Diisli järeleaitamine

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Diisli järeleaitamine

#1 Postitus Postitas baarutaja » L, 14 Mär 2015 02:54:18 +0300

Kas kellelgi on kogemust bokserdiisli softi kohendusega järeleaitamisega? Chip tuningu "imepakette" müüakse kõiksugu netipoodides kuid pigem huvitab kas keegi Eestis ka "pistikust" bokserdiisleid järgi aitab ja mis efekti see tehaseseade 150hj, 350Nm ning 6-7L/100km koha pealt annab?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Diisli järeleaitamine

#2 Postitus Postitas Tubaru » L, 14 Mär 2015 02:59:38 +0300

Pärnus liigub üks valge (musta katusega) Legacy diisel, millel chip peal. Liigub teine üsna hästi. Ma loodan, et nüüd ei valeta, kui väidan, et chipituna on sõidetud 10t+ km ja kokku läbisõitu tiba alla 200t km.
Isiklikult ma diislit võimsamaks ei julgeks teha, üsna haprad need mootorid ja 6 käigulised kastid samuti.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: Diisli järeleaitamine

#3 Postitus Postitas baarutaja » L, 14 Mär 2015 03:26:30 +0300

Pigem pidasin silmas isegi lõppeva mudeli cvt kastiga isendeid - et kas kummipael suudab ka lisavõimsuse alla neelata ja mis juhtub DPFiga ja garantiiga

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Diisli järeleaitamine

#4 Postitus Postitas Duster » L, 14 Mär 2015 18:19:45 +0300

Mootori kohapealt mina ei kardaks, katki lähevad kõik bokserid ja seda umbes siis kui tahavad, loogilisi järeldusi sealt teha on suht pointless minuarust :D
Mina chipiks kindlasti, kuid ainult manuaal kasti puhul, miks? Põhjus lihtne, uued dislad (loe see sajand) on alt otsast meelega nii tuimaks keeratud kui kannatab, et rohelistele ja dpf'dele meeldida. Turbod on küll suutelised väga madalalt järgi tulema, kuid see on neil softiliselt keelatud, et heitenormid ideaali ajada ja mitte riskida näiteks ummikus soojenenud intercooleri ja sissemineva õhu poolt veidi hilisemast spoolist mitte tahma tekitada. Kui lubada turbo normaalselt järgi, saab madala otsa teravaks ja gaasipedaali 2x tundlikumaks just seal "surnud" osas. Nüüd jõuame kummipaelani- antud kast on väändetundlik, fooritaga väljasuretamist ju ei teki ja oluliselt varasem väändegraafik tähendab seda, et ta sõidabki koguaeg oluliselt madalamate pööretega, kui muidu ja arvatavasti tekitab tahmamismuresid hoopis juurde, tänapäeva diislid tahavad hullult piitsa :D Kummipael hävitab kindlasti ka osa sellest mootori reageerimisvõimest, mis chipimisest oodata oleks.
Mul on isiklik aastatepikkune kogemus corolla 1,4d4d'ga chipituna- sõitnud olen taga chipituna üle 100k km ja ainuke asi, mida kardan, on see, et ükspäev murrab ta veovõllid pooleks, mis on neil nõrk koht. Reaalselt muutus see, et kui ta stockis oli sama tuim ja surnud nagu subaru diisel, siis nüüd on selline tunne, nagu keegi oleks ühe liitri kubatuuri juurde andnud :D Ennem oli surnud kuni 1900 pöördeni, 0 kiirendus ja sellest hetkest murdis juba mähkima, ehk siis väga ebard oli sõita, koguaeg oli mingi kangiga maadlemine õige käigu otsingul, need probleemid kadusid pea täielikult. Kütusekulu jäi suures plaanis täpselt samaks, maanteel andis vist isegi veidi juurde, kui linnas tõmbas jällegi päris mehiselt maha. See chippimine oli üks parimaid investeeringuid, mis ma autode külge elades olen teinud. Loodan, et said vastuse.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Diisli järeleaitamine

#5 Postitus Postitas Earl234 » L, 14 Mär 2015 19:55:01 +0300

Natuke negatiivset kogemust, küll mitte otseselt chiptuninguga seotud.
Eelmisele autole (Hyundai Santa Fe 2003 2,0d) ostsin mingil hetkel vahele nn tuningboxi. Ei mäletagi kustkohast. Sõidudünaamikas oli asi kohe tunda. Ühel hetkel, nii umbes 3 aastat pärast tuningboxi paigaldust, hakkas mootor aga aegajalt lambist välja surema ja pärast ei tahtnud väga käivituda. Alguses ei osanud keegi boxi kahtlustada, diagnostikas ühes kohas vist ei näidanud midagi kahtlast ja teises kohas pakuti, et viga võib olla common raili rõhu anduris vms. Vahepeal sai isegi kütusepumbal paar kaant ära vahetatud, kuna olevat pisut lekkinud. No ja siis kui ükskord pakkusin diislimeestele, et võtku box vahelt ära, oligi asi selge ja auto korras. Läks see karp kogu täiega prügikasti.
Tagatipuks hakkas käigukast undama ning läks ka see remonti. Miks ma küll kahtlustan, et oma osa mängis selles ka tuningbox, õigemini suurem vääne.
ex: Forester 2012 diisel

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Diisli järeleaitamine

#6 Postitus Postitas Tarmo » E, 16 Mär 2015 11:13:53 +0300

Diisel-Subaru chippimise osas ka mul kogemust ei ole. Kuigi "toorik" on ju olemas.
Kuid eelmine sõiduvahend (Golf IV TDI 2003) sai chipi 43000km läbisõidu juures. Chip oli firmast MTM ja paigaldas Saksa-Auto-Moto klubi (96kW-->120kW ja 310Nm-->360Nm). Isegi garantii ei katkenud. Peale chippimist läks mingi hetk sidur vahetusse. Originaalsidur hakkas vaikselt väändemomendi kõvera "harjas" läbi libisema. Sai hangitud Sachs Performance sidurikorv koos standardkettaga. See lahendus töötas. Peale sidurit tekkis veel nähtus, et kui kõrge käiguga (ehk 5-6) madalatelt pööretelt (näiteks 1500rpm pealt) klots konkreetselt põhja vajutada, hakkas mootor mingi hetk kergelt vibreerima või kakkuma (DMF äkki ???). Kui pöörded juba üle 1800 läksid, siis see vibra kadus ja liikus nagu loom. Ehk max. kiirenduse jaoks vahetasin käigu alla tavaliselt, et mitte mootorit piinata. Auto läks müüki 210000km läbisõidu juures, mingeid muid anomaaliaid seoses chipiga ei olnud selle aja jooksul, isegi paljuräägitud kahemassiline hooratas ei näidanud väsimuse tundemärke.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Diisli järeleaitamine

#7 Postitus Postitas JP » K, 01 Apr 2015 10:33:53 +0300

Tarmo kirjutas:Diisel-Subaru chippimise osas ka mul kogemust ei ole. Kuigi "toorik" on ju olemas.
Kuid eelmine sõiduvahend (Golf IV TDI 2003) sai chipi 43000km läbisõidu juures. Chip oli firmast MTM ja paigaldas Saksa-Auto-Moto klubi (96kW-->120kW ja 310Nm-->360Nm). Isegi garantii ei katkenud. Peale chippimist läks mingi hetk sidur vahetusse. Originaalsidur hakkas vaikselt väändemomendi kõvera "harjas" läbi libisema. Sai hangitud Sachs Performance sidurikorv koos standardkettaga. See lahendus töötas. Peale sidurit tekkis veel nähtus, et kui kõrge käiguga (ehk 5-6) madalatelt pööretelt (näiteks 1500rpm pealt) klots konkreetselt põhja vajutada, hakkas mootor mingi hetk kergelt vibreerima või kakkuma (DMF äkki ???). Kui pöörded juba üle 1800 läksid, siis see vibra kadus ja liikus nagu loom. Ehk max. kiirenduse jaoks vahetasin käigu alla tavaliselt, et mitte mootorit piinata. Auto läks müüki 210000km läbisõidu juures, mingeid muid anomaaliaid seoses chipiga ei olnud selle aja jooksul, isegi paljuräägitud kahemassiline hooratas ei näidanud väsimuse tundemärke.
See VW 1.9tdi on vist maailma kõike töökindlam kaasaegne TDI üldse..
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

starboy
Postitusi: 2
Liitunud: N, 27 Apr 2023 20:51:54 +0300

Re: Diisli järeleaitamine

#8 Postitus Postitas starboy » E, 16 Okt 2023 10:09:27 +0300

Minu manukas diisel Legacy on järele aidatud. Täpselt ei tea parameetreid, eelmine omanik midagi ei öelnud, tõenäoliselt chipitud Hollandis. Sõita saab kiirelt ja nautida diisli töövõimekuse boonuseid, eriti kui koorem on suur. 50kmh-100kmh tunnis kiirendus kolmanda käiguga on kuidagi väga nobe. Negatiivne külg on kõige kiiremini kulumine. Aastase omanikuperioodi ja 15k km jooksul olen auto hinna remonttöödega ületanud, ka eelmine omanik pani eelneva kahe aasta jooksul u 3500 arvete järgi alla. Samas pean ütlema, et auto mulle meeldib ja gaasi litsumine toob naeratuse näole.

Vasta