1. leht 1-st
Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: T, 27 Dets 2016 23:18:29 +0300
Postitas djxpsubaru
On kellelgi kogemusi mootorivahetuse legaliseerimisega? Plaan panna oma 1,6l 66kw asemel 2,0l 85kw. Kas mootorivahetust tohib ise teha? Ja kuidas nad seda pärast kontrollivad?
MNT vastas nii:
"Ümberehituse korras on lubatud paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtut."
Tundub, et saab, aga kus on konks?
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 01:33:54 +0300
Postitas vaska
djxpsubaru kirjutas:On kellelgi kogemusi mootorivahetuse legaliseerimisega? Plaan panna oma 1,6l 66kw asemel 2,0l 85kw. Kas mootorivahetust tohib ise teha? Ja kuidas nad seda pärast kontrollivad?
MNT vastas nii:
"Ümberehituse korras on lubatud paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtut."
Tundub, et saab, aga kus on konks?
Seal seaduses on veel lisaks kirjas, et peale võib panna kõiki mootoreid, mida tootja antud mudelile peale istutanud on. Too sinu jutt on mõne teise mudeli/tootja mootori kohta tõenäoliselt. Sinule antud vastus on selline kena bürokraadi jutt, mis peaks lihtsameelse loobuma panema.
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 02:26:54 +0300
Postitas djxpsubaru
vaska kirjutas:bürokraadi jutt, mis peaks lihtsameelse loobuma panema.
No, siis tundub, et 2,0l 85kw pole mingi mure mu 97a classicule külge kruvida. Ja, kui panen uuema 92kw hakkaksid nad ilmselt nina krimpsutama?
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 03:05:33 +0300
Postitas Tubaru
Vaevalt nad sul vahet teevad, kas sul on seal nüüd 92 või 85kw. Väliselt peaaegu, et identsed mootorid. EJ20 on mõlemal suurelt peal.
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 03:10:59 +0300
Postitas djxpsubaru
Aga kaal ja co? Kas pealepandud mootori kohta mingeid pabereid ka tahavad?
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 04:16:22 +0300
Postitas Tubaru
Korralik katalüsaator vahel, siis co on korras, kaaluma ei hakka sul keegi seda mootorit. Ja mis paberi sa "romulast" saad?
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 23:04:44 +0300
Postitas djxpsubaru
Saatsin neile täna taotluse digitaalselt allkirjastatuna e-posti aadressile
info@mnt.ee. Eks vaatab mis edasi saab.
Lähtusin
sellest ja , siis proua jutust telefonis 6201200.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 23:18:19 +0300
Postitas Duster
Sul on endal lihtsam, kui paned 85kw variandi, juhtmestik kattub ehk veidi rohkem. Tõsi küll, ma ei viitsi linke lugeda, kuid kui mina sellist asja plaaniks siis mõtteid 2:
All or nothing ehk siis kohe 2,5l mootor, muidu on vaev mõtetu.
Kui jätaks 2l vabalthingava, siis ei hakkaks mingi legaliseerimise peale mõtlemagi, co pärast ma ei põeks.
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: K, 28 Dets 2016 23:30:11 +0300
Postitas djxpsubaru
Hetkel ei ole võimsus sihtmärgiks. 2,5 oleks hea küll, aga ma nii rahulik inimene, et las see 2,5 jääb. Hetkel tahakski saada vanemat 2,0l millel on veel OBDI nagu minu masinalgi. Muidu põletan teise veel maha ka. Ja eriti hea oleks, kui oleks teise masina peal veel, et saaks juhtmetel järge ajada.
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: R, 06 Jaan 2017 22:51:48 +0300
Postitas djxpsubaru
Lõpuks vastati
Tere
Sõiduki valmistaja poolt samale keretüübile ettenähtud mootori vahetus registreeritakse liiklusregistri büroodes elavas järjekorras registreerimiseelse ülevaatuse käigus.
Juhul kui sõiduk omab kehtivat tehnoülevaatust tuleb lisaks esitada ka tehnoülevaatuspunktis teostatud heitmete kontrolli väljatrükk.
Palun esitage vahetatud mootoriga sõiduk ülevaatuseks meie teenindusbüroosse.
Lugupidamisega
Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: L, 07 Jaan 2017 12:38:31 +0300
Postitas vaska
Mis sa enam siis ootad?
Re: Mootorivahetuse legaliseerimine
Postitatud: P, 13 Jaan 2019 20:20:04 +0300
Postitas cobravello
Kaevasin vana teema välja
Kui on paberite järgi 2.0 85kw mootor, on aastaid tagasi vahele pandud 2.2, ja jätkuvalt eelmised omanikud edukalt ülevaatuseid läbinud, siis ma sellest järeldan, et 2.0 ja 2.2 on liiga sarnased, et vahest aru saadaks. Aga kui nüüd sellele 2.2-le turbo pähe istutada, ja antud mudelit on tehasest välja antud 2.0 turbona, siis kas on võimalik ja mitte ülemäära keeruline registreerida ka ümberehitust turboks? Sellega on kellelgi kogemusi? Või ei olegi mõtet registreerida sest ülevaatuse onud pole piisavalt nutikad, et aru saada, et passis kirjas olevast 85st kw-st on aastatega järele jäänud 160?
Disclaimer: ega mul endal polegi üldse autot, asking for a friend
Tänan kogemuste jagamise eest!