliku tase oli normis, punnis pole. Vanus ka ju noor. Aga ei tea kas peaks ka hakkama tänapäeval pappi radiaatori ette suure külmaga panema ? Avastasin hiljuti, et uuematel bemaritel on seal lausa automaat klapp mis avab ja sulgeb vastavalt vajadusele õhu pealevoolu radiaatorile (grilli vahel on labad). Ju on põhjust :)

Suunatulede jms mitte toimimist ei ole ma oma autol kunagi kohanud, selles mõttes on kõik chill. Ju akus vool niipalju ei ole kõikunud, et jaapani lihtne elektroonika mind veel alt veaks. Pool aastat tagasi lisatud automaat tulede blokk on paaril korral mingeid nalju teinud (Väljalülitatud follow-me on hakanud toimima jms) aga enamasti ka auto startimine teeb vajaliku katkestuse ja siis jälle korras. Aga see on ka selline pool kahtlane lahendus...

Ahja, autol panin paagi ka igaks juhuks silminitäis ja nüüd arvab auto et tervelt 350km võiks sõita saada. Vahva. Ziguliga sai vist vanasti sama palju, ainult paak oli poole väiksem ;)

Vasta