4EAT automaatkasti küsimused
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
4EAT automaatkasti küsimused
Ehk oskab keegi kasti tundja vastata.
Nimelt EJ25D Legacy Outback 4EAT "pommikindel" automaatkast sai äkki otsa. Kord tagurdades ei läinud auto enam kohalt ja siis gaasi andes käis korraga jurakas ning käik läks sisse, näod armatuuril. Auto sõitis peale seda vaikselt veel päeva, kui äkki esimene, tagurpidi ja 4-käik hakkasid metall-metalliga hõõrdumise häält tegema, kuigi käiguvahetus toimis ideaalselt alla-üles ja õli oli kuni lõpuni puhas. Õli tundus siiski kergelt vahutama. 2 ja 3 käik olid vaiksed sõidu ajal. Oskab keegi kommenteerida, mis seal juhtuda võis, puht teadmise huvides?
Sai siis pandud teine sarnane kast alla, küll aasta uuema auto pealt, mille kasti kood ka veidi erines. Nüüd kõik toimib suuremalt jaolt nagu peab, aga keskdiffri asemel toimetav siduripakk elab mingit kahtlast elu ja kipub mitte kogu aeg, aga pikemat aega sõidetud sooja kastiga aeg-ajalt järske pöördeid tehes lukku minema ja autot "rapsima" ajama. Teenindusmanuale vaadates võib seda põhjustada kasti 2 kiirusandurit, temp. andur, mehaaniline rike ja ka õli, mis sai vahetamise ajal muidugi uueks pandud. Ühtegi viga armatuur ei kuva ja mälust veakoode lugedes ei leia sealt midagi. Muidugi saab FWD kaitsme lisamisega auto esiveoliseks teha, mida pole veel proovinud. Samas ei taha hästi uskuda, et tagadiffer korraga ära minestas ja ise aeg-ajalt "lukku läheb". Kuna see siduripakk käigukasti tagaotsas asub, siis peaks saama seda ka eraldi tükina vahetada ilmselt ja võtta varem peal olnud ja muus osas riknenud kasti pealt ümber. Pikk jutt, aga ehk on kellelgi kasulikke õpetussõnu või kogemusi jagada. Kuna all pole täpselt sama koodiga 4EAT automaatkast, siis äkki peaks mootori ajule seda eraldi esinduses ütlema? Kuigi hästi ei usu...Ega auto pole muidugi ka uus, aga korda peaks teise ikka saama...
Nimelt EJ25D Legacy Outback 4EAT "pommikindel" automaatkast sai äkki otsa. Kord tagurdades ei läinud auto enam kohalt ja siis gaasi andes käis korraga jurakas ning käik läks sisse, näod armatuuril. Auto sõitis peale seda vaikselt veel päeva, kui äkki esimene, tagurpidi ja 4-käik hakkasid metall-metalliga hõõrdumise häält tegema, kuigi käiguvahetus toimis ideaalselt alla-üles ja õli oli kuni lõpuni puhas. Õli tundus siiski kergelt vahutama. 2 ja 3 käik olid vaiksed sõidu ajal. Oskab keegi kommenteerida, mis seal juhtuda võis, puht teadmise huvides?
Sai siis pandud teine sarnane kast alla, küll aasta uuema auto pealt, mille kasti kood ka veidi erines. Nüüd kõik toimib suuremalt jaolt nagu peab, aga keskdiffri asemel toimetav siduripakk elab mingit kahtlast elu ja kipub mitte kogu aeg, aga pikemat aega sõidetud sooja kastiga aeg-ajalt järske pöördeid tehes lukku minema ja autot "rapsima" ajama. Teenindusmanuale vaadates võib seda põhjustada kasti 2 kiirusandurit, temp. andur, mehaaniline rike ja ka õli, mis sai vahetamise ajal muidugi uueks pandud. Ühtegi viga armatuur ei kuva ja mälust veakoode lugedes ei leia sealt midagi. Muidugi saab FWD kaitsme lisamisega auto esiveoliseks teha, mida pole veel proovinud. Samas ei taha hästi uskuda, et tagadiffer korraga ära minestas ja ise aeg-ajalt "lukku läheb". Kuna see siduripakk käigukasti tagaotsas asub, siis peaks saama seda ka eraldi tükina vahetada ilmselt ja võtta varem peal olnud ja muus osas riknenud kasti pealt ümber. Pikk jutt, aga ehk on kellelgi kasulikke õpetussõnu või kogemusi jagada. Kuna all pole täpselt sama koodiga 4EAT automaatkast, siis äkki peaks mootori ajule seda eraldi esinduses ütlema? Kuigi hästi ei usu...Ega auto pole muidugi ka uus, aga korda peaks teise ikka saama...
Viimati muutis praudpraud, E, 20 Apr 2015 17:40:49 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Difrite ülekannetes pole erinevusi? See võiks ka midagi sellist tootma hakata.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Ma kahtlustaks ka ehk diffri ülekannete erinevusi, eriti, kuna kastide koodid erinesid.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Ehk...kas keegi oskaks anda nõu, milline 4EAT kast millise tagadiffriga kokku käib ja kas tõesti nendes komplektides on erinevusi? Kui see info oleks olemas, saaks vaadata, kas mul varuks olev ja peale pandud kastiga koos ostetud differ moodustavad paari, ehk kas probleem oleks lihtsalt lahendatav. Suured tänud igatahes ette kaasa mõtlemast!
Viimati muutis praudpraud, E, 20 Apr 2015 17:38:16 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Vanasti oli lihtne - 390 ja 410 olid tagadifrid. Mis sul seal difri peal kirjas on? Ma kontrolliks enne nende pealt siltidelt üle.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Tulin ise ka just mõttele, et kuna mul on sama ehk peale vahetatud kastikoodiga teine auto olemas, siis peaks selle alla ronima ja numbreid tagadiffrilt otsima, kuigi see vist diffri peal kusagil ja veidi halvasti nähtav...ja siis ka oma aasta vanemalt diffrilt...ühesõnaga, lahendus koidab...
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Difri tagaosas - seal kus õliga täitmise korgid on - võiks kleeps olla koos tähistustega. Kui see kulunud (see kilesarnasest hõbepaberist asjandus kolletub kiirelt) siis kusagil küljel on ka metallil valamisejärgselt märk küljes. Guugel aitab täpsemalt vast kui ise hakkama ei saa.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Njah...samas service manuali vaadates pakub 2,5 liitrisele automaatkastiga isendile ainult ühte tüüpi tagadiffrit (nii ´97 kui ´98 aasta legacy outback manual) - TP, ülekandearvuga 4,44 ja koodiga 27011AA410. Teised tüübid T1 ja T2 on teiste mootorite ja kastidega.
Aga eks oma silm on kuningas ja vaatab õhtu poole üle...
Aga eks oma silm on kuningas ja vaatab õhtu poole üle...
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Niisiis, autode all käidud.
Vahetatud 4EAT kastiga masina tagumiselt diffrilt leidsin sellised kirjad: 314, 75, KN31
Teine 4EAT Legacy Outback, sama kastikoodiga, mis probleemsele peale sai, oli jutt tagadiffril: 314, 69, KN71
Ja nüüd peale vahetatud varu automaatkastiga koos sain sellise diffri, mis hetkel seisab jõude: 314, 69, KN61
Paberkleepsudest polnud enam järel miskit, need numbrid mis kirja said on diffrite all metallivalus. KN61 diffrit ringi ajades teeb see ca 4,5 sisendvõlli pöördega ühe rattavõlli pöörde, ehk ülekandearv on 2,5AT AWD mudelile kohaselt 4,444.
Interneti avarustest ei leidnud suurt midagi nende KN-de kohta...
Vahetatud 4EAT kastiga masina tagumiselt diffrilt leidsin sellised kirjad: 314, 75, KN31
Teine 4EAT Legacy Outback, sama kastikoodiga, mis probleemsele peale sai, oli jutt tagadiffril: 314, 69, KN71
Ja nüüd peale vahetatud varu automaatkastiga koos sain sellise diffri, mis hetkel seisab jõude: 314, 69, KN61
Paberkleepsudest polnud enam järel miskit, need numbrid mis kirja said on diffrite all metallivalus. KN61 diffrit ringi ajades teeb see ca 4,5 sisendvõlli pöördega ühe rattavõlli pöörde, ehk ülekandearv on 2,5AT AWD mudelile kohaselt 4,444.
Interneti avarustest ei leidnud suurt midagi nende KN-de kohta...
Viimati muutis praudpraud, E, 20 Apr 2015 17:41:32 +0300, muudetud 1 kord kokku.
- wolf99
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 218
- Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
- Asukoht: Viljandimaa
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Ajame siis asja natuke veel segasemaks. 1997 2,5 Outbackil, millega ise liiklen, on tagadifri ülekandearvuks 3,90 ja tegemist LSD difriga.praudpraud kirjutas:Njah...samas service manuali vaadates pakub 2,5 liitrisele automaatkastiga isendile ainult ühte tüüpi tagadiffrit (nii ´97 kui ´98 aasta legacy outback manual) - TP, ülekandearvuga 4,44 ja koodiga 27011AA410.
Kindla ülekande arvu saad teada, kui võtad difri otsakaane maha ja loed hambad üle. Võib-olla mäletan valesti, aga oli vist isegi kuhugi hammaka siseküljele märgitud vastav arv.
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Alguses peavadki asjad segasemaks minema - loomulik õppimise protsess;)
Muidugi see näide nüüd on veidi kummaline ses mõttes, et sellist tagadiferentsiaali ülekandearvu pakub manual 2,2 manuaalkastiga mootorile ainult. Ega mul vist jää jah muud üle südamerahu saamiseks, kui tagadiferentsiaali kaan maha kiskuda ja hambaid lugeda.
Aga ma nüüd küsiks 3,9 ülekandearvuga mehelt vastu, et kui sul on ka automaatkast peal, mis selle kood on? Ka see annaks huvitava info juurde. Kui see peaks minu rikki läinud kastiga ühtima...
Muidugi see näide nüüd on veidi kummaline ses mõttes, et sellist tagadiferentsiaali ülekandearvu pakub manual 2,2 manuaalkastiga mootorile ainult. Ega mul vist jää jah muud üle südamerahu saamiseks, kui tagadiferentsiaali kaan maha kiskuda ja hambaid lugeda.
Aga ma nüüd küsiks 3,9 ülekandearvuga mehelt vastu, et kui sul on ka automaatkast peal, mis selle kood on? Ka see annaks huvitava info juurde. Kui see peaks minu rikki läinud kastiga ühtima...
- wolf99
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 218
- Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
- Asukoht: Viljandimaa
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Vaatasin enda oma ja käigukasti kood on TZ102Z3CBA-DK. Lisaks on kõrval mingi teine kleeps ka numbriga 325186
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: T, 02 Nov 2010 14:45:10 +0300
Re: 4EAT automaatkasti küsimused
Tänud wolf99! Tegu siis sama koodiga kastiga, mis mul peale sai vahetatud. Ega nüüd ei aita muu, kui diffril kaan maha...
Tasub loota, et samade kasti koodide puhul pole mingeid teisi esi-taga diffrite kombinatsioone...
Tasub loota, et samade kasti koodide puhul pole mingeid teisi esi-taga diffrite kombinatsioone...