klapi kolin

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#16 Postitus Postitas Ar21 » K, 15 Veebr 2006 10:46:47 +0300

Kui täiesti töösooja moototriga ka ära ei kao ja sõidu ajal kuulda on tõukurid õhtal ja vaja neid vahetada.
Kui sõidu ajal pole midagi kuulda, aga kuumalt tühikäigule seisma jätta ja siis tiksuvad, siis õli vana ja vaja vahetada. Sellisel juhul pöördeid lisades kaob ära, tiksub ainult tühikäigul ja sedagi vahelduva eduga - vahest on ja vahest pole.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#17 Postitus Postitas JP » K, 15 Veebr 2006 11:31:49 +0300

mul oli eelmine auto golf, millel lasin tõukurid vahetada kuna tiksus.

praegu on hoopis teistugune hääl, palju madalam ja mitte nii terav. Minu loogika ütleb, et hüdrotõukurite tiksumine peaks just eriti selgelt kuulda olema tühikäigul, kui õli surve on madal. Minul on aga tühikäigul vaikus.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#18 Postitus Postitas Ar21 » K, 15 Veebr 2006 13:29:14 +0300

siis on küll midagi muud, kui tõukurid

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#19 Postitus Postitas vaska » K, 15 Veebr 2006 14:30:37 +0300

Nagu Bmon avastas, osadel polegi tõukureid... Ehk EJ204 kommenteerib lähemalt, mis imekone see veel on?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#20 Postitus Postitas tnx » E, 20 Veebr 2006 11:07:45 +0300

No ülajaotusvõlli(de)ga ehk siis (D)OHC mootori annab nii teha küll, et tõukureid pole. Sel juhul vajutab nukkvõll või nookur peaaegu otse klapile, vahele käivad ainult reguleerseibid.

Aga kui kohapeal seistes ka koliseb, siis võiks püüda aru saada, kustkandist kolin tuleb. Kui niisama aru ei saa, siis võib ettevaatlikult püüda raudkangi või kuuldetoru abi kasutada. See, kas kolin tuleb plokikaanest (nukkvõlli-klappide viga), ploki keskelt (kolb või sõrm läbi) või väntvõlli juurest, on reeglina võimalik hoolika kuulamisega kindlaks teha.

DonQ
Postitusi: 4
Liitunud: T, 01 Nov 2005 17:24:00 +0300

#21 Postitus Postitas DonQ » E, 20 Veebr 2006 15:07:26 +0300

Omal suht sarnane mure, järsku keegi pakub midagi ilusat mulle ka välja:)

Tühikäigul suhteline vaikus. Väiksematel pööretel, sujuvalt gaasi andes (1500) plagiseb (just sõidu ajal kuulda), eriti külma-jaheda mootoriga ja/või kuiva ilmaga (huvitav, kas ventika müra maskeerib ära?); sooja mootoriga kaob ära. Kõrgete pöörete kohta ei oska öelda, siis see hääl kas kaob või mattub mootori hääle sisse. Jaheda mootori pöördesse laskmine ei aita - natuke hiljem väikestel pööretel ikka plagiseb.

Õlivahetus asja olemust ei muutnud (st see oli üpris ammu, aga käitumine sama; BP5000). Mariine tüübid pihta ei saanud (masin oli paraku soe ka, see polnud ka põhimure) - mingi killu stiilis "kolvid kolisevad, aga tegelikult me seda ei kuulnud" nad panid, sellest on muidugi palju abi. On kuskil mõni spets, kes kuulmise järgi korraliku diagnoosi paneb?

Legacy 1997 2.0 vabalthingav.

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#22 Postitus Postitas EJ204 » E, 20 Veebr 2006 15:24:16 +0300

DonQ kirjutas:Omal suht sarnane mure, järsku keegi pakub midagi ilusat mulle ka välja:)

Tühikäigul suhteline vaikus. Väiksematel pööretel, sujuvalt gaasi andes (1500) plagiseb (just sõidu ajal kuulda), eriti külma-jaheda mootoriga ja/või kuiva ilmaga (huvitav, kas ventika müra maskeerib ära?); sooja mootoriga kaob ära. Kõrgete pöörete kohta ei oska öelda, siis see hääl kas kaob või mattub mootori hääle sisse. Jaheda mootori pöördesse laskmine ei aita - natuke hiljem väikestel pööretel ikka plagiseb.

Õlivahetus asja olemust ei muutnud (st see oli üpris ammu, aga käitumine sama; BP5000). Mariine tüübid pihta ei saanud (masin oli paraku soe ka, see polnud ka põhimure) - mingi killu stiilis "kolvid kolisevad, aga tegelikult me seda ei kuulnud" nad panid, sellest on muidugi palju abi. On kuskil mõni spets, kes kuulmise järgi korraliku diagnoosi paneb?

Legacy 1997 2.0 vabalthingav.
kuulame üle,kui vaja.pane nr. ps-i.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#23 Postitus Postitas Ar21 » E, 20 Veebr 2006 15:31:03 +0300

Subaru mootoritele see külmalt kolisemine suht tüüpiline, sellest siin ka varem juttu olnud. Seda ei peeta mingiks hulluks veaks vaid nende mootorite eripäraks. Samuti räägitakse sellest üle ilma erinevates Subaru foorumites. Külmalt plagisevad juba mõned väga vähe sõitnud mootorid, aga samas tuleb ette ka isendeid, mis ei plagise.

Aga kui need hääled soojalt ära ei kao ja on täiesti selgelt kuulda, siis kahtlustaks küll juba millegi kulumist. Selles kahtleks, et keegi seda kuulmise järgi täpselt määrata suudab, mis seal koliseb, kui pole just mingi spetsiifiline koht (milles samuti kahtlen, kui seda Mariines kah öelda ei osatud).
Neid ainult külmalt kolisevaid mootoreid on üle ilma lahti katkutud ja pole enamusel juhtudel leitud midagi remontivajavat või kulunud olevat.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#24 Postitus Postitas tnx » T, 21 Veebr 2006 12:48:08 +0300

Kolvid võivad külmalt koliseda küll. Seda peetakse "normaalseks", kuigi mingitel juhtudel (põhiliselt 97-98 2.5 DOHC mootoritel) on netis leviva info põhjal sellise sümptomiga kolbe ja ka terveid mootoreid garantii korras välja vahetatud. Uba selles, et kuna kolb on boksermootoril lühike ja jäme, siis külmalt hakkab kolb silindris laperdama ja selle tulemusel kulub alumine, väntvõllipoolne, ots ära, mille tulemusena hakkab kolb veel rohkem laperdama ja kõvemini kolisema. Mariine tüübid väidavad küll väga kaljukindlalt, et see pole kunagi ühegi mootori totaalset lagunemist põhjustanud, aga ei saa välistada, et kui ikka väga kõvasti koliseb ja uljalt edasi sõita, siis ükskord keps külje pealt välja tuleb.

On ka selline variant, et kui mootor vabakäigul keskmiselt pöördesse ajada ja gaas lahti lasta, siis pöörete langemise ajal läheb kolb korraks resonantsi ja siis lööb veel eriti kõva kolksu. Mootori kohale kummardudes saab kõrvaga tuvastada, millises silindris kolb koliseb. 100% täpset diagnoosi muidugi ainult kuulamisega ei pane, aga parem ikka kui mittemidagi.

Remont on muidugi masendavalt kallis, üks kolb koos sõrmega ja ilma rõngasteta maksab siinkandis ca 4k (samas www.1stsubarupars.net annab sama asja hinnaks $60 :shock: ).

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#25 Postitus Postitas Ar21 » T, 21 Veebr 2006 13:05:17 +0300

Mis loogika selles oleks, et siis ainult külmalt koliseb ja laperdab. Siis koliseks ja laperdaks kogu aeg, kui see kolvi lühidusest ja jämedusest tuleneb :roll:

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#26 Postitus Postitas Ar21 » T, 21 Veebr 2006 13:10:48 +0300

Sellist asja võiks süüks panna pigem siis, kui tegemist pika kolviga ja pika kolvikäiguga mootoriga. Seda "väänaks"-laperdaks kolvi otstest rohkem. Kui jäme kolb on ei mängi üldse mingit rolli, silinder on ju sellele vastavalt kah jämedam :roll:

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#27 Postitus Postitas tnx » T, 21 Veebr 2006 13:32:29 +0300

Soojaga kolb paisub ja lõtk läheb väiksemaks. Kui eriti kõvasti kuumutada, siis võib lausa nii palju paisuda, et jääb silindrisse kinni :P

Kolvikäik pole oluline, rohkem laperdab just hästi lühike kolb, kuna seal võimaldab iga sajandik kulumist kolvil pöörduda suurema nurga alla - kolvisõrm pääseb rohkem külgsuunaliselt liikuma. Jämedus võibolla tegelikult ei ole jah oluline, kuigi see võibolla sõltub veel mingitest teguritest, nt põlemiskambri kuju. Sest teoreetiliselt on võimalik jämedamat kolbi suruda tsentrist kaugemalt ja seega tekitada suurem külgsuunaline surve kolvi alumisele otsale.

Aga külmaga võib Subarul koliseda veel näiteks õliga töötav rihmapinguti. See paikeb tal ees vasakul.

Vasta