On see normaalne, et 2018a diisel Forester praeguse ilmaga (+4...+5C) külma mootori/kastiga nii jõuetu on?
CVT hoiab linnas mõõdukalt kiirendades pöördeid 2500-3000 peal aga tagumik ütleb, et sooja mootoriga on 2000 pöördega minek oluliselt parem.
Pärast 5 min sõitu normaalne olukord taastub, st pöörded madalamad ja kiirendus parem.
Sellest ma saan aru, et külmaga hoiab kast mootori pöördeid kõrgemal aga et sellega kaasneks ka selline võimsuse-kiirenduse kadu, see ei tundu minu jaoks nagu normaalne/loogiline.
diisel Forester külmaga jõuetu
Re: diisel Forester külmaga jõuetu
Kahju, et see foorum tänapäeval nii väljasurnud on aga kirjutan ikkagi oma saagast edasi.
Helistasin Autospiritisse, sealt öeldi, et selline käitumine on täiesti normaalne.
Kaevasin väljamaa foorumites. Sealt tuleb välja muster, et osad kurdavad sama muret (kuna enamik foorumeid on US, siis peamiselt 2.5L bensukas + CVT) ja vähemalt sama palju on neid, kellel sellist probleemi ei esine. Natuke tundub, et probleem vaevab pigem värskemaid mudeleid (17-18a) aga pole piisavalt andmeid et seda kindlalt väita.
Leidsin, et Androidi äpp nimega ActiveOBD oskab näidata odava OBD readeriga CVT temperatuuri. Olen seda viimastel nädalatel palju kasutanud ja tulemused on sellised:
- kui CVT temp on alla 10C, siis on torque converter lock up konstantselt 0% ja auto kiirendab "vanaema"-mode'is.
- kohe kui CVT temp jõuab 10C-ni, siis hakkab CVT normaalselt käituma, st turbiin hakkab lukustuma nagu peab ja auto kiirendab tavapäraselt.
Selline käitumine viitab otseselt sellele, et tegu on tarkvaralise featuuriga aga ikkagi piinab mind küss, et miks foorumites siis osadel on see häda ja teistel jällegi mitte.
Kas keegi foorumlastest viitsiks oma SJ Foresteriga (ei pea olema diisel) ActiveOBD-ga katsetada ja oma tulemused siia postitada?
Mida võiks veel katsetada? Praeguse -5C ilmaga võtab selle 10C saavutamine ca 7 minutit aega ja sel ajal on auto sõiduomadused ikka tõsiselt kompromiteeritud. Pool aega aastast sellist jama kannatada küll ei viitsi...
Helistasin Autospiritisse, sealt öeldi, et selline käitumine on täiesti normaalne.
Kaevasin väljamaa foorumites. Sealt tuleb välja muster, et osad kurdavad sama muret (kuna enamik foorumeid on US, siis peamiselt 2.5L bensukas + CVT) ja vähemalt sama palju on neid, kellel sellist probleemi ei esine. Natuke tundub, et probleem vaevab pigem värskemaid mudeleid (17-18a) aga pole piisavalt andmeid et seda kindlalt väita.
Leidsin, et Androidi äpp nimega ActiveOBD oskab näidata odava OBD readeriga CVT temperatuuri. Olen seda viimastel nädalatel palju kasutanud ja tulemused on sellised:
- kui CVT temp on alla 10C, siis on torque converter lock up konstantselt 0% ja auto kiirendab "vanaema"-mode'is.
- kohe kui CVT temp jõuab 10C-ni, siis hakkab CVT normaalselt käituma, st turbiin hakkab lukustuma nagu peab ja auto kiirendab tavapäraselt.
Selline käitumine viitab otseselt sellele, et tegu on tarkvaralise featuuriga aga ikkagi piinab mind küss, et miks foorumites siis osadel on see häda ja teistel jällegi mitte.
Kas keegi foorumlastest viitsiks oma SJ Foresteriga (ei pea olema diisel) ActiveOBD-ga katsetada ja oma tulemused siia postitada?
Mida võiks veel katsetada? Praeguse -5C ilmaga võtab selle 10C saavutamine ca 7 minutit aega ja sel ajal on auto sõiduomadused ikka tõsiselt kompromiteeritud. Pool aega aastast sellist jama kannatada küll ei viitsi...
-
- Postitusi: 4
- Liitunud: P, 23 Mai 2021 07:17:29 +0300
Re: diisel Forester külmaga jõuetu
Võin kinnitada, et mul käitub Outback EE20 mootoriga samamoodi. Asi on ikkagi käigukastis kinni. Enne +10 õlitemperatuuri saavutamist hoiab mootori pöörded kõrgel. Olen ka mõelnud, kuidas sellisest käitumisest vabaneda.