Mootorivahetuse legaliseerimine

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Mootorivahetuse legaliseerimine

#1 Postitus Postitas djxpsubaru » T, 27 Dets 2016 23:18:29 +0300

On kellelgi kogemusi mootorivahetuse legaliseerimisega? Plaan panna oma 1,6l 66kw asemel 2,0l 85kw. Kas mootorivahetust tohib ise teha? Ja kuidas nad seda pärast kontrollivad?

MNT vastas nii:
"Ümberehituse korras on lubatud paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtut."

Tundub, et saab, aga kus on konks?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#2 Postitus Postitas vaska » K, 28 Dets 2016 01:33:54 +0300

djxpsubaru kirjutas:On kellelgi kogemusi mootorivahetuse legaliseerimisega? Plaan panna oma 1,6l 66kw asemel 2,0l 85kw. Kas mootorivahetust tohib ise teha? Ja kuidas nad seda pärast kontrollivad?

MNT vastas nii:
"Ümberehituse korras on lubatud paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtut."

Tundub, et saab, aga kus on konks?
Seal seaduses on veel lisaks kirjas, et peale võib panna kõiki mootoreid, mida tootja antud mudelile peale istutanud on. Too sinu jutt on mõne teise mudeli/tootja mootori kohta tõenäoliselt. Sinule antud vastus on selline kena bürokraadi jutt, mis peaks lihtsameelse loobuma panema.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#3 Postitus Postitas djxpsubaru » K, 28 Dets 2016 02:26:54 +0300

vaska kirjutas:bürokraadi jutt, mis peaks lihtsameelse loobuma panema.
:)

No, siis tundub, et 2,0l 85kw pole mingi mure mu 97a classicule külge kruvida. Ja, kui panen uuema 92kw hakkaksid nad ilmselt nina krimpsutama?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#4 Postitus Postitas Tubaru » K, 28 Dets 2016 03:05:33 +0300

Vaevalt nad sul vahet teevad, kas sul on seal nüüd 92 või 85kw. Väliselt peaaegu, et identsed mootorid. EJ20 on mõlemal suurelt peal.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#5 Postitus Postitas djxpsubaru » K, 28 Dets 2016 03:10:59 +0300

Aga kaal ja co? Kas pealepandud mootori kohta mingeid pabereid ka tahavad?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#6 Postitus Postitas Tubaru » K, 28 Dets 2016 04:16:22 +0300

Korralik katalüsaator vahel, siis co on korras, kaaluma ei hakka sul keegi seda mootorit. Ja mis paberi sa "romulast" saad?
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#7 Postitus Postitas djxpsubaru » K, 28 Dets 2016 23:04:44 +0300

Saatsin neile täna taotluse digitaalselt allkirjastatuna e-posti aadressile info@mnt.ee. Eks vaatab mis edasi saab.



Lähtusin sellest ja , siis proua jutust telefonis 6201200.

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#8 Postitus Postitas Duster » K, 28 Dets 2016 23:18:19 +0300

Sul on endal lihtsam, kui paned 85kw variandi, juhtmestik kattub ehk veidi rohkem. Tõsi küll, ma ei viitsi linke lugeda, kuid kui mina sellist asja plaaniks siis mõtteid 2:
All or nothing ehk siis kohe 2,5l mootor, muidu on vaev mõtetu.
Kui jätaks 2l vabalthingava, siis ei hakkaks mingi legaliseerimise peale mõtlemagi, co pärast ma ei põeks.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#9 Postitus Postitas djxpsubaru » K, 28 Dets 2016 23:30:11 +0300

Hetkel ei ole võimsus sihtmärgiks. 2,5 oleks hea küll, aga ma nii rahulik inimene, et las see 2,5 jääb. Hetkel tahakski saada vanemat 2,0l millel on veel OBDI nagu minu masinalgi. Muidu põletan teise veel maha ka. Ja eriti hea oleks, kui oleks teise masina peal veel, et saaks juhtmetel järge ajada.

Kasutaja avatar
djxpsubaru
Guru
Postitusi: 974
Liitunud: K, 27 Veebr 2008 19:21:58 +0300
Asukoht: Kose

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#10 Postitus Postitas djxpsubaru » R, 06 Jaan 2017 22:51:48 +0300

Lõpuks vastati :)

Tere

Sõiduki valmistaja poolt samale keretüübile ettenähtud mootori vahetus registreeritakse liiklusregistri büroodes elavas järjekorras registreerimiseelse ülevaatuse käigus.
Juhul kui sõiduk omab kehtivat tehnoülevaatust tuleb lisaks esitada ka tehnoülevaatuspunktis teostatud heitmete kontrolli väljatrükk.

Palun esitage vahetatud mootoriga sõiduk ülevaatuseks meie teenindusbüroosse.



Lugupidamisega

Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#11 Postitus Postitas vaska » L, 07 Jaan 2017 12:38:31 +0300

Mis sa enam siis ootad? 8)
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

cobravello
Postitusi: 21
Liitunud: T, 22 Okt 2013 11:25:56 +0300

Re: Mootorivahetuse legaliseerimine

#12 Postitus Postitas cobravello » P, 13 Jaan 2019 20:20:04 +0300

Kaevasin vana teema välja :)

Kui on paberite järgi 2.0 85kw mootor, on aastaid tagasi vahele pandud 2.2, ja jätkuvalt eelmised omanikud edukalt ülevaatuseid läbinud, siis ma sellest järeldan, et 2.0 ja 2.2 on liiga sarnased, et vahest aru saadaks. Aga kui nüüd sellele 2.2-le turbo pähe istutada, ja antud mudelit on tehasest välja antud 2.0 turbona, siis kas on võimalik ja mitte ülemäära keeruline registreerida ka ümberehitust turboks? Sellega on kellelgi kogemusi? Või ei olegi mõtet registreerida sest ülevaatuse onud pole piisavalt nutikad, et aru saada, et passis kirjas olevast 85st kw-st on aastatega järele jäänud 160?
Disclaimer: ega mul endal polegi üldse autot, asking for a friend :roll:

Tänan kogemuste jagamise eest!

Vasta