Imelik vilin/krigin

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Imelik vilin/krigin

#1 Postitus Postitas M-Tech » E, 09 Okt 2006 01:15:57 +0300

Täheldasin umbes nädalakese tagasi, et tühikäigul teeb mu Impreza mootor mingit imeliku kriginat.
Kuna seda tuli algul suht harva, siis mõtlesin, et äkki genekarihm ja pingutasin seda natuke peale.

Täna aga kui see hääl kohati uuesti tuli avastasin, et hääl ei tule üldse rihmast vaid mootori tagant otsast.
Esialgu tundub nagu turbost.

Ise hakkasin kahtlustama, et äkki kompressori ratas käib korpusesse, kuna downpipe-i tehes katsusin turbo loksu ja see pani toona natuke muret tundma.
Loksu oli omajagu aga samas oli motoor juba paar tundi seisnud ka.
Õige oleks lõtku katsuda kohe peale seiskamist, kuna siis on veel õlikiht pukside vahel.

Nagu täna avastasin, siis sisselaske toru/lõdvikut enne sisselaskekolle mahavõtmsit kätte ei saa.
Seega on see töö ilmselt homme ees.

On EJ20T mootoril veel mõni asi mis võib rihma vilistamise taolist vilinat põhjustada?
Vilin oli nagu ebaühtlane, just nagu rihma vilin kui rihmaratas viskab (muutuva tooniga).

Kas vigaste puksidega turbo võib hakata sarnast häält tegema?
Summutist nagu õlilekkele viitavat suitsu ei tulnud.
Krt samas valget tossu ajab turbo siis kui õli lekib otse väljalaskesse ja seda võib ta isegi teha.
Halliakt valget auru tuleb summutist nagu küll aga mitte metsikult.
Pealegi kui seda vaatasin, siis ei olnud mootor veel töötemperatuuril, just garaažist võetud.
Kompressori väljamineku ots oli ka nagu kuiv kuigi cooler on seest ikka omajagu õline.
See võib ka karterituulutuse voolikute sisselaskesse suunamise probleem olla.
Peaks kohe oil-catch tank-i ka vahele panema.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Imelik vilin/krigin

#2 Postitus Postitas tnx » E, 09 Okt 2006 08:23:31 +0300

M-Tech kirjutas: Täna aga kui see hääl kohati uuesti tuli avastasin, et hääl ei tule üldse rihmast vaid mootori tagant otsast.
Mul teeb EJ201 vabalthingav tagant vist natuke paremalt mingit kriginat, seda just tühikäigult pöördeid tõstes. Alguses tundus imelik, aga nüüd olen ära harjunud ja ei ole üldse tähelepanu pööranud. Minumeelest ka üks teine samasugune, millega kunagi proovisõitu tegin, krigises kah ja samuti oli kriuks kuulda just tühikäigult gaasi andes korraks.
Aga kriginaid kirja teel võrrelda on muidugi suht lootusetu :)
M-Tech kirjutas: Halliakt valget auru tuleb summutist nagu küll aga mitte metsikult.
Pealegi kui seda vaatasin, siis ei olnud mootor veel töötemperatuuril, just garaažist võetud.
Praeguste ilmadega on mootori mõningane auramine täiesti normaalne nähtus. Aga aur ja õli põlemise suits peaks küll nii värvi kui lõhna järgi eristatavad olema. Võid käe või mõne kaltsu sumpsi otsa juurde panna ja vaadata, kas torust pritsib ainult veeauru või mingit muud sodi ka.

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#3 Postitus Postitas all » E, 09 Okt 2006 08:34:35 +0300

Turbo hakkab põrguliku häält(sellist metallset kriginat) tegema kui lõtkud suureks lähevad aga seda ikkagi suurtel pööretel. Mingi paisumislõtk on kah vist antud aga palju see on ei oska öelda. Subaru turbo on vist üks vastupidavamaid detaile nende autode juures. Korraliku ümberkäimise,õlituse ja hoolde juures 300tuhat pole probleemiks.

Kui turbo õli põletama hakkab siis sõitta on sellega võimatu. Terve ilm on valget suitsu täis.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#4 Postitus Postitas Ar21 » E, 09 Okt 2006 10:58:38 +0300

Omal on kah selliseid arusaamatudi kriginaid pirinaid teinud vahest. Olen ka alati hirmuga mõelnud, et turbos midagi, aga tavaliselt on tegu olnud mõne summutiümbrise katteplekiga. Näiteks kohe väljalaskekolle turbosse siseneva otsa kate tegi viimati seda häält.
Varem kunagi on olnud ka IHI VF-12-ga wastegate turbosisene klapp -ümmargune metallist "siiber" needitud varre otsa ja pöörleb vabalt ümber oma telje. See neet oli nagu liiga lõdva, et andis tühikäigul ja pöördeid maha lastes liialt laperdama, nii, et käis kusagile vastu. Vahepeal kahtlustasin, et ka bypass tebb mingit häält. Seda oleks vaja ka vahetada - veel orginaal peal, huvitav, et üldse niikaua on vastu pidanud.
Samas sisselaskesse õliaure ajab ka ja seda peetakse normaalseks, kui seda seal just niipalju pole , et "ujub". Turbomootoril (eriti veel , kui turborõhk pole enam orginaal) tahestahtmata peksab seda karterist välja ja soovitatakse panna õlipüüdur vahele. Oleks ka endalgi plaanis. Muidu saanud ikka pingi aja tagant intercooleri maha katkuda ja puhtaks pesta seestpoolt, sest ühtlane õlikiht seal jahutust (ühtlasi võimsust) kindlasti halvendab.
Kui keegi paneb olil catch tanki peale, õpetage teisi ka kuhu see täpselt vahele läheb. Peaks ise ka ära tegema saab sest IC puhastamaisest lahti.
Niipalju, kui aru saan tuleb põhiline tuulutustoru täpselt sealt alt välja, kus IC suubub sisselaskekollektorisse. Seal on mingi väike vedruga klapp ka.

Vasta