Kõlarid + võim + subwoofer
Postitatud: N, 04 Juul 2019 01:15:52 +0300
Sain valmis enda esimese suurema projektiga. Alguse sai mõte sellest, et sõber ehitas enda BMW coupesse subwooferit ja siis läksin talle appi seda ehitama ja vaatan, et tal vana subwoofer seisab nukralt töökojas. Võtsin talt selle 25 euriga ära ja hakkasin plaani pidama.
Mu auto on siis 2007 Legacy 2.5i Universaal.
Kõigepealt oli ainult plaan lisada subwoofer. Ostsin noortehnikust kaabli komplekti ja high/low adapteri ja hakkas töö pihta. Kaabli sain veetud kõrvalistuja jalgade eest põhilisest juhtmeaugust, mis läbi tulemüüi tuleb ja toitekaabel läks ilusti sealt läbi. Pärast seda mööda auto paremat külge kaabel vedada polnud midagi keerulist. Ukseava alumine kummitihend tuleb kergelt ära ja vaip tõuseb ilusti ülesse ja seal all on juhtmete kanal juba olemas.
Maki tagant lõikasin 14pin connectoril läbi esimeste kõlarite juhtmed ja ühendasin vahelüliks high/low converteri juhtmed. Antenni külge (14-nes pin) panin remote juhtme, mis läheb võimu. RCA kaabli jooksutasin käigukangi kõrvalt pikki keskkonsooli ja konsooli lõpust 20cm pikkuse vaibariba alt, mis on keskmise tagumise istuja juures, ja tagumiste istmete vahelt pagasnikusse.
Maanduse panin tagumise parema istme all oleva poldi külge.
Nüüd natuke aega sõitnud mõtlesin, et võiks ülejäänud kõlarid ka üle vaadata ja oh imet, tagumised kõlarid on täitsa kutud omadega. Kruvisin kõlarid küljest ja avastasin, et pistikud on ära roostetanud, sest ukse sees on natuke liiga niiske olnud. See on ainult tagumiste tehase kõlarite viga, kuna esimeste kõlarite ühendused on ukse sisemises osas, kus on vahel kile, mis hoiab niiskust eemal.
Panin tagumiste kõlarite jaoks plaani kokku. Tahan midagi võimsat, nii et tagapingi rahval oleks ka mõnus. Mu valik oli Hertz-Dieci DCX 165.3 Coaxial kõlarid taha ja ette vastavad DSK 165.3 komponendid.
Uurides netis sain teada, et nende uute kõlarite magnetid on suured ja ma peaks kindlasti vaatama üle kas ja kuidas need mul ustesse mahuvad. Tagumised koaksiaalid mahtusid nii, et isegi tagumised klaasid said alla minna, aga tagumiste uste kõlariauk oli natuke väike ja mul oli vaja adapterit, et kõlar tuua uksest kaugemale, et ma ei peaks plekki hakkama lõikama. Esimeste kõlaritega oli natuke keerulisem lugu ja see tuli välja lõpuks kõlarite paigaldamise käigus. Esimestel kõlaritelt ma võtsin lõpuks ära ilusad oranžid kummist ümbrised, et aken saaks alla liikuda ja lisasin ka adapteritele ja ukseplekile vahele paksud seibid, et kõlari magnet ei läheks ukse klaasi vastu. Tweeteritega on ka huvitav lugu. Nimelt subarul on päris hea tehasest tulnud tweeteri hoidja ja OEM tweeter on hämmastaval kombel palju raskem kui uus Hertz-i oma, aga see selleks. Ma sain neid hoidjaid ilusti ära kasutada ja panin uuele hertzi tweeterile sellega kaasas olnud kahepoolse teibi ümber ja toppisin hoidjasse ja hoiab väga ilusti.
Adapterite jaoks ma võtsin ustest kruviaukude mõõdud ja saatsin need sõbrale ja ta tegi mulle CNC masinaga ilusad vineerist tükid valmis. Pärast seda ma lihvisin neid natuke ja lakkisin nad ära ühe kihi laevatekile mõeldud veekindla puidulakiga. Ma loodan, et see töötab. Tagumistel kõlaritel ma jooksutasin uued juhtmed läbi uste, see on üpris kerge, sest kummitihend ukse ja raami vahel tuleb kergelt lahti ja juhe jookseb tihendis libedalt ning B piilarist saab selle kätte ka väikese käetööga. Esimeste kõlaritega on raskem, sealt ma otsutasin mitte uusi kaableid vedada, sest sealne kummitihend on topelt kihiga ja juhe ei taha libised seal sees.
Ustesse lisasin veel STP pigi ja vahtu. Pigi lõikamine on kõige selle asja juures üks päris nauditav tegevus, nagu plastiliin.
Tagumiste kõlarite kaablid jooksutasin tagumiste istemeteni mööda ukse ääri ja siis sealt alt taha pagasnikkuse, esimesed kõlarite juhtmed võtsin maki tagant ja viisinmööda keskkonsooli ja vaiba alt taha.
Kuna mul on OEM raadio, siis ma kasutasin speaker wire-id, mis on high inputi-d ja tulevad otse maki tagant. Sellepärast pidin ostma high inputiga võimu - Hertz HCP-4.
Viimaseks juhtmeks jooksutasin siis uue paksema toitekaabli. Mähkisin selle teibiga vana toitekaabli otsa ja tõmbasin läbi tulemüüri ja jookseb paremast auto äärest nagu vanagi. Lõpus tegin sellise huvitava triki, et lõikasin juhet ümbritseva kaitsva kihi umbes 15-20cm pikkuses ära ja harutasin vase puntrad sealt kaheks otsaks. Suurema panin uuele 760W võimule ja väiksema peenema subwooferi 200W võimule, kuna subwooferini see ei ulatunud siis võtsin vana toitekaabli lõpu ja jootsin kokku uue toitekaabli väiksema lahtiharutatud osa ja vana toitekaabli ja tegin seda natukene pikemaks, et mugavalt subwooferile toidet viia. Lõpuks panin peale termorüüsi ja mähkisin isoleeriga ka üle.
Pildid protsessist on google albumis, mida saavad kõik vaadata, eks ise saate jutu piltidega kokku panna. Kui on küsimusi siis palun
LINK ALBUMILE:AutoAlbum
Mu auto on siis 2007 Legacy 2.5i Universaal.
Kõigepealt oli ainult plaan lisada subwoofer. Ostsin noortehnikust kaabli komplekti ja high/low adapteri ja hakkas töö pihta. Kaabli sain veetud kõrvalistuja jalgade eest põhilisest juhtmeaugust, mis läbi tulemüüi tuleb ja toitekaabel läks ilusti sealt läbi. Pärast seda mööda auto paremat külge kaabel vedada polnud midagi keerulist. Ukseava alumine kummitihend tuleb kergelt ära ja vaip tõuseb ilusti ülesse ja seal all on juhtmete kanal juba olemas.
Maki tagant lõikasin 14pin connectoril läbi esimeste kõlarite juhtmed ja ühendasin vahelüliks high/low converteri juhtmed. Antenni külge (14-nes pin) panin remote juhtme, mis läheb võimu. RCA kaabli jooksutasin käigukangi kõrvalt pikki keskkonsooli ja konsooli lõpust 20cm pikkuse vaibariba alt, mis on keskmise tagumise istuja juures, ja tagumiste istmete vahelt pagasnikusse.
Maanduse panin tagumise parema istme all oleva poldi külge.
Nüüd natuke aega sõitnud mõtlesin, et võiks ülejäänud kõlarid ka üle vaadata ja oh imet, tagumised kõlarid on täitsa kutud omadega. Kruvisin kõlarid küljest ja avastasin, et pistikud on ära roostetanud, sest ukse sees on natuke liiga niiske olnud. See on ainult tagumiste tehase kõlarite viga, kuna esimeste kõlarite ühendused on ukse sisemises osas, kus on vahel kile, mis hoiab niiskust eemal.
Panin tagumiste kõlarite jaoks plaani kokku. Tahan midagi võimsat, nii et tagapingi rahval oleks ka mõnus. Mu valik oli Hertz-Dieci DCX 165.3 Coaxial kõlarid taha ja ette vastavad DSK 165.3 komponendid.
Uurides netis sain teada, et nende uute kõlarite magnetid on suured ja ma peaks kindlasti vaatama üle kas ja kuidas need mul ustesse mahuvad. Tagumised koaksiaalid mahtusid nii, et isegi tagumised klaasid said alla minna, aga tagumiste uste kõlariauk oli natuke väike ja mul oli vaja adapterit, et kõlar tuua uksest kaugemale, et ma ei peaks plekki hakkama lõikama. Esimeste kõlaritega oli natuke keerulisem lugu ja see tuli välja lõpuks kõlarite paigaldamise käigus. Esimestel kõlaritelt ma võtsin lõpuks ära ilusad oranžid kummist ümbrised, et aken saaks alla liikuda ja lisasin ka adapteritele ja ukseplekile vahele paksud seibid, et kõlari magnet ei läheks ukse klaasi vastu. Tweeteritega on ka huvitav lugu. Nimelt subarul on päris hea tehasest tulnud tweeteri hoidja ja OEM tweeter on hämmastaval kombel palju raskem kui uus Hertz-i oma, aga see selleks. Ma sain neid hoidjaid ilusti ära kasutada ja panin uuele hertzi tweeterile sellega kaasas olnud kahepoolse teibi ümber ja toppisin hoidjasse ja hoiab väga ilusti.
Adapterite jaoks ma võtsin ustest kruviaukude mõõdud ja saatsin need sõbrale ja ta tegi mulle CNC masinaga ilusad vineerist tükid valmis. Pärast seda ma lihvisin neid natuke ja lakkisin nad ära ühe kihi laevatekile mõeldud veekindla puidulakiga. Ma loodan, et see töötab. Tagumistel kõlaritel ma jooksutasin uued juhtmed läbi uste, see on üpris kerge, sest kummitihend ukse ja raami vahel tuleb kergelt lahti ja juhe jookseb tihendis libedalt ning B piilarist saab selle kätte ka väikese käetööga. Esimeste kõlaritega on raskem, sealt ma otsutasin mitte uusi kaableid vedada, sest sealne kummitihend on topelt kihiga ja juhe ei taha libised seal sees.
Ustesse lisasin veel STP pigi ja vahtu. Pigi lõikamine on kõige selle asja juures üks päris nauditav tegevus, nagu plastiliin.
Tagumiste kõlarite kaablid jooksutasin tagumiste istemeteni mööda ukse ääri ja siis sealt alt taha pagasnikkuse, esimesed kõlarite juhtmed võtsin maki tagant ja viisinmööda keskkonsooli ja vaiba alt taha.
Kuna mul on OEM raadio, siis ma kasutasin speaker wire-id, mis on high inputi-d ja tulevad otse maki tagant. Sellepärast pidin ostma high inputiga võimu - Hertz HCP-4.
Viimaseks juhtmeks jooksutasin siis uue paksema toitekaabli. Mähkisin selle teibiga vana toitekaabli otsa ja tõmbasin läbi tulemüüri ja jookseb paremast auto äärest nagu vanagi. Lõpus tegin sellise huvitava triki, et lõikasin juhet ümbritseva kaitsva kihi umbes 15-20cm pikkuses ära ja harutasin vase puntrad sealt kaheks otsaks. Suurema panin uuele 760W võimule ja väiksema peenema subwooferi 200W võimule, kuna subwooferini see ei ulatunud siis võtsin vana toitekaabli lõpu ja jootsin kokku uue toitekaabli väiksema lahtiharutatud osa ja vana toitekaabli ja tegin seda natukene pikemaks, et mugavalt subwooferile toidet viia. Lõpuks panin peale termorüüsi ja mähkisin isoleeriga ka üle.
Pildid protsessist on google albumis, mida saavad kõik vaadata, eks ise saate jutu piltidega kokku panna. Kui on küsimusi siis palun
LINK ALBUMILE:AutoAlbum