Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Tervitus.
Oman 2004 Outback 2,5i manuaali.
Mingist hetkest hakkasin kuulma hääli nagu käiksid pidurid kuskile vastu. Tume metall vastu metalli hõõrumine mis algas alates 10km/h salongi
kuuldavaks ja kasvas tugevaks vihinaks maantekiirusel mis oli ka selgelt kuulda keerates põhja auto originaalstereo.
Väga raske lokeerida ise sõites.. roolis olles tundus et kuskil parem pidur jamab, kõrvalistuja väitis, et vasak pidur otsas. Seda väitsid esijalgsel
proovisõidul(kuulamisel) remonditöökodade meistrid.
Mul siis selge pilt, kuna rahakott puuga seljas pole otsustasin esijalgu oma jõududega hakkama saada. Tõstsin auto pakkudele et saaks rattaid ringi
ajada(50/50 vedu+ LSD) võtsin kõik pidurid lahti , klotse nagu jagus, silindrid ka täitsa liikusid. ja panin kokku tagasi ja abi ei mingit. Ikka sama
hääl.
Lahendus tuli siis garaažis, kus sai auto lae alla tõsta ja sisse istus vend, kes andis samal ajal kõvasti "lapatsit". Kõik 4 ratast õhus pöörlemas
suhteliselt hea olukorda selgust tuua. Imestuseks osutuski müraallikaks keskel põhjas torpeedotunnelis istuv vahepuki laager.
Ohh mul õnnelik nägu peas - "See ju kõigest mingi pisike laager!"
Selle peale töökojas millegipärast keegi mu rõõmu ei jaganud ja sain ka teada. Subaru ei müü eraldi ei laagrit ega pukki. Kuskil keegi pidi remontima
aga täpselt ei tea.
Helistasin siis esindustele et saada teada nende arvamust asjast.
Mariine: 12tuhat!. Ainult kardaaniga. Esijalgne kommentaar.. laagrit eraldi vahetada ei saa see on pressitud peale. Peale väidet et: Ikka saab! ,vastus:
"Saab jah aga tehase poolt eraldi ei müüda." Ok, fair enough. Tänud
Autospirit: Ainult kardaani pakuvad: täpset hinda ei saadud öelda, sest mul hetkel kerenumber ei olnud peas. Hinnavahemik 10-14tuhat.
Selle peale ei osanud muud mõelda kui et "Tule taevas appi..!"
Ok, peale lühikest arupidamist plaan selline, leian koha, võtan sõbraga kardaani alt ära ja laagri maha, mõõdame ära ja otsime midagi asemele.
Muuseas kardaani saab alt ära ilma summutit puutumata. Tagumise difri juurest poldid lahti(igaks juhuks märkisin ära sama asendi kardaani<->tagumine
differ suhtes) ja siis lahti vahepuki kronsteini poldid. Ja ettevaatlikult summuti pealt saab kardaani tahapoole suunas alt välja tõmmata.
Kardaani lahtivõtmine. Alguses kummikaitsmed maha ja siis tasub tähele panna, et iga asja taga mis kuskil kinni on takistab see nö tift/seib(vab. ei
valda tehnilisi termineid) Ettevaatlikult lahti ja laager maha.
Laagrit uurides oli näha, et näpu jõuga teda vaevalt suutsin ringi ajada ja mõõtes tuli ilmsiks et sisemine diameeter 30mm. Kui selgus, et ka vahepukk
oli väga vedel ja narmendas/pragunes ei omanud välimine laagrimõõt enam tähtsust. Sest oli vaja ka uut pukki.
Peale otsinguid leidsime 30mm sisemõõduga kardaanilaagri olema Opel Omega 2000a 2,5TD-l. Ka vahepukk paistis mahtuvat tunnelisse.ca 11,5cm oli suurus.
Siinkohal tahaks avaldada suured tänud Forss OÜ Reti tee müügiosakonnale, kes viitsis joosta riiulite vahel ja mõõta minu telefonis esitatud küsimuste
peale erinevaid parameetreid laagritel ja pukkidel.
Hinnaks küsiti mu käest küll teatava soodukaga aga siiski 216EEK !!! See siis kokku nii laagri ja puki eest.
Ilma soodukata hind peaks jääma umbes 300EEK kanti.
Uus versus vana laager
Juba eelnevalt "töös olnud" laagri stopper/fiksaator mida tuli hiljem lühemaks teha
Uus ja vana pukk.
Kokkupanekust paar pilti
Nii edasi tuli kohandada Opeli pukk Subaru kronsteini ja tunneliga.
Sai võetud juhuslik raudlatt(piltidel punane), keerata see Opeli puki külge. Seejärel lõikasime originaalpukilt ära otsad mis kinnitusid autokere külge ja keevitasime need kokku punase raudlatiga. Õiged vahemikud sai paika pandud kui kardaan/pukk all ja reaalset olukorda vaadates. Seejärel paar keevituspunkti et fikseerida subaru pukiotsad punasele raudlatile.
Viimasel pildil silma paistev kruvipingutusega klamber, mis hoiab kinni tihendit sa paigaldatud sellepärast, et orignaal purunes ja muud polnud võtta
Testides nii lae all sõites ja kardaani silmitsedes altpoolt kui ka kaugelt enam kui legaalsetel kiirustel maantel ei mingit vibratsiooni ega müra. Nagu uue autoga sõidaks.
Avaldasin teema lootes, et see aitab ka teisi subariste kes seisavad sama probleemi ees ja kel pole välja käia 12tuhat ühe laagri eest.
Samuti vabandan õigekirja puudulikuse pärast!
Tagasiside ja küsimused oodatud.
Oman 2004 Outback 2,5i manuaali.
Mingist hetkest hakkasin kuulma hääli nagu käiksid pidurid kuskile vastu. Tume metall vastu metalli hõõrumine mis algas alates 10km/h salongi
kuuldavaks ja kasvas tugevaks vihinaks maantekiirusel mis oli ka selgelt kuulda keerates põhja auto originaalstereo.
Väga raske lokeerida ise sõites.. roolis olles tundus et kuskil parem pidur jamab, kõrvalistuja väitis, et vasak pidur otsas. Seda väitsid esijalgsel
proovisõidul(kuulamisel) remonditöökodade meistrid.
Mul siis selge pilt, kuna rahakott puuga seljas pole otsustasin esijalgu oma jõududega hakkama saada. Tõstsin auto pakkudele et saaks rattaid ringi
ajada(50/50 vedu+ LSD) võtsin kõik pidurid lahti , klotse nagu jagus, silindrid ka täitsa liikusid. ja panin kokku tagasi ja abi ei mingit. Ikka sama
hääl.
Lahendus tuli siis garaažis, kus sai auto lae alla tõsta ja sisse istus vend, kes andis samal ajal kõvasti "lapatsit". Kõik 4 ratast õhus pöörlemas
suhteliselt hea olukorda selgust tuua. Imestuseks osutuski müraallikaks keskel põhjas torpeedotunnelis istuv vahepuki laager.
Ohh mul õnnelik nägu peas - "See ju kõigest mingi pisike laager!"
Selle peale töökojas millegipärast keegi mu rõõmu ei jaganud ja sain ka teada. Subaru ei müü eraldi ei laagrit ega pukki. Kuskil keegi pidi remontima
aga täpselt ei tea.
Helistasin siis esindustele et saada teada nende arvamust asjast.
Mariine: 12tuhat!. Ainult kardaaniga. Esijalgne kommentaar.. laagrit eraldi vahetada ei saa see on pressitud peale. Peale väidet et: Ikka saab! ,vastus:
"Saab jah aga tehase poolt eraldi ei müüda." Ok, fair enough. Tänud
Autospirit: Ainult kardaani pakuvad: täpset hinda ei saadud öelda, sest mul hetkel kerenumber ei olnud peas. Hinnavahemik 10-14tuhat.
Selle peale ei osanud muud mõelda kui et "Tule taevas appi..!"
Ok, peale lühikest arupidamist plaan selline, leian koha, võtan sõbraga kardaani alt ära ja laagri maha, mõõdame ära ja otsime midagi asemele.
Muuseas kardaani saab alt ära ilma summutit puutumata. Tagumise difri juurest poldid lahti(igaks juhuks märkisin ära sama asendi kardaani<->tagumine
differ suhtes) ja siis lahti vahepuki kronsteini poldid. Ja ettevaatlikult summuti pealt saab kardaani tahapoole suunas alt välja tõmmata.
Kardaani lahtivõtmine. Alguses kummikaitsmed maha ja siis tasub tähele panna, et iga asja taga mis kuskil kinni on takistab see nö tift/seib(vab. ei
valda tehnilisi termineid) Ettevaatlikult lahti ja laager maha.
Laagrit uurides oli näha, et näpu jõuga teda vaevalt suutsin ringi ajada ja mõõtes tuli ilmsiks et sisemine diameeter 30mm. Kui selgus, et ka vahepukk
oli väga vedel ja narmendas/pragunes ei omanud välimine laagrimõõt enam tähtsust. Sest oli vaja ka uut pukki.
Peale otsinguid leidsime 30mm sisemõõduga kardaanilaagri olema Opel Omega 2000a 2,5TD-l. Ka vahepukk paistis mahtuvat tunnelisse.ca 11,5cm oli suurus.
Siinkohal tahaks avaldada suured tänud Forss OÜ Reti tee müügiosakonnale, kes viitsis joosta riiulite vahel ja mõõta minu telefonis esitatud küsimuste
peale erinevaid parameetreid laagritel ja pukkidel.
Hinnaks küsiti mu käest küll teatava soodukaga aga siiski 216EEK !!! See siis kokku nii laagri ja puki eest.
Ilma soodukata hind peaks jääma umbes 300EEK kanti.
Uus versus vana laager
Juba eelnevalt "töös olnud" laagri stopper/fiksaator mida tuli hiljem lühemaks teha
Uus ja vana pukk.
Kokkupanekust paar pilti
Nii edasi tuli kohandada Opeli pukk Subaru kronsteini ja tunneliga.
Sai võetud juhuslik raudlatt(piltidel punane), keerata see Opeli puki külge. Seejärel lõikasime originaalpukilt ära otsad mis kinnitusid autokere külge ja keevitasime need kokku punase raudlatiga. Õiged vahemikud sai paika pandud kui kardaan/pukk all ja reaalset olukorda vaadates. Seejärel paar keevituspunkti et fikseerida subaru pukiotsad punasele raudlatile.
Viimasel pildil silma paistev kruvipingutusega klamber, mis hoiab kinni tihendit sa paigaldatud sellepärast, et orignaal purunes ja muud polnud võtta
Testides nii lae all sõites ja kardaani silmitsedes altpoolt kui ka kaugelt enam kui legaalsetel kiirustel maantel ei mingit vibratsiooni ega müra. Nagu uue autoga sõidaks.
Avaldasin teema lootes, et see aitab ka teisi subariste kes seisavad sama probleemi ees ja kel pole välja käia 12tuhat ühe laagri eest.
Samuti vabandan õigekirja puudulikuse pärast!
Tagasiside ja küsimused oodatud.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Nimetatud kardaani teema on tüüpviga - seda on tunnistatud ka esinduste poolt. Garantiikorras on enamustel see ka vahetatud juba, teise käe autodel tuleb ise asju mõistatada. Anna teada, kuidas vahetus püsib, 5+ pealehakkamise eest!
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Uurisin ka just seda teemat aga auto müügiga seoses jäi pooleli. Paar kontakti, ehk kuluvad ära. Ma ise töö tellimiseni ei jõudnud, nii et omalt poolt mingit kindlat soovitust ei anna.
Üks variant on Soo tn diagnostika, nemad olid tööga kursis ja varem teinud - http://www.auto-diagnostika.ee. Neid on diagnostika ja üldremondi osas kiidetud, nii et võib vast usaldusväärseks lugeda.
Teine variant, mis ette sattus, oli lätlaste SIA Auto Kardans (netist leiab kontaktid). Muidu jutu järgi tundusid pädevad vennad olevat aga oma garaaži neil Eestis pole, ehk tuleb kuskil lasta alt ära võtta, nad viivad Lätti ja toovad paari päeva pärast korda tehtud kardaani tagasi.
Edit:
Soo tn-l arvestati tasakaalustamise vajadusega.
Leidsin lätlaste kontaktid ka:
Anton Pani
+372 5128965
SIA Auto Kardans
www.autokardans.eu
Üks variant on Soo tn diagnostika, nemad olid tööga kursis ja varem teinud - http://www.auto-diagnostika.ee. Neid on diagnostika ja üldremondi osas kiidetud, nii et võib vast usaldusväärseks lugeda.
Teine variant, mis ette sattus, oli lätlaste SIA Auto Kardans (netist leiab kontaktid). Muidu jutu järgi tundusid pädevad vennad olevat aga oma garaaži neil Eestis pole, ehk tuleb kuskil lasta alt ära võtta, nad viivad Lätti ja toovad paari päeva pärast korda tehtud kardaani tagasi.
Edit:
Soo tn-l arvestati tasakaalustamise vajadusega.
Leidsin lätlaste kontaktid ka:
Anton Pani
+372 5128965
SIA Auto Kardans
www.autokardans.eu
Viimati muutis margus, L, 12 Juun 2010 22:14:25 +0300, muudetud 1 kord kokku.
-
- Subaruaff
- Postitusi: 52
- Liitunud: N, 07 Veebr 2008 20:55:29 +0300
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Lätlastel on esindaja Eestis olemas... aga need vennad räägivad, et peale laagri vahetust on vaja kardaani kindlasti tasakaalustada....
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Ka minuteada laagri vahetus ei ole probleem, probleem on aga tasakaalustamine.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
peale laagri vahetust küll mingit tasakaalustamist pole vaja, teatud autodel peale kardaaniristi vahetust võib tasakaalustamise järgi vajadus olla.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Laagri vahetus maksab 2673.00
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
www.autokardans.eu
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
www.autokardans.eu
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Tallinnas või kuskil kaugemal?quince kirjutas:Laagri vahetus maksab 2673.00
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
http://www.autokardans.eu
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
quince kirjutas:Laagri vahetus maksab 2673.00
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
http://www.autokardans.eu
selle puhul tahaks küsida ega pole infot kas selle 2673EEK jäetakse sama pukk või pannakse uus. Kui uus siis missugune?
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
http://autokardans.lv/?page_id=599&lang=etvaska kirjutas:Tallinnas või kuskil kaugemal?quince kirjutas:Laagri vahetus maksab 2673.00
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
http://www.autokardans.eu
Töökoda asub Lätis. Kolme päeva jooksul saab remontida.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Paneme uus ja samasugune. Pakkume varuosi mis peab olema originaalis.Villy kirjutas:quince kirjutas:Laagri vahetus maksab 2673.00
Garantii 1 aasta.
SIA Auto Kardans
+372 5128965
autokardans@hot.ee
http://www.autokardans.eu
selle puhul tahaks küsida ega pole infot kas selle 2673EEK jäetakse sama pukk või pannakse uus. Kui uus siis missugune?
Meil on kümme aastane töökogemus ja me oskame remontida kõik olemasolevad kardaanid.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
väike up teemale. Siiamaani igapäevaselt sõidetud ja mingeid probleeme ei tähelda.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Käisin talve alguses sarnase murega Autospiritis ja nüüd on nad seal niipalju targemaks saanud, et otsiti kaubandusvõrgust vajalik laager ning vahetati see ära, ei läinudki uut kardaani vaja
Arve läks kokku 3000.
Arve läks kokku 3000.
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vahetus
Mariine Autos maksab see töö koos varuosaga 125 euri...
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: P, 29 Aug 2010 21:51:43 +0300
Re: Legacy/Outback 2004-2009 kardaani vahepuki ja laagri vah
Mul on ka sama jama ees ootamas aga mul on 2001 aasta 3.0 outback. Kas on tõenäoline, et sellele sobivad ka Omega pukk ja laagrid või ma pean hakkama mõõtma ja mässama? Või äkki on keegi ka 2001 aasta Outback'il selle töö ette võtnud ja oskab veits suunata (õigete varuosade poole)?
Edit: Mariine Auto igaljuhul rääkis, et eraldi ei ole ja kardaan on üle 1000€ (ajuvaba ju)
Edit: Mariine Auto igaljuhul rääkis, et eraldi ei ole ja kardaan on üle 1000€ (ajuvaba ju)