Ostuabi: Subaru

Strictly business.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
klettenberg
Postitusi: 2
Liitunud: E, 13 Veebr 2012 14:21:31 +0300

Ostuabi: Subaru

#1 Postitus Postitas klettenberg » T, 14 Veebr 2012 11:27:40 +0300

Tervist Subarupere.

Kuna vana auto hakkab vaikselt otsa saama, siis olen viimasel ajal vaadanud ja uurinud erinevaid automarke.
Silma jäi, aga subaru impreza. Just tema täiusliku sedaani kerega kuju poolest.
Endale on meeldima hakanud Subaru Impreza seeriatest nn BUG EYED versioon.
Seepärast küsiks ja otsiks soovitusi antud versiooni erinevate mootoritüüpide puhul.
Ise olen vaadanud 165 kw wrx versiooni.
Mida arvate 92 kw versioonist ?

Autot kasutaksin igapäevaseks transpordivahendiks Tallinnas ja vahel ka pikemateks sõitudeks.
Igasugune nn "rallimine ja fooritagant sprintimine ei ole minu rida".

Subaru Impreza 165 kw wrx (bug eyed)
Kuidas on antud auto varuosade saadavusega ning kui kulukas oleks antud autot üldisel üleval pidada ?

Ostu eelarve jääks üldjuhul alla 10000 €

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1072
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi: Subaru

#2 Postitus Postitas sulapekk » T, 14 Veebr 2012 15:48:16 +0300

WRX on väga hea kesktee. Pea sama mugav sõita kui vabalthingav aga muus osas piisavalt terav et kitsamates situatsioonides ilusti toime tulla. Ise sõitsin ligi viis aastat teise põlvkonna WRX'iga ja kordagi ta mind selle aja sees alt ei vedanud. Müügi hetkeks oli kellal 240kkm ja oleks sõitnud ilmselt rahulikult edasi. Oluline märksõna (eks ta vist ole iga auto margi jaoks sama) on korralik hooldus. Mul suuresti küll pikemaajalised kogemused teiste markidega puuduvad, aga minu jaoks olid kulud täiesti mõistlikud piirdudes tavaliselt ainult regulaarse hoolduse ja mõne väiksema sillajubina vahetusega. Ühtegi kuluosa peale piduriklotside mul kaks korda vahetada ei õnnestunudki :) Suurematest asjadest amordiring, sidur, radikas, summuti, aku. Arvestades läbisõitu, sama kehtib ilmselt kõigile teistele autodele ja sihtotstarbelisest kasutamisest ma ei hoidunud.
Varuosad kõik esindustest saadaval ja suur performance turg üle maailma. B-osasid on ka saada, aga peale mingite filtrite ja klotside ma arvan ei ole mõtet seda teed minna. OEM osal on 100kkm garantii ja hinnad ei ole meeletud. Kaaluda võib seda, et uurida kes teeb OEM osa, amorti näiteks. Tuleb välja et Koni teeb ja oli võimalus võrrelda asju, Subaru karbis asi oli täpselt sama mis Koni karbis, aga hinnavahe x2. Ehk siis ikkagi originaalosa aga odavam kuna teises karbis :)

Igal juhul turbokas. Otsi korralik välja, osta ära, hoolda korralikult ja sõida niipalju kui jõuad.
MY09 STi

pauka
Postitusi: 33
Liitunud: T, 29 Sept 2009 08:48:43 +0300

Re: Ostuabi: Subaru

#3 Postitus Postitas pauka » K, 15 Veebr 2012 09:47:37 +0300

WRX puhul arvesta ikka ka tavalisest jäigema autoga, samuti teemaalgataja rõhutab et ei rallita, siis tekib õigustatud kahtlus et 92kw oleks parem variant, vähem hooldusmuresid, vähem asju mis katki võiks minna...ja miks üldse 165kw auto, kui tahad sõita tavaliiklust ja tavaliikleja moodi?

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1072
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi: Subaru

#4 Postitus Postitas sulapekk » K, 15 Veebr 2012 11:15:32 +0300

Ma tahtsin lihtsalt mõista anda et kahetsus on üsna kiire tulema et turbokat ei ostnud kui esimene talv seljataga :D Eks praegu ongi kõige õigem aeg proovisõidud nii ühe kui teisega ära teha et hiljem süda rahul oleks. Sõidumugavuses on WRX siiski sarnasem vabalthingavaga kui STi'ga.

Eelmisele postile veel lisaks - minu arvates kuulub see linnalegendide hulka et Subaru ja eriti turboka hooldus midagi müstilist on. Kui käest ära lased siis normaalsesse seisu taastamine võib osutuda kulukaks, aga muus osas ma ütlen ei ole erilist vahet. Alati saab küsida esindusest nt 100kkm hooldusmaksumuse. Ja võrrelda seda näiteks vabalthingava või siis kasvõi Civicu omaga. Tulemused on üllatavad. Turboka puhul eksisteerib ilmselt ainult suurem tõenäosus et kui juba juhtub, et siis juhtub suuremal kiirusel ja sellevõrra läheb ka rohkem puruks.
MY09 STi

pauka
Postitusi: 33
Liitunud: T, 29 Sept 2009 08:48:43 +0300

Re: Ostuabi: Subaru

#5 Postitus Postitas pauka » N, 16 Veebr 2012 00:25:56 +0300

mida mina tahtsin öelda - täiesti tavalisele inimesele, tavaliseks igapäevaautoks on vabalthingav töökindlam kui turboauto, sellest ei saa üle ega ümber..

Mustu
Subaruaff
Postitusi: 77
Liitunud: N, 07 Mai 2009 11:58:41 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi: Subaru

#6 Postitus Postitas Mustu » N, 16 Veebr 2012 00:41:24 +0300

MY06 vabalthingav Impreza lagunes minul nt rohkem, kui WRX. Noh kui seda saab lagunemiseks nimetada, pigem nõudis rohkem hoolt. Üks laager, teine laager, puhasta gaasiklappi jne. WRX on hooldusele vähem pappi võtnud, kui 2.0R. Lihtsalt selline juhus. Teisalt kütust võtab ta grammi rohkem.

Vabalthingava puhul hoiatan ette, et see 92kw on lahja ja mitte rallitamiseks vaid ka mugavaks igapäeva liikumiseks, kuna nelivedu võtab oma ressursi ja kui ikka möödasõitu tahad teha, siis võtab vahel hirmu nahka. Kui vabalthingavaid vaadata, siis juba alates 2006 2.0R 118kw, muul juhul GT ja WRX. Muu kirjelduse ütles pekk juba ära, ka mul samad kogemused nendega seni.

Pane meie kogemused kõrvataha ja loe neid uuesti, kui proovisõidud tehtud! Ka maanteel! Niisama 0-50 on isegi Hyundai Getz paraja jõudlusega.
Impreza 2.0R '06 (ex)
Impreza 2.0R '06 (ex)
Impreza 2.5 WRX '07

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1072
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ostuabi: Subaru

#7 Postitus Postitas sulapekk » N, 16 Veebr 2012 03:18:01 +0300

pauka kirjutas:mida mina tahtsin öelda - täiesti tavalisele inimesele, tavaliseks igapäevaautoks on vabalthingav töökindlam kui turboauto, sellest ei saa üle ega ümber..
Vabandan, ei saa kuidagi oma mätta otsast maha ja flamewar'i ei soovi :D Mis seal pattu salata, olen sõitnud veidi ka 3-gen 110kW automaat Impreza'ga ja kui ma nüüd meenutan, siis tegelikult sellest andis rahuliku sõidu kõrval ka omajagu vajadusel välja väänata ehk et ei tohiks tavaliikluses hätta jääda. Vanemate vabalthingavatega kahjuks kogemused puuduvad, ilmselt selles ka oma osa minu kallutatuses...
MY09 STi

Vasta