Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

Strictly business.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#16 Postitus Postitas t6nis1234 » N, 09 Mai 2019 11:14:19 +0300

Originaal wastegate tabel liiga mööda selle setupi jaoks ja aju ei jõua nii kiiresti õhuvoolu korrigeerida, et rõhku stabiilsena hoida. Ja kui korrigeerib, siis liiga palju.
Üldiselt on see hea näide, et ka üsna väiksed muudatused raua osas vajavad seade korrigeerimist.
Duster kirjutas:Kas aju boostiga enam rohkem üldse errorisse saab minna?:D Tundub, nagu ta lülitaks lihtsalt solenoidi sisse/välja, sest tabelid on juba liiga mööda?

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#17 Postitus Postitas t6nis1234 » T, 11 Juun 2019 23:30:41 +0300

Hiljuti sai seade tehtud ka ühele uuemale autole (2014 EDM WRX STI). Modifikatsioonideks olid CAI ja sport katiga vabam väljalase.
Sellele autole tegelikult võimalik ka juhi poolt SI-drive'st lülitatavad erinevad seadistused teha, kuid seekord piirdumise ühe uuendatud seadega Sport Sharp Mode's.
Tulemuseks 303whp (226 ratta kw) ja 441Nm
ver1.5 RR dyno 303whp ja 325lbf-ft.png
ver1.5 RR dyno 303whp ja 325lbf-ft.png (53.31 KiB) Vaadatud 3379 korda

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#18 Postitus Postitas t6nis1234 » T, 23 Juul 2019 10:27:39 +0300

Minu juurde jõudis üks punnsilm wagon WRX, millele oli paigaldatud VF35 turbo, STI roosad pihustid ja vabam väljalase.

Auto oli juba mõnda aega sõitnud stock WRX seadega STI pihustitega. Kuna STI pihustid on ca 20% suuremad (wrx 440cc/min vs sti 552cc/min), siis sõitis auto väga rikka kütuseseguga. Rahulikult sõites, kui auto on closed loop süsteemis, on aju võimeline kütusesegu korrigeerima 30% ulatuses (lühi- ja pikaaegne korrektsioon 15%+15%) ehk siis rahulikult kruiisides saab ka seadistamata sõita. Aga kui toimub ümberlülitus open loop süsteemi (kiirendades/ kiiremini sõites), siis arvutatakse pihustite lahtioleku aeg puhtalt ainult õhukululugeja näidu põhjal ning lambda põhist korrigeerimist ei toimu. Kui tehase seades on open loop kütusesegu 10 kandis, siis tõenäoliselt oli preagusel juhul kiirendades segu 7-8. Tõenäoliselt rikkus nii rikas kütusesegu ka lambda anduri (veakood P0134- front 02 sensor no activity). Sellega kaasnes omamoodi lumepallieffekt, sest kui lambda ei tööta, ei saa aju ka closed loopes (rahulikult kruiisides) kütusekorrektsioone teha, mistõttu kaasneb sellega ebaefektiivne mootori töö ning kõrge kütusekulu.

Kuna originaal lambda andur polnud töökorras, siis kasutasin seadistamiseks AEM wideband komplekti. STI pihustite standandväärtused töötasid sel korral ideaalselt.
Punasega- milline on kütusesegu seadistuses ette nähtud. Rohelisega- milline segu reaalselt 3. käiguga täisgaasiga tõmbe ajal oli.
Fueling final vs AEM.png
Fueling final vs AEM.png (26.36 KiB) Vaadatud 3207 korda
Kuna autol on 5. käiguline WRX kast, siis keskpööretel jätsime turborõhu tagasihoidlikuks, sest praktika on näidanud, et varem või hiljem STI turbo ja kõrgema rõhuga WRX'i käigukast laiali läheb.
Sel korral sain kätte 173kW ja 298Nm.
ver2 173kW ja 298Nm ja 4,62sek .png
ver2 173kW ja 298Nm ja 4,62sek .png (36.91 KiB) Vaadatud 3207 korda

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#19 Postitus Postitas t6nis1234 » P, 01 Mär 2020 20:06:04 +0300

Täna jõudis esimest korda minuni 2005a STI JDM Spec C WR limited erimudel, mida ainult Jaapani turu jaoks toodeti. Lisaks raudvaralistele erinevustele võrreldes Euroopa STI'ga (twinscroll turbo, teised nukad ja kaaned, väiksem kaal, katuse vent jpm), on erinevused ka seadistuses. Näiteks on turborõhk 0.12bar kõrgem (1.17bar vs 1.29bar), lahjem segu keskpööretel, pöörete piiraja 8000rpm, oluliselt varajasem süütenurk.

Auto oli tehase seades. Ainsateks tuvastatavateks raudvara muudatusteks olid õhuvõtt (seenfilter ja teine MAF toru) ja vabam catback väljalase.
Ei tea kas põhjuseks muudetud sisse- või väljalase või midagi kolmandat, aga oluliselt vajas korrigeerimist turbo juhtimine, kuna algselt oli turborõhk väga ebaühtlane:
(rohelisega ette määratud turborõhk, punasega reaalne rõhk 3. käigu tõmbe ajal)
Pilt

Kuna omaniku soov oli eelkõige auto ohutu toimine, siis jäi maksimaalne turborõhk originaaliks. Pärast seadistamist näeb rõhukõver välja selline:
Pilt

Kuna Jaapanis on kasutusel kõrgema oktaanarvuga kütus ning auto tehasest ka vastavalt seadistatud, siis korrigeerisin vastavalt ka süütetabelit, et Eestis kasutatava kütusega detonatsiooniohtu poleks.

Kasutaja avatar
raig0
Guru
Postitusi: 1324
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#20 Postitus Postitas raig0 » E, 02 Mär 2020 19:15:14 +0300

Tavaliselt vabama väljalaskega väheb see rõhukontroll paigast. Eks see ole ka loogiline,kuna turbiinil on suurem rõhkude erinevus ja spoolib paremini.
XT 4WD Turbo Pilt Legacy outback MY98 | Legacy GT Spec B Aerosport

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#21 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 02 Mär 2020 21:01:07 +0300

Nii on, aga eeldaks, et põhiliseks takistuseks on katalüsaator ning selle puudumise korral tõesti rõhk paigast ära. Praegusel juhul oli väljalaske esimene osa originaal ning vabamaks tehtud alates keskelt, mis ei tohiks erilist rolli mängida. Kui enda autole 200cell'se katalüsaatori paigaldasin, siis rõhu juhtimine korrigeerimist ei vajanud. Tegi ennem 1.8bari rõhku ja sama ka pärast, aga praktika on näidanud, et see on pigem erandlik. Selliste muudatustega alati mõistlik veenduda, et kõik toimib nii nagu peab, mitte õnnele lootma jääda.

Vasta