Legacy mootor klõbiseb
Legacy mootor klõbiseb
Küsiks teadjamatelt nõu. Paar nädalat tagasi sai omale soetatud automaatkastiga 2002 aasta Legacy Outback (2,5). Muidu kena ja mugav sõiduriist, hetkel igati rahul. Aga üks asi teeb pisut muret - pärast pikemat seismist (näiteks hommikul) kipub mootor klõbisema. Toon on pigem tume kui hele, soojast peast on kõik ok. Õli sai ära vahetatud (5W-30), aga paremaks ei läinud midagi. Jagage palun tarvikku nõu - kas on põhjust muretsemiseks, mida ette võtta ja muud asjakohast.
Re: Legacy mootor klõbiseb
Otsing=hüdrotõukurid
Re: Legacy mootor klõbiseb
Sellel mootoril ei ole hüdrotõukureid.
Madalad kolvid lihtsalt ära kulunud - kuumast peast paisuvad.
Aga pole hullu sõida edasi, kui soojalt hakkavad kolisema siis peab ära vahetama.
Madalad kolvid lihtsalt ära kulunud - kuumast peast paisuvad.
Aga pole hullu sõida edasi, kui soojalt hakkavad kolisema siis peab ära vahetama.
Re: Legacy mootor klõbiseb
Nüüd sooviks siiski täpsustada: kas hüdrotõukurid siis on või ei ole? Eelmine vastaja pakkus just hüdrotõukurite teemat. Mootor siis 2002 a, 2,5 l, 115 kW.
Re: Legacy mootor klõbiseb
sellel mootoril on mehhaaniliselt reguleeritavad klapid (olen ise oma väikeste kätega lahti võtnud:))
Re: Legacy mootor klõbiseb
Tre,
Equ
Jah, nende vanade bokserite häda, kolvid hakkavad klobisema. Enda autol juba ostes oli sama asi ja on senini. Külmalt klobised 5 minutit, läheb soojaks siis jääb vakka. Niipalju kui ka mina lugenud olen selle kohta siis mingit tõsist häda siin karta ei ole ning võib rahulikult edasi sõita, teine asi kas viitsid kannatada seda Keegi siin mainis, et lasi ära vahetada kolvid aga peale 10k km tuli klobin ikkagi sisse tagasi, et vanal mootoril see erilist efekti ei anna.nelivedu kirjutas:sellel mootoril on mehhaaniliselt reguleeritavad klapid (olen ise oma väikeste kätega lahti võtnud:))
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Re: Legacy mootor klõbiseb
Tänud vastajatele! Põhjus, miks muretsen on see, et umbes kuu aega tagasi lendas Pajerol ilma erilist "häält tegemata" mootor laiali-keps pooleks ja plokk puruks. Mitte just tavapäranu lugu, aga valus küll. Seega on kõrv hellaks muutunud igasuguste kapotialuste klõbinate suhtes. Aga nagu ma aru saan, siis hetkel väga paanikat püsti ajada pole tarvis. Kas oleks abi vähe tummisemast õlist - Valvoline müüb tumepunases pütis üle 100 000 km sõitnud autodele eraldi õli (vist oli 10W-40).
Re: Legacy mootor klõbiseb
Kuula hoolikalt, kustkandist ja mismoodi klõbiseb. lisaks kolvile võib häält teha veel saale või hammasrihma pinguti. viimane asub ees keskpaigast natuke vasakul.
Kolvi klõbinale on iseloomulik see, et ta on mingitel kindlatel pööretel ja võimalik esile kutsuda sõltumata koormusest. Sageli isegi on nii, et kui korra gaasi annad, siis pöörete langedes kusagil seal 2000-2500 vahel läheb korraks resonantsi ja lööb eriti terava lagina sisse. Samuti on kolvi klõbin stetoskoobiga kuulates arusaadavalt selles kohas, kus kolb asub, st ploki keskel. Minu kogemus näitab, et kui juba klõbiseb, siis läheb üsna kähku hullemaks. Asendada saad ainult originaalosaga, mis on mõnituhat eek tükk koos sõrmega ilma rõngasteta.
Saale klõbin on nagu ikka mootori keskel väntvõlli juures ja mida suurem koormus, seda tugevam. Neid saab b-osana soodsalt, aga vahetamiseks tuleb mootor viimase kui pulgani lahti võtta. Kaua kolisev mootor kestab, ei oska muidugi keegi öelda. Mina sõitsin päris mitu aastat igapäevaselt üha rohkem koliseva mootoriga, Katki ei läinud, aga viimases otsas enne remonti oli kogu aeg värin hinges, et kas jõuab kohale või ei jõua. Eriti talvel, kui külma ilmaga päris vait enam ei jäänud isegi tunniajase maanteesõiduga.
Paksema õliga kolinaid ei remondi, kui ta üldse millegi vastu aitab, siis ehk kergelt lekkivate tihendite vahelt päris sorinal välja ei voola.
EDIT: diagnostiks võid proovida veel pihusteid ühekaupa lahti ühendada, nt kepsusaale peaks selle peale kohe vait jääma.
Kolvi klõbinale on iseloomulik see, et ta on mingitel kindlatel pööretel ja võimalik esile kutsuda sõltumata koormusest. Sageli isegi on nii, et kui korra gaasi annad, siis pöörete langedes kusagil seal 2000-2500 vahel läheb korraks resonantsi ja lööb eriti terava lagina sisse. Samuti on kolvi klõbin stetoskoobiga kuulates arusaadavalt selles kohas, kus kolb asub, st ploki keskel. Minu kogemus näitab, et kui juba klõbiseb, siis läheb üsna kähku hullemaks. Asendada saad ainult originaalosaga, mis on mõnituhat eek tükk koos sõrmega ilma rõngasteta.
Saale klõbin on nagu ikka mootori keskel väntvõlli juures ja mida suurem koormus, seda tugevam. Neid saab b-osana soodsalt, aga vahetamiseks tuleb mootor viimase kui pulgani lahti võtta. Kaua kolisev mootor kestab, ei oska muidugi keegi öelda. Mina sõitsin päris mitu aastat igapäevaselt üha rohkem koliseva mootoriga, Katki ei läinud, aga viimases otsas enne remonti oli kogu aeg värin hinges, et kas jõuab kohale või ei jõua. Eriti talvel, kui külma ilmaga päris vait enam ei jäänud isegi tunniajase maanteesõiduga.
Paksema õliga kolinaid ei remondi, kui ta üldse millegi vastu aitab, siis ehk kergelt lekkivate tihendite vahelt päris sorinal välja ei voola.
EDIT: diagnostiks võid proovida veel pihusteid ühekaupa lahti ühendada, nt kepsusaale peaks selle peale kohe vait jääma.