forester 2007 gaasiklapp
forester 2007 gaasiklapp
forester 2007, 116 kw
1. puhastasin gaasiklappi ja tekkis selline küsimus, kui klapi maha võtsin, kas klapp peaks olema 100% täielikult sulgunud? minu omal oli maha võttes väike vahe ehk siis klapp oli kergelt kaldus asendis. kas nö nullasend ongi selline?
2. teine küsimus on nende kahe klapi kohta, mis heitgaase teisele ringile lasevad. kas need klapid avanevad elektriliselt või kuidagi vaakumiga? nimelt läks mootorituli põlema ja diagnost näitas klapi viga. võtsin lahti, polnud eriti must. puhasasin ära, toimis mingi 250 km ja läks jälle põlema. siis kustus ära ning jällegi keset sõitu läks mootorituli uuesti põlema. kas nende kalppide funktsioneerimist annab ka kuidagi eraldi diagnostida? mõtlen, kas kuidagi mehhaaniliselt saaks kontrollida, kas klapid avanevad ja töötavad või mitte?
1. puhastasin gaasiklappi ja tekkis selline küsimus, kui klapi maha võtsin, kas klapp peaks olema 100% täielikult sulgunud? minu omal oli maha võttes väike vahe ehk siis klapp oli kergelt kaldus asendis. kas nö nullasend ongi selline?
2. teine küsimus on nende kahe klapi kohta, mis heitgaase teisele ringile lasevad. kas need klapid avanevad elektriliselt või kuidagi vaakumiga? nimelt läks mootorituli põlema ja diagnost näitas klapi viga. võtsin lahti, polnud eriti must. puhasasin ära, toimis mingi 250 km ja läks jälle põlema. siis kustus ära ning jällegi keset sõitu läks mootorituli uuesti põlema. kas nende kalppide funktsioneerimist annab ka kuidagi eraldi diagnostida? mõtlen, kas kuidagi mehhaaniliselt saaks kontrollida, kas klapid avanevad ja töötavad või mitte?
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Nullasend peaks ikka klapp kinni olema. Kui lahti jääb siis väike sodi vahel, aju "õpib" selle pooliku seisundi ära ja oskab käituda. Kui aju nullida siis ta enam ei mäleta seda asendit ja üritab esimesed 20+ kilomeetrit pöördeid kõigutades uut asendit kompenseerida. Tasub ära küürida ja nulli keerata. Pärast aju reset abiks.rents kirjutas:forester 2007, 116 kw
1. puhastasin gaasiklappi ja tekkis selline küsimus, kui klapi maha võtsin, kas klapp peaks olema 100% täielikult sulgunud? minu omal oli maha võttes väike vahe ehk siis klapp oli kergelt kaldus asendis. kas nö nullasend ongi selline?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: forester 2007 gaasiklapp
ok, tänud info eest! keeran klapi täiesti kinni ning aju nullimine eeldan, et aku klemm maha? kas piisab, kui mass ainult maha võtta?
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Nii 15m maas hoida, see võiks vast aidata.rents kirjutas:ok, tänud info eest! keeran klapi täiesti kinni ning aju nullimine eeldan, et aku klemm maha? kas piisab, kui mass ainult maha võtta?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: forester 2007 gaasiklapp
tänud! kas minu teise küsimuse kohta oleks samuti kogemusi/teadmisi jagada?
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
siiski seda klappi täiesti sulgeda ei saa - lihtsalt ei jää püsima. mulle tundub, et klapi nullasend on siiski selline, et imevähe on klapp kaldus st üleval ja all on hästi väike vahe sees. puhastasin ära, panin paika ja toimetab hästi st mingit jama pööretega pole.
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
kui keegi viitsib veel süveneda, siis üleval märgitud probleem nr 2. Üle viskab juba - puhastasin klapid, võtsin õhkpumba lahti, mis osutus täiesti korralikuks (ka laagrid). nüüd on nii, et vahepeal saab suisa 2 päeva sõita ilma, et mootorituli süttiks ja siis lambist sõidu pealt viskab põlema. kas pole mitte nii, et loogiline oleks, et külma mootoriga annab seda viga kuna soojalt ju ei kasutata seda lisa õhu pumpamist?? endiselt on küsimus nende klappide kohta - kas nende avamine toimub elktriliselt ning puhastamisest polegi tolku, kui klapi elektrilises osas on mingi viga? klapp maksab mingi 280 eur, samas üks töökoda pakkus võimalust see "jama" vahelt välja progeda 150 eur eest... tundub, et see viimane variant oleks mõttekam, kui arvestada, et varsti tõenäoliselt ka teine klapp saba annab, siis pump jne.
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Service manuali pildilt näeb, et miskine pistik sinna klappi ikkagi jookseb. Sellest võiks järeldada, et klappi liigutatakse, kas samm-mootoriga või miskise solenoidiga.
Kui sa ta lahti võtsid puhastamiseks, kas ta siis ei reetnud oma olemust?
Kui sa ta lahti võtsid puhastamiseks, kas ta siis ei reetnud oma olemust?
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: forester 2007 gaasiklapp
klapp avaneb kruvidega mitte seal pealtpoolt (kus see pistik sisse jookseb), vaid keskelt ja sealt päseb ligi ainult klapi alumisele osale. sinna, kus klapp ise asub (see liikuv osa) sinna ligi ei pääse. Kuna ma ei ole kindel, kas seda klappi saab/tohib avada ka sealt pealtpoolt, siis ei hakkanud väga jõudu rakendama. Pealt (seal kus pistik asub) vaadates ei reeda miski, et see asi ka nö pealtpoolt, pistiku osast, avaneks.
mind huvitakski see, kas selle kalpi viga on pigem see, et klapp jääb kinni (tahm, nõgi) või pigem on probleem reeglina klapi elektrilises juhtimises?
mind huvitakski see, kas selle kalpi viga on pigem see, et klapp jääb kinni (tahm, nõgi) või pigem on probleem reeglina klapi elektrilises juhtimises?
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
ise küsin, ise vastan:)
sai see klapp uudisimust ka pealtpoolt lahti kangutatud. Tundub, et see pole muidugi mõeldud avamiseks kuna plasitkkatte pidin lahti murdma ning see ka purunes. samas andur tuli pealt nö vabalt ära. klapp ise on tavaline väike metallvidin, mida siis liigutatakse selle anduri kaudu (annab mingi impulsi). andur on vastu klappi ning tundub, et probleemiks mittetöötamisel on klapi ja anduri vahele tekkiv väikesed roostetäpid. pakun, et tänu sellele ei jõua impulss klapini. ma kraapisin selle maha ja panin klapi kokku. kokkupanekul on muidugi seal peenikesed ühendused, mis peavad täpsel oma pessa minema. ühesõnaga tulemuseks see, et pärast kokkpanekut mootorituli endiselt põles, läksin lasin disgnostis ära kustutada ning sõitsin ca2 päeva lõi uuesti põlema, kuid kustus ka ise päris kiiresti. siiani nüüd 2 päeva pole uuesti põlema läinud. samas mul andis ka mõlema klapi viga, aga teist klappi ma pole veel pealtpoolt avanud ega puhastanud. võimalik, et see aitab ja pikendab nende klappide eluiga. kogu see protsess pole keerulineega nõua mingeid erivahendeid.
sai see klapp uudisimust ka pealtpoolt lahti kangutatud. Tundub, et see pole muidugi mõeldud avamiseks kuna plasitkkatte pidin lahti murdma ning see ka purunes. samas andur tuli pealt nö vabalt ära. klapp ise on tavaline väike metallvidin, mida siis liigutatakse selle anduri kaudu (annab mingi impulsi). andur on vastu klappi ning tundub, et probleemiks mittetöötamisel on klapi ja anduri vahele tekkiv väikesed roostetäpid. pakun, et tänu sellele ei jõua impulss klapini. ma kraapisin selle maha ja panin klapi kokku. kokkupanekul on muidugi seal peenikesed ühendused, mis peavad täpsel oma pessa minema. ühesõnaga tulemuseks see, et pärast kokkpanekut mootorituli endiselt põles, läksin lasin disgnostis ära kustutada ning sõitsin ca2 päeva lõi uuesti põlema, kuid kustus ka ise päris kiiresti. siiani nüüd 2 päeva pole uuesti põlema läinud. samas mul andis ka mõlema klapi viga, aga teist klappi ma pole veel pealtpoolt avanud ega puhastanud. võimalik, et see aitab ja pikendab nende klappide eluiga. kogu see protsess pole keerulineega nõua mingeid erivahendeid.
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Kui räägid nendest kahest klapist, mis on sisselaske kolle lõpus. Plokikaane juures.
Need on külmkäivituse tarbeks. Nimelt on see sama sisselaskekolle kahe erineva kanaliga. Ehk 4kanalit, iga silindri jaoks üks. Pluss iga silindri jaoks lisa kanal, mis on kõvasti peenem kui "pea-kanal". Asja iva selles, kui mootor on külm, siis pannakse need samused klapid kinni ja õhk mootorisse liigub mööda neid peenikesi kanaleid. Et sama kogus õhku peab mootorisse jõudma, siis see õhk liigub peenikeses kanalis kiiremini. Ja kollektori lõpp on ehitatud kuidagi teist moodi, et tekiks paremad keerised. Tagajärg: parem süütesegu ja parem põlemine.
Kui mootor soe, siis klapid lahti ja õhk mööda peakanalit mootorisse.
Need on külmkäivituse tarbeks. Nimelt on see sama sisselaskekolle kahe erineva kanaliga. Ehk 4kanalit, iga silindri jaoks üks. Pluss iga silindri jaoks lisa kanal, mis on kõvasti peenem kui "pea-kanal". Asja iva selles, kui mootor on külm, siis pannakse need samused klapid kinni ja õhk mootorisse liigub mööda neid peenikesi kanaleid. Et sama kogus õhku peab mootorisse jõudma, siis see õhk liigub peenikeses kanalis kiiremini. Ja kollektori lõpp on ehitatud kuidagi teist moodi, et tekiks paremad keerised. Tagajärg: parem süütesegu ja parem põlemine.
Kui mootor soe, siis klapid lahti ja õhk mööda peakanalit mootorisse.
Viimati muutis eimoR, K, 18 Mär 2015 18:32:37 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: forester 2007 gaasiklapp
siis oleme asjast erinevalt aru saanud.. mina saan aru, et need klapid+ lisaõhupump on selleks, et külmkäivitusel otse katalüsaatorisse lisaõhku puhuda. Kogu asja mõte on see, et kat varem tööle hakkaks ja sellega keskkonda säästaks.
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Seda juttu mina välja ei mõelnud. Service manual väidab seda. Muidugi mootori kohta, millel puudub lisaõhu pump.
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: forester 2007 gaasiklapp
tunub esialgi, et klapp toimiba ja see puhastamine (pealtpoolt) kandis vilja. seega siiski annab neid veel elule turgutada. eks näis kaua kestab.
Reno
56942904
56942904
Re: forester 2007 gaasiklapp
Klappis mähise südamik rostetab ja ei liigu
Parandan, vaata https://sites.google.com/site/autoosaderemont/naeidised
Parandan, vaata https://sites.google.com/site/autoosaderemont/naeidised